Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Üniversitelere türbanla girilebilmeli mi?

adamakilli: Yahu arkadaş sokaklarda kimsenin kimseye katıştığı yok herkes özgür. Ama yok ben illâki üniversiteye türbanla gireceğim dersen ona Türkiye Cumhuriyeti müsade etmez. O kadar uzun boylu değil yani. Her yerin bir kuralı var.
1 Mayıs 2006
smile: Fügen sen istediğin gibi yaşa, inanmıyosan inanma dini yaşamıyosan yaşama. Devletler istedikleri yönetimi seçebilirler.Türkiye cumhuriyetle yönetilir. Din egemenliği sadece kişinin kendi içinde hakimdir. Kendi içimde hakim olmasını istediğim egemenliği ise ben seçerim.Bunu kimse engellememeli.
1 Mayıs 2006
fügen: excell cevap veriyorum. turban-Tesettür din egemenliğinin bir parçasıdır. din egemenliğinde kadının özgürleri kısıtlıdır. (İran-Suudi Arabistan) lTürkiye Cumhuriyetin'in bir dayanağı da devrimlerle yasalaşan çağdaş kıyafetlerdir.
1 Mayıs 2006
v@stic: türkiye laiktir,laik kalacak bunu kaldırmak isteyenler bu ülkeden defolacak
1 Mayıs 2006
pamuk: kesinlikle girilmemeli çünkü ülkemizde insanlara özgürlük verildilçe illegal yönelimlere gidiyorlar
1 Mayıs 2006
fügen: hiristiyanlarda da rahibeler dini uniforma giyerler ve bütün dünyada yoksulların, yaşlı ve hastaların yanındadırlar. Bizdeki sıkmabaşlılar acaba hiç bir hayır işinde çalışmayı düşündüler mi.. kuran onlara sadece , tesettüre girin,boyanıp-süslenip caddelerde dolaşın mı der.
1 Mayıs 2006
akguness: kesinlikle evet ama burası türkiye
1 Mayıs 2006
excell: kot pantolon amerikan emperyalizminin simgesidir ve yasaklanmalıdır (mı??)
1 Mayıs 2006
excell: tarihbilimi eğer verdiğim adresteki resime baktıysan ve altındaki yazıyı da okuduysan yaptığın yorumun asılsız haberlere dayandığını anlamışsındır bu durumda yaptığın sert eleştiriden dolayı buradaki bazı arkadaşlardan özür dilemen gerekiyor değil mi
1 Mayıs 2006
excell: ondan sonra bir de şuna cevap ver sen ve tüm devdiklerin yaşlılara bakma konusunda eğitim aldınız mı almadıysanız vatana yararlı birer insan !olmadığınız için ne hissediyorsunuz
1 Mayıs 2006
excell: fügen sana sorduğum sorunun cevabını alamadım hala bekliyorum
1 Mayıs 2006
tarık: bu devırde ınsanların ne gıyecegıne bızımı karar verecez yoksa baska ınsanlarmı ozgur bır ulkeyse ozgurlugumuzu yasamlıyız
1 Mayıs 2006
smile: Fügen paso saçmalıyosun yaa..
1 Mayıs 2006
fügen: mademki vatana faydalı olmak için eğitim istiyorlar,turbanlı'lara özel bir hemşire okulu açılsın.onlara yaşlı ve hastalara bakma konusunda eğitim verilsin
1 Mayıs 2006
excell: fbemre kimin ibadetini yapıp yapmadığı seni ilgilendirmez. bizde burda kimseye zorla başını örttürmeye çalışmıyoruz sorun yasaklarda yasak kalksın isyen yapsın isteyen yapmasın o kimseyi ilgilendirmez. birde düne kadar sokaklarda özgürlük diye bağıran zihniyet bugün illede yasak diye tutturmuş samimiyetsizlik dediğin bu olsa gerek.
1 Mayıs 2006
excell: özellikle tarih bilimi için yazıyorum yalancı bir medya ordusunun yalan haberlerini bana gerçekmiş gibi sunmadan biraz araştır tek taraflı bakma yalan haberlerinden dolayı ödediği tazminatlar boylarını geçmiş gazetelere bakarken bide buna bak arasıra da gerçekleri de görmüş ol http://www.zaman.com.tr/?hn=233820&bl=politika&trh=20051130
1 Mayıs 2006
v@stic: olmaz öyle şey türkiye cumhuriyeti içerisinde bu yasak kalkamaz
1 Mayıs 2006
smile: Önemli bir nokta daha; İnsanın yaşam tarzı, düşünce yapısı, kılık kıyafeti okul içinde ve okul dışında diye ayrılamaz. Nasıl yaşıyorsam okulda da öyle olmalıyım. Bu nasıl bir mantık yaa eğitimli ve bilgili olmakla inanç arasında seçim yapmak zorunda bırakmak nasıl bir saçmalık??.Hayır kardeşim inanmayı seçmek ve yaşamak da benim HAKKIM okuyup ilim öğrenmek de.
