Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Genel veya yerel seçimlerden sonra oy verdiğiniz partiyi veya adayı açıklamaktan utandığınız oldu mu?

dpd06: CHP'ye oy vermekten utandığım olmuştur.Komünist olan bir arkadaşıma bunu söylemem de çok zor olmuştur çünkü bu ülkenin bu hale gelmesinde büyük payı olan bir partiyi destekliyorum,bunu ben de biliyorum.Ben de hep gerçek sol partilere oy vermek istemişimdir ama oy bölünmesin diye,bir çoğunun yaptğı gibi CHP'ye oy vermek zorunda kalıyorum.29 Mart seçimlerinde de yine aynı şey olacak,beni utandıran bir genel başkana rağmen yine de ona oy vereceğim.Kötünün iyisi çünkü,başka oy verecek parti yok
Ugugug: (Gerçi örneklerde bile bu 4 partiye sıkışıp kaldık ama ne yapaılım, grubu olan bunlar. Yanlış bulan olabilir ama ben bu dönem ne olursa olsun en azından 4. bir partinin mecliste olmasından memnunum.) Neyse sonuç olarak bence, iktidara kim gelirse genelde yurtiçi dengeler o yönde değil, tam aksi yönde gelişir. O yüzden başımızda CHP olsa o dedikleriniz olmaz diye tahmin ediyorum. Yine kişisel yorumum.
11 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: hatta bunu kendileri yapmasına rağmen seçimlerde ip sallandırdıklarını gördük. Sonra bizim bir arkadaş vardı eski MHP'li şimdiki DTP'li, birgün konuşurken bana 'eğer birgün DTP iktidara gelirse, doğuda kan gövdeyi götürür, yığınla Kürt katlederler, o yüzden desteğim sadece meclise giresiye kadar, ülkede Kürtlerin varlığı da hissedilsin istiyorum, ondan sonra MHP'ye döneceğim' demişti. Ne kadar doğrudur bilinmez ama burada da sanırım aynı mantık saklı.
11 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: konusu) destekçileri çok oluyor, savunuluyorlar, korunuyorlar. (Hâlbuki bire bir aynı dava CHP iktidarında açılsaydı farklı olurdu.) Yine Abdullah Öcalan'ın yakalanışını (daha doğrusu paket halinde servis edilmesini) hatırlayın. O zamanlar idam cezası vardı ama belki de anayasanın hükümlerine göre uygulanması gereken belki en birinci kişiye uygulanmadı. Başta MHP vardı. MHP muhalefetteyken, böyle bir şey olsaydı, milliyetçiler ayağa kalkardı,
11 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Tam tersi, CHP iktidara gelse dindarların üzerindeki baskı kalkar, bu konudaki her türlü kısıtlama sona erer, hâlbuki AKP bunu yapsa şeriatçi olur. Bugün bence AKP iktidarında, tamam kadrolar AKP'li ve adam kayırma yoğun ama 6 yıldır dindarların lehine gören bir tek somut şey hayata geçmedi, bugün en çok cumhuriyetçilerin sesi gür çıkıyor, bu kişilerin haklı veya haksız başlarına bir şey gelse (örneğin Ergenekon ki o çok çok başka bir tartışma
11 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: 82 anayasası da en gerici anayasadır,bir çok özgürlükçü madde kaldırılmıştır.En basit örnek 1980den beri,8 mart dünya kadınlar günü kutlanmaz.Halbuki ilk 8 martı 1921de kutlamışız.Anayasalara bakarak darbenin ardındaki niyeti anlasak da darbenin iyisi bana göre yoktur.Şimdi bugün darbe yapılsa akp indirilse yerine chp getirilse,ne değişir bana söyler misiniz?En fazla dinle ilgili bir kaç yasa değişir,bu kez de sözde sol kesim ılımlı islamcılara baskı uygular.Çatışma hep olur.
10 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: İhtilal genelde devrimin ön adımı olarak görülür ama ben bu görüşe katılmıyorum.60 ve 80 darbelerinin arkasındaki görüşleri 1961 ve 1982 anayasalarına bakarak çok rahat anlayabilirsiniz.61 anayasası Türk tarihindeki en özgürlükçü anayasadır ancak 60 ihtilali insanlar 'asmıştır',baskıya sebep olmuştur ve 80 darbesinin de yolunu açmıştır.Askere ne denli güçlü olduklarını gerektiğinde devlete bile el koyabileceklerini göstermiştir ki bu yönüyle 60 ihtilali bence sosyalist değildir.
10 Mart 2009 . Ankete Git
meşmet: Darbe yapmanın solcu,sağcı,faşist olmayla bir alakası yok.Yapılan darbe de amaç önemli,yoksa solcu da,sağcı da,faşist de,sosyalist de darbe yapar.Tabi önemli olan darbeyi kimin yaptığı değil,hangi güçler tarafından yaptırıldığı.Tabi bu hiçbir zaman çözemiyor...
