Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Hemen her milletin genel veya genele yakın kabul gören, kendine has bazı özellikleri vardır. Mesela; Almanlar disiplinlidir, Japonlar çalışkandır, vb. Peki, Türklerin kendine has özellikleri sizce nelerdir?

mervve: Öyle özelliklerimiz var ki oo anlatsam roman olur ama pek hoş özelliklerden oluşmaz.
atesh_ve_su: 2moro, oğlu gemi değil gemicik almış :))
11 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Millete enayi deyip kızmayın. Hep söylüyorum, Türkiye'de siyaset bitmiştir. Halk alternatifsiz ve kararsız kalmştır. Seçimlere yakın yaşanan olaylar da mağdur psikolojisi yaratmıştır. Siyaset bitti ama halkta da hareket yok. Teröre karşı 'toplumsal refleks' görünmüyor ortada :(
10 Ekim 2007 . Ankete Git
2moro: bence de yazik.sen tut üc bes dinciyi adam diye iktidara tasi,onun oglu gemilerde keyif yaparken senin oglun daglarda catismalara girip sehit düssün.bizim kadar enayi bir millet yoktur daha.
10 Ekim 2007 . Ankete Git
jasmin: yeryüzünde kendini bu kadar aşşalayan başka bir millet daha görmedim.yazık bize
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: faşistlerin iktidarda olduğunu bir gün herkes anlayacak demişsiniz. bunu anlamaya gerek yok, bu zaten bilinen bi gerçek. zaten bu yüzden ülke bu hale geldi...
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: fakat bu sadece türkler için geçerli değil. bazı almanlar da mesela ülkelerini sevdiklerini söyleyemiyorlar, çünkü nazi diye suçlanmaktan korkuyorlar. almanların bazıları bu korku yüzünden milli bayramlarını bile ciddiye almazlar. yani vatanseverlik kavramı heralde tüm ülkelerde karanlık insanlar tarafından 'lekeleniyor'...
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: gerçi benim sorunum bambaşka: vatansever olduğumu söylemek şöyle dursun, ülkemi sevdiğimi bile söylediğim zaman eşcinsel olduğumu bilen insanlar bunu çok yadırgayıp ağır tepki veriyorlar. ama bu ayrı bi konu :) yani demin anlattığım o ürkek kitleden değilim :)
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ırkçılıkla, faşistlikle suçlanmaktan korkuyorlar. ama ülkelerini o karanlık insanlardan milyon kat daha fazla seviyorlar. bi sürü öyle insan tanıyorum. bu tabii ki çok üzücü ve çok yanlış, ama bizim siyaset dünyamızda zaten ne doğru ki...
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sizin vatansever olduğunuzu söylemeniz tabii ki çok güzel, böylece meydan o karanlık insanlara kalmıyor. ama siz cesur bir insansınız ve yanlış anlaşılmamak için kendinizi savunup, kendinizi ifade edebilirsiniz. fakat bir çok insan sizin gibi cesur değil, onlar vatansever olduklarını söylemekten ürküyorlar, zira yanlış anlaşılmaktan korkuyorlar.
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bir insanın vatanını sevmesi bir 'ayrıcalık' değil, 'olması gereken' bir şeydir. yani aslında herkes ülkesini sevmeli ve bunu da söyleyebilmeli. bu gayet normal bir şeydir, birilerinin tekelinde olan bir şey değildir. zira her insan bir ülkenin evladıdır. bu yüzden de ülkemize 'anavatan' diyoruz ya :)
10 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: çok teşekkürler fisun :) ama ben alınmamıştım ki. galiba ortada bi yanlış anlaşılma var. ben 'eşcinsellerle neden uğraşıyorsunuz' derken size değil, eşcinsellerle uğraşan insanlara tepki gösterdim. yani alınmak söz konusu değil. üstelik sadece mukanhan'a kızmıştım, ama özür diledi, sorun yok :)
10 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Vatanseverim ve bunu gururla haykırarak söylüyorum. Beni darbecilikle , beni faşistlikle suçlayan herkese bir daha , bir daha söylüyorum. Ben VATANSEVERİM. Asıl faşistlerin iktidarda olduğunu bir gün herkes anlayacak...Atesh ve su , bu kadar alıngan olma, senin bu memleketteki büyük çoğunluktan daha güzel fikirlerin var. Cinsel tercihin değil kafanın içindekiler bizi ilgilendirir. seni seviyoruz...
9 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: en azından benim izlenimim öyle...
9 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: yani bir yandan 'vurdumduymazlık', diğer yandan da vatansever kelimesinin bazı insanlar yüzünden yanlış algılanması, vatanseverlik kavramının 'kabuk değiştirmesine' ve eski anlamını kaybetmesini yol açtı (bence).
9 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ve türkiye'de herkesin tanıdığı bir söz vardır: 'memleketi ben mi kurtarıcam'. bu mantık yüzünden insanlar ülkeleriyle ilgilenmiyorlar. 'benim rahatım bozulmasın da, ne olursa olsun' veya 'bana dokunmayan yılan bin yaşasın' diye bir düşünce yaygın. bu yüzden vatanseverlik kavramı eski önemini kaybetti bence. 'benim kendi derdim varken memleketin derdiyle mi uğraşıcam' diye düşünüyor insanlar.
9 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bu yüzden de onlar gibi olmayan, ama ülkelerini onlardan da çok seven insanlar 'vatanseverim' demekten ürküyorlar, zira o karanlık insanlarla aynı kefeye konup yanlış anlaşılmaktan korkuyorlar.
