Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Hiç kendi inandığınız din dışında bir dinin ibadethanesine gittiniz mi?

ebru2006: Evet gittim. Ben bir aleviyim camiye ve kiliseye gittim. Hala da gidiyorum. Biliyorsunuz(?) alevilerin asil ibadethaneleri cem evleridir. Camiye ve kiliseye gittim, kendi ibadethanem olmadigi halde. Ailem ve dinim bana bütün insanlara ayni gözle bakmayi ögrettiler. Bundan cok memnunum, gidiyorum, ögreniyorum. En azindan bir cok(!) insan gibi önyargili davranmiyorum. Hosgörülü bir insanim ve böyle bir düsünceye sahip oldugum icin kendimle ve bunu bana ögreten ailem ve dinimle gurur duyuyorum.
taaxii: evet çok haklısın ben müslamanım söyleyen herkes hoşgörülü olmalıdır saygılı olmalıdır ben müslamanım ama her kesimden arkadaşlarım var ve hiçbirinin ne olduğu beni ilgilendirmez ama bu sadece bizim ülkemizde değil geçen yıl papa öldüğünde ingilteredeydim orda bile dini kullanan çok insan var bence din insanları ayırmamalı daha da birleştirici olmalı
5 Nisan 2007 . Ankete Git
appeliuss: herkes kendileri gibi olacak onlara göre,onlar gibi düşünecek..farklılığa tahammülleri yok.. allah sevgisi olan insanları da sever,önyargı ile yaklaşmaz. ama sürekli sen busun o böyledirden öteye gidemiyoruz.hala bunları tartışıyoruz.
5 Nisan 2007 . Ankete Git
taaxii: alevilik din değil bir düşüncedir ama islam dini içinde yer alan bir mezhepdir ya tek anlamadığım konu bir insan alevi olmuş çingene olmuş sünni olmuş ne farkeder bu insanlar dini bu kadar niye çok önemsiyorlar anlamadım sonuçta hepimiz insanız ve hepimizin Allahı bir.değil mi
5 Nisan 2007 . Ankete Git
en.cadi: Şu sözü oraya yazan şahıs "peki sen hz ALİ nin iyi biri olduğunu nerden biliyorsun" kendini nasıl müslüman olarak adlandırıyor onu açıklayabilir mi?
2 Nisan 2007 . Ankete Git
demir: alevilik bir din değildir.olamazda. aleviliği din olarak benimseyen müslümanda değildir.müslüman ise camiyi benimser.cem evi gibi yerlerde vakit geçirmez.o zaman bende ebubekir i çok seviyorum.heryerde efendimizin yanındaydı mağara da hicrette heryerde ne yapacaz şimdi saçmalık arkadaşlar bunlar.Allah,Kuran,Hz.Muhammet,mescit yada cami bunlar referanstır.cemevi alevilik deyipte islamdan uzaklaşmayın atalarınızın hatasına düşmeyin tövbe edin hak yoluna baş koyun.
2 Nisan 2007 . Ankete Git
ebru2006: 020304 ben buna inaniyorum. Ben alevi inancina inaniyorum ve bundan gurur duyuyorum. Kimin neye inandigi kullari ilgilendirmez. Keske bu kadar at bakisli olmasaniz da, diger dinlere ilgi gösterseniz, ögrenseniz. Önyargili davranmasaniz. Nerdeee.....
22 Mart 2007 . Ankete Git
020304: yahu alevilik diye bi din mi var? bu kadar kendinizi soyutlamayın
22 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: işte sadece Allah ı inkar ettim diye kötü müyüm diyenler niye inkar ettiklerini bilmezler çıkarları yüzünden inkar etmişlerdir
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: işte tümden gelim yapmıştır çıkarlarıyla kendini kontrol eden kendine hükmeden bir varlık çatışır onu kabul etmek istemez gerisi çorap söküğü gibi gelir
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: size bir ateistle bir müslümanın düşünce farklılığını anlatayım o büyük filozofların kurdğu saçmalığı anlatayım hindistanda 15000 yıllık naacal tabletlerinde birebir 'dünya subhanekelerle yücelsın! yazar ateist bu benzerliği şöyle açıklar Allah yok peki bu benzerlik nasıl var ha o zman Hz Muhammed buradan almıştır der bir müslüman da Allah var kaynak bir olduğu içn subhanekenin aynen olmasında bir sorun yoktur der peki ateist nie Allah ı inkar eder de etkisiz üretken olmayan atomu kabul eder
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: Kur'an da yok diyorsun da bugün bir elinde Kur'an bir elinde esrar tutan adama dönüyorsun şimdi hem Kur'an da 'ayeti tam hatırlamıyorum' güneş doğmadan ,battıktan sonra tarzında açıklamalar vardır hem de peygamberimizin yaptıkları ortadadır mesele bu değil şimdi bir namaz etrafında dolanmayalım mesele toptan bir zihin farklılığı bu mantıkla deizme gideriz Allah a ibadet yapmaya gerek yok da diyeblirsin
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: dinin temeli sayilanı namaz ibadetinin Kuran da bes vakit oldugu yönünde acık bir beyan yoktur. Madem namaz inancın özü sayılacak kadar önemli bir ibadet neden yüce yaratıcı bu konuda acik ve kesin hükümler ortaya koymasin?
