Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Müslümanların çeşitli tarikat ve cemaatlere mensup olmalarının İslam'a ve Kur'an-ı Kerim'in hükümlerine aykırı olduğu ve dine zarar verdiği görüşüne katılıyor musunuz?

ilayda996: din 1 tanedir.ve bilgi alınacak tek kaynak kitaptır,bu kitap ta kurandır.diğer olaylar gereksiz.
tommyer: En ideal din anlayisinin size ait oldugunu mu dusunuyorsunuz? Lutfen benim icin endise etmeyiniz, ben elimden geldigince insanlara Kur'an-i Kerim'in onemini anlatmaya devam edecegim. Sizde bende Mezhep yoktur diyoruz, ben ote yana donunce mezhep yoktur demeye devam edecegim, cunku dogru ve bilimsel olan budur, ilahiyattaki hocalarinizla ayni fikirdeyim. Bu durumdan dolayi Allah'in takdirinin ne yonde olacagini ben simdiden kestiremiyorum. Ancak galiba sizin bazi kestirimleriniz var.Buyuksunuz!
19 Haziran 2007 . Ankete Git
mystig26: kuşkuluyum, bu türden yaptığınız tartışmalarda insanların yanlış algı ve anlamalarını düzeltecek bir imkanınız olmaz. Yani düz yazıyı neşrettiğiniz anda iş biter. Yanlış yazdığınız yada yanlış anlaşılmaya sebep olacak bir anlatımı geriye dönük olarak düzeltemezsiniz. İnşallah bir kardeşimiz sizin anlatımlarınızdan yanlış anlamaz da kendini ve sizi Allah katında sıkıtıya sokmaz.
15 Haziran 2007 . Ankete Git
mystig26: .. ayrılıktır diyorsan bu da senin anlayışın ve tercihindir bunada saygı duyarım. Ancak senin kadar araştırma imkanı olmayan insanların senin tesbitlerinle bazı amelleri terk ettiğini yada yanlış algı ve anlaşılmaya sebep olduğun takdirde bunun sorumluluğu da hem yanlış anlayan ve algılayana hemde sanadır. Bunuda biliyorsun değil mi sevgili tommyer? Allah Hepimizin yar ve yardımcısı olsun. Ancak yine söylüyorum ben sizin samimiyetinizden .......
15 Haziran 2007 . Ankete Git
mystig26: sayın tommyer, mmoor arkadaşımız tesbiti yapmış 'Bize fakültede öğrettikleri şu,mezhep diye bir şey yoktur,herkes Kur'an'ı ve Efendimiz (sav)'in sünnetini kaynak alarak kendi yolunu kendi çizebilir' demiş. Bu anlamda ehli sünnet anlayışında olan bütün anlayış ve mezhepler ayrılık değil zenginliktir. Tıpkı bir ulaşım aracının ön yada arka koltuğunda olduğu gibi. Sen binilmesi gereken ulaşım aracına bin de kardeşim neresinde seyredersen et bunun önemi yok yeter ki bin. Ama hala mezhepler........
15 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Hayir, ayni seylere inanan ve savunan insanlar da bolunmus olabilirler. Ayri adlarla cagiriliyorlarsa, ayri mekanlarda toplaniyorlarsa, bu insanlarin icine ayrilik fitnesi dusurulebilir. Bu bir risktir, bu risk varoldugundan dolayi Allah bize firkalara ayrilmayin demistir. Ayrilmanin iyisi yoktur Kur'an'a, hem de muhkem olan ayetlerine bakarsak.
8 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: Birbirlerine tamamen zıt görüşü savunanlar bölünmüş olurlar,Kur'an'a ve birbirlerine tamamen zıt görüşleri yoksa nasıl ayrılmış olurlar??
6 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Kur'an'a her noktada bagli kaliyorlar kabul edelim, ama tek bir noktada aykiri davrandiklari ortada, Bolunmemek, firkalara ayrilmamak.
