Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Müslümanların çeşitli tarikat ve cemaatlere mensup olmalarının İslam'a ve Kur'an-ı Kerim'in hükümlerine aykırı olduğu ve dine zarar verdiği görüşüne katılıyor musunuz?

dîde: ne alakası var zararla
tommyer: Tabi ki son soylediklerine, Kur'an ile celismeyen hadisler olmasi sartiyla katiliyorum. Ben de paralelliklerimizin farkindayim. Mezhebimiz meselesini de acikladim, sanirim gozunden kacmis. Herkesin ana-babadan dolayi mezhebi olmus, mezhep olayi birbiriyle tarihin bir doneminde kavga etmis olan insanlarin ayriliklarini sembolize etmis, bu ayrilikta yillarca surdurulmus. Ama ben su an Mezheplerin Kur'an'da bulunmadigina inaniyorum. Sadece muslumanim...
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Kişi bunu ister kendi başına yapsın,kendi çabasıyla,ister ders alsın...Günüzmde de bir çok insan sizin benim gibi şanslı olmuyo malesef.Dini ilimlerden bihaber yaşıyorlar.Bunlar Kur'an'ı nasıl anlayacaklar.Ayetler çok açık katılıyorum.Ama yine de ayetlerin derinliklerindeki şeylerin bilinmesi de gerekmez mi?Hadislerle daha anlaşılır kılınsa olmaz mı?Gerekirse belagat da katılsa...
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Ben sana hadis konusunda ne düşünüyorusn diye sormuştum.Ama cevap vermmeiştin.daha doğrusu 3 sayfayı oku demişitn.Benim derdim şu:(Teşbihte hata olmaz )Kur'an'ı okumak,anayasa okumak gibi bir şey.Ben elime bir anayasa alsam bir avukat kadar anlayamam belki.Bunu demek istiyorum..Herkes ictihad yapabilir o zaman senin dediğinie göre?Ben de şunu savunuyorum!Kur'an'ı anlayabilmesi için,ayetlerin nüzul sebebini bilmek gerekir.Hadisler önemlidir.Çünkü Efendimiz (sav) Kur'an'ı bizzat yaşamıştır.
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: 'Mezhepler tarihi' işledik! İslam mezhepleri adı altında saçma sapan mezhepler gördük ama İslam ile alakası yok! neden peki bu başlıkta inceleniyo? Çünkü İslam kaynaklı!! Kitabımız Kur'an diyo çünkü.Benim demek istediğim bu!
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Kur'an'a dayanarak din kurmuş demek istedim.Kur'an'a dayanarak ibadetleri kaldırıyo demek istemedim.Bir noktlama işareti bütün anlamı değiştirmiş
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Kendine has bir din kurmuş Kur'an'a dayanarak,bütün ibadetleri kaldırıyo,(Haşa) kendini İlah ilan etmiş! Peşinden giden bir sürü aptal var!!Hala daha var! Kur'an-ı Kerim tamamen anlaşılır bir kitaptır,geçmiş,gelecek, bütün zamanlara hitap eder.Bunda kuşku yok!! Anlaşılır ama anlama kapasitesine göre değişir.Bu insanlara doğruyu nasıl anlatacağız?Anlatan yine bir mezhep oluşturmuş olmayacak mı??Sana mezhebini soran bir kişiye ne cevap verdiğini merak ettim?Amelde,itikatta??
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: 'Tommyer' yine çokk güzel demişsin ama ilk söyledğimde kastettğim şey şudur:Heralde biliyorum onların ayet olduğunu,ama onları oraya seçip,koyan kim? sensin.Konuyla ilgili olan bu ayetleri yazdığın için 'Güzel demişsin' dedim.Öyle bir yazmışsın ki yani sanki senle tamamen farklı bir görüşü savunuyorum!! Tamamen aynı düşünüyorum ama senin göz ardı ettiğin noktalar var.Adam gitmiş istediği anlamı çıkarıyo Kur'an'dan,engel olabiliyo muyuz?? 'Namaza yaklaşmayın' ayetini çekiyo,namaz yok diyo!!
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Ve gorduk ki ilk ayet 'oku' idi! Okuduk ve Anlamaya basladik...
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: ...Dogru ama; Kur'an Islam dunyasinin gecirmekte oldugu evrelerin cok cok onundedir, ezeli ve ebedi bir varlik olan Yuce Allah'in katindandir. Simdi ben hickimseye sen neden bir mezhebin mensubusun diyemem, cunku bilirim ki, bu sosyolojik bir olgudur. Hickimse kaliplasmis inanclarindan onlarda egrilik gorse de kolay kolay vaz gecemez, kendim de buna dahilim. Ancak bizlere Kur'an'i Kerim'in Turkcesini kazandiran insanlardan Allah razi olsun ki biz Turkler buna son yuzyilda ulastik...
