Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Üniversitelere türbanla girilebilmeli mi?

smile: Fügencim islamiyeti babaannen mi getirdi ki babaannenin yaşadığı şeyin doğru olduğunu kabul ediyosun ve bunu savunuyosun. İslamiyet Kur'andan öğrenilir. Bi aç oku bence.
30 Nisan 2006
excell: fügen babaannen kendi bildiği gibi yaşamış onun o şekilde yaşaması islamın o şekilde olduğu anlamına gelmez isteyen örtünür isteyen açılır sorun örtünmemek değil örtüye karşı çıkmak bir de bazı yorumcular hilkat garibesi olsa gerek resimlerini göndermişler çok korktum o resimdeki yaratık soyunmuş ünv.lerde soyunana karışmıyorlar giyinene karışıyorlar yani sorun giyinmek onu o şekilde kabul ederler inanmıyorsanız aynen o şekle girip ünv.gidin içeri almazlarsa herkesin içinde özür dileyecem valla
29 Nisan 2006
muzzy: laiklik ve demokrasi bu olmasa gerek
29 Nisan 2006
fügen: babaannem din eğitimini osmanlı sarayında aldı. kıyafet devriminden sonra Türkiyenin en modern giyinen kadınlarındandı. 97 yaşına kadar her gün 5 vakit namaz kılardı.ibadet ettiği zamanlar haricinde te turban ne de başörtüsü takardı.mayosunu giyer denize girerdi. hayatı boyunca da 5 defa hatim indirdi ama ne tesettüre ne de çarşafa büründü
29 Nisan 2006
cenkk: evet ama akepe hükümeti anayasayı değiştirsin.o zaman türbanla ün. girerler.Ama akepe adlı dinci parti anayasayı değişitirmez.ve başörtüsünden oy avcılığı yaparak milleti kışkırtmaya devam eder.
29 Nisan 2006
v@stic: burda bir başörtüsünden bahsetmiyoruz
28 Nisan 2006
eness_ss: Bir başörtüsüyle rejim yıkılmaz korkma
28 Nisan 2006
v@stic: devletimizin,cumhuriyetimizn geleceği için hayır
28 Nisan 2006
excell: amerika da avrupa da vs dünyanın heryerinde kızlar türkiyedeki gibi örtünüyor nereye noldu bülent arınç bi ara sizin istediğiniz örtü şeklini söyleyin kızlar öyle örtünsün dedi de kıyameti kopardılar biz modacı mıyız diye yaa Allah aşkına biraz gerçekçi olun örtünmeye tahammülümüz yok deyin anlayalım yok adı türbanmış yok eşarpmış irandan gelmiş bilmem nerye gitmiş yaa lütfen hikaye anlatmayın
28 Nisan 2006
cuneyt: türbanla her okula gidilmeli.bu niye yasak anlamıyorum.güya laikliğe aykırı.
28 Nisan 2006
excell: tarihbilimi biraz sakin ol ne bu şiddet bu celal türban bir yana dursun şöyle başına peruk takanlara bile izin verilmediğini kargalar bile öğrendi ben de ünv. okudum biraz tutarlı konuşursan sana katılırım ama olan şeylere olmuyor dersen sana yapabileceğim çok şey yok. ingilterede krallık var ve kızları son derece açık giyiniyor şimdi bizim kızlar açık giyinince krallık mı gelecek yani bize irandan diyorum takmışsın bi irana ülkemize dön artık insanların giyimiyle rejim değişmez anla yaa anla
28 Nisan 2006
tarihbilimi: kara çarşaflı yada türbanlı kapanan kişi atatürkün laikliğine karşı çıkan insandır açık ve net konuşuyorum.siyaset yapmayalım dinde.çarşaf giyeceksen türban takacaksan yolun açık,zihniyetin belli.benim annem başörtüsü takıyo,askeriyeye de giriyo benim üniversitemede girdi kimse karışmaz.sen tak türbanı giy çarşafı sonra ben neymiş okula gircem meclise gircem.yok ya,okadar kolay değil.burası teokrasi değil demokrasi.bu kavramları öğreninde yorum yapın
28 Nisan 2006
tarihbilimi: araştırında yorum yapın demişsin excell, gülüyorum sana çok komik geldi.ben yıllardır araştırıyorum çünkü bu işle meşgulüm,iran miran demişsin ama ben türkçe konuşmuyorum galiba,bi de örtünmeyin demek günahtır demişsin.ya bu kadar olur diyorum, kim size örtünmeyin diyor? türban ile başörtüsünü ayırmayan bi insanla polemiğe girmek zor oluyor gerçekten.ozaman sen kara çarşaf giymeyede destek verirsin,sonuçta o da kapanmış bi insan dimi?
