Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

KİM HAKLI? 5 aylık hamile olan arkadaşım geçenlerde yaptırdığı ense kalınlığı testinde bebeğinin zeka özürlü doğma ihtimalinin çok yüksek olduğunu öğrendi. Doktorlar bebeğin zeka durumunu en kesin şekliyle ortaya koyan Amniosentez yapılmalı dedi. Arkadaşım, 1500'de 1 gibi bir oranla çocuğun ölümüne sebep olan Amniosentezi yaptırmak istemedi. Ona bu çocuğu aldırmalısın, bakımı çok zor, onun ve kendinin yaşamını çok zorlaştıracaksın ve sen öldükten sonra onun bakımını kim üstlenecek diyerek onu bu doğumdan vazgeçirmeye çalışıyorum. O ise Allah'ın yarattığı bir canı öldüremem, ben katil olamam, yaşayamam diyor. Sizce kim haklı?

jasmin: zor bi durum ama inanan bir insan tabiki aldırmak istemez.çünkü islamiyete göre bu kesinlikle cinayettir.ayrıca doktor sakat diyo bi bakıyosun çocuk sağlam doğuyo.emin olmak lazım
11 Ekim 2007
ukela: bence arkadaşın... özellikle de bakabileceğine inanıyorsa...
11 Ekim 2007
guvenmu: 5 ay çok geç bir süre bebeğe can gelmiştir.Bebeğin alınmasıyla 15 yada 20 yaşında özürlü çocuğunuzu öldürmek arasında bir fark yok. Sizce kim haklı?
11 Ekim 2007
erguvan: Evet büyük bir imtihan.. Allah' tan isterken sağlıklı sıhhatli isterizde elbet, böyle olması da bir imtihan. Dünyada zorluklar çekicek arkadaşınız belki ama ahirette alacağı sevap ona orada daha çok yardımcı olucak. Allah' tan gelen herşeye amenna dersek, o kolaylıklarını da yanında veriri elbet..
11 Ekim 2007
derya_1882: zor bir karar Allah yardımcısı olsun..
11 Ekim 2007
madmax07: Allah yardımcınız olsun.. Ama zeka özürlü doğması bir ihtimal bence doğurmalı.
11 Ekim 2007
hrksblsn: Zeka özürlü bir çocuk ne olursa olsun çokbüyük bir sorumluluk, maddi manevi. Tamam Allah bir sınav olarak öyle göndermiş olabilir ancak kaderini değiştirecek bir karar tabiki aldırması en uygunu her yönden. Öldüğü zaman o çocuğa kim bakacak veya başkalarının çocuklarının başarılarıyla övünürken o sadece bir iki kelime söyleyebildi diye sevinmekle yetincek... Allah kimsenin başına vermesin sorumluluğu çok zor ve bir ömür boyu.. ayrıca onun ilerde bir de cinsel ihtiyaçları var ...
11 Ekim 2007
denozee: Artık tıp ve teknolojinin geliştiğini ve daha sağlıklı daha düzgün bir yaşam yaşamaya çalışıldıgını herkesin anlamaya çalışmasını diliyorum.Böyle bir çocuğu dünyaya getirmek onada kötülük.yaşıtları okurken o çocuk hiçbir şey yapamıyor olacak.Allah insanlara işkence çektirmek istemez asla.
10 Ekim 2007
attesh: televizyonlarda her gün gösteriyor türkiyede yaşayan engelli vatandaşların halini... yurt dışında olsa belki bir derece ama türkiye'de şartlar çok kötü. orada böyle durumdaki insanlar devlet koruması altında. ama türkiyede destek yerine köstek olunuyor. insanlarda da vijdan kalmamış malesef. yarın öbür gün vijdansızın biri çocuğa bir kötülükte bulunsa daha mı iyi..
10 Ekim 2007
siyahmasal: Artık tıp çok ilerledi bence testi yaptırıp ne yapacağına ondan sonra karar vermeli..
10 Ekim 2007
genius: ya çok saçma.allah'ın yarattığı alınır mı diye yola çıkarsa herkes dünyanın nüfusu 6 milyardan olacak 60 milyar.sonuçta ileride isyan etmektense şimdiden doğru olanı yapıp aldırması gerekir
10 Ekim 2007
hp87: evet Allah'ın yarattığı bir can bu..Ve anneler evlatları nasıl olursa olsun onları sevgiyle büyütebilme sabrına ve sevgi gücüne sahipler..Fakat çocuğun ileriki yaşantısı göz önünde bulundurularak bence çocuk aldırılmalı..Rabbim kimsenin başına vermesin ama bence çocuğun anne ve babadan sonraki yaşantısı da göz önünde bulundurulmalı diyorum ben..Sefil olacağına(ki bakımevlerindeki insanları görüyoruz)hiç doğmamış olması daha iyi diye düşünüyorum..
10 Ekim 2007
atesh_ve_su: kesinlikle sen haklısın durgul'cuğum. arkadaşın çocuğu kesinlikle aldırmalı. bebekken kendisine bakabilir, ama o çocuk büyüyecek, yaşlanacak. yaşlandığı zaman ne olacak? kim bakacak? kendi çocuğunun diğer çocuklardan 'farklı' olduğunu görmek arkadaşını ayrıca psikolojik olarak etkileyecek. hem kendine hem de çocuğa kötülük etmiş olur yani.
