Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce laiklik tehlikede midir?

Mavi_sakal: Uzaktan yakından bir tehdit göremiyorum...Laiklik değil de laikçilerin koltukları tehlikede ve bu yaygara bunun için.
fisun: önemli değerimdir.Atatürk'ü senden öğrenecek değilim, zaruri görmeseydi, laiklik ile ilgili bu kadar özenli ve uzun düşünerek çalışmazdı, şapka kanunu da bir göstergedir. Erkek ve kadın için ayrı değildir şapka kanunu genel anlam ifade eder. kendi vicdanlarınızı yargılayın oturun, şehylerin, şıhların cirit attığı, Amerikadan emir veren tarikat şeyhi bozuntusu adamların vicdanını sorgulayın. Bir toplumu bu kadar gerenleri sorgulayın. Muhalefet görevini yapıyor, yapacak da, en tabi hakkı.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
unalziya: Kerim Balcı (Aksiyon,sayı:614) şöyle diyordu:Antropologlar bir tanrısı, dinî hiyerarşisi, Ahiret inancı olmayan, fakat ritüeller, dokunulmazlar ve dogmalar geliştiren modern kültlere ’sivil din’ adını takıyorlar. Sivil dinler doğruluğu sorgulanamayan, sorgulansa dahi her durumda kendi doğruluğunu kendi mantık silsilesi ile ispat eden veya yanılgıyı arızi bir sebebe bağlayan mekanizmalar geliştiriyor. Bu açıdan çoğu antropolog Marksizm ve Darwinizm’e birer sivil din olarak bakıyor.'
13 Şubat 2008 . Ankete Git
fisun: Herkesin oturup uzlaşarak çözmesi gerektiğine inandığım bir meseledir. Ve sadece ufak bir meseledir. Hiçbir kurumu, hiç bir makamı saymadan zorbalıkla anayasaya sokulması( ki, bu komiktir)yanlıştır, zaten arpa saçına döneceği ortadadır. Aynen umhurbaşkanlığı makamını yine uzlaşmadan toplumun büyük bir kesimi hiçe sayılaraktan yapılması gibi. Sana bu açıklamaları yapmak zorunda değilim ama, yaptığın çirkin yakıştırmadan sonra açıklama yapmak gereğini hissettim. Çünkü vicdan, insan olarak en
13 Şubat 2008 . Ankete Git
fisun: Bu yazdıklarının hiç birinde kamuda türbanlı çalışan şeklinde ibare yok. Bu senin kendi yorumun. senden kaynak istemiştim. Vicdanıma gelince , senden ve senin gibilerden rahat olduğuma emin olabilrsin, en azından ne olduğumu ne istedğimi biliyorum, iki yüzlü değilim. Üniversitede başın kapalı olmasına hayatımın hiç bir devresinde karşı olmadım, sizin gibi kıvırmam ben, şu anda işin boyutu o kadar değişti ki, yine de genel bir anlaşma, uzlaşma çerçevesinde anayasaya girmeden
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Siz bu sayfadan buyrun, hiç olmazsa yazdıklarınıza bakarken Atatürk'ün 2. sayfadaki bu sözlerini görmezsiniz de, kendini Atatürkçü sananlar olarak vicdanınız sızlamaz.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bir de neden bu kadar çok yazdın diyenler olabilir. Bu ikinci sayfanın 30. mesajı, yani son mesajı. Bu temiz sayfayı sahte Atatürkçülerin yazdıklarıyla kirletmek istemedim. O yüzden 3. sayfada şunu diyorum;
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Varsa, sahte Atatürkçüleri, zevkle ve heyecanla buraya bekliyorum, artık kim olduklarını öğrenmemizin vakti geldi.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Gerçek Atatürkçü ile menfaatçi Atatürkçü işte böyle ayrılır. Şimdi şunu soran olabilir. Atatürk aksi yönde konuşmalar yapsaydı onu da savunacak mıydın Ugugug, tam anlamıyla evet. Atatürkçü olmaya çalıştığıma göre elbette savunacaktım. Kimin ne kadar samimi Atatürkçü olduğunu yakında burada anlayacağız.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: İşte... Bunların üzerine Atatürkçü olupta hayatın herhangi bir alanında başörtüsüne karşı çıkan tek, ama tek bir kişi bile kalamaz. Kalanlar sadece kendi görüşlerini Atatürk üzerinden savunmak isteyenlerdir ki Atatürk'ün kadınlarımız konusundaki fikirleri ortadadır. İşte kimin gerçek Atatürkçü olduğunu anlamak için büyük test. Gerçekten Atatürkçü olanlar, Atatürk'ün bu hassasiyetlerine saygı göstereceklerdir, diğerleri ise bunlara da karşı geleceklerdir. Bu ilginç bir sınav olacak.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: 'Kadınlık meselesinde dış görünüş ve kıyafet ikinci derecededir. Asıl mücadele alanı, kadınlarımız için görünüş ve kıyafette başarıdan daha çok, asıl başarılı olunması gereken alan ışıkla, kültürle, gerçek faziletle süslenmek ve donanmaktır. Ben saygıdeğer hanımlarımızın Avrupa kadınlarından daha aşağıda kalmayacak, tersine pek çok yönlerde onların üstüne çıkacak ışık ve kültürle donanacaklarına kesinlikle kuşkü duymayan ve buna kesinlikle emin olanlardanım.'
