Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Genel veya yerel seçimlerden sonra oy verdiğiniz partiyi veya adayı açıklamaktan utandığınız oldu mu?

dpd06: CHP'ye oy vermekten utandığım olmuştur.Komünist olan bir arkadaşıma bunu söylemem de çok zor olmuştur çünkü bu ülkenin bu hale gelmesinde büyük payı olan bir partiyi destekliyorum,bunu ben de biliyorum.Ben de hep gerçek sol partilere oy vermek istemişimdir ama oy bölünmesin diye,bir çoğunun yaptğı gibi CHP'ye oy vermek zorunda kalıyorum.29 Mart seçimlerinde de yine aynı şey olacak,beni utandıran bir genel başkana rağmen yine de ona oy vereceğim.Kötünün iyisi çünkü,başka oy verecek parti yok
Bq9: Halk ayaklanmasından falan bahsetmişsinizde , hanginiz halkın ayaklanması için , oturduğunuz yerden yazı yazmak dışında bişey yaptı ?
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Manşeti okumam yetti...Bu ne ya,ne demek batıda savaş olmadı?500.000 şehit çorbadan zehirlenerek mi öldü yani?
9 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Yanlış biliyor olabiliriz, aksini iddia eden tarihçiler de var. Bunu daha izlemedim, içeriğini bilmiyorum ama ilgimi çekti, daha sonra izlemek için yer imlerine eklemiştim: http://www.haberturk.com/haber.asp?id=129272&cat=160&dt=2009/02/18
9 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Kurtuluş savaşını çabuk unuttun ugugug.Güzellikle mi halledildi?Osmanlı son dönemlerde halka sürekli vergi yükledi seslerini çıkarmadılar,Sürekli hükümet değişti,seslerini çıkarmadılar,mondros mütarekesi imzalandı seslerini çıkarmadılar.İşgaller başladı işte o zaman isyan ettiler.Yani son damla biraz geç oldu ama sağlam oldu.Eninde sonunda o son damla gelicektir.Güzellikle kimi değiştirebilirsin ki...
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Ayaklanmak Türk halkının genlerine aykırı. Biz her şeyi güzellikle başarabiliriz.
8 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Hayır meşmet,henüz son damlaya gelmedi.Ne zaman gelir bilmem ama daha değil...
8 Mart 2009 . Ankete Git
meşmet: Ama bu gidişle bu halk ayaklanmaz.Ayaklansalar çoktan ayaklanırlardı,çünkü ülkenin durumu gerçekten çok kötü.Ama gören yok...
8 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Şartların sağlanması gerek ama ugugug.İnsanlara bardağı taşıracak son damla gerek.O damla ne zaman gelecek?O tek bir kişi yine tek başına koca dünyayı değiştiremez,onu destekleyenlerin olmasu şart.Bu da o son damlaya bakar.Mesela Yunanistan halkı için o son damla geldi.Aylardır orada sular durulmuyor.Basında bununla ilgili bir haber var mı?Ha-yır!Kapitalist basın,neden sosyalist ayaklanmayı duyursun ki?Yunan hareketini başlatan öğrencilerdi.halkı uyandırmak için tetikleyici lazım.
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Dünya dediğimiz dünya'da yaşayan insanlar topluluğunun yapısını kasteden bir mecazsa, o zaman onu kesinlikle yine bir insan değiştirebilir, tek sorun doğru insanın henüz ortaya çıkmamasıdır.
8 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Ugugug ilk defa sana katılıyorum,sadece son 4 yorumunda;) Bu sistemde kime oy verirsen ver,isterse Kemal Kılıçdaroğlu cumhurbaşkanı olsun,idda ediyorum yine hiç bir şey değişmez çünkü 1 tek kişinin değiştirecileceği bir dünyada yaşamıyoruz
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: bu kapitalizmin ta kendisidir, dikkat edin.