28 Nisan 2006
excell: ben de teşekkür ederim zıt fikirli de olsa seviyeli bir insanla münazara yapmak güzel islamı biraz tanısan belki düşüncelerin değişir ama sen de haklısın islamı o kadar öcü yaptılar ki kendi insanımız bile adını duyunca ürperir oldu maalesef tekrar teşekkür ederim kendine iyi bak.
28 Nisan 2006
fügen: excell, seninle tartışmak gerçekten güzel. ama en iyisi burada ara verelim.ben gene aynı iddialarımı savunuyorum. yani başa dönersek turbanla üniversiteye girilmesini onaylamıyorum. başka bir konuda tekrar polemiye girmek üzere, seviyeli tartışmaların için tşk
28 Nisan 2006
excell: inkar edenleri öldürün diye bir ayet de yok onlara islamı anlatmak emrediliyor ve dinde zorlama olmayacağı ve herkesin dininin kendine olduğu söyleniyor
28 Nisan 2006
excell: fügen sen ya kitabı yanlış okuyorsun ya da yanlış bir kitabı okuyorsun Allah hacca deveyle gidin demiyor diğer bahsettiğin ayetlerde savaş hukukuyla ilgili ve önünüze geleni öldürün demiyor affetmek her zaman ilk planda geliyor ama dediğim gibi art niyetli olmamak lazım atatürk de çanakkale de ingilizleri azakları vs milletleri katlettirmedi savaştı düşmanca bakarak olumlu yorumlamak mümkün değil
28 Nisan 2006
sudansebepp: “Biz Kitabı sana, herşeyin açıklayıcısı, Müslümanlara bir hidayet, bir rahmet ve bir müjde olarak indirdik.” (Nahl Suresi, 89)
28 Nisan 2006
sudansebepp: Kuran-ı Kerim Allah kelamıdır ve de zamandan bağımsızdır,evreni ve canlıları bunca incelikli yaratan Yaradanın tek bir zamana yönelik bir kitaba kullarını yönlendirmesini düşünmek bile O'nu anlamada ne kadar aciz olduğumuzu gösterir.'Elif, Lam, Mim. Bu, kendisinde şüphe olmayan, muttakiler için yol gösterici olan bir Kitaptır.' (Bakara Suresi, 1-2)
28 Nisan 2006
fügen: devam. kadınların örtünme sebebi de o devirlerde erkeklere olan güvensizliktendi.
28 Nisan 2006
fügen: ayeti bir kere daha okumanı rica ediyorum. burada sana anlatmak istediğim Kuran'da genellikle 1400 sene önce, arap kabilelerine yönelik, o günün şartlarına uygun emirler var.mesela hac'a deveyle veya yürüyerek gidilmesi, inkar edenlerle karşılaşıldığında boyunlarından vurulması, sağ kalanların esir alınması,Allah yolunda savaşarak ölenlere ve öldürülenlere cennet vaat edilmesi.kafiri öldürün, onların cezası böyledir ifadeleri. bunları çoğaltabiliriz.demek istediğim kadınların örtünmesi de o günü
28 Nisan 2006
excell: fügen o ayet de savaşta esir alınanların savaş sırasınca tutulup sonra iylik olsun diye veya fidye karşılığı bırakılması yazıyor öldürün denmiyor Allah yolunda ölümden canlı bombayı anlaman tuhaf çünkü Allah canlı bomba olun demiyor zaten intihar da büyük günahlar arasında herşeyini kaybetmiş ve savaşmaya gücü olmayan kişilerin kendisini feda ederek gerçekleştirdiği bir kin eylemini,öyle bir şey yazmadığı halde kuranın emri gibi anlamak biraz art niyet kokuyor ön yargı gerçekten çok kötü
28 Nisan 2006
fügen: exell, kuran'da yazılanlar EMİR se tartışılmazsa, sen canlı bombaların muhammed suresinin 4. ayetinde yazılanları EMİR olarak kabul ettiklerine de inanıp bu cinayetleri kabul mu ediyorsun.