9 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: etnik kökeninden dolayı birini öldürdükten sonra türk bayrağıyla poz verenler, bu işi bir marifetmiş gibi lanse edip katili kahraman ilan edenler, katili övenler, 'ya sev ya terk et' diye bağıranlar, diğer milletlere kin besleyenler, ülkeye en ufak eleştiride bulunanlara 'hain' damgası vuranlar; tehditlerle, küfürlerle, agresifliklerle, kavgacılıkla kendi karanlık ideolojilerini insanlara 'vatanseverlik' diye satanlar, vatanseverliğin yanlış algılanmasına sebep oluyorlar.
9 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: türkiye'de vatanseverlik sadece belirli bir kitlenin sahip olduğu bir ayrıcalıkmış gibi algılanıyor. çünkü türkiye'de öyle bir kitle oluştu ki, vatanseverlik 'aşırı sağcılık', 'ırkçılık' gibi algılanıyor artık ne yazık ki...
9 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: İşte ben de bundan dolayı kıyasımdan lehimize sonuç çıkardım. Ancak ben bazen vatanseverliğimizin, Avrupa gençleri ile kıyaslandığında sadece lafta kaldığını düşünüyorum. Sen Almanya'da yaşayan biri olarak ne görüyorsun? Çünkü bizde vatanseverlik sadece savaşta can vermek gibi algılanıyor. Halbuki en önemlisi yaşarken bu vatana hizmet etmek, yani bol bol okumak ve çalışmaktır.
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: yok yok, şaka yapıyorum tabii ki :)
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: durgul, o kadar ileri gideceğimi sanmıyorum :) ama kim bilir, belki sen yakında ermenilere soykırım yapıldığına inanırsın :)))
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ama genel olarak çocuk yapanların sayısı çok az. bu yüzden okuldaki sınıflar gittikçe küçülüyor. mesela 82 milyonluk almanya'da senede en fazla 600 bin çocuk doğuyor. doğal olarak da toplum yaşlanıyor. emekli olanların sayısı artıyor, ama genç nüfus yok. yani buralarda büyük sorunlar yaşanıyor bu konu hakkında...
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: 'geniş' görüşlü bir insanım, batılıyım, ama bu tür şeyleri ben bile kabullenemiyorum. zira bunun batılılıkla veya çağdaşlıkla alakası yok, bu yozlaşmışlıktan başka bir şey değil. bu yüzden bu konuda avrupa'yı eleştirmekte haklısınız, zira ben de bunu eleştiriyorum.
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bazı avrupalılar çok kişiyle yatmayı çağdaşlık zannediyorlar, küçük yaşta seks yapıp sonra kürtaj yapıyorlar. bazı kadınların üç değişik erkekten üç çocuğu oluyor. mesela çok kişiyle yatan eşcinselleri de durmadan eleştiriyorum ben, zira bunu doğru bulmuyorum. fakat bunun eşcinsellik veya heteroseksüellikle alakası yok, bu her bireyin kendi karakteriyle ilgili bir şey.
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: avrupa'daki aile yapısına gelince. türkiye'den durum kötüymüş gibi gözüküyor. ama aslında burada durum kötü değil, berbat...
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: mukanhan, beni kırıp kırmamanız önemli değil, önemli olan sizin eşcinselleri 'kötü' insanlar olarak lanse edip övünerek bizim hakkımızda 'onlardan bizde az var' demenizdi. bizim sayımız az da değil, kötü insanlar da değiliz. aramızdan manyaklar çıkıyor, evet. ama bu herkes için geçerli. insanoğlu çiğ süt emmiş, eşcinsel veya heteroseksüel farketmiyor. yoldan çıkan öyle ya da böyle eninde sonunda yoldan çıkıyor.
8 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Aaaah ah :) Ateş ve Su kardeşim yazdıklarımın sana dokunmasını istememiştim. Kırdıysam özür dilerim. Bazı konularda haklısın. Mesela aile yapımızın kuvvetli olduğu düşüncem belki bazı konularda haksız. Ancak ben kıyaslama yoluyla bu kanıya varmıştım. Çünkü Batı'da aile bile kurmuyorlar neredeyse. Gayri meşru çocuk kürtajından geçilmiyor! Bu nedenle nüfus da gittikçe yaşlanıypr zaten!
8 Ekim 2007 . Ankete Git
durgul: Ha şöyle yola gel atesh ve su :) Bak iddia ediyorum sen bu sitedeyken ermeni meselesinin de sözde olduğunu kabul edeceksin, bak yazıyorum buraya bunu da itiraf edeceksin ;)
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ayrıca madem orhan pamuk'tan da bahsedilmiş, o zaman ben de bi-iki söz söyliyim: eskiden bu şahısı hep savunuyordum, şimdi ise bu adamı savunduğum için utanç duyuyorum. ben de artık orhan pamuk'u sevmiyorum, ben de artık anti-orhancıyım :)
8 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: sizden cevap falan beklemiyorum, soruları kendiniz yanıtlayın. sorularımın hepsi zaten 'rhetorical question' diye adlandırılan türden sorulardır. dolayısıyla dediğim gibi, cevap beklemiyorum. zaten moralimi bozdunuz, bi de sizinle tartışmak istemiyorum...
8 Ekim 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: mukanhan . 2 Ekim 2007