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: milliyetçi olsa, Turan'ı gerçekleştireceğini bilsem, gök bayrağı özgürlüğe kavuşturacağına inansam onlara bile oyumu verirdim. DTP'nin gerçekten eşitliği ve özgürlüğü getireceğini bilsem yemin ederim desteklerdim. Benzer şeyler aslında küçük partiler için de geçerli. Ama bunların ne olduğunu ben biliyorum. Bunlar demokrasinin tam anlamıyla emperyalist partileridir çünkü bunlar baraj sayesinde diğer partilerin oylarından bol miktarda çalmakta, kalan oyları da boşa çıkarmaktadır. Oy=para dersek,
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bugün öyle vahim bir temsl durumundayız ki koskoca mecliste beni temsil edebilecek 4 kişi tanıyorum, onlar da kısmen. AKP'liler gerçekten kullandığı kadar dini uygulasa, adaletli olsa, haramdan kaçsa veya göründüğü kadar özgürlükçü olsa, başbakan zekasını doğru yerde kullansa oy verirdim. CHP gerçekten atatürkçü olsa, gerçekten solcu olsa, sosyalist akımlardan izler taşısa, aynız amanda özgürlükçü olsa, kendini diktatörlükle yönetmese oy vermeye dünden razıyım. MHP gerçekten attatürkçü ve
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Haklısın mehmet, ama gerçek seni hoşnut etmiyorsa hayal gücünü zorlamak zorundasın. Çok daha kötüleri de var doğru ama hayır, ben bu gerçeği sevmiyorum ve bu, son noktaya dayandığında ülke insanının nasıl ayrımcılıksız bir birlik oluşturabildiği kurtuluş savaşlarıyla ispatlanmışken bunları düşünmek için hayal gücüne de ihtiyacım yok. Tek yapmamız gereken aklımızda oluşturulmuş sanal kalıpları kısa bir süre için çözmek, küçük bir gayret göstermek, küçük bir yerden olsun başlamak. il
8 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Amerikalılar mı ne olup bittiğini biliyorlar?Dünyada onlar kadar rahat olan millet yoktur.Tıpkı Türkiye gibi onlar da siysetten bihaber.Yoksa katil Bush onca yıl görevde kalabilir miydi?2 kere seçildi adam,hem de halk tarafından.İşte ben bunu anlatmaya çalışıyorum.Günümüz sistemi,kapitalist sistem böyle.Ülkeyi,hangi ülke olursa olsun,seçilenler yönetmiyor.Amerikayı bile bush yönetmiyordu.Siyasetin arka yüzünde çıkarları olan tröstler vardır.Dünyayı onlar yönetir ve onları milliyeti,dini,dili yok
8 Mart 2009 . Ankete Git
meşmet: Hayal gücün sınırlarını zorluyorsun Ugugug,bu dediğin şeylerin hiçbiri gerçekleşmez.Zaten insanların beyni yeterince yıkanıyor,bu sitede ve facebook'da olan seçim anketine bakmışsınızdır.Sonuç ortada işte.Önemli olan millet,onlarınm düşünce yapısı değişmedikçe bir ülke asla güçlü bir ülke olamaz.Türk insanı Amerika'yı ve Amerikalıları sürekli eleştirir,ama bir kere baksalar kendilerine.O insanlar hiç olmazsa kendi ülkelerinin sorunlarına duyarlı,ne olup bittiğini biliyorlar...
8 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Ayrıca böyle bir geçici hareket için bir araya gelmenin ve baskının başlaması gereken yerler üniversitelerdir.
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Dediğim kapsamda katılım, büyük partilere isteksiz olarak kayan oyları da hesaplarsak ülkenin %50'sine tekabül eder, verilen firelerle bu rakam %5'e bile inse son derece cesaret verici büyüklükte bir kitle mevcuttur.
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: birbirinden kaçmak yerine, daha baştan elemeler yapmadan ulaşılabilecek her gruptan kişilerin aralarındaki anlaşmazlıkları kısa süreliğine rafa kaldırarak bu gündemle bir araya gelip partilerine baskı kurması ile mümkün olabilir ve bu kısa süreli birliktelik yalnızca solu kapsarsa, yine başarı elde edilemez. Mutlaka görülmemiş çeşitlikte ve kapsamda bir katılım olmalı.
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bu arada seçim barajının %5'e indirilmesi gibi bir öneri de kesinlikle kabul edilemez. Hatta bazı ülkelerde olduğu gibi %1'e indirilmesi dahi kabul edilemez. Yine Türkiye milletvekillliği modeli gibi aldatıcı bir öneri var bu konuda, bu da kabul edilemez. Tek çözüm, çözüm olmasa da yapılabilecek tek şey, bu 10-15 partinin bir ortak harekete destek vermesi ve bir süre bütün imkanlarını bu konuda seferber etmesidir. Bunun gerçekleşmesi de mutlaka farklı parti tabanlarında bulunan kişilerin,
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Partilerin bir araya gelmesinden bahsetmiyorum, sorun yalnızca ortak veya tarafsız bir kampanyaya destek vermeleridir. Sonuç ne olur derseniz, bence bir şey çıkmaz, ama elinizden geleni yapmak zorundasınız. Çünkü o baraj hep orada duracaksa, parti de barajı geçemeyecekse seçime katılması tamamen saçma ve sembolik. (TKP'yi ciddiyetsiz bulmamın sebeplerinden biri de sonucu bile bile gerçekçi davranmayıp seçimlere katılmasıdır.)
