Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Müslümanların çeşitli tarikat ve cemaatlere mensup olmalarının İslam'a ve Kur'an-ı Kerim'in hükümlerine aykırı olduğu ve dine zarar verdiği görüşüne katılıyor musunuz?

karakedi27: imam hanefii'nin bir sözüdür;babalığım caferi sadığa tabi olmasaydım imanım tehlikede idi.caferi sadık kadri tarikatının pirlerinden biridir...
9 Mart 2007
ebru2006: Evet katiliyorum. Zaten böyle seyler ve böyle insanlar yüzünden Islamiyet lekelendi.
9 Mart 2007
tommyer: 'Dinlerini parça parça edip fırkalara, hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah'a kalmıştır. Allah onlara, yapıp ettiklerini haber verecektir.' (En'am Suresi 159). Bu ayete Kur'an-ı Kerim'in bütün ayetlerine inandığım gibi inanıyorum ve bu yüzden Tarikat veya Cemaatlerin iyi niyetle kurulsalar bile islama aykırı olduğuna ve bu ayetten haberdar olmayanların cahillik sevkiyle günaha saplandıklarına inanıyorum.
8 Mart 2007 . Polemikleri Oku
karaman: Hiç bir tarikat veya cemaate mensup olmasam da İslam dışına kaymadıklrı ve insanlara dini öğrettikleri müddetçe hepsine saygı duyarım.
8 Mart 2007
sılanur: ben katılmıyorum.usulüne uygun tarikatler kurulursa neden karşı çıkalımki.dinimizi müslümanlık hakkında halkımızı bilinçlendirmeleri tam tersi güzel olur
8 Mart 2007
kınali: bu gun abd de yaşıyan ve cok güzel işlere imza atmış diye bize lanse edilen bir zatı muhteremin ne kirli çıkık ve emperyalizmin kölesi olduğunu bilseler acaba bizimkiler yine cocuklarını yurt dşına gönderirler miydi?
8 Mart 2007
pinokyo: mensubu oldugunuz tarikata göre degişir
8 Mart 2007
Kurşun_87: tarşkat ve cemaatler islamiyete hizmet ediyor..ama amaçlarından sapıp sinsi kimselerin himayesine gitrdikleri zaman hem dinimize zarar veriyorlar hem de insanlığa..ama çoğu kimseye zararı olmayan kendi hallerinde cemaatler..
8 Mart 2007
ufuk-arden: Evet başkasına zarar vermeyi amaçlayan tarikatler tabiki dine zarar verir.
8 Mart 2007
kalbifirari: Kendi evinde de namaz kılabilir, ibadet yapabilirsin.
8 Mart 2007
baysevgi77: İslam birdir. İslamın yayılmasında ve dinç kalmasında önemli işlev görür kanımca. / Tarikat ve cemaatler amacı dışında kullanılmadığı sürece zararlı değil. Ancak çıkar odakları olarak kullanılıyorsa durum tersine döner. Tarikatlar her zaman güçlü olanın işine yaramış. Başta olan güçlü olansa bir problem çıkmaz.
8 Mart 2007
kandemirm: Evet binlerce kez evet. Çünkü Cenab-ı Peygamber Efendimiz buyurmuşlardır; Bütün Tarik yolları kapalıdır yanlız bir yol var bana varan zümre-i Naciye yani necat bulan topluluk. birde Peygamber efendimizin buyrukları vardır İlmi arayınız şeklinde peki nerede? herkes kendisinde aramalı kardeşler..Bütün bu tarikat, cemaat,mezhep v.b. hesaplar hurafeden başka birşey değildir.Tertemiz bir su kaynağına çamur bulaştırmaktır. İlim bir noktadır onu cahiller çoğaltmıştır yine Resulullah efendimizin hadisi
8 Mart 2007
chromakey: mutlak doğru ALLAH katındadır. Şuandaki bir insanın her doğru dediğini doğru yanlış dediğini yanlış kabul etmek şirk'tir.
8 Mart 2007
valentino: bilmiyorum çünkü islam konusunda pek bilgim yok.
