Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

KİM HAKLI? 5 aylık hamile olan arkadaşım geçenlerde yaptırdığı ense kalınlığı testinde bebeğinin zeka özürlü doğma ihtimalinin çok yüksek olduğunu öğrendi. Doktorlar bebeğin zeka durumunu en kesin şekliyle ortaya koyan Amniosentez yapılmalı dedi. Arkadaşım, 1500'de 1 gibi bir oranla çocuğun ölümüne sebep olan Amniosentezi yaptırmak istemedi. Ona bu çocuğu aldırmalısın, bakımı çok zor, onun ve kendinin yaşamını çok zorlaştıracaksın ve sen öldükten sonra onun bakımını kim üstlenecek diyerek onu bu doğumdan vazgeçirmeye çalışıyorum. O ise Allah'ın yarattığı bir canı öldüremem, ben katil olamam, yaşayamam diyor. Sizce kim haklı?

srdrgmc: her işe karış allahın işine karışma sakın haaa
6 Kasım 2007
grangeron: doğurmamak daha akıllıca ama bizim bir akrabaya da öyle demişlerdi o aldırmadı ve bebeği sorunsuz....ya aldırsaydı?...
3 Kasım 2007
düşünürkız: bu çok zor bir soru.bunun cevabını verebilmek için öyle bir çocuk taşımak gerekiyor.ama mantığımın söylediği doğurulmaması gerektiği duygularımda ısrarla çocuğunu öldüremezsin diyor.inan arada kaldım ve bilmiyorum.arkadaşınada Allah kolaylık versin çok zor bir durum.
2 Kasım 2007
mırto: o da haklı Allah'ın yarattığı bir canı kendi çocuğunu nasıl öldürsün
1 Kasım 2007
gecelambası: 5 aylık bır bebegın alınması cinayetdir.
1 Kasım 2007
tvctvctvc: bence sen arkadaşına amniosentez tapmaya ikna etmelisin
29 Ekim 2007 . 1 üye beğendi
karakiz: herkezin görüşüne saygı duymak gerekiyor ama ben şahsen asla dogurmam ne doğacak bebeğe nede anne babaya adil... anne baba öldükten sonra bu çoçoğa kim bakacak hiç kimse ortalıklarda sürünücek esas en büyük günah odur...
27 Ekim 2007
engineer: elbette ki o haklı...muhtemelen o bebeğe ruh verildi ve ölümü düpew düz cinayettir..Allah vermiştir çekecek..dua etsin inş ööle değildir...arkadaşına lütfen kötü nasihat verme
23 Ekim 2007
ahmet_750: kusura bakma ama sende hitler gibi düşünüyorsun.allahın yarattığı hiç bir insanın (doğmuş veya doğacak olanın)kaderi insanoğlunun eline verilmemiş ve sen bu halinle haşa allaha şirk koşuyor konumuna geliyorsun.belki bilmeden yapıyorsun ama bilgilendirdim ben gerisi sana kalmış.hem doğduktan sonra özürlü olup olmayacağını yada özürünün düzelip düzelmeyeceğini nerden biliyorsun?özürlü doğmasa veya özürlü doğupta sonradan düzelse sen katil olmazmısın?lütfen biraz daha sağduyuna odaklan ve ona güven
19 Ekim 2007
çiçek1907: Allahın verdiği canı Allah almalı ama çok zor bi durum.bence çocuğu doğurmaktan vazgeçmeli.sonuçta onunda hayatı bu çocuk yüzünden mahvolabilir.
18 Ekim 2007
WiNdFaLL: Arkadaşını ateşe atma bence vazgeçirmeye çalışmaktan vazgeç..
18 Ekim 2007
mcelik: Zaten, Bebeğin bu dünyada yaşamaması gerekiyorsa, Allah (c.c.) bir sebeple onu alacaktır bu dünyadan... Canı ancak veren Allah (c.c.) alır...
18 Ekim 2007
keremege: Aynı şey benim de başıma geldi. Doktorum bana da aynı şeyleri söyledi. Bebeğin, Down Sendromlu olacak dediler yani mongon. Dokuz ay boyunca ağladım ve çok zor bir hamilelik geçirdim. Kaç kere aldırmayı düşündüm ama yapamadım.. Kıyamadım ona. Allah ona can vermişti çünkü ve ben o canı alamazdım. Şimdi biricik Egem 2 yaşında ve çok sağlıklı.. Ve ben onu çok seviyorum. Bence arkadaşın birkaç doktora daha gitsin.
18 Ekim 2007 . Polemikleri Oku
servetcembar: Bile bile lades arkadaşının yaptığı...Haklısın bence...
18 Ekim 2007
canende: Bazen ense kalınlığı testleri hatalı olabiliyor, en uygunu amniyosentez, 1500 de 1 gibi bir oranla aslında, o riske girmesi gerekir, zeka özürlü bir çocuğun yaşama şansı da düşük eğer karasızlık çekiyorsa zeka özürlü çocukları olan ailelerle görüşsün, bu onu nelerin beklediği konusunda bri fikir sahibi yapabilir.
