Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Taraf Gazetesi; Dağlıca Baskını'nı Genelkurmay'ın bildiğini söyledi. Genelkurmay bunu doğruladı ve gerekli önlemlerin alındığını da ekledi. Taraf, Genelkurmay Başkanlığa'na cevap niteliğinde 'İşte Alınan Önlemler' diyerek Genelkurmay'ın önlem alınması bir yana önlemleri azalttığını iddia etti (Subay sayısının 100'den 26'ya düşürülmesi, üst düzey komutanların saldırı gününde izine gönderilmesi, el bombalarının alınması ve yenilerinin gönderilmemesi, helikopter isteğinin yerine getirilmemesi vb). Buna karşılık Askeri Savcılık bir mesaj göndererek Taraf'a baskın yapılabileceğini, ellerindeki belgeleri iade etmesini söyledi. Bütün bu olayları nasıl değerlendiriyorsunuz?

umutkahya: Taraf bir gazetecilik başarısına imza atmıştır. ve aynen amerikanın da 11 eylül olaylarında yaptığı gibi kendi insanın öldürerek savaş bahanesi olduğunu ortaya çıkarmıştır.
umutkahya: Osmanlıdan gelende burjuvalar vardı. Öyle bir anlatıyorsunuz ki zaten Cumhuriyet ilan edilince bütün bir halk uzaya çıktı başka birilerini gönderdiler. Hayır arkadaşım osmanlınında kendi burjuvası vardı oyu vardı buyu vardı bunların hepsiyle aldılar. telgrafıyla herşeyiyle.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: etik değerler derken ne anlıyorsun onu merak ettim. herkesin etiği farlıdır. ahlaka uygun değil dediğimde namus-kardeş-bacı kavramımdan mı bahsettiğimi sanacaksın. Bu mudur yani?
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: umutkahya ben burjuvanın anlamını biliyorum ama ben koçların eczacıbaşıların büyümesinden bahsediyorum bu insanlar sanayici olması için büyütülmüşlerdir mahalle esnafı olmaları için değil!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: hangi insanlar nasiplenmiş kardeşim ne diyorsun sen laf kalabılığı üretmek gereksiz.! Milletin aydınlanması için bir otorite dönemi bir restorasyon dönemi şarttı ve bunun 23 yıl gibi kısa bir sürede kalması bence yanlıştı! Bu konuda araya etik değerleri filan sokmaya gerek yok kaldıki senin gibi anarşist olduğunu iddia eden birinin etik değerlere gösterdiği hassasiyet beni oldukça şaşırttı!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Burjuva sadece sanayide oluşmaz. Burjuva dediğimiz olgu yaşadığı ortama ayak uydurur. Yani Burjuva = Sanayi demekde nerden çıktı.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Seninle devletin gerekliliğini gereksizliği tartışmayacağım bir anarşiste devletin gerekliliğiniğ kabul ettirmek imkansızdır ama şunu söyleyebilirim bence anarşizm insanı hayvanlaştıran bir fikir akımıdır
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: 700 yıl uyuşturulmuş olması 1000 yıl uyuşturulmuş olması pek önemli konular değil. Ve herhangi bir sebepte olamaz. Bu halk zaten "tak" diye aydınlanamaz "devlet" kurmamız lazım zamanla aydınlanır deyip insanların bundan sebeplenmesi etik bir davranış değildir.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: umutkahya sen komik olma sonuçta bu insanların bir çıkış noktası olmak zorun değil mi(Koç ve Eczacıbaşı) işte bunların çıkış noktası Cumhuriyet döneminde olmuştur illa Osmanlı yönetimi zamanında mı çıkacaklardı bu arada sanayileşmeden ve bu konuda en ufak bir adım atmaya yanaşmayan osmanlıda Koç ve Eczacıbaşı aileleri ne tür bir gelişme göstereceklerdi bunu açıklarmısın?
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: "Evet en büyük siyasi erk sadece halktır. Eğer cumhuriyet istiyorsan halka cumhuriyeti anlatacaksın onların üzerinde bir otorite olmadan. ve halkta bunu isteyecek. yoksa tepeden inme şeyleri kabul etmem mümkün değil." Bu söz gerçeklikten bağını tamamen koparmış ideoloji yoksunu popülist politikacıların söylemidir menderesçilerin söyleyebileceği bir sözdür bu! Elbette halk isteyecek ama sonra isteyecek 700 yıl diyorum dile bile kolay değil 700 yıl uyuşturulan bir milletten bahsediyorum!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: kalıpçılık anlayışlarımız farklı gibi ben seni anladım ama senin kalıpçılık anlayışına katılmıyorum sen her siyasi ideolojiyi kalıpçılık olarak nitelendiriyorsun Kemalizmin ne kitabı ne de dogmalara bağlı bir tutumu vardır bu tür bir ideolojiyi kalıpçı olarak nitelendirmem mümkün değil!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Cumhuriyet kurulduktan sonra mı biz eczacıbaşıyız biz koçuz bi sabancıyız diye gelmişler komik olma lütfen. Uzaydan mı inmiş yani bu adamlar. Demokrasi öyle basit bir olgu değil. Seçim demokrasisi altında yaşıyoruz. Devletler olduğu müddetçe de bu muhakkak olacak kendi seçtiğimiz yönetim kadrosunun eylemlerini denetleme yetkimiz yok. devlet bireye hizmet etme tahattü ile kurulmuş bir kurum olmasına rağmen senin özgürlüğün sana ödevler yükler. Üstünden kazanır emeğini sömürür.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Özel ekonomiyi teşvik politikaları bir geçiş dönemi politikasıydı 1923-1928 yılları arasında bu uygulandı devletin yatırım yapma gücü yoktu biraz mantıklı düşününce herşeyin cevabını bulabileceğini düşünüyorum.. 1928'den sonraki süreçte bu ekonomik anlayış köklü bir şekilde değişmiştir..
