Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Ramazan'da oruç tutar mısınız?

2moro: tok ac´in halinden anlamazmis.oruc tutmak fakirlerin yasam standardini anlamak icin yapilan bir uygulamadir.ama insanlar daha mantikli düsünebilirler.benim maddi durumum iyi ve ac i anlamak icin oruc tutuyorum.iyi de benim 10 saat hicbirsey yemememin zaten ac olan insana ne gibi bir faydasi var?hic.ac yine actir.yani oruc tutmak yerine fakirlere maddi yardimda bulunmak daha hayirlidir.
bese: Tabiki de sabah ezanından akşam ezanına kadar oruçlu olan her müslüman eşittir dikkat ederseniz aynı ezan vakitleri arasında aç kalıyor insanlar bu eşitlik olayını çarpıtmayn lütfen
2 Eylül 2009 . Ankete Git
tochmachchi: yorumlar zengin fakir arasında sıkışmış... orucun amaçlarından biri de bu zaten zengin fakiri doyursun. çünkü zengin anlasın açlığı. zengin sofrasını açsın ki fakir de ziyafet çeksin. ama gönül ister ki sadece ramazanda kalmasın bu hayırlar.
27 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: Yok ben 'kişinin insiyatifine kalmış diyor arkadaş' diye başlayan yorumunu kastetmiştim..Neyse...
27 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: İlk önce şunu söyleyeyim. Aramıza Servet girmiş dedinya. Senden önce o girmişti zaten. Sonuçta; Ramazan ayına yakışır bir şekilde, etrafımızdaki ihtiyaç sahiplerini düşünsek, tuttuğumuz orucun hakkını versek, sadece 1 aylık bir süre için bile olsa güzel olur ama....aması var işte...
27 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: Ama herkes kendi öğrencisini düşünüyo.Dün arkdaşlar bi vakfın sadece kendi yurtalrında kalan öğrencilerne burs vereceğini söylediler.Sİtelerine baktım,direk yazmışlar yani.Ben de tebrik ettim onları bunun için.Allah'a şükür ihtiyacmız yok ama ya arkasında kimsesi olmayan öğrenciler ne yapacak.Allah yardımcıları olsun.Ve sonunda bizim iftar zamanı yiyecek bir şeyimiz oluyo,yada o fikirle tutyoruz oruçlarımızı ama ne zaman yemek yiyebileceğini bilemyen insanlar var.Umarım Ramazan ayında olmuyodur
27 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: Tabi ki anlaştık,sorun yok :) Aramıza sevet girmiş,yeni gördüm.yoksa daha önce anlaşırdık.Bu durumdan çok şikayetçiyim zaten.Biz kardeşimle İzmirde okuyoruz.3 gündür aynı yemeği yiyoruz.Şikayetçi değiliz tabi ki,ihtiyacımız da yok Allah'a şükür.İki kişi bitiremiyoruz ondan yani...Okulda bi hocamız diyanetin yurdunda kalan arkadaşlara okulda iftar düzenlemiş.Özel evde kalanları düşünen yok.(Gerçi karşı komşumuz sorar sık sık)Hocaya sitem etcem,üzülcek kesin.Sonra yine okulda farklı vakıflar var
27 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: Sonun da anlaştık o zaman. İkimiz de aynı şeyi savunuyoruz. Problem yok yani..
27 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: Niye tartışıyoruz ki aynı şeyleri söylüyoruz.Sizin söylediklerinize karşı çıkan var mı? Haklısınız sonuna kadar ama zaten Ramazan'ın anlamını bilen,orucun anlamını ve önemini bilen müslümanlar bunu yapıyorlar zaten.Fakirlere de yardım ediyorlar,mütevazi sofralarda da oruç açıyorlar...Yapmayanlar şekil olarak oruç tutup,oruç tuttğunu sanan insanlardır.Oruç tutmak aç kalmak değildir.
