Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Darwin'in evrim teorisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Dilemma: Teoriyi ortaya atanın kendisi hatasının farkına varmıştı ama dönülmez akşamın ufkundaydı, hala inananların olması beni şaşırtıyor hep.
Bighero: Evet kamuoyuna açıklamış: 'Sayın vatandaşlarım, sayın millet vekilleği, sayınbaşbakan, şinci, şinci. Biz bi hata yaptık yaptıkta yapmadık mı dedik..' hep aynı hikaye işte. Sen git onlara inan.. E tabi daha gerçekçi..
3 Temmuz 2008 . Ankete Git
Uyku: Son söz; başta da dedğim gibi. Eğer bilimden çıkıp felsefeye dönerseniz, yani “çok karmaşık o halde bi yaratıcı var” gibi bir kolay yola kaçarsanız, mantığınız sizi buna götürüyorsa; bu yaratıcı neden evrimi hespalayıp ona göre davranmış olmasın? Başlangıca insanın nasıl evrimleşeceğine dair bir denklem kurmuştur ve o yürüyordur...
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: Dilemma verdiğin link gerçektn çok acı:) Evrimin tüm aşamaları zaten biliniyor değildir ki? Hiçbir aşamanın “tam” tarihi bilinmiyor. Bu konuda çeşitli görüşler var. Verdiğin link de kalkıp bu tahminlerden birine aykırı bir sonuç bulundu diye evrimin yanlış olduğuna dair somut kanıt mı teşkil ediyor? Bir tahminin yanlış olmasıyla nasıl da umuda kapılıyorsunuz:)
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: (devam)... Galois’in dedği gibi “Bir denklemi ya çözersin, ya da çözümsüz olduğunu ispatlarsın”. Bilimin yaptığı ilki, sen de senin kafandakiler söyle bilimsel olarak diğerini yapmaya çalışsınlar. Kaldı ki sürüyle ara geçiş formlarını fosilleri var, bunlar için açıklaman ne? Zira su-kara bağlantısı çok çok önceki zamanları ifade ediyor ve bu devirlere ait fosilleri bulmak büyük şans…
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: “Sonra balıkların bazı olumsuzluklar sonucunda karaya çıktığını söylüyorlar bunun için de birçok ara geçiş olması gerekiyor ama bunun için de hiç örnek yok? Yani sudan karaya geçişte bir masal ve bunu da ispat edecek hiç fosil kayıtları yoktur. Kısacası evrim koca bir aldatmacadır...” bu cümle ile bilim hakkındaki bilgisizliğini gösteriyorsun. İspatlanamayan teori için yanlış denilemez.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: “Bunu da bilim reddeder diğer birçok iddiaları gibi” Senin ve senin gibilerin hoşuna gitmiyor biliyorum ama Mavi Sakal, bilim bunu reddeder dedğin şey şu anda biyolojinin temelini oluşturuyor. Her hangi bir bilim dergisi/kitabına bakarsan görürsün. Ama dikkat et “bilim” hakkında araştırma yapan bir kitap... Sadece bunun yanlış olduğunu göstermek için canlıların karmaşıklığını sunan ve bilimadamları tarafından yazılmamış kitaplar değil…
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: Verdiğin bilimadamı örneği:) gerçekten çok garip, saptırma mı desem, tutunma mı desem? Bilim zaten her şeyi “madde” ile açıklamaya çalışır Mavi Sakal. Hipokratın dedği gibi “anlamadığnız her yere tanrıları koyacak olursanız, bu işin sonu gelmez…” Bilim adamının söylediklerine tamamen katılıyorum. Buradaki sorun bu açıklamayı bir “itiraf” olarak göstermek
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: (devam)....Öncesi de böyle, sonrası da böyle olacak. Big Bang’e bu yönüyle bakıldığında sonuç yine materyalizm; materyalizmin çöktüğü falan yok?..
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: “darwinin evrimi üzerine kurguladığı temel anlayış olan materyalizm, bigbang teorisi ile yıkılmıştı” Big bang konusunda bilim dünyasındaki yaygın kanı, bunun bir salınımlar bütününün parçası olduğu yönündedir. Yani bu patlama geriye dönecek; patlama noktasına; sonra o koşulların fizik kuralları çerçevesinde tekrar patlayacak ve genişleyecek. Böyle devam edip gidecek; patla, dön..
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Uyku: “Maddenin ezeli ve dolayısıyla sonu olduğuna, darwin in materyalist düşüncelerine geçit vermez…Halbuki canlılardaki muhteşem tasarım olmasa, canılık olmayacak kadar mükemmel ve hassastır.” Evrim, İbrani dinlerdeki “insanın dünyaya bir anda indirilmesi” fikrine geçit vermez. Biri çıkıp pekala “benim dinimdeki tanrı bütün kuralları big bangten önce koymuştu, insan da Tanrı’nın daha önceden yaptığı hesaplar sonunda evrim sonucu gelişti” diyebilir…
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bilimden korkmak mı? Bana masal anlatma ugugug (!) Darwinin evrim teorisini hangi açıdan bakarsam bakayım tutarsız görüyorum. Mantıksızlıklarını daha önce sıraladım ve gerekirse buna biraz daha ekleyebilirim. Bunların hepsi bilimsel gerçekler. Ama siz darwin amcanın masallarını eğlenceli buluyorsanız dinlemeye devam edebilirsiniz.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: Adem'in hangi dli bildiğini ben de merak ettim şimdi:) uguguk sana katılıyorum, bak bunu bir kenara yaz:)
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bir kere her şeyden önce İslam inancına göre Hz. Adem yaratılmadan önce belli bir bölgede belli bir süre bekleyim 'salsal' olur derler, belki bu belli süre evrimleşme süreci olarak da yorumlanabilir. Bu yüzden evrim varsa rivayetleri öyle açıklarsınız, yoksa böyle açıklarsınız. Evrimin varlığı veya yokluğu inancımıza bir zarar vermez, korkmayın bu kadar bilimden.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
quartz: adem hangi lisanı biliyordu? merak ettiğimden soruyorum. ya yaratıcı dediğiniz koydu malzemeyi bıraktı öyle değiştiler olamaz mı? her şeye nereye kadar müdahale edecek.. madem buna edecek.. ben bir liste vereyim bushu doğal seleksiyona falan uğratsın olmaz mı? komik olmayın.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
quartz: dilemma allah aşkına haber sitesini türkçeye çevirmişlerde falanda filanla bu tarz şeyler ifade edilmez. ama sen konuları elalemin blogların kopy paste ettikleri ile özümsüyorsan sana lafımız yok. başarılar. mavi sakal evet hizaya gelelim orta yolu bulalım. ugugug sen yaşa varol :)
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Siz ya evrim teorisini tam olarak araştırmıyorsunuz, ya da kısmen kabul ediyorsunuz. Evet teoriden makaslama yaparsak islam ile çelişmeyen yönleri de vardır ama ben genel olarak bakıldığında gördüğüm izlenimi paylaşıyorum.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Arkadaşlar cevap vermiyorum diye fikrinizi kabul ettiğimi sanmayın. Evrim canlılığın denizde başladığını, ordan kara canlılarına, ordan da kuşlara evrim sürecinin devam ettiğni iddia eder. İnsan ise darwinde göre maymundan türemiştir.(eminim bir gün aynanın karşısında iken bu fikir aklına geldi) İlk insan Hz.Adem idi ve bu ona karşı hakaret olur. Hz. Adem lisan biliyordu ve insandı. Evrim, bu sürecin yaratıcı ile değil, kendi kendine oluştuğunu savunur. Maddenin ezeli ve ebedi olduğunu savunur.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Dilemma: Verdiğim bilginin yerinin url si önemli mi?!?!? İnternetten arattırın yüzlerce sitede yer alıyor bu bilgi. Hepsi de bir haber sitesinden kopya. Haber sitesi de yabancı bir haberden türkçe çeviri yapmış. Kıvırmaya luzum yok blog mlog diye.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
fisun: :))
11 Haziran 2008 . Ankete Git
quartz: olmaz işte ugugug illa birbiri ile bağdaşmayan konuları tartışmamız gerekir. olmadık konulara getirmemiz gerekir. sen bu konuda fenomensin bilirsin. örnek ol bize..
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Diyorum ki, evrim teorisainin yaratılış konusuyla hiçbir ilgisi yok. Evrim varsa da yoksa da bu; yaratılış konusunu ilgilendirmez, bununla ilgili herhangi bir sonuç vermez.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bilimsel veriler elimizin altında. İsteyen istediğini araştırır ve tartışabilir. Bu mantıkla gitmek çok saçma o zaman kimse profesyonel olarak ilglenmediği konularda tartışmasın, fikir yürütmesin.... Bu çok önemli bir konu. Bu, kendimizi, yaratanımızı, yaratılışımızı sorgulamak ve araştırmaktır..
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ben doğru olması gerekeni söylüyorum, bilim adamları bu konuda kimbilir kaç yıllık birikime sahip ve elilerinde olumlu veya olumsuz bir çok bulgular var, onlar dururken tartışmanın bize düşmesi çok saçma.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bilimsel yönü de dini yönü de var. darwinin materyalist yönünü hem bilim, hem din reddeder. Türlerin birbirinden türediğini de.. Bilimsel veriler, aksi ispatlanana kadar bilimsel delildir. Bu konuda görüş bildirmek, fikir yürütmek, tartışmak için bilim adamı olmak gerekmez. Böyle bir saçmalığı ilk defa senden duyuyorum.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Mavi_sakal, bunlar dinin konusudur, bilimsel veriler bir kesinliğe ulaşmadıkça bu konuda referans olamazlar. Bugün gerçek olan şey, evrimin ne tam anlamıyla bütün bilim çevrelerince kabul gördüğü, ne de tam anlamıyla reddedildiğidir. Evrim bu soruya günümüzde 2+2=4 gibi kesin cevap veremez durumda olduğuna göre, bu sorunları din çerçevesinde değerlendirmekten başka çareniz yok. Nitekim evrim olsa bile bu yaratılış olmadığı anlamına gelmez.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Siyaet, düşünme sanatıdır. Ek bilgi gerektirmez. Nitekim ülkemizde milletvekili olmak için de herhangi bir fakülteyi bitirme şartı aranmıyor, halbuki vali olmak için veya üniversitede evrim konusunda ders anlatabilmek için aranıyor. Demokrasinin tatlı tarafı da budur zaten.
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Neden tartışmayalım? Biz şans eseri mi dünyadayız, tesadüf eseri mi yaşıyoruz, kimin eseriyiz, nerden geldik, nereye gidiyoruz? Bunları sorgulamak, bilimsel verileri araştırmak ve irdelemek saçma mı? Saçmalık herşeyi akışına bırakmak, ilgilenmemek..
11 Haziran 2008 . Ankete Git
quartz: kısmen haklısın.. hadi siyaseti bilenlere bırakalım :)
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Şimdi bana kızacaksınız ama (eğer bilim adamı değilseniz) siz kim, evrim teorisini tartışmak kim? Bırakın teori ile bilim adamları uğraşsınlar, onların verileri ve birikimleri yanında; bu konuda bildiklerimiz hiç kalır. Hem bu teorinin doğru veya yanlış olması neden sizi bu kadar çok ilgilendiriyor? Keşke diğer bilimsel konulara da ilgili olsak ama nedense ortada sadece evrim tartışmasıdır sürüp gidiyor. Bunu tartışmanın kazandıracağı bir şey veya bir anlamı da yok. Bize mi düştü evrim?
11 Haziran 2008 . Ankete Git
quartz: ayrıca neden el insaf.. yok olamaz mı? ama bulsunlar da diyorum ki onların dediklerine de inanayım. değişiklik yok. aynı şeyi sürekli sana anlatıyorum..
11 Haziran 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: abuzittin . 26 Mayıs 2006