Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Perihan Mağden'in 1 Nisan 2008 tarihli yazısında geçen 'Ben mesela dindarla da, dinciyle de yaşarım. Kemalist başıbozuklarla yaşayamam -yettiler gayri!- bu topraklarda' sözünden ilham alan anket: Dincilerle mi, Kemalistlerle mi yaşamayı tercih ederdiniz? (İş bu soruda geçen 'dinci' kelimesi yobazları nitelerken, Kemalist kelimesi de Ahmet Taner Kışlalı'nın tanımladığı şekliyle yer almaktadır: 'Kemalizm, akla ve bilime, gerçekçiliğe, insancıllığa, özgürlüğe ve sürekli devrimciliğe dayalı bir 'çağdaşlaşma ideolojisidir')

golden6: dinci yobaz demek nasıl oluyor ben anlamadım dinciler yobaz mıdır kemalistler ise dinsiz midir yada dini nedir merak ettim çok enteresan bir anket????????
quartz: general dediğim gibi terimlere yüklediğin anlamlar sıkıntı yaratıyor. o yüzden herşeye kulp bulacağına bunlara çözüm üretelim. sürekli şu böyle bir kelime ahh bunu dersem bu olurlarla kendi gerginliğinizi bize yansıtmayın.
15 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: Ortamı yumuşatmak için Çetin Altan'ın bir sözünden esinlenerek yazdım yukardaki satırları. Hepimizin vatandaş olduğu kesin. Ama nedense vatandaş kelimesi bile temkinli olmama sebep oluyor; eh ne de olsa 'halk plaja akın etti, vatandaş denize giremiyor' manşeti atmış dedelerin torunlarıyız hepimiz, üstelik tek partili dönemin en kalantır gazetesi Cumhurıyet'te! O yüzden oldum olası sevememişimdir şu vatandaş kelimesini.
15 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: valla general ozaman ne için çaba içindesin anlamak mümkün değil. birileri anlam kayması yaratıyor siz de o anlamların içinde boğuluyorsunuz. bu şudur bu budur yazıp çiziyorsunuz. bence bu kelimelerin anlamını dinci ve dindar (çünkü dindarla da, dinciyle de yaşarım diyor) nedemek yazıyı yazana sorun. bu esinlenmiş anket. anketörün yorumu tabi içinde olur. o kadar kolaycı yaklaşımlar ki kemalist dinsiz mi yobaz ne dinci mi gibi... köylü kentlide yoktur efendim. herkes vatandaştır biz öyle deriz.
14 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: bırakın bunları yaw... kemalist-dinci, ilerici-gerici bunlar uydurma laflardır. Kentliler ve köylüler vardır. Kentliliğin simgesi etli, kahkahalı, kadınlı sofra demektir; köylülüğün simgesi ise kadınsız, kahkahasız erkek erkeğe kahvesi demektir. Allah hepimizi kadınsız, kahkahasız, erkek erkeğe kahvelerinden kurtarsın, amiiiin! :)
14 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: burada neden bu kadar tepki verdiğinizi ben anlamış değilim, burada yanlış kullanımların savunmasını yapıyorsanız bilemem de burada o yazıyı yazan şahsın terbiyesizliği dile gelmesi gerekir öncelikle. bi kere en başta farklı kavramlar şeklinde dindar ve dinciyi sunan kendisi. şu zamana kadar da dincinin ne manada kullanıldığını biliyorduk. şimdi birden anlamını boşaltmak için yeni bir kelime seçtiniz bu da kemalist mi olsun atatürkçülük mü olsun derken birinde karar kıldınız tebrikler.
14 Nisan 2008 . Ankete Git
golden6: mavi sakal ın tespitine aynen katılıyorum taraflı bir anket olmuş, dini kullanan ile Atatürk ü kullananı kıyaslasa ya da dindar insan ile kendi yaptığı tanımdaki kemalisti kıyasalasa neyse ama bu düperdüüz taraflı yani....
14 Nisan 2008 . Ankete Git
general_X: Bu mantıkla 'dinci' demek yobaz demek olacak ve dini kullanan kişi manasına gelecek. Pekiyi ama sorarlar adama: öyleyse kemalist, yani atatürkçü de Atatürk'ü kullanan kişi demektir?! Düz mantık bunu gerektirir. Ama çarpık mantıkla Mavi_sakal'ın da dikkat çektiği üzere dinci=yobaz olur, kemalizm satırlara sığmayan engin taşkın bir şey olur. Benim üzüldüğüm fidem bu detayı atladı. Umarım kasıtlı yapmamıştır ve umarım bundan sonra daha özenli anketler hazırlar.
14 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: dinci' kelimesi yobazları nitelerken, Kemalist kelimesi de: akla ve bilime, gerçekçiliğe, insancıllığa, özgürlüğe ve sürekli devrimciliğe dayalı bir 'çağdaşlaşma ideolojisi'dir şeklinde bir açıklama yaptığınızda, anket biraz taraflı durmuyor mu? Anket: Yobazlarla mı yaşamak istersiniz yoksa ilerici aydın kültürlü insanlarla mı?.. Anket aynen böyle olmuş ve son derece anormal.
14 Nisan 2008 . Ankete Git
quartz: nasıl laf şimdi bu mavi sakalcıım dinciye neden yer verilmişmiş. perihan mağden yorum hakkı kulanıyor da anketör mü kullanmayacak. dinci diye sormuş. dini inançlarını samimiyetle yerine getiren dindarları konu dışında bırakmış fena mı. siz kafanızdan neler geçiyor anlayamıyorum bazen.
14 Nisan 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bu tabiri baz alırsak, dinciler ile dindarlar iyi ayırt edilmeli ve Perihan Mağden'in cümlesinde her ikisi de yer almış olmasına rağmen bu anket sorusunda seçme hakkı olarak dindarlara değil de dincilere yer verilmesi ilginç!
14 Nisan 2008 . Ankete Git
ayazcem: Dinciler yobazdır dindara hepimiz saygılıyız..Dinci dini kullanan demektir...
14 Nisan 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: fidem . 5 Nisan 2008