27 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: Siz beni niye anlamak istemiyorsunuz? Zorla yapacaklar demiyorum zaten. Ama yapmalılar diyorum. Oruç tutan insanların, bazı şeylerinde bilincinde olmaları gerekiyor bence. Senin bütün gün aç kalarak, iftarda da karnını doyurman değildir orucun anlamı. Ayrıca Kuran'ı Kerim de de sende varsa olmayanlara vereceksin diyor. İşte anlatmak istediğim bu.. Sadece kendimizi düşündüğümüz sürece tuttuğumuz orucun da pek yararı olacağını sanmıyorum..
26 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: Beni,bunu savunuyormuşum gibi yargılayamazsınız.Tamam söylediğiniz doğru ama zorla yaptıramazsınız ya!! Kim ne isterse onu yapar.Allah Allah..Adama git zorla fakire yardım et,zengin sofrada yeme diyemezsin.Yardım eden zaten ediyo fakire!!!
26 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: Ben çok kızıyorum ama. Ne demek ya insiyatifine kalmış. Olan olmayana yardım edecek. Burada keyfi hareket edemeyiz. Dinimiz bunu gerektiriyor. Yapmazsın o ayrı, Allah'la senin aranda. O zaman da hesabını Allah'a verirsin.
26 Eylül 2007 . Ankete Git
servetcembar: Kişinin insiyatifine kalmış diyor arkadaş...Kızmamak lazım aslında..Hakikaten herşey kişilerin insiyatifine kaldı artık...Mesela Recep Bey'in bir iftar yemeğine katılacağı gün ezanı bile geç okudular..O da hocanın insiyatifine kalmıştı..Dini kurallar bile kişilere göre ayarlanıyor..Haksız değil arkadaş...
26 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: Kişinin insiyatifine kalmış da ne demek ya? Ramazanın amacı bu değildir. Konuyu nasıl da yanlış anlamak istiyorsun. Durumu yardım etmeye müsait olan herkes yardım etmeye mecburdur. Tabi içinden gelerek. Ayrıca Ramazanın bir amacı da aç kalarak, açın halinden anlamamızdır. Açlık bakımından hepimiz eşitiz sana katılıyorum ama iftar sofrası bakımından eşitliğin e si yok ülkemde..
26 Eylül 2007 . Ankete Git
mukanhan: Hükümler gayet açıktır, isteyen tutar ve yardım eder, isteyen tutmaz yardım eder. İsteyen de hem tutmaz hem yardım etmez :) Herkes serbesttir. Bir kimse Allah'a inanıyorum diyorsa, bu kadar açık oruç hükmü karşısında (gücü varsa, hasta değilse) tutar, yani normal olan tutmasıdır. Eğer tutamıyorsa, yardım eder, aç doyurur. Bu kadar basit :)
26 Eylül 2007 . Ankete Git
servetcembar: Eşitlikten bahsediyorsun ya...Ne eşitliği...Bırakın bu lafları...Etrafınıza gözünüzü iyi açarak bakın...
26 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: Bu kişinin insiyatifine kalmış bir şey.Siz zengin olup mütevazi bir şekilde açabilirsiniz pekala orucunuzu...Kim karışabilir.Aynı zamanda Fakire yardım edersin.Adam zngin bir sofrayla açmak istiyo olabilir,aynı zamanda fakire de yardım ediyo olabilir,etmiyo da olabilir... bu kişinin vicdanına kalmış.Siz de benim yorumlarımı dikkatli okuyun!! Açlık anlamında sabah ezanından akşam ezanına kadar oruç tutan her müslüman eşittir!! Bal gibi de savunurum bunu! Niye savunmıcakmışım???
26 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: Bütün gün bişey yiyip ya da yememesi değil bizim anlatmak istediğimiz. Benim yaptığım ilk yorumu dikkatlice okursan anlayacaksın. Oruç tutan her fakir ve zengin her açıdan eşit değil tabiki. Bunu nasıl savunursun. Ne eşitliği ya, nerede. Şöyle bir etrafına bakman yeterli, ya da biraz televizyon seyret yada gazete oku. Parası olan orucunu ziyafetle açsın, parası olmayan orucu açacak bir lokma ekmek bulamasın. Sonra da bizene gibi bir mantıkla, bırakalım kim ne yerse yesin, değil mi?