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Devrimin burjuva karakteri kazanması sonradan yapılanlarla kazanılmaz Fransız Devriminde öncü kadro arasında burjuvalar vardı iktidarada burjuvalar yerleşti bu bir burjuva devrimidir! Kemalist Devrimde ise öncü kadro asker kökenliydi ve köylü aydınlandırılmaya çalışıldı burjuva sınıfı oluşturulmaya çalışıldı ayrıca Koç,Eczacıbaşı gibi ailelerin Cumhuriyet'ten önce hiçbir etkinlikleri yoktu bu aileler tamamen milli burjuva sınıfı çalışmaları içinde ortaya çıkmışlardır
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Biz batı gibi yüzyıllarca kan dökmedik aydın devrimci önderimiz Atatürk bize demokratik sisteme dönüşebilecek bir rejim hediye etti ama bunun değerini bilmeyenler Atatürk'ü yerden yere vurarak demokrasiye geçilceğini sanıyorlar işte buna kahkahalar içinde gülesi geliyor insanın
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Demokrasiye öyle pat diye geçilmez arkadaşım zaten 27 Mayıs devrimiyle büyük temellerin atıldığı demokrasi meselesi yine din popülizmi ile iktidara yerleşen Demirel'le hala yerleşmediğini o dönemdede göstermiştir Kemalist yönetim çok partili sisteme erken geçmiştir halk hala dini acitasyonlara dayanıksız haldeyken çok partili yönetime geçilmiştir bu Kemalist yönetimin tek büyük hatasıdır..!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Ayrıca Kemalizm zaten demokrasiyi öngören bir ideolojidir halkı bilinçlendirdikten sonra aydınlığın yolunu millete bırakmayı amaçlayan bir ideolojidir..!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Ben Jakobenliğe aykırı birşey söylemedim durumun doğruluğunu belirttim sen 700 yıl uyuşturulmuş,hiçbir siyasi tecrübesi oluşmamış,dinini dahi bilmediği bir dille öğretilmeye zorlanan bir halk için halkın dediği olur mantığı olsa olsa çok partili siyaset dönemine geçtikten sonra basit sağcı politikacıların söylemleriyle denk tutulabilir bir söylemdir..
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Bakın kalıpçılığı ise şöyle açıklıyım. Bütün bunlardan bağımsız bir biçimde. Sokaktaki herhangi bir adamın sosyalist olduğunu farzedin. Oluşan her olaya, her duruma bir şekilde sosyalizm gözlüğünden bakan. buna göre yorumlayan, başka bir şekilde bakmak istemeyen bir kişi de kalıpçıdır. sosyalist olmasına yani ilerici olmasına rağmen. umarım kalıpçı derken ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Devrimin burjuva karakter kazanması sonradan yapılanlarla olur. Sabancı diye bir holding yoktu ama yine de nüfus sahibi bir Sabancı ve Koç vb. diğer aileler vardı. Burjuva diye bunu gösteriyorum ben işte. Devrimin ise burjuvatik karakter kazanması. Sonradan yapılan uygulamalar ile oluşan durumdur. Kendinde dediğin gibi Kemalizm kendine burjuvalar yaratıyordu. Çıkartılan yasalar. Özel ekonomiyi tevşik politikaları vb. gibiler yüzünden devrim burjuva devriminidr. Halk tarafından yapılmamıştır.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Durum bu şekilde gelişmediğinden ötürü çok partili "demokrasi" dediğiniz şeye 1960'ların başında geçmeye yeltendik. O yüzden böyle garip bir toplum yapımımız var. Yapılan yasalar halk tarafından sahiplenmedi. İnkılap dersinde Kılık Kıyafet Kanunu çıkardı deyince. Herkes biz bunu bekliyorduk deyip giysilerini modernleştirmedi bu yönetim kadrosunun istediği bir şeydi buna uygun yasaları bir bir çıkardılar. Bu yasalar "İLERLEMECİ DAHİ OLSA".