10 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Darbenin sağı/solu olmaz,solcu darbe hiç olmaz,solcu devrim olur.Darbe yapan bir solcunun solculuğu mu kalırmış?Faşist olmaz mı?
10 Mart 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Toprak reformundan sonra ağalar buna karşı çıktı.Halkın toprak sahibi olmayıp sadece kendilerine marabalık yapmasını istediler.Halkın değil ağaların beli büküldü.Ağaların istediği olur her zaman günümüzde olduğu gibi.Dp denen abd partisinin seçilmesi bu yüzdendir.Halka dp kurtarıcı gibi gösterildi .Türkiye yi abd ye teslim eden parti dp dir.Şimdikilerde onun devamıdır.Menderes bir sabetaycıdır ve kollanmıştır.Darbe ise bir sol darbeydi ve abd müdahil olamadı.Yoksa menderes te asılmazdı.
10 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: 1960 ihtilaline yeşil ışık yakan yine İnönüdür,mecliste aynen şu cümleyi kurmuştur:'Bir idare insan haklarını tanımaz ve baskı rejimi kurarsa o memlekette ihtilal kaçınılmaz olur. Bu yolda devam ederseniz, sizi ben bile kurtaramam...'Resmen ihtilalin yolunu açmıştır.DP sütten çıkma ak kaşık demiyorum,ülkeyi mahveden DP'dir ama onların yerinde chp olsaydı başka bir şey mi yapardı?İhtilal isteyen birinin partisiydi chp.
10 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: O yüzden ne CHP ne DP ne MHP ne de AKP...Kızabilirsin ama hepsi birbirinin aynısı.1950'de chp iktidar olsaydı,daha aydınlık bir geleceğimiz mi olurdu?Atatürk de dahil olmak üzere,Celal Bayar,Adnan Menderes devletçiliği benimsememişti.Hatta Atatürk ve İsmet İnönünün arası bu yüzden açıldı çünkü inönü devletçiydi,celal bayarsa liberal.İnönü ölene kadar devletçi kalırdık belki ama inönü öldükten sonra kesinlikle yeni başkan liberal olurdu,başka şansı yok çünkü nato istedi.
10 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Demokrat partiyi seçen,üstelik tarihin en büyük oy oranıyla seçen halk aynı halk değil mi tun-cem?Aynı halk chp'yi bırakıp DP'yi seçti ve DP'nin ilk icraatı ezanın Türkçe okunmasına dair yasayı kaldırması oldu.Köy enstitüleri kapatıldı.Halk seçti DP'yi,onlar diktatörlük yapmadılar.CHP o kadar iyiydi de,halk neden DP'yi seçti?CHP'nin çıkardığı toprak reformu yasası yüzünden.Halkın beli büküldü.Ardından karneyle ekmek alınmaya başlandı.Açık ekonomiye geçildiği an kapitalist olduk...
10 Mart 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Chp daha iyi olamaz mıydı ,elbetteki olurdu, şimdi meydanlarda rte yi eleştiren baykal onu başbakan yapan kişidir.Ne olursa olsun chp de düzenin bir partisi olmuştur sonradan.Ayrıca da olmak zorunda bırakılmıştır.
10 Mart 2009 . Ankete Git
Tun-cem: İnsanlar ne din istismarcılarına tapacak ne de üç kuruşa oylarını satmayacaklardı.Bu okulların kapatılma amacı işte bugün gördüğümüz verdiği oydan utanan , bir torba kömür için birbirini ezen zavallı fakir halk kitlesinin yaratılmasıydı.Bu işi çok güzel başardılar.Ve eğitimsiz hakla da çok güzel anlattılar.
10 Mart 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Halkın bilinçlenmesi ve aydınlanması için köy enstitülerinin kurulması bunun sayesinde de işsiz gençlerin , üretimden uzak fakir insanların ülkeye en yararlı şekilde eğitilerek topluma kazandırılması.Hatta onların da bilinçli ve eğitimli bir toplum yaratması amaçlanmıştı.Ama her hakkını arayanı komünist ilan eden gerici ve yobaz zihniyet,bu enstitüleri de komünist yuvası olarak cahil halka lanse etmiş ve kapatmıştır.CHP nin kurduğu bu okullar kapatılmasaydı .../.
10 Mart 2009 . Ankete Git
Tun-cem: Ben chp ye oy vermekten hiçbir zaman utanmadım.Liderinin arkasında onlarca yolsuzluk dosyası yok, eşini hiç bir zaman medyada göremezsiniz, çocuklarının hiçbir yanlışını duymadım çok uzun bir süre iktidar da olmadığından ülkenin bugünkü durumunda pay sahibi de değil.Rahmetli Ecevit ise dünyanın en dürüst liderlerindendi.Ama sonra o da feto cuların oyununa alet oldu ve onlardan oldu.Diğer sol partiler ise marjinal olarak kalıyorlar.Uzlaşmaz bir tutum içerisindeler.