17 Ekim 2007
akrep9: Sevgili anketi hazirlayan arkadasim cocuk dogdugunda sende anlayacaksinki hata yapmis oldugunu, cocugun dogmasi gerekir sakat özürlü dogan insanlar cennetliktir onlara bakanlarda, dogmamis cocuk hakkinda akil vermeye calisiyorsun yanlis, önce git bir özürlü evladi olan aileyle gorus sikayetci olanini bulabilecekmisin? veya bu kadere ortak olan bana sor. esenlikle kalin.
16 Ekim 2007
yedi_inci: Ne insanlar var ya özürlü bir çocuğun dünyaya ggelmesi sizce ona ödül mü ceza mı?Tamam hepimizin inancı var Allah'a onun verdiği canı o alır ama bu kadarda değil özürlü bir çocuğa bakmanın ne kadar zor olacağı belli eğer bakmak istiyorsa kendi bilir.Eğer bu çocuğun özürlü olup olmadığı belli olmadan doğsaydı amennah bak derdim
16 Ekim 2007
sensizim03: allahın verdigi canı kimse almak istemez ama düşünsene onun o şekilde oldugunu bir kere ölüm en iyisi yaşayarak ölmekdir onun halini görüp de caresiz kalmak
15 Ekim 2007
günneşş: buna net bir cevap vermek gerçekten çok zor ikinizde haklısınız onun bebeğini aldırması kolay değil elbette ama galiba hem kendisi hemde çocuğu için en hayırlısı onu aldırmak sanırım ama yine de cevabımda kararsızım.
15 Ekim 2007
Füsun.01: Allah'ın yarattığı bir can, ve evet çok zor bir karar. ama bence doğurmamalı. çünkü ne o bebek mutlu olacak sonucunda ne de ailesi. ne olursa olsun çileli bir yaşam olacak herkes açısından. normal bir hayatları olamayacak, çevremde öyle bir aile var, ve gerçekten zor bir hayatları var. doğurmakta ısrar ediyorsa da eğer, oturup herşeyi düşünmeli, özürlü çocuklara sahip ailelerle konuşmalı, onların da fikrini almalı bence. ben olsam öyle yapardım yani..
15 Ekim 2007
guarneri: bir canlının ömür boyu acı çekmesine kimse dayanamaz. çevremde zeka özürlü çocukların aileleri ile uzun süreler geçirebildiğim zamanlar oldu, inanın böyle bir sorumlulukla yaşamak çok zor. bana göre kesinleşen bir durumda artık işi 'şans'a bırakmak 'insancıl' olmuyor.
15 Ekim 2007
elif_nur: çok zor bi durum bebek aldırmakda çok günah sonuçta bi canı alıyosun Allah yardımcıları olsun
15 Ekim 2007
YAZGI: şöyle düşünmek mantıklıdı bence,tabiki herşey allahtan fakat bile bile ladeste olmaz.ya anne ölünce o özürlü insana kim bakacak,ileriyi görerek hareket etmek lazım.her ihtimal düşünülmeli.
15 Ekim 2007
fisun: Bize aklı veren, tıp ilmini akıl ettiren Allah. seçeneği de bize veren yine Allah. O halde niye seçme hakkımız olmasın ki? Allah istemese o bebeğin özrünü bile anlayamazdık. Bence doğurmamalı.
15 Ekim 2007
e_bekir: bana göre allahŞın taktiri önüne geçemezsin
15 Ekim 2007
şeker21: allahın verdği canı allah alır
14 Ekim 2007
volkanizer: bir cocugu hayati boyunca acı icinde birakmaktansa boylesi daha iyi
13 Ekim 2007
kafka: Bu bi anne için çok zor bi karar ve o bir anne.Sen onlar adına bence karar vermemelisin.Herkez kaderindekini yaşar demek ki onlarda bu acıyı beraber yaşayarak büyüyecekler.Ama aralarında hiç birimiz yaşayamayacağı bağ oluşucak.Bliyorum.Birbirlerini herkezden çok sevecekler.O küçük bir gün anne demeyi başarırsa arkadaşından mutlusu olmayacak.
13 Ekim 2007
dpd06: aslında o özürlü çocuk için üzülmüyor değilim ama onun yaşama hakkını elinden almak kimsenin harcı değil.o çocuk kendi rızkıyla doğar.onu öldürmek gerçekten vahşice.bütün bunlara rağmen benim başıma böyle bir olay gelse sanırım o çocuğu aldırırdım.
12 Ekim 2007
srdrglryz: ya allahın yarattığı can alınmaz tabikide sonuçta sakat ve hasta çocuklar cennte gider yani melek gelirler melek giderler allahın meleğidir onlar
12 Ekim 2007
Anketi oluşturan üye: durgul . 4 Ekim 2007