Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

21. 07. 2009 tarihinde alınan kararla ÖSS'de katsayı farklılığı kaldırıldı ve meslek liseleriyle düz liselerin puanlarına etkileyen katsayı oranı eşitlendi. Siz bu uygulamayı doğru buluyor musunuz?

dpd06: YÖK'ün kendisi toptan yanlış zaten.
Ugugug: Ben de özerklik taraftarıyım. Ama şu an için koyduğu alım kriterleri en azından kadrolaşmasız ikinci bir alan oluşturacak gibi.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
dpd06: Ya bana kadrolaşmanın olmadığı bir alan söyleyin,yok ki.Ülke,ülkelikten çıktı,rüşvetsiz,torpilsiz iş yapılmaz oldu.Neyse YÖK üniversitenin özgürlüğünü yok eden bir kurumdur,ben bu yüzden kaldırılmasından yanayım,başka da diyeceğim yok şimdilik.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: arasında ilk dörde girecek kadar yüksek bir mezun vardır, mülakata alınınca belki bir kılıfa uydurup onu alır. Ama torpille bile olsa en azından o aşamaya gelecek kadar başarılı bir kişi alınmış olabiliyor, pek bir şey bilmeyen boş adamlar değil.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: Evet, aynen dediğimi gibi. :) İstese de torpilliyi yapamaz artık çünkü istese de istemese de merkezi başvuru puanı torpilli olanın üzerinde olan kadro başına yalnızca 4 tanecik bile başvuru olunca o torpilli olan kişi mülakata girme hakkını kaybediyor. Hoş, girme hakkını kazansa bile başvuru puanı diğerlerinden 10 puan düşükse yapılabilecek hiçbir şey yok. Rektör olsa bile o araştırma görevlisini o kadroya alamaz o hoca, geçen yıl alındı yetkisi. Ha, torpil nasıl olur, puanları başvuranlar
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
dpd06: Daha 2 ay önce bölüm başkanımız olan profesör derse girdiğinde şöyle dedi:'80'den sonraki eğitim hayatım boyunca,ilk defa bugün torpili olmayan bir öğrenciyi araştırma görevlisi yaptık.' bu cümle çok şey anlattı bana,sana da anlatır umarım:)
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: sağa sola dağılıyor, kimisi rektör de oluyor ama o rektör açıktan atamalara fazla müdahele edemiyor. En tehlikeli kadrolaşma da kurumiçi atamalardan ziyade açıktan atamalarla yapılır malumunuz, bir şey bilmeyen elemanlar da alınması mümkündür zira.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: Rektörler konusunda haklısın ama kadrolaşma orada bitiyor. Rektörlerin veya hocaların istediği sıradan öğrenciyi akademisyen yapması pek mümkün değil artık. Sonuçta bir akademisyen camiası var, biri oraya biri buraya gitse bir şey değişmez; asıl kadrolaşma bu camiaya yeni katılanlar arasında yaşanabilir ve YÖK'ün geçen yıl çıkardığı alım kriterleri bunu neredeyse yalnızca not ortalaması ve merkezi sınava bağlıyor, mülakatta seçim hakkı neredeyse hiç (0,1) verilmiyor. Yani özetle akademisyenler
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
dpd06: YÖK,80 darbesi sonrası üniversitelerin özerk yönetiminin yok edilmesi amacıyla kuruldu.Kadrolaşma olur demen çok garip çünkü kadrolaşma zaten var.Gül cumhurbaşkanı olduktan sonra yapılan rektör atamalarına bir bak ne demek istediğimi anlarsın.80 öncesi rektörler üniversite tarafından atanıyordu.eğitimciyi atamak siyasetçinin görevi olmamalıdır.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
Ugugug: Hep birileri kaldırılsın diyor diye öğrenci psikolojisiyle kaldırılsın denir; bu YÖK'ün başkanı kim olursa olsun hep böyle oldu. Ben de kaldırılsın derdim eskiden ama gerekçesini inanın ki bilmiyorum. Yani kaldırılmasını gerektirecek gerekçe nedir. Üstelik gerekli bir kurum gibi, akademik hayatın biraz girdikten sonra gördüm; YÖK'ün yönetmelikleri olmasa üniversitelerin hâli nice olur acaba; hepsi son süratle kadrolaşmaya başlar.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
dpd06: Kurulduğundan beri siyasete alet edilmiş bir eğitim kurumunun kime ne hayrı dokunabilir ki?Ben de YÖK karşıtıyım.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
iboy54: Evet Yüksek Öğretim Komutanlığı kaldırılsın bence.
26 Temmuz 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: beril41 . 21 Temmuz 2009