Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

'Her ülke tarihini kendi yazar ve o tarih yalanlara doludur' görüşüne katılıyor musunuz?

qulaxz: Ya birgün önce olan bir olay bile kaç farklı şekilde aktarılıyor insana düşünsenize yüzyıllar binyıllar önce olmuş olaylar kimbilir nasıl yansıtıldı bize. Ben hoşuma giden tarihe inanıyorum:)
3 Mayıs 2007
sevgiozlemi: Kısmen doğru aslında.
2 Mayıs 2007
aslanmete: Maalsef evet. Hiçbir ülke tarihine objektif bir bakış açısıyla bakmıyor.
1 Mayıs 2007
pentancini: Birçok milletin tarihine bakınca felaketler, insanlık ayıbı ile karşılaşırsınız..Fransa Cezayir'de müslümanlara etmediğini bırakmadı.. ABD' kızılderililere ait topraklara yerleşerek, onları kendi topraklarından çıkardı.. Bunun gibi pekçok örnek sıralamak mümkün. Sonuçta kim yazarsa yazsın, doğrusu meydana çıkıyor.
24 Nisan 2007
hewit: Tamamen olmasada katılıyorum...
23 Nisan 2007
kuarishika: ilyada ve odessia destanlarının aslında Türklere ait olabileceğini yazabilen bir tarih kitabımız bile var:)olur böyle şeyler.tarafsız yazmak biraz imkansız..
19 Nisan 2007
askin06: her ülke kendi tarihini yazar.bu doğru.fakat ikincisine kesinlikle katılmıyorum
14 Nisan 2007
salaklk: bizim tarih kitaplarımız diğer ülkelerin ki gibi taraflı milli görüşü empoze edici şekilde düzenlenmiştir bir milli maçta oyunu anlatan kişi gibi taraflıdır hepsi
11 Nisan 2007
oguzhanaykut: benim tarihimi benim yazarlarımın yazması kadar normal bir şey yoktur.
7 Nisan 2007
ayşegul: bu nebiçim soru her ülkenin arşivi var savaşlarda ki karşılıklı yazışmalara ne diyeceksin cahil dostum
6 Nisan 2007
çiçek1907: Tarih ne kadar objektif olmak zorundaysa da tabi ki her devlet kendini över.
4 Nisan 2007
ojmjakon: herekes kendi saçma kahramanlık destanlarını yeni nesline pompalar bunu adı da şanlı tarih olur
1 Nisan 2007
atesh_ve_su: hadi şuna yalan demiyelim, ama bazı şeylerin fazlasıyla abartıldığını söyleyebiliriz.
1 Nisan 2007
ozzy135: ilkokul tarih kitabi metni: 1. dünya savaşinda almanlar kaybettigi için bizde otomatikman kaybetmiş olduk :S
1 Nisan 2007
ebru2006: Bu sadece ülkeler icin degil, insanlar icin de gecerlidir. Kim kötü tarafini söyler ki?
1 Nisan 2007
Magicman: birçoğu için evet.
31 Mart 2007
predrag14: bizim kitaplarımızda yazanların, hangilerinin belgesi var? Çerkez Ethemin vatan haini ilan edilmesinden, vahdettinin hain ilan edilmesine. 2.Abdülhamitin kızıl sultan diye tanımlanması.. bunlar hep bize okutulan tarihin dayatmalarıydı. evet katılıyorum..
31 Mart 2007
ufuk-arden: Tarih hikaye değildir, belgesi olan konuşur!
31 Mart 2007
ayı yogi: evet, haklılık payı var bence.
30 Mart 2007
sümbül_06: yeternce tarafsız olduğuna inanmıyorum mesela bizim haritamız farklı göztriliyor vs... peki biz bu kadar masum muyuz gerçekten?
30 Mart 2007
Kurşun_87: hayatta en inanmadığım şeylerin başında tarih gelir.bize derslerde anlatılan tarihin çok doğru olmadığını düşünüyorum.bu kitaplarda öğrendiğimiz bilgilere göre bazı insanlar hain olarak gösterilirken biraz araştırma yapıldığında aslında vatanı için çok iyi işleri yaptığını görüyorsunuz.onun için tarihte yazılan her şeye inanmam.
29 Mart 2007
kursad: o tarihi yazan ülkeye bağlı, hepsi aynı yapıyor demek yanlış olur...
29 Mart 2007
tropikal: Hayır tarih olduğu gibi aktarılıyor ama en çok merak ettiğim,vahdettin gerçekten hain mi?
28 Mart 2007
kandemirm: herkesin olduğu gibi her ülkenin de geçmişinden, gizlemeyi uygun gördüğü bir takım durumlar vardır
28 Mart 2007
viperen: Hayir, cünkü bizim tarihimizi Avrupalilar yazmisdir, ve onlar yalanlarla doldurmusdur... Bizim tarihimiz yavas yavas ortaya cikiyor.. Kim Dedesindedesinin ne yaptigini biliyor?! Bunu Avrupada birisine sorsan pat diye söyler, cünkü hersey yazilmis, bizim tarihimiz ise yok edilmis...
28 Mart 2007
eyigunler: kasıtlı çarpıtılmadığı sürece ufak tefek gurur okşayıcı olması doğal...
28 Mart 2007
president519: yalan degilde güzel süslemeler yapılıyordur herhalde tarihçiler tarafından
28 Mart 2007
yalnızdeniz: Evet maalesef yanlış öğretilen tarihle büyüdük.Resmi görüşün dışında kitaplar okuyun,masallara kanmayın.Fatih'in İstanbul'u almasından başlayabilirsiniz gençler.Ne yalanlar var orda,yazmayan okadar şey var ki öğretilen tarihte! neyse polemik açmayayım başıma uğraşamam.
28 Mart 2007
mcalex: Hayır katılmıyorum. Nihayetinde ilk Türk Devletleri olan Hunlar'la ilgili ilk bilgileri biz Çin kaynaklarından öğreniyoruz, e bu da demektir ki her ülke kendi tarihini kendi yazmıyor :)) Ve o tarih yalan dolan olsa, düşman olunan ülkeyle (Hun-Çin) ilgili neden bu kadar kahramanca gelişen olaylarla dolu bir tarih oluştursunlar ki? Anlamsız olur yani :))
27 Mart 2007
maraşantiya: hayır katılmıyorum. her sınıf tarihi kendisi açısından yorumlar fikrine katılıyorum. ama bu her sınıf tarihi çarptırır demek değildir.
27 Mart 2007
Anketi oluşturan üye: pinokyo . 23 Mart 2007