10 Ekim 2007
uyukucu: tabikide sen... arkadaşın ne kendini nede tanrısının yarattığı(!) canı düşünüyor...
10 Ekim 2007
1980: bu anne madem dini açıdan düşünüyor, özürlü bir çocuğu dünyaya getirip, ömrü boyunca çocuğun zorluklar ve eziyetler çekmesininin tek sorumlusu olmanın vebalini de düşünsün bence..belki boylece vazgeçer
10 Ekim 2007 . 1 üye beğendi
buki06: Bir anne için çok zor bir karar olsa gerek...Dinden çok vicdanen olsa gerek...
10 Ekim 2007
teddy: gerçekten çok zor bir durum. özrülü bir çocuk doğurmak hem anneye işkence hem de o çocuğa. ama dini açıdan doğru olanı nedir bu konuda bilgim yok. bizim komşumuzun da başına gelmiş benzeri bir durum. kadın hamileyken çocuğun şekli tuhaf, kafası ve ayakları çok büyük, engelli olma riski var demişler. ama kadın doğurmuş ve çocuk gayet normal. hatta yaşıtlarına göre fazla zeki.
10 Ekim 2007
Tun-cem: Bence doğurmamalı.Tamam allahın verdiği canı doğurmalıyım lafı doğru. Ama bir ömür boyu katlanılamaz.Allah insanlara beyin vermiş insanlarda o beyinle teknolloji üretmiş ve doğmadan önce spastik bir çocuk olacağını ispatlamışlar.
9 Ekim 2007 . Polemikleri Oku
refikonder: Allah yarattıklarının rızkınıda verir zeka özürlüde olsa o çocuğu doğurmalı bence eğerki bakımı çok zor oluyor diye yaratılmayacak olsaydı Allah kadınları da yaratmazdı dimi???
9 Ekim 2007
köyün_delisi: Ama bu çocuk doğduktan sonra daha çok sıkıntı çekecek bunun farkında mısınız?
9 Ekim 2007
novalgine: ne desem bilemedim şimdi..5 aylık olduğu için alınmaz bu saatten sonra sonuçta artık büyümüş bebek bi canlı olmuş o konuda arkadasın haklı ama bakımı, büyütmesi çok zor olur gercekten büyük sorumluluk yani o konuda da sen haklısın.yani kısaca ikinizde haklısınız ben bi seçim yapamadm ikisi arasında..
9 Ekim 2007
2moro: bence aldirmali.cocugu dogurup hem onun hemde kendi hayatini mahfetmemeli.
9 Ekim 2007
PoL.aLp: allahın verdiği canı sen alamazsın onun doğmasını allah istemiştir zaten eğer istemeişse o zaten doğmaz.belki pollemikte kimsenin başına gelmemiştir ama benimkine geldi allah seni sınamak senin sabrını ölçmek için gönderiyor çünkü senin arkadaşın çok sabırlı birisidir benim başıma gelne olay ise benim kardeşimde engelliydi yürüyemez konuşamazdı 11 yaşında vefat etti ama keşke ölmeseydi herkes kurtardı kendini diyor ama ben öyle istemiyordum hala da istemiyorum
9 Ekim 2007
mervve: Çok kötü ya arkadaşın da haklı doğru bir bakış açısı ama o bebeğe de yazık.Sonuçta hayatı boyunca acı çekecek.
9 Ekim 2007
ilkuzun: çok zor bir durum
9 Ekim 2007
kırçiçeği: Arkadaşın çok ama çok haklı. Ha 5 aylık bir bebeği öldürmüşsün özürlü diye ha doğmuş 5 yaşına gelmiş özürlü bir çocuğu öldürmüşsün ne farkı var. O artık bir insan. Onun da yaşamaya hakkı var. Bu dünya imtihan dünyası sonuçta arkadaşın belki bu dünyada çekecek ama öbür dünyada karşılığını kat kat alacak. Özürlü çocuğa gelince belki o herşeye rağmen benim yaşamama iyiki izin verdin anne diyecek belli mi olur. Hatta bu şekilde söylenip de özürlü doğmayan bir çok bebekvar. Evlat katili olmaktan iyi
9 Ekim 2007
balimm82: Sanırım duygusal yaklaşıyor. Buna benzer bir duruma şahit olmuştum. Anne kanserdi ve doğum yapması riskliydi fakat inatla çocuğu doğurmak istedi. Sonucunda 3 aylıkken annesiz kaldı bebek doğmuş. Zor bir karar fakat hertürlü düşünmek lazım canını almak olarak görmemeli sonuçta ilerde o çocuk ve etrafındaki bir çok kişi üzülecek. O durumdaki çocukla dalga geçen içine almak istemediklerinde dahamı az üzülecek. Allah yardım etsin ve hayırlısını versin...
9 Ekim 2007 . Polemikleri Oku
pinokyo: Allah yardımcısı olsun demekten başka bir söz düşmez bize
9 Ekim 2007
Mohikan: 5 aylık olmuş artık ya,bence bundan sonrası cinayet olur.arkadaşın haklıdır.
9 Ekim 2007
ozkartal: Hayırlısı olsun deyip aldımalı,kürtaja karşıyım ama ucunda sağlık varsa ve gerekliyse yapılacak birşey yok,hem doğacak çocuğa hem de ailesine eziyet olur...
9 Ekim 2007
Anketi oluşturan üye: durgul . 4 Ekim 2007