27 Nisan 2006
eyigunler: 'Yazık değil mi?' dedim, 'Öğrenci değil, öğretim üyesi değil, bir öğrenci velisi... Hem de çocuğunun piyano konserini izleyecek. Niye giremesin?' Buruktu: 'Doğru ama, yol olur diye endişe ediyorum. Buraları bilmiyorsunuz' dedi. Bu politika, piyanist evlat yetiştiren samimi bir dindarı küstürmek ve radikalleştirmek dışında bir etki yaratabilir mi?can dündar-milliyet-27/04/2006...
27 Nisan 2006
eyigunler: Geçenlerde bir rektörün odasındaydım. Telefon çaldı. Rektör dinledi; 'Maalesef izin veremem' dedi. 'Hayrola' diye sordum. Bir öğrencileri okulda piyano konseri verecekmiş. Annesi dinleyici olarak gelmek istemiş. Ama türbanlı olduğu için kampusa giremezmiş....
27 Nisan 2006
excell: bakın bu konular hassas size tavsiyem yorum yapmadan önce biraz araştırın çünkü gerçekten yanlış bilinen çok şey var iranın bilmem nerenin kanunlarını islam diye halkın önüne koymuşlar örtünmemek sadece günahtır ama örtünmeyin demek bir müslümanı dinden çıkarır eğer müslümansanız bu dikkate almanız gereken çok önemli bir durum
27 Nisan 2006
fügen: excell, en doğrusu , tartışmaya buradan başlamak.kuran (nur suresi 31)neden kadına"süslerini açığa vurmasınlar, (ancak kendinden görüneni hariç ), başörtülerini yakalarının üstünü kapatacak şekilde koysunlar, süslerini kocalarından(devam ediyor)başkasına göstermesinler, gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar . diye tavsiyede bulunuyor. sebebini söyler misin
27 Nisan 2006
fügen: exell, ahlak kurallarını dinin koyduğu toplumlarda cezalar da din yasalarına göre veriliyor. iran da ekmek çalan 8 yaşındaki coçuğu yere yatırarak, kolunun üzerinden tonlarca ağırlıktaki kamyonu geçirerek cezalandırırlar, eğer kuran'da yazdığı için turban takıyorlar diyorsanız ozaman oradaki bütün önerileri yerine getirsinler.kadınlar evden dışarı çıkmasınlar, erkeklerin gözlerine bakmasınlar, camiye gitmesinler,yani erkeklerin saldırılarından korunmak için toplumdan izole edilsinler
27 Nisan 2006
fügen: tolgaca, evet türkiye özgürlük ülkesi demişsin. babasının, eşinin, erkek kardeşlerinin, zoruyla ya da burs karşılığı tesettüre sokulalarak toplumdan uzaklaştırılan kadınlarımızın, kızlarımızın özgürlüğünden mi bahsediyorsun, yoksa imam nikahı ile başkalarının kocasından çocuk yapan , sonra da hiç bir hak etme imkanı olmadan 3 çocukla evden kovulan kumalardan mı
27 Nisan 2006
fügen: tarih bilimi, burada yorum yazan arkadaşlardan bazıları yasalarında islami kuralların geçerli olduğu bir devlet düzeni özlemindeler. ne yazık ki, akıl - bilim ölçüleri ile din ölçülerinin birbirine uymadığının farkında değiller.1400 sene önce kadına kapanması tavsiye edildiği için, 1400 sene önceki zihniyeti savunanlar,fırsat buldukları an muaviye yöntemlerini uygulamaktan da sakınmayacaklar
27 Nisan 2006
Anketi oluşturan üye: adkaymak . 22 Haziran 2004