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Ali İmran Suresi-103 'Hep birlikte Allah’ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın...' Simdi morr arkadasim' bana bu ayette acik olmayan, Alime muracaat etmeyi gerektiren bir husus soyler misin?Sayet mezhepler veya Tarikatlar Kur'ana aykiri degil diyorsan. Hasa Allahu Teala'nin Kura'an-i Kerim'de hatali bir ifadede bulundugunu mu soylemeye calisiyorsun. Hepimiz sosyolojik ve tarihsel olarak cesitli mezheplere dogustan baglanmisiz. Anne babamizdan boyle gormusuz....
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Bakara Suresi -85 'Şimdi siz Kitap'ın bir kısmına inanıp bir kısmını inkar mı ediyorsunuz? İçinizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezillikten başka birşey değildir.'
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Kur'anin hicbir ayeti birbiriyle celismez, Muhkem veya mutesabih.. bu kurala her biri tabidir, Kur'anin muhkem ayetleri yoruma yer birakmayacak sekilde aciktir. Ornegin Allah-u Teala '...dinlerini parca parca firka firka edip her firkasi kendi haliyle sevinenler gibi olmayin...' dediyse, siz bu apacik ayeti 'Mezhepler islama aykiri degildir'diyerek gozardi edemezsiniz, Kur'an'a inanmak, ancak onun butun ayetlerine inanmakla mumkundur.
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: 'Kur'an acik degildir' din alimleri tarafindan aciklanmaya muhtactir' diyenler, yukaridaki apacik ayetlerle Kur'an-i Kerim'de Allah tarafindan yalanlanmaktadirlar. Sukurler olsun bize ki, elimizde sonsuz bir rahmet ve hidayet kaynagi olan Kur'an var. Yoksa boylesine herseyin icice gecmis oldugu bir cagda dinimizi nasil muhafaza edebilirdik. Kur'anin 'kitabin ana unsuru' dedigi kisimlar vardir ve cogunluktadir. Tabi olmamiz, dogrulugundan suphe duymamamiz gereken kisimlar bu kisimlardir.
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Hadid Suresi-9 'O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.'
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Şuara Suresi-2 'İşte sana gerçeği apaçık gösteren Kitap'ın ayetleri...'
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Nisa Suresi -174 'Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, herşeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik.'
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Ali İmran Suresi-7 'Kitap’ı sana indiren O’dur.Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap’ın anasıdır.Diğer ayetlerse müteşabihlerdir.Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler...'
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Morr arkadasim, 'Cok guzel demissin' demissin. Begendigine sevindim ama o sozleri ben soylemedim, Allah'u Teala'nin Kur'an-i Kerim'deki sozleri bunlar ve apacik ayetleri. Mezhep ve tarikatlari savunanlara soruyorum bu ayetlerin de kaldirilmasi gerektigini mi dusunuyorlar? Acaba Allahu Teala'nin soylemedigi emretmedigi seyleri dine ekleyenler veya ekleyenlere tabi olanlar kendilerini ve tabi olduklarini kime es kostuklarinin farkindalar mi? Siz Allah'in bilmedigi seyleri mi biliyorsunuz?
10 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Morr arkadasim, 'Cok guzel demissin' demissin. O sozleri ben soylemedim, Allah'u Teala'nin Kur'an-i Kerim'deki sozleri bunlar ve apacik ayetleri. Mezhep ve tarikatlari savunanlara soruyorum bu ayetlerin de kaldirilmasi gerektigini mi dusunuyorlar? Acaba Allahu Teala'nin soylemedigi emretmedigi seyleri dine ekleyenler veya ekleyenlere tabi olanlar kendilerini ve tabi olduklarini kime es kostuklarinin farkindalar mi?
10 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Kötü niyetli tarikat ve cemaatler olabilir ancak burda görev insanlara düşer bunlar arasından en samimi olanı seçme konusunda...Dini duyguları kullanmayan,doğruyu anlatan gruplar vardır eminim...
8 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Tarikat ve cemaatlerin ne gibi bir tehlikeleri olduğunu pek anlayamadım!Bazı İnsanlar Kur'an'ı okumaktan korkuyo olabilir ancak bir çoğu Kur'an'ı okusa da anlayamıyor.Çünkü dini ilimlere değer verilmediğini hepimiz çok iyi biliyoruz.Din kültürü dersi olsun mu, kaldırılsın mı diye tartışılan bir ülkede yaşıyoruz! Bu insanların okuduğu Kur'an'dan anlamaları beklenemz heralde.Ben ki imamhatip mezunuyum,ilahiyat okuyorum ama hala Kur'an'ın tamamına hakim olduğumu iddia edemem!