8 Mart 2007 . Polemikleri Oku
tarihci_4268: Evet kesinlikle.Dînî bir kurum olmaktan çok birer ticarethane olan bu çapulcu yuvaları hem devlete,laik rejime hemde İslâm Dîni'ne zarar veriyorlar.Bunlar her zaman dediğim gibi Türkiye içindeki Truva atlarıdır.Bir an önce bunların faaliyetleri yasaklanıp hepsi TC'den çıkartılmalıdırlar.Bunlar ABD destekli yeşil kuşağın temsilcileridir.Bunlar Allah derler faizi mübah görürler,papa'nın elini ayağını yalarlar.ABD'de özel malikhanelerinde yaşarlar.Bunlar vatan hainidir.
8 Mart 2007
affan: tarikat ve cemaatler dinin gereklerini yapo
8 Mart 2007 . Polemikleri Oku
kucukkadin: Tarikat,cemaat islerine son derece karsiyim.Hepsi Islam'in kendi tekelinde oldugunu saniyor.
8 Mart 2007
mmoorr: insanlar arasında gruplaşma oluyo.sizinkiler bizimkiler die...mesela hollanda,almanya da falan camiler bu şekilde cemaatlere özelmiş sanırım.herkes kendi camisine gidiyomuş mesela!!bu hiç hoş değil...ama bi tarafta İslam'ın tebliğine katkıları da göz ardı edilemez!!
8 Mart 2007 . Polemikleri Oku
manas: İslam medeniyetinin yakın zamandaki en yüsek seviyesine ulaşmış Osmanlı imparatorluğunda her padişah bir tarikata baglıydı ama zamanla bozulan tarikatlar yozlaşmaya başladığı için kapatıldı.Günümüzdeki tarikatlar zararlı olablir ama genelleme yapmak doğru değil.
8 Mart 2007
sözer: gün geçtikçe tarikat ve cemaat olaylarında çok farklı şeyler çıkıyor ortaya... aslında bir insanın illaki bir cemaate ya da tarikata mensup olması gerekmiyor...
8 Mart 2007
elif_nur: bazıları yani çoğu insanları kandırıyo
8 Mart 2007
im_losing_it: bazıları için evet... ibadet yapıyoruz diye kendilerinden geçiyorlar.. bedenlerine zarar veriyorlar... bilmiyorlar ki o beden bize emanet ve emanete hıyanet olmaz!!!
8 Mart 2007 . Polemikleri Oku
dîde: ne alakası var zararla
8 Mart 2007 . Polemikleri Oku . 2 üye beğendi
böcek54: burada tarikat ve cemaatten ne anlaşıldığı önemli.gerçek anlamı ile çok güzel bir şey.eğer toplumda sivrilmiş tarikatları kastediyorsanız.bunlara bende karşıyım
8 Mart 2007
gamzet: hayır katılmıyorum. eğer insan kendi kendine hakim olamıyorsa bir cemaate katılmalı.
8 Mart 2007
president519: bazıları zarar veriyor onları ayırmak gerek
8 Mart 2007
genious21: ben biraz vahabiciyim evet katılıyorum çünkü her kafadan farklı sesler çıkıyor ama tarikat ve cemaatin yaptığını devlet yapmalı yapmadığı sürece bunlar devam edecektir
8 Mart 2007
durgul: İslamı kendi çıkarlarına göre yorumlayan bu tarikat ve cemaatlaerin dine ve insanlara zararı olduğunu düşünüyorum. Bu tür cemmatler olmasa islamda birlik daha kolay sağlanır
8 Mart 2007
62yurtsever: Din üzerinden ayırım yapanlarda bana göre bölücü faaliyetlerde bulunanlardır.İnsanları bütünlük içinde tutunca güçlü bir toplum elde edilir.
8 Mart 2007
fasli: Tarikatlar Hz.Ebubekir ve Hz.Ali vasıtasıyla bugüne kadar gelmişlerdir. Kaynaklarını da peygamberimizden almaktadırlar. Dolayısıyla bid'at değildirler. Tarikatlar eğer amacına uygun olarak yaşatılırsa zararlı değil faydalıdırlar. Mezhepler de aynen bunun gibidirler. Fakat bazı güçler bunları aleyhimize istismar ediyorlar. Oyunlarına gelmemek için bizlere de çok iş düşüyor.
8 Mart 2007
Anketi oluşturan üye: tommyer . 3 Mart 2007