5 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: evet doğru anlamışsınız düşüncelerimi.Kur'an'da mezhep yok ama saydığım ehl-i sünnet mezhepleri sonuçta Kur'an'dan sapmamışlar ki,Efendimiz'in sünnetine aykırı bir şey söylememişler ki?Ben o yüzden onların ne Kur'an'dan ayrılıdklarını ne de birbirlerinden farklı olduklarını düşünüyorum.Yanlış mı?ZAten aralarında uçurumlar yok bu mezheplerin.
4 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: burada. Tek bir cati altinda da istisare yoluyla insanlar zengin fikirler uretebilir. Allah ayrilmayin demis, bence bunda bir hikmet var, eminim ayni fikirdeyiz ama. Bu ayri ayri mevcudiyetler konusundaki samimi fikrinizi ogrenmek istiyorum.
4 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: olarak mevcudiyetleri, tek bir muslumanlar cemaati olmalari gerekirken ayrilmalari sence Allah'u Teala'nin 'Bu benim dosdoğru yolumdur, onu izleyin, başka yolları izlemeyin! Yoksa bu hal sizi O'nun yolundan uzaklaştırıp parçalara böler. Sakınıp korunasınız diye O bunu önermiştir size.' Enam-153 seklindeki ikazini dikkate almamak olmuyor mu? Uzun lafin kisasi, bu insanlar eger Kur'an'in muhkem ayetlerinin tamamini benimsiyorlarsa Kur'an'a gore ayri ayri degil bir arada durmalilar. En buyuk hata..
4 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Moor arkadasim, kusura bakma ama kafam karisti simdi, Simdi sen once Kur'an'da mezhep olmadigini soyluyorsun benimle ayni dusundugunu, zaten fakultede de size boyle anlattiklarini soyluyorsun. Ondan sonra da 'Hak yolda olan mezhepler elbette ki zenginliktir. Mesela ehl-i sünnette itikatta maturidi eş'ari, amelde hanefi, şafi,hanbeli,maliki...bunlar batıl değildir!' diyorsun. Yani Kur'an'da olmayan sey batil degil midir? Yani bu mezhepler icerik olarak Kur'an'a paralel bile olsa ayri birimler...
4 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: yazdığın şeyleri okudum,hepsi çok güzel.Ayen katılıyorum.Herksin Kur'an'ı Kerim'i okuması lazım..Mezhepler insaları araştırmaktan uzaklaştırıyo bi nevî...Ama herkesin de araştırma şansı (yada isteği) olmayabilir?? Bu devirde hele...Uf çok karışık bu konular :((
3 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: Vazgeçtim derdimden ya! :) Yaza yaza usandım...Bize fakültede öğrettikleri şu,mezhep diye bir şey yoktur,herkes Kur'an'ı ve Efendimiz (sav)'in sünnetini kaynak alarak kendi yolunu kendi çizebilir..Farklı görüşlere saygı esastır.Kimseye senin mezhebin batıl,sen cehennemliksin diyemezsin! Bu kadar!! Ama bir sürü mezhep işledik ve çoğu siyasi,adam görüşüne kılıf uyfurmak için olmadık şeyler uydurmuş!
3 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: Alevilik batıl değil,onlar da müslüman ama bazı ibadetleri yapmayıp yerine başka ibadetler koymuşlar.Bi de onlar da arlarında bölünmüş,farklı farklılar.Neyse tommyer bak tekrar söylüyorum ben senle zaten farklı bir görüşü savunmuyorum!Ayrıca her konuda ayet biliyormusun derken suçlamak anlamında söylmedim.Kur'an'dan ayetlerle konuşuyosun.Saygı duyarım ancak.Çok güzel,gerçekten tebrik etmek amacıyla sordum.Kişisel bi saldırı gibi algılamışsın sanırım,üzüldüm.benim derdim şu;...