30 Nisan 2006
smile: fbemre o adamın inancının kaynağının Allah olmadığı kesin. Dolayısıyla iki durum arasında bir benzerlik kurmanın bir mantığı yokk
30 Nisan 2006
tarihbilimi: aynen katılıyorum, asla giremicekler türbanla.bazılarının fikri ne ise zikride o oluyor,AKP li bi milletvekili masada yemek yüyor tek başına karısı ise arkada ayrı yemek yiyor,işte sizin din anlayışınız kadına 2.sınıf bile değil 3.sınıf insan muamelesi yapmaktır.o kadın önüne kemik atılmış bi köpek gibi arkada ayrı bi masada yemek yiyor bu ne biçim bi din anlayışı? türban olayınızda buna benziyor.türbanlılar sağ tarafta açıklar sol tarafta oturacak,kavga gürültü devam edecek.
30 Nisan 2006
buffydog: Hayır.Biz atatürkün cocukları burda ulkemizin basında oldukça bu konuya asla izin vermiyecegiz.Siz turbanlılar unıversıteye asla bu şekilde giremiceksiniz
30 Nisan 2006
excell: türklükten bahsetmedim önemli olan ırkı değil dini müslüman olmasam ve benim atalarımda ineğe tapsa bende öyle konuşurdum ama dediğim gibi dinden bihaber birinin bu yöndeki söyledikleri beni ilgilendirmez
30 Nisan 2006
eness_ss: Fügen excell ve buraya yorum yazan bütün arkadaşlar şöyle oturup bir düşünün neyi tartışıyoruz biz...Başörtüsünü ya da güncel deyimiyle türbanı...Yani bir giysiyi ya da bir aksesuarı...Tamamen kişilerin tercihlerine bağlı olması gereken bir şeyi...Yani diyelim fügen ben sana şunu giyme desem bunuda yasalarla sağlasam ne düşünürsün ?? Tercihlere devletin karışma hakkı olamaz...
30 Nisan 2006
fügen: gandhi, britanya'ya karşı mağımsızlık kazanma savaşı verdi.Hayatı boyunca şiddeti ve terörü reddetti.Bizim kurtuluş savaşımızı destekledi. Atatürk'ün düşüncelerinin 3.dünya ülkelerine yol gösterici olduğunu belirtti.ayrıca sanat,felsefe,bilim ve ilim evrenseldir. Hz.Muhammed de Türk değidi
30 Nisan 2006
excell: bir de diyelimki öğretmenini çok seviyorsun ama ders çalışmıyorsun okula gitmiyorsun ödevleri yapmıyorsun ama öğretmenini seviyorsun bu sınıfı geçmek için yeterli mi ya da bu şekilde sınıf geçersen adil olur mu
30 Nisan 2006
excell: fügen şimdi soru şu ineğe tapılan bir dinin ülkesinden çıkmış ve islamı hiç tanımamış 1.dünya savaşında ülkesi menfaatleri aleyhinde olacak şekilde ingilizlere destek vermek gibi büyük hatalar yapmış bir siyaset ve fikir adamının din yorumu bizi ne kadar ilgilendirir
30 Nisan 2006
excell: şimdi soru şu ineğe tapılan bir dinin ülkesinden çıkmış ve islamı hiç tanımamış 1.dünya savaşında ülkesi menfaatleri aleyhinde olacak şekilde ingilizlere destek vermek gibi büyük hatalar yapmış bir siyaset ve fikir adamının din yorumu bizi ne kadar ilgilendirir
30 Nisan 2006
fügen: dinden benim anladığım, bir takım adetler ve ayinler değil, belki bütün dinlerin temelinde bulunan ve bizi Allah ile karşı karşıya getiren hakikat ve sevgidir(gandhi)
30 Nisan 2006
excell: fbemre onun bir din olduğunu nerden çıkarıyorsun o adamın yaptığı kendi kabilesindeki adetlere göre güç gösterisinde bulunmak bu şekilde giyinmek pardon soyunmak doğru değil çünkü bizim milli değerlerimiz var ve o resim milli ahlak ve aile yapımıza aykırı peki sen nasıl oluyorda toplumun büyük bölümünün desteklediği bir giyimle çırılçıplak soyunmayı kıyaslıyabiliyorsun söyler misin
30 Nisan 2006
smile: femre böyle giyin(memek) hangi inançta var ve sen bu adamın inancı gereği böyle giyindiğini nerden biliyosun öğrenebilir miyim?
30 Nisan 2006
Anketi oluşturan üye: adkaymak . 22 Haziran 2004