Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce İslam dinini tam olarak kavrayabilmek için tek kaynak olarak Kur'an-ı Kerim yeterli midir?

accountant: tabiki Kuran-ı kerim yetmez. sünnet var. kıyas var. bireysel yaşamda özellikle peygamber efendimizin hayatına bakmamız gerekir. o zaman islamı daha iyi anlarız.
tommyer: Accountant arkadasim, okuduklarini anlamak istemeyen insanlara hersey bos gelir. Sen bosver ya! Anlama! takil iste sitede oooyle!
3 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: Bir Arabın ise kuranı kerimden başka bir kaynağa ihtiyacı yoktur.Bizler ise Arapça bilmediğimiz için Hadislere de ihtiyaç duymaktayız.Hadisler kuranı kerimin anlatmak istediğini daha net hale getirmektedir.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
böcek54: Arkadaşlar bu konuda bende görüşümü belirtmek istiyorum.İlk yazan arkadaşında dedeiği gibi Bir müslümana Kuranı kerim tek başına yeterlidir.Bu ayetle sabittir.Kuranı kerim eksiksiz İslamın emir ve yasaklarını biz müslümanlara açıklamaktadır.Ancak bizler Arapça bilmediğimiz için bazı ayetleri tam manasıyla anlayamayız.Bu durumda kuranı kerimin tefsirinden de yaralanmalıyız(bu kuranı kerimin yetersiz olduğunu göstermez.bu bizim anlamada zorluk çekmemizden dolayı kullandığımız bir kaynaktır)
3 Haziran 2007 . Ankete Git
accountant: tommyer parti kurda sana oy verelim. amma konuşuyorsun ama bence boş yani.
3 Haziran 2007 . Ankete Git
tommyer: O Kur'an zaten anlayalim diye kolaylastirilmis, yani Allah'u Teala oyle diyor. Ben demiyorum. Ben sadece o dediyse dogrudur diyorum. Ne kiziyorsun sevgili arkadasim.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: O hepimiz anlayalim diye zaten kolaylastirilmis, yani Allah'u Teala'nin oyle diyor. Ben deniyorum. Ben sadece o dediyse dogrudur diyorum.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Zira: 'Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!' Kamer Suresi: 17, 22, 32, 40.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Insallah kendinizi asagilamaktan vazgecer ve benden hicbir farkiniz olmadigini anlarsiniz da siz de gonul rahatligiyla Kur'an'in nurundan olabildigince faydalanirsiniz.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Ama guvendigim tek bir dal, sarildigim tek bir ip var! O da Allah'in ipi olan Kur'an'i Kerim. Kehf Suresi-27 'Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O'nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur. O'nun dışında bir sığınak/bir dayanak asla bulamazsın.' O degismediginden emin olunabilecek tek kaynaktir. Dinimizi onun uzerinde temellendirmeliyiz.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
ekonet: Bak güzel arkadaşım. Eğer ben Kuran-ı kerimi tam olarak anlıyorum bana yetiyor ben bu konuda herhangi bir yardımcı kaynaktan yararlanmak istemiyorum diyorsan belliki sen Kuran-ı kerimi tam olarak öğrenenlerdensin. Durumun çok iyi bu beni memnun etti. accountant arkadaşımızın dediği gibi bizim senin seviyene gelebilmemiz için hadislere ve sünnetlere daha çoook ihtiyacımız var. İnşallah senin gibi oluruz.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Allah'in resulune 1000 yil sonra soylemedigi sozler isnat eden elleri kirilasica kafirlere karsiyim!
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Islamin ozunu muslumanlardan gizleyen odaklara ve onlarin donemsel izdusumleri olan din tuccarlarina karsiyim!
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Kur'an-i Kerim herkesin anlayabilecegi bir kitap degildir diye insanlarin aldatilmasina karsiyim!
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Dinini ve inanc sistemini ve butun yasayisini, Kur'an-i bir kez olsun kendi dilinde okumadan, alternatif kaynaklarla sekillendiren ve temellendiren, ondan sonra da Kur'an okumuslarla celiskili yorumlar yapip aslinda Kur'an ile celisipte ne ile celistigini bile bilmeyen insanlarin ortalikta din otoritesi gibi dolasmasina karsiyim!