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Bak kendin söylüyorsun. Köylüyü aydınlanmaya götürdü diye. Jakobenlik budur. Ben bundan bahsederim. Bu halk Cumhuriyet istiyor. Ben yaparım tavırları işte "otoriter" olan tavırlardır. Ben bunu kabul etmiyorum. En büyük siyasi erki bir kişi tek başına ilan edemez. Halk ilan eder. Kimse bu hakka sahip değildir. Ben biliyorum deyipte. İlerlemeci dahi olsa "otoriter" biçimde davranmanın haklı bir yanı yoktur. Halkı bilinçlendirecektin sonra halk ne istiyorsa yapacaktı. Sana gerek kalmayacaktı.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Hiç bir somut söylemde bulunmadan Kemalizmi eleştirirsen tabiki tepki toplarsın sen ve türevlerin Kemalizmi sadece eleştirmek için eleştirir esas olan realiteyi görmezden gelerek sadece asilik olsun diye eleştirir bu eleştirileri ciddiye alıp tepki göstermek bile bir hata aslında haklısın ama ne yaparsın engellenemez yurtseverlik duygularımız mantığımızın önüne geçiyor ve bazı soyutçu Kemalizm düşmanlarını ciddiye alabiliyoruz...
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Bu çok söylenir "Kemalizm tepeden inmedir jakobendir" tabi bu sözlerin içeriği hiç doldurulmaz?! Ortada 700 yıl geri bırakılan cahil bırakılan sömürülmüş bir halk bu halkla hareket ederek bir devrim yapılması ancak ütopyacı kişiliklerin düşüncesi olsa gerek Atatürk ve kadrosu realist insanlardı yaptıkları halkçı bir harekettir halkı aydınlığa kavuşturma hareketidir aydınlanma devrimidir..
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Ayrıca Atatürk milli burjuva sınıfını oluşturmaya çalıştı diye Kemalizmi burjuva devrimi ilan etmek saçmalıktan öte birşey değildir..Atatürk bu konuya ne kadar önem verdiyse Köylüyü aydınlandırmayada o kadar önem vermiştir Atatürk'ün salt köylüye verdiği öneme bakılarak Kemalizm bir köylü devrimide denilebilir bu tür söylemler kullananlar asıl kalıpçı ve at gözlüğünü çıkarmayan insanlardır! Kemalizm çok yönlü bir ideolojidir kalıpçı bakış açıları ile yorumlanamaz!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Umutkahya bilgi yanlışlığın var Kemalist Devrimi yapılırken koçlar,sabancılar yoktu benim kastettiğim devrim zamanında var olandır! Cumhuriyet devrimi yapılırken bir burjuva sınıfı yoktu ve tekrar ediyorum Kemalist Devrimin her çağdaş toplumda olması gerektiği gibi bir Burjuva sınıfını çıkarmaktı bu paralelde Koç ve Eczacıbaşı çıktı büyüdü bunları Atatürk milli burjuvayı oluşturmak için ortaya çıkardı bu doğrudur ama devrim öncesi bunlar yoktu!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Milli edebiyat akımı varmış sağol varol bilmiyorduk ama bu akım hangi zemini hazırlamış fransız aydınlar gibi geleceğe dair bir net siyasi yol belirlemişler mi? Kemalist Devrim yapılırken bunlar ne tür katkıda bulunmuşlar ? Bunları teker teker açıklayabilirmisin?
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: umutkahya dediklerin her extrem görüşe sahip insanlar gibi anlamı çapca büyük gibi görünen ama içi boş sözcükler ısrarla aynı şeyleri tekrar ediyorsun bende diyorum ki ilkelerinden biri Devrimcilik olan dogmacı anlayış yerine bilimsel kavramları önde tutan bir ideoloji nasıl kalıpçı olur? Sen öyle veya böyle olur diyorsun ama nasıl? Nesi kalıpçıdır Kemalizmin? Bunu açıklamak maksat Kemalizmi karalamak olsun yeter senin için!
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Ayrıca Kemalit burjuva yoktu demişsin. Yahu bu Sabacılar, Koçlar neyin burjuvası acaba peki? Merak ediyorum neden bunlara cumhuriyet dönemi zengini denir hiç merak etmediniz mi?
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: shakespeare gelmesin. o zamanda bu edebiyat akımı halkı bilinçlendirmek uğruna yazıyorlardı ama bilinçlenmedi halk.
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
umutkahya: Bakın değişimi kabul eden biri aynı zamanda kalıpcı da olabilir mesela. İlerlemeyi savunan biri bir tasarımı sadece yenilik getirdi diye güzel diyebilir. Değişim onun için güzelliktir. İleriye gitmiştir ama güzel de olmayabilir ama o adam değişimin ve ilerlemenin güzel olduğu konusunda saplantılıdır bu bir kalıptır. İlerlemecilikte bir kalıp olabilir. Neyse geçtim efendim. Voltaire vb. gibileri yoktu ama o zamanda Milli Edebiyat Akımı denilen bir akım vardı. Her aydın deyince aklınıza
5 Temmuz 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: umutkahya . 4 Temmuz 2008