3 Haziran 2007 . Ankete Git
yalnızdeniz: Tommyer nerden çıktın sen,hiç dikkat etmemişim sana ve yorumlarına,Faslı'ya takılıp kalmışız o da ortada yok.Tebrik ederim ,ne güzel ve dinin içinden farklı yorumlar yazmışsın.Benim bu yaşa kadar söylediğime geldi iş,yani dinle ilgilenen,bilim olarak kabul edersek uğraşanlar bile kuran konusunda farklılıklara düşüyorlar.Sizde olduğu gibi,mmoorr anladığım kadarıyla ilahiyatta okuyor,mystig26 da avukat ama hoşgörülü bir arkadaş ama aynı düşünmüyorsunuz.Ayrıca 'alevilik' batıl mı mmoorr?
3 Haziran 2007 . Ankete Git
durgul: tommyer sen iyi misin sabahın köründe buraya bu kadar dösendin.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Bu arada safi demisim, Sia diyecektim.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: dusuneyim. Acaba herkesin anlayamayacagini soylemeden once defalarca okudunuz mu? Defalarca diyorum cunku, dediginiz gibi inan tekamul eden bir varliktir, cocuk akliyla yetiskin akli, yetiskin ile yaslanmaga baslamis kisinin akli bir degildir. Fakat Kur'an surekli okunup hatirlanmak uzere indirilmistir, cenazeden cenazeye, sadece olmuslerimizin arkasindan okunarak degil. Hesap yeri olan bu dunyadir, Kur'an bu dunya icin indirilmistir. Dinlemek icin olumu beklemeyelim.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Son bir ricam, Mezheplerin ovuldugu, tavsiye edildigi veya emredildigi Kur'an'dan bir ayet getirip beni susturun!Mumkunse Ali'imran 103 ve 105, Enam 159, Tevbe 107, Rum 32, Sura 13 ve 14 ile de celissin de; bana Kur'an'da birbiriyle celisen ayetler oldugunu da kanitlayin da ben de Bakara 2'yi yanlis yorumladigimi dusuneyim. Ben su anda Kur'an'in bir kismina inanip bir kismina inanmayi da gunah biliyorum, siz ayetle kisim kisim inanilabilecegine ikna edin ben de Bakara 85'i yanlis yorumladigimi
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Yani demek istedigim, fikirleri tartisalim arkadaslar, hemen oyle kisisel taarruza gecmeyelim, diyelim ki gectik ne olacak? Fikirler ne olacak? Onlari kim tartisacak? Safi konusuna gelince, Onlar da bir mezhep olusturarak Kur'an'dan ayrilmislardir, biz de bir mezhep olusturarak Kur'an'a aykiri hareket etmisiz. Yalniz onlar bununla kalmayip Kur'an'i saptirmaya calismislar ve oyle yapmislar, bu apacik kufurdur. Ne yapalim oyleyse, biz de mi Kur'an'in apacik ayetlerini inkar edelim?
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Bana istedigin her konuda ayetleri sorabilirsin. Yardimci olmaya calisirim. Ayrica anlamadigim birsey daha var, Neden sizin gibi dusunmeyen bir insana hemen saldiriyorsunuz? Yok efendim merak ediyormus ta baska konuda ayet biliyor muymusum? Bunu soylerken icinde bulundugun ruh halini de ben merak ettim dogrusu? Neye dayanarak baska konulari bilmedigime inandin? Sor kardesim anlatayim, oyle kenardan laf sokusturmakla olmaz, dogrudan sor, elimizden geldigi kadar da yanitlariz insallah.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Ayrica Arkadaslar bakiniz. Kur'an anlamayan insanlarin onu okumayan insanlar olmasi bana dokunuyor, Yahu yalvaracagim bu sitede insanlara tavsiye etmekten cikacagim neredeyse Arapca'da okuyun kendi dilinizde de okuyun ne var yani! Olur musunuz! Ondan sonra ayeti gorunce benden duyuyor, arkadasim benden duyuyorsun da benden duyma, ben kimim ki, gidip ben bu siteye koymadan once kendin oku yahu! Ilkinen ayettir 'Oku' bilmez misiniz? Ayrica Moor arkadasim...