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Yanlis anlamissin, Kur'an ile celisen uydurma hadislere karsiyim, Kur'an ile celismeyen ve teferruat belirten uygulamalar zaten sunnettir.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Sayin accountant, Arkadasim senin bildigin Islam baska, benim anladigim Islam baska. Senin dinin sana! Benim dinim bana! Ben Islam anlayisima gore, Islam'i benim gibi anlamayanlara, Islam'i bilmiyorsun diyerek kibirlilik etmem! Cunku bilirim ki... Lokman Suresi-18 'kibirlenerek insanlardan yüzünü çevirme, yeryüzünde kasılarak yürüme. Çünkü Allah, kurula-kurula kendini övenlerin hiçbirini sevmez.' O yuzden seni Allah'a havale ediyorum.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
ekonet: anladığım kadarıyla sünnete ve hadislere karşısın. Bu konuda sana ben birşey diyemem Kuran sana cevabı veriyor zaten : Andolsun, sizin için, Allahı ve ahiret gününü umanlar ve Allahı çokça zikredenler için Allahın Resûlünde güzel bir örnek vardır. ( Ahzap Suresi Ayet- 21)
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Kur'an yetersiz diyor,Namazi ornek veriyor. Kardesim kusura bakmayin ya! Ben de namazi Ruku-Secde ve Dua ile kilarim Allah yeterli diyor ve baska aciklama yapmiyorsa. Daha iyi yeterlinin uzerinde kilmak icin de Sunnet'e bakarim.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: veya muhtemelen sunnet adi verilen ama zamanla degisiklige ugramis hareketlerdir, bu konu'da onemli olan hersey Kur'an da aciklanmistir. 'Ruku etme', 'secde etme' zikredilmistir. Yani kaldi ki ben yeterli midir diye sordum, cok daha fazla sey ogrenmek, dinler tarihi ogrenmek isteyenler de istedigi kadar arastirma yapsin, bu yeterlilik kavraminin uzerine cikmak demek olur zaten. Nedir paylasamadigimiz anlamiyorum, once Kur'an yetersiz diyen yok diyorsunuz, sonra bir digeriniz...
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
ekonet: Hayır tommyer yorumları yanlış anlamışsın. Kuran- ı Kerimde bir çok müteşabih ayet var. Bu ayetleri anlayabilmemiz için peygamberimizin hadisleri başta olmak üzere tefsir kitapları ve değerli islam alimlerinin görüşleri dinimizi tam olarak anlayabilmek için yararlanacağımız kaynaklardır..
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Anlamak icin super zeki olmaya gerek yok! Hickimse sunneti yasamayin demiyor! Allah'u teala diyor ki, 'biz bu kitapta eksik birakmadik'. Oyleyse siz elbette isterseniz sunneti uygulayacaksiniz, isterseniz caniniz nasil istiyorsa ama illa ki Kur'an'da bahsedilen Ihlas ve ahlak cercevesinde her turlu ibadetinizi yapabilirsiniz, Kur'an'da farz olan hersey aciklanmistir, farz olan namazi kilmaktir, Allah'i anmaktir, Namazi cesitli ve Kur'an'da anilmamis ayrintilariyla kilmak degil, bunlar sunnet...
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Sizin kitabiniz hangisi acaba? Gosterin ona inanayim, belli ki siz bu bize gonderilen Kur'an'i asmis kisilersiniz!
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: Haklisiniz ben yanilmisim, Kur'an YALAN SOYLUYORMUS! Siz Kur'an'dan daha haklisiniz.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
flamel: tom sawyer kuran da namaz farz kılnmış ama nasıl kılınacağı belirtilmemiş.bunu nerden öğrendik peki.peygamber efendimizden.ve bunun gibi birçok pşeyi yine sünnetleri yerine getirerek hayatımıza uyguladık.bilmmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
accountant: sn. tommyer islamı bilmediğin açık. biz ters ne yorum yaptık ki. kur-an ı kerim de bir müslümanın günlük hayatı detaylı olarak anlatılmamıştır. bu durumda ne yapacaz. islamı nasıl yaşıycaz. sen süper zekisin demek ki. biz senin zeka seviyene yükselemediğimiz için mecburen peygamber efendimizin hayatına bakıp onun sünnetini yaşamaya çalışıyoruz. başka türlü işin içinden çıkamayız.
26 Mayıs 2007 . Ankete Git
istisna: zaten Kur an da eksik olduğunu idda eden yok sadece bizim beyinlerimiz O nu tam manasıyla anlayabilecek kapasitede değil. Bizim Peygamberimiz O nu anlatmak ve tebliğ edip açıklamak için geldi.Arkadaş çok güzl yotum yapmış üstüne bişe söylemeye gerek yok ama madem polemik başlanttın bizim de diyeceklerimiz olsun?
25 Mayıs 2007 . Ankete Git
tommyer: 'Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık.' Enam Suresi-38
25 Mayıs 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: tommyer . 1 Mart 2007