8 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Ve günümüzde insanların buna gerçekten ihtiyacı var...
8 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Günümüzde de tarikatler ve cemaatlerin aynı yere farklı yollardan gittiklerini düşünüyorum.Sonuçta amaç aynı,yön aynı...Ben burdan Ankara'ya birçok şekilde gidebilirim.Bazı yollar kestirmedir,bazıları yolumu uzatır ama Ankara'ya varırım sonuçta.Bence bunu böyle düşünmek lazım.Tarikat ve cammatlere bütün gözüyle bakmak lazım.Sonuçta tarikat ve cemaatler (mezhep demiyorum dikkat edin) farklı şeyler anlatmıyorlar...Hepsi Allah'a giden yolları göstermeye çlışıyo
8 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Mesela Şafilerle Hanefiler farklı hükümler çıkarmışlar bir çok ameli konuda.Ama ikisi de ehl-i sünnet başlığı altındadır.Bizler Hanefi olarak Şafiler küfürdedir demeyiz.İtiakdi anlamda da gerçekten çok batıl mezhepler çıkmış.Ve hepsi de İslam mezhepleri adı altında görülüyor.Çünkü kaynağı Kur'an...Hepsi de hak mezhep biziz diyorlar.Ve ne kadar sapık olursa olsun görüşleri, Kur'an'ı bi şekilde tevil edip görüşlerini desteklemeye çalışmışlar.Tabi bizi tatmin etmiyo,çelişiyolar çünkü...
8 Nisan 2007 . Ankete Git
mmoorr: Çok güzel demişsin ama herkesin Kur'an'dan ayn şeyi anlamasını bekleyemzsin.(Kur'an'ın genelinden bahsediyorum.)Kur'an'da muhem ve müteşabih ayetler var.Ve insanların kapasiteleri farklı.Mezheplerin çıkmasındaki ana sebep de bu zaten.bu muhkem ve mütaşabih ayetleri ya gerçekten öyle anladıkları için ya da kendi fikrlerini desteklemek için farklı yorumlar getirmiştir insanlar...İtikadi anlamda demiyorum ama amli anlamda farklı mezheplerin olması bir zenginliktir bence..kolaylıktır.
8 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Şura Suresi 13 'Sizin için, dinden, Nûh'a önerdiğini, sana vahyettiğini, İbrahim'e, Mûsa'ya ve İsa'ya önerdiğimizi şöyle diyerek kanunlaştırdı: 'Dini dosdoğru tutun; onda bölünüp fırkalara ayrılmayın!' Onları çağırdığın bu tutum, şirke bulaşanlara çok ağır gelmiştir. Allah, dilediğini kendisi için seçer ve hakka yönelenleri kendisine iletir' Bu ayetler daha once bu sitede 100 defa belki de hatirlatildi, ve siz bunlari hic gormemis gibi davraniyorsunuz.
6 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Ali İmran Suresi-103 ' Hep birlikte Allah’ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın', Ali İmran Suresi-105 'Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın.Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır.' En'am Suresi-159 'Dinlerini parça parça edip fırkalara, hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah'a kalmıştır. Allah onlara, yapıp ettiklerini haber verecektir'...
6 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Az sonra yazacagim ayetten cikardim arkadasim, bu ayeti de belki de 100 defa yazdim bu siteye, Bu tavrin Allahu Teala'nin her sozunun ne kadar dogru oldugunu gosteren yeni bir kanit. Lokman Suresi-7 'Ayetlerimiz ona okunduğunda, böbürlenerek yüzünü çevir. Sanki onları hiç işitmemiştir, sanki kulaklarında bir ağırlık vardır. İşte böylesini, korkunç bir azapla muştula.' Size simdi bu sitede asagidaki ayeti 100 kere gostererek hatirlatmaya calisiyorum ve siz hala gormezlikten mi geliyorsunuz?
6 Nisan 2007 . Ankete Git
istisna: insan bağlı olmadan tutunamıyor... bunun Kuran ın hükümlerine aykırı olduğunu da nerden çıkardın anlamadım.. hani bir tarikata mensup olmayabilirsin ama olanları da eleştirmeyin lütfen kul hakkı...
4 Nisan 2007 . Ankete Git
tommyer: Arkadasim, Hadislerin Sahih olup olmadiginin Kur'an ile celisip celismedigine bakilarak anlasilabilecegi kanaatindeyim. Bir de bu tartismanin tamamini okumanizi tavsiye ederim zaman bulursaniz. Her iki gorusle de ilgili guzel bir fikir teatisinde bulunuldu. Saygilar.
1 Nisan 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: tommyer . 3 Mart 2007