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bu tavrın anlamı ve işareti nedir? Baylar uygar bir millet anası, millet kızı bu garip şekle, bu vahşi duruma girer mi? Bu durum, milleti çok gülünç gösteren bir görüntüdür. Derhal düzeltilmesi gerekir.' Burada da Atatürk'ün örtünmeye değil, yobaz örtünmeye karşı olduğunu görüyoruz, modern örtünme şekillerine bir itirazı yok. (Günümüzün modern örtünme şekli de malum türbandır.) Şimdi, en can alıcı, en beyendiğim söyleve geliyorum;
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Atatürk bu konuşmasında da okuduğunuz gibi, yüzü ve gözü kapatan peçeye karşı çıkmış, ama sözedebilecekken başörtüsüne ve saç örtmeye gönderme yapmamış. (Zaten daha önceki konuşmasında fikirlerini yeterince belirtmişti.) Yine aynı konuda şöyle diyor; 'Bazı yerlerde kadınlar görüyorum ki başına bir bez veya bir peştemal veya buna benzer bir şeyler atarak yüzünü gözünü gizler ve yanından geçen erkeklere karşı ya arkaşını çevirir veya yere oturarak yumulur.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Çok namuslu ve dikkatlı olduğumuzun gereğidir. Fakat saygıdeğer arkadaşlar, kadınlarımız da, bizim gibi anlayışlı ve düsünceli insanlardır. Onlara ahlakla ilgili kutsal kavramları aşılamak, millî ahlakımızı anlatmak ve onların beynini ışıkla, temizlikle donatmak esası üzerinde bulunduktan sonra fazla bencilliğe gerek kalmaz. Onlar yüzlerini dünyaya göstersinler. Ve gözleriyle dünyayı dikkatle görebilsinler. Bunda korkulacak bir şey yoktur.'
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Yalnızca bunları mı demiş Atatürk, tabii ki hayır. Başka bir konuşmasından başka bir örnek. : 'Gezilerim sırasında köylerde değil özellikle kasaba ve şehirlerde kadın arkadaşlarımızın yüzlerini ve gözlerini çok sıkı ve özenle kapatmakta olduklarını gördüm. Özellikle bu sıcak mevsimde bu durumun kendileri için mutlaka işkence ve iştirap nedeni olduğunu tahmin ediyorum. Erkek arkadaşlar bu biraz bizim bencilliğimizin eseridir.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: İşte böyle diyor Atatürk. Öncelikle şunu yazayım, aynı konuşmayı İzmir'de bugün başka bir siyasetçi yapsaydı, başına neler gelirdi bilmiyorum. Buradan da şu sonucu çıkarıyorum, eğer Atatürk, bugünün dünyasında yaşamış ve siyasete atılmış olsaydı, önünü ilk tıkayacak olanlar kendini Atatürkçü zannedenler oılacakmış demek ki. Bu da neden ikinci bir Atatürk çıkaramadığımızın sebeplerinden biri olsa gerek, çünkü Atatürk'ü ve laikliği yanlış anlamışız.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Türk kadınını ilmi, ahlakî, içtımai, iktisadi hayatta erkeğin ortağı, arkadaşı, yardımcısı ve destekçisi yapmak yoludur. Eğer kadınlarımız dinin tavsiye ve emrettiği bir kıyafetle, faziletin icabettirdiği hareket tarzıyla içimizde bulunur; milletin ilim, sanