Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Ölmeden önce yalnızca bir tanesini görme şansınız olsa hangisini seçerdiniz; Cennet mi yoksa Cehenhem mi?

sahtiyan: ikisinin de varlığına inanmıyorum… bu seçenek eksik
kelebekkkkkk: Hamamböcekleri ölünce nereye gidiyorsa biz de oraya gideceğiz..
7 Ocak 2009 . Ankete Git
furkan1998fu: Tabiki de cennet.
19 Ağustos 2008 . Ankete Git
xmystery: Bakınız akp
8 Temmuz 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: İkisini de tasvip etmiyorum ama yine de o bahsettiğiniz insanlar, dünyamızı cennet edeceğiz diyerekten ahiretlerini cehenneme çevirenlerden daha karlıdırlar değil mi? ( Not : İnananlar için yazdım bu yorumu )
8 Temmuz 2008 . Ankete Git
xmystery: Ben de inanıyorum ama insanların inançlarına saygı duymak gerek.Belki de haklıdır ,nerden biliyorsunuz?Ayrıca bazı insanlar bunu çok abartıyor.Cennete gideceğiz diye hayatlarını cehenneme çeviriyorlar.
8 Temmuz 2008 . Ankete Git
x_mert_57: bunun için niçin polemik açtınız ki adam inanmıyorsa o tarafta gerçeği görür
2 Haziran 2008 . Ankete Git
sahtiyan: anladım :)
15 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: aslında farklılık yine toplumun kültüründen kaynaklanıyor.o toplum o tarz giyinmeye alışmış zamanında , farklı giyinenler dikkat çekiyor ve dikkat çeken bayanlar genellikle hüsrana uğruyor. dinimiz bayanların dikkat çekmemesini uygun görmüş dediğim gibi bu bir örnek anlatabildim mi bilmiyorum
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: bir de şöyle br şey var.dinimizde bayanlar için getirilen kısıtlamalar genellikle erkeklerin dikkatini çekmemesi onları şehvete kaptırmamaları içindir.yani şimdi bizim giydiğimiz etekler yada benzeri kıyafetler toplulumuzda çok fazla göze batmıyo ve erkeklerin dikkatini çekmiyo ama o toplumda ben şu anda giyindiğim gibi çıkarsam o zaman dikkat çekerim ve erkeklerin tacizine uğrarım belkide.. bu ufak bi örnekti bunun gibi farklılıklardan dolayı kurallar farklı gibi görünüyo
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: bakın ilk yollanan kitaplarda da bizim kitabımızda yazanlardan çok çok farklı şeyler yazmıyordu ki.. o zaman da Rabbimiz iyiyi güzeli emrediyordu yani o zamanlar kötüyü emreden Rabim şimdi , Peygamber Efendimzi zamanında güzeli emretmemiş. her zaman her daim iyi güzeli emretmiş. ama insanların zoruna geldi ve değiştirdiler.
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: bazı ülkelerde kadınlar burka giyiyorlar ve gözlerini de örtmek zorunda kalıyorlar, gerekçesi ise “kadınların gözlerini göstermeleri günahtır“. fakat diğer ülkelerde öyle bir şey yok. ben bunu kastetmiştim. yani bazı ülkelerde günah olan, diğer ülkelerde günah sayılmıyor. ve bunu kültür ile değil, din ile açıklıyorlar. ben buna anlam veremiyorum.
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: dedim ya, eski kitaplar değişime uğradı, çünkü insanlar kötülüğe ve çirkefe bulaşıp alışmışlardı. veya şöyle söyliyim: agaç yaşken eğilir :) yani en baştan bazı kurallar benimsenseydi, o kurallara zaten alışılmış olunacaktı ve böylece benimsenmiş olacaklardı. bilmem anlatabildim mi :)
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: ben ülkeler arasında pek farklılık göremedim sadece daha hassas ola ülkeler var ama hepsi aynı yere çıkıyor.yani sünnetler anı kitap aynı olaylar tarihi gelişimi aynı... sadece kültürden dolayı dğeişiklikler olacağını zannediyorum o da dinin değişmesi değil insanların ve kültürlerinin değişmesinden kaynaklanıyor
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: en baştan belirli kurallar olsaydı ve benimsenseydi değişime uğranmazdı diyorsunuz ama görüyoruz ki daha önce indirilen kitaplar suhufeler değiştirilmiş...sizde bunu biliyorsunuz hatta neden değiştirildiğini kendiniz açıklamışsınız biz insanlar sıkıya gelemiyoruz maalesef...
14 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: kaldı ki kuran hiç değişime uğramadı, ama islam her ülkede çok farklı bir şekilde yaşanıyor ve uygulanıyor. müslüman ülkeleri arasında çok büyük farklar var. oysa din aynı, kitap aynı, hem de o kitap hiç değiştirilmemiş. yani teoride değil, ama uygulamada islam dini çok değişime uğradı...
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: üstelik diğer kitaplar niye değiştirildi? bazıları kendi çıkarları için yaptılar bunu. neden? çünkü kitapların hepsi, insanların kötülüğe bulaşmasından ( ve alışmasından) sonra ortaya çıktılar (sizin inancınıza göre ise allah tarafından gönderildi). eger en baştan belirli kurallar geçerli olsaydı, insanlar bu kadar kötülüğe ve çirkefe bulaşmazlardı bana göre. en azından o kadar degil…
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: hem diğer kitapların değiştirildiğini, yani insanlar tarafından değiştirildiğini biliyorum :) incil zaten durmadan değişime uğradı. hatta geçenlerde bi belgeselde izledim, bir papa kendini ve ailesini “kutsal insanlar” olarak incil’de yer almasını istemiş ve bu yüzden incil’in bazı bölümerini değiştirmek istemiş :) yalnız kimdi, hatırlamıyorum...
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ve kimse bu kuralları değiştirmezdi. herkes mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşardı zira, kim neden neyi değiştirsin ki? kimse hayatından şikayetçi olmazdı ki…
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: o soruyu ben sormuştum :) yani kuran’ın neden çok sonra gönderildiğini, neden insanlar yaratılırken en baştan gönderilmediğini sormuştum. siz diyorsunuz ki, eğer öyle olsaydı değişime uğrayacaktı. ben buna katılmıyorum. eğer en baştan insanlar belirli kurallara göre yaşasalardı, o kuralları tamamen içselleştirip benimseyeceklerdi...
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: değişime uğrayanlar insanlar tarafından değiştirilmiş Allah-u Teala tarafından değil...anlatabildim mi bilmiyorum :)
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: bak herşey birbirine bağlı... bi arkadaş da8 sende olabilirsin başkası da olabilir kimin yazdığını tam hatırlamıyorum) neden Kur'an-ı Kerim dünya yaratıldıktan çok zaman sonra gelmiş demiş... eğer ilk önce Kur'an gelmiş olsaydı zamanla diğer kitaplar gibi değişime uğrıcaktı. hem ilk zamanlar dünya bu halde değildi ki... oınlara da onların uygulaması gereken kurallar içeren kitap indirildi yada peygamberler gönderildi. ahiret inancı onlarda da wardı bunun gibi şeyler değişmeyen kurallar.
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: ercü demek istiyor ki eğer senin dediğin doğruysa biz yine kazananlardanız bizim dediğimiz doğruysa da kazananlardan olmaya çalışıyoruz... ama bizim dediğimiz doğruysa korkarım ki senin için kötü olcak :( şimdi bide şu var ne olacağını bilmiyoruz dedin kısmen haklısın kimse gidip gelmedi... ama eski zamanlardan beri süre gelen bişey varki kitaplar..kutsal kitapların hepsi aynı şeyleri yazıyor yani değiştirilmemiş olsaydı eğer..bide şu var değiştirirlmemiş olsaydı Kur'an-ı Kerim e ihtiyaç kalmazd
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: işte bende sınav olmadığı takdirde ne olacağını tam kestiremiyorum... eğer sınav değilse nedir peki
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: hem ercü, ben de zaten yüzde yüz haklı olduğumu hiçbir zaman iddia etmedim ki :) nasıl iddia ederim ki zaten, hiçbirimiz ne olacağını tam olarak bilmiyoruz. belki ben haklıyımdır, belki siz haklısınızdır. belki cennet-cehennem vardır, belki vardır ama bizim bildiğimiz gibi değildir, belki hiç yoktur :) %100 bir şey söyleyemeyiz :) zamanı gelince görücez :)
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: ben tüm bunlara bir “sınav“ gözüyle bakamıyorum. ama bu da inanç meselesi. gerçi bir konuda mutabıkız, hepimiz bir gücün varolduğuna inanıyoruz. görüşlerinize pek katılmasam da sizleri şimdi daha iyi anlayabiliyorum...
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
ercü: Bizim inancımıza göre sabırda bu sınavın gereğidir. O anneler sabrın en büyüğünü yapıp inanmaya devam ederlerse sınavı kazanmaya daha yakın olurlar. Hz alinin dediği gibi eyer durum senin dediğin gibi ise biz bazı durumları boşuna yapıcağız cennet cehennem yoksa ölünce bişi olmayacak ama ya varsa sahtiyan hiç düşündünmü bunu... bak ben senin inandığınada hazırım :)
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: mutlaka ki üzülecekler yavruları sonuçta... ben hiç üzülmezler demedim... müthiş üzülmezler yani kendilerini parçalayacak kadar üzülmezler... savaşta ölenler birşeyler için ölüyorlar vatanları uğruna savaşları değerli kılan o kadar önemli kılan dökülen kanlar değilmidir... bi çanakkale savaşında şehit vermeseydik ne kadar anlamlı olurdu ki o topraklar... tam anlatamamış olabilirim
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
sahtiyan: fakat bir insanın eceliyle ölmesi ayrı, lanet olası bir savaşta ölmesi ayrı. ayrıca 'bunu bilen insanlar müthiş bir üzüntü yaşamazlar' diyorsunuz, ama televizyonlarda çocuklarını kaybeden anneleri gördüğüm zaman tarif edilmez bir üzüntü yaşadıklarını görüyorum maalesef :(
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
ercü: Tavsiye evet
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
zeynoop: tavsiye demek istedi ercü sanırım :)
12 Mayıs 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: deli_yürek . 1 Mayıs 2008