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: HAKPAR, HYP, BDP hatta pek ihtimal vermesem de DSP, ANAP, DP ve hatta HHP :). Barajdan yana sorunu olan bütün partiler, birbirleriyle ne kadar ters, ne kadar sorunlu olursa olsunlar, bir kereliğine yalnızca bu konu için ortak bir organizasyon düzenlemeliler. Yalnızca bu ortak konu için bu kadar parti ne yapılıp edilip bir araya getirilebilirse ve ülkede ses getirecek şeyler yapabilirlerse, belki bir süreliğinie son ekonomik güçlerini de bunun için harcarlarsa mümkün olabilir.
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Bu da barajın anlamsızlığını göstermektedir. Meclise giren ve bir daha seçim olsa gireceğini bilen partiler barajın kaldırılmasını istemezler. O zaman bu konudaki gündem çalışmasını diğer partilerin yapması gerekiyor, hem de ülkenin her yerinde, elde olan bütün imkanlarla ortak bir çalışma yapılması gerekiyor. Genel seçimlere hazır daha varken bu sorunun mutlaka üzerine gidilmeli, yalnızca TKP değil, ezilen herkes olduğundan ortak bir kararla DTP, SP, BBP, ÖDP, BTP, İP, LDP, GP, MP, EMEP, SHP,
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Ben barajı geçmekten bahsetmiyorum, baraj sorununu aşmaktan bahsediyorum. En mantıklı çözüm barajın tamamen kaldırılması. Eğer baraj yalnızca mecliste belli bir ağırlığı oluşturmak, koalisyonları azaltmak ve olacağı zaman da kolaylaştırmak gibi işlevler görüyor sanılıyorsa da bu büyük oranda aldatıcıdır, barajın olmaması çoğu büyük şehirlerde olmak üzere mecliste en fazla 45-55 vekil fark ettirecektir. Zaten baraj olsa da DTP bunu aşmanın güzel bir yolunu bulmuştur.
7 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Türkiyede komünizm denince herkesin ödü kopar,Amerikada komünistlerle dalga geçerler,Avrupada tıpkı türkiyedeki gibi komünistler dayak yerler.Böyle bir dünyada yaşarken komünist bir paritinin barajı aşabilmesi çok zor.Belki tüm sol partiler birleşip tek aday çıkarsa (ki yerel seçimlerde yapacaklardı ama yine anlaşmazlığa düştüler!!!) barajı geçebilirler ama gel gör ki o da yok.
7 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Bu sadece tkpnin elinde olan bir şey değil yalnız.Tarihe baktığın zaman,başarı kazanmış tek parti chpdir.bir de dsp.yalnız chp zaten Atatürkün partisi olduğu için bir adım öndedir ve hiç bir zaman devrim falan düşünmemiştir,milliyetçidir.ancak komünist hiç bir parti ülke çapında büyük başarı kazanamamıştır.Bence en büyük sebep kapitalistler yani yine paradır.Tkpnin seçime yatıracak trilyonlarının olduğunu sanmıyorum ya da herhangi bir sosyalist partinin.Adamlar zaten buna karşı...
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: Barajın kendisini aşamayacağı garanti, ona bir şey demiyorum. Peki, TKP bugüne kadar 'baraj sorunu'nu aşmak için tam olarak olarak ne yaptı.
7 Mart 2009 . Ankete Git
dpd06: Solcu oldukları,kürt vatandaşın da haklarını korudukları için hemen bölücü ilan etmenizden bu partiler hakkında pek bilginiz olmadığını mı düşünmeliyim?
7 Mart 2009 . Ankete Git
sancar3: chp nin çizgisi bence güzel..emep vs bu partiler bence bölücü örgüt yandaşı,zaten hep dtp nin yanındalar..
7 Mart 2009 . Ankete Git
Ugugug: 'bu şartlarda daha uygun' diyecektim
7 Mart 2009 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Tun-cem . 7 Mart 2009