10 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Kendimden şüphe ettirme yahu:D Yozlaşmam ama senin sözlerine katılıyorum,bu süreç doğrudur,ama ben de tutmaz:D
9 Mart 2009 . Ankete Git
Bq9: yobazlaşırsın diye bi kelime kullanmadım estağfurullah :) yozlaşırsın :) zaten hemen olacak bişey değildir bunlar , evre evredir. dikkat ! :)
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Yok,yobazlaşacağımı sanmıyorum,o kadar değildir:) Benim arada gidip gelmelerim olur,eminim bir süre sonra geçer ama şu an halka gerçekten çok kızgınım.Yozlaşmak bambaşka ama ya o kadar da değil:)
9 Mart 2009 . Ankete Git
Bq9: halkı aşşağılamaya başlarsın, her yönünle halkı küçümsersin,ondan üstün olduğunu düşünürsün ve önceleri yanında olduğun sınıfın tam karşısında yer alırsın...
9 Mart 2009 . Ankete Git
Bq9: 1950den beri hiç bişey değişmemiş demişsin ama 1950 den beri her ülkede sosyalizm geldi gelinecek deniliyiyordu buda bir değişimdir. Senin akrabalarına olan tutumun ise tamamen reformist bir tutumdur, bu tutumu desteklemediğim için sana gelen tepkileride doğal olarak karşılıyorum... Halk konusunda ise, bu düşünce bir evredir.İlk önce halka güvenirsin bu doğrudur sonra başarısızlıklarla halka isyan edersin, halkta kızarsın ve yavas yavas kendini halkdan üstün görürsün tamamen yozlaşırsın...
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Doğru yolda olduğumu söylemedim zaten,halka olan güvenimi kaybettim sadece,bu da suç değil herhalde?
9 Mart 2009 . Ankete Git
abdulkadirba: Çölde kaybolanlar gibi dönüp dönüp aynı yere gelirsiniz.Hele kılavuzunuz da yoksa kaybolur gidersiniz.
9 Mart 2009 . Ankete Git
abdulkadirba: Siz bu halka güvenmezseniz bu halk size nasıl güvenecek?
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Dine körü körüne bağlı bu halka neyi nasıl anlatacaksın?Komünizm dedin mi anında dinsiz ilan ediliyorsun.Komünizm herkese eşit davranıyor diye,çalışanla çalışmayanın aynı paray aldığını sanan zeki(!)ler var.!Komünizmle ilgili bildiği tek şey bu,onu da yanlış biliyor.Ben bu halka neyi nasıl anlatayım.Anlatmaya kalktım mı aşağılanıyorum,gençliğime,toyluğuma veriyorlar,büyüyünce geçer diyorlar.Kendi öz dayım diyor,amcam faşist olduğu için ona söylemiyorum bile.Ben bu halka nasıl güveneyim?
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Valla umudumu kaybediyorum ben,ne yalan söyleyeyim.1950den beri hiç bir şey değişmemiş,değiştirmeye çalışanı da döve döve susturmuşlar.Neyi,nasıl değiştireceksin ki?Halka nasıl anlatacaksın?Adam öyle bir işkence çekmiş ki,çocuğunun bunları yaşamasını istemediği için hiç bir şey anlatmamış.Ayrıca o dönemin çoğu solcusu-sağcısı,o dönem,darbe hazırlığı için kullanıldığını kabul ediyor.Kenan Evrenden sonra din dönemi başladı ülkede.Amerikanın destekleriyle.
9 Mart 2009 . Ankete Git
meşmet: Doğrudur,umutsuz olursak zaten hiçbir şey gerçekleşmez...
9 Mart 2009 . Ankete Git
Bq9: Halkı arkana aldığın zaman herşeyi yapabilirsin, 68 lerde 78 lerde her gecekonduya devrm nasıl girdiyse yine girer. Halkdan umudunu kesmek, halkın bilinçlenmiyeceğini düşünmek dolayısıyla bilinçsiz olarak görmek burjuvazinin işidir.
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Eskiden önce evrim sonra devrim derdim ama artık halkın aydınlanmasının neredeyse imkansız olduğunu düşünüyorum.O yüzden halka bir şeyler dikte etmek şart gibi.Önce dervrim ardından evrim artık daha mantıklı geliyor.Bq9 sana da katılıyorum,ama halk bu kadar körken,onu meydanlara,öcü olarak gördüğü meydanlara çekmek nasıl mümkün olabilir ki?
9 Mart 2009 . Ankete Git
meşmet: Halka zorla bir şey yaptıramazsın,eğer insanlarda beyin denen bir şey varsa zaten kendiliğinden her şeyi görür ve gerekeni yapar...
9 Mart 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Tun-cem . 7 Mart 2009