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Ben sadece canimizdan cok sevdigimiz yuce peygamberimize,soylemedigi sozler isnat edilmesine ve bu sayede Kur'an ile celisen sahte bir dinin egemen olmasina ve bunun Islam diye adlandirilmasina karsiyim. Bir insana soylemedigi bir sozu atfetmek o kisiye yapilabilecek en buyuk hakarettir. Ben hadis konusuna bu yuzden Kur'an ile denetlenmeden hadis denmemeli diyorum. Sahiden bu goruslerime katilmiyor musunuz?
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Eger beni illa ki bir mezhebe katmaya calisirsaniz, butun muslumanlari kapsayan islam mezhebine, Kur'an mezhebine, ikinci bir yol kabul etmeyen Allah'u Teala'nin mezhebine dahil edebilirsiniz. Zira Kur'an'in soylediginden baskasina inanmiyor ve Kur'an'in soylemedigi seylerin de dine ilave edilmesine karsi cikiyorum. Ama size de saygi duyuyorum, herkes inanc ozgurlugune sahiptir benim dinim olan Islam'a ve onun esaslarini cizen Kur'an'a gore, Peygamberimizi reddettigimi de nerden cikardiniz?!
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Ayrica ben ibadetin ayrintilari insiyatife birakilmistir dedim, herhangi bir ibadetin tamaminin insiyatife birakildigini soylemedim, benim olmayan sozleri bana neden isnad ediyorsunuz? Ayrica ben buraya Kur'an'in ayetlerini yazarak kimseyi susturmaya calismiyorum, Kur'an'in ayetleri sizin savunduklarinizi apacik yalanliyor, mezhep filan zikredilmemis, tamam benim de mezhebim var ama bu yanlis diyorum, biz Turklere Kur'an'i okutmamislar ki kendi dilimizde, bu yuzden karsilastiramamisiz.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: Mystic beyefendi, siz karsinizdaki insana saygi duysaniz once olmaz mi? Yani 'bu' diye bir ifade hic yakisik aliyor mu? Mmorr arkadasim, bu polemik gozumden kacmis ama biz seninle daha once tartismistik cok da verimli olmustu. Ben sadece Kur'an'a donulmesini savunuyorum, Kur'an akli basinda olan herkesin anlayacagi bir kitaptir diyorum, amasini filan kabul etmiyorum Kur'an'da ne yaziyorsa ona inaniyorum, yani beni Kur'an'dan vazgecirmek icin ne deseniz bostur, oncelikle bunu bir soyleyeyim,
3 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: Bizim yapmamız gereken tek şey Kur'an'ın Efendimiz (sav)'in sünnetine aykırı yorumlanmasına izin vermemek...
2 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: ‘Ona Rabbinden bir ayet indirilmeli değil mi? Diyorlar. De ki; Gayb Allah’ındır. Bekleyin, ben de sizinle birlikte bekleyenlerdenim’ ayetinde beklenen Gaib İmamdır. diyolar
2 Haziran 2007 . Ankete Git
mmoorr: Bak tommyer Şia Kur'an'ı nasıl anlıyo: '‘Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Bunu ancak akıl sahipleri anlar’ ayetindeki; ‘bilenler’ Şia, ‘bilmeyenler’ onların düşmanları, ‘akıl sahipleri’ de Şia’dır.‘Bu gün size dininizi tamamladım’ (Maide 5/5) ayetindeki ‘dinin kemali velayet ve imamettir ‘(Allah) Adem’e isimlerin tamamını öğretmiştir’ ayetinde geçen ‘isimler’den maksat imamların isimleridir.
2 Haziran 2007 . Ankete Git
mystig26: Ben şahsen bu tommyer in samimiyetinden kuşkuluyum. Allah her şeyi bilen ve görendir.
2 Haziran 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: tommyer . 3 Mart 2007