26 Eylül 2007 . Ankete Git
mmoorr: İyi o zaman bunu eleştirenler sonunda ziyafet vermeden açlık nöbeti tutsunlar!!Ne kadar ilginçsiniz ya! Kim ne yerse yesin size ne?? Bütün gün bişey yemiyo sonuçta,bütün gün fakir zengin oruç tutan her müslüman her açıdan eşit!! Bırakın da iftar sofraları farklı olsun.Adamın parası varsa yemesin mi?? Fakire de yardım eder.Herkesin ibadeti kendine...
26 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: ' Sonunda ziyafet olan,açlık nöbetleri ' Evet işte bu, ben de seni tebrik ediyorum. Bundan daha iyi izah edilemezdi..
26 Eylül 2007 . Ankete Git
servetcembar: 'Sonunda ziyafet olan,açlık nöbetleri' tutanlar diyorum ben böylelerine...Doğru tespitler...tebrikler...
26 Eylül 2007 . Ankete Git
keremege: Bir ramazan oruç tut. Daha sabahtan iftarda ve sahurda ne yiyeceğinin planını yap, bir kuş sütün eksik olsun sofrada. En yakın akrabalarını iftara çağır, sonra onlar seni çağırsın. Birbirinize ziyafet verin. Ramazan boyunca kaç tane fakir doyurdum, hiç düşünme. Sırf ramazan diye kendini dine ver, namaz kıl, Kuran oku. Ramazan bitip, bayramın ilk sabahı kıtlıktan çıkmış gibi ye iç. Sonra da bir ramazan oruç tutup, görevimi yaptım diye gezin ortalıklarda. Bu mudur yani; Ramazanın amacı...
26 Eylül 2007 . Ankete Git
accountant: zekatı malı olmayan vermiyor ama orucu özrü olmayan herkes tutmak zorunda.
26 Eylül 2007 . Ankete Git
feyez: İmam olan bir akrabamın bu konu hakkında çok güzel bir sözü var ' gerçek açlar da açlık taklidi yapabildikleri zaman orucumuz tam olarak kabul olacaktır. sen sahurda yediğin yemekle gündüz aç kal sonra ramazan sofraları ile karnını doyur fakirler, açlar zekat döneminde aklına gelsin...'
14 Eylül 2007 . Ankete Git
pinkgirl.85: kuranı kerimde islam dininin beş şartından biri olan orucun neden,nasıl ve kimin için tutacağı açık bir şekilde belirtilmiştir,merak eden kutsal kitabımızı açıp okuyabilir.
6 Eylül 2007 . Ankete Git
WiNdFaLL: :) Senin için oruç hiç gelmiyor herhalde bir yere takılmış ne kadar uğraşsak da gelmiycek anlaşılan,saygı duyuyorum...
6 Eylül 2007 . Ankete Git
2moro: tamam biliyorum ikisi de var ama benim icin zekat vermek oruc tan önce geliyor..senin icin öyle olmayabilir:)))
6 Eylül 2007 . Ankete Git
WiNdFaLL: Fakirlere yardımını da zekat vererek yaparsın arkadaşım dinimiz onu da emrediyor zaten merak etme,her ikisinin de zamanı var, böylece her iki dini vecibeni yerine getirmiş olursun..
6 Eylül 2007 . Ankete Git
2moro: ben'oruc tutarsan,fakirelere yardim edemezsin' diye bir tez ortaya atmiyorum zaten.ikisini de yapiyorsan ne mutlu.ama yarar acisindan durumu kötü olan insanlara yardim eli uzatmak daha hayirli bence.bu düsüncemi anlamiyabilirsin,ama kabul etmek zorundasin.
6 Eylül 2007 . Ankete Git
WiNdFaLL: Allah'ın emrettiği islamın şartlarından olan bir ibadeti ne kadar kolay kendine göre yorumluyorsun.Senin dediğin oruç tutmanın insana sayğladığı faydalardan biridir sadece insanlar bu nedenle oruç tutmazlar..Orucun birçok faydası vardır bunları araştırmamız lazım değil mi..Yani sonuç olarak hem oruç tutup hem de fakirlere yardım edebilirsin...
6 Eylül 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: nygma . 6 Ekim 2005