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: işte benim dediğimi yapmadığınız için acayip ters köşeye yatıyorsunuz eğer namaz gereksizse Allah gereksiz birşeyi önermştir gereksiz bir şeyi öneren Allah Allah olamaz o zaman Allah yoktur demek zorundasın niçin çünkü sen alttan hükmü koydun namaz gereksiz dedin
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: Senin gibilerle tartismak icin harcadigim zamana yazik. Anlamiyorsunuz, anlamak istemiyorsunuz. Su ve yag... Iyi geceler.
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: bunu ben de bulmadım çok doğru bir düşünce midir onu da bilmem ama bana çok mantıklı geliyor siz önce herşeyi unutun ve varlığın başlangıcını sorgulayın sonra en üstten yavaş yavaş aşağı inin gündelik hayatınızı oluşturan ve çıkarlarınızın karıştığı değerlerden yola çıkmayın
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: Dua, insanin yaraticiligi ve beraberligidir. Bunun icin belli saat, mekan, kural yoktur. İnsan istedigi vakit, istedigi dilde, istedigi sekilde dua edebilir, sükredebilir. Yüce yaraticiyi anmak, bir araya gelmek icin belli bir zaman dilimi yoktur. Bu her an olmalidir ve mümkündür. İbadeti belirli zamanlarla sınırlayan kendisini bicimsel kurallar ve sekillerden arındırmamıs demektir. Böylesi sekilsel bir kusatma ise yasamın gayesine terstir. Bizim kabemiz insandir arkadaslar.
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: islam ilk geldiğinde mekkeliler ne diyor biz atalarımızdan böyle gördük peygamberimiz ne diyor ya onlar hata yaptıysa
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: iyi de niye hayır snin neye inandığın beni ilgilendirmez ama dön ve kendi inancının nasıl oluştuğuna bak benim demek istediğim o
20 Mart 2007 . Ankete Git
suay123: ebruya katılıyorum bizler ölülerimizi bile cem evnide yıkıyoruz ibadethanemiz orasıdır.
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: şimdi tümden gelim yapma tüme varım yap niye içki içmiyourz dersen ben varlık felsefesinden başlarım işe işte bazılarının hatası bu ben içki içmek istiyorum doğru olan budur o zaman Allah yoktur diyenler
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: Haklisin. Kitaplardan öyle ögrendik. Dogru yazip yazmadigini nerden bilebilirim degil mi? Ama sen tanismissin sanirim. Sen anlat istersen.
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: peki sen hz ALİ nin iyi biri olduğunu nerden biliyorsun
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: Camiye neden gidilir? Namaz neden kilinir?
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: evet çok farklıdır bak sen düşünmedin sadece cevap vermeye çalıştın ben soruyorum türkler gelmeden önce şiiler vardı onlar alinin tarafını tutuyorlardı ve camiye gidiyorlardı sonra türkmenler geldi ve islamı seçti bazıları şiiliği seçti o şiiliği seçenlerin bir kısmı camiye gitmedi evet farklılıar peki onlar niye camiye gitmemye başladı demekki bunun nedeni hz Ali olamaz
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: aleviler ve siiler birbirlerinden cok farklidirlar. Bunu bilmiyorsan tartismaya gerek yok. Harcanan zamana yazik.
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: sen hiç şaman şiiri okudun mu oku ve sonra bir daha düşün
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: şiiler mi eski aleviler mi dur ve düşün
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: Şiat-ı Ali ler Alinin takipçileri yani şiiler niye camiye gidiyor akıllı ol dur ve düşün
20 Mart 2007 . Ankete Git
ebru2006: Alevi degil de, sii olduklari icin gidiyorlar camiye.
20 Mart 2007 . Ankete Git
genious21: peki şiiler niye camiye gidiyor???
20 Mart 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: atesh_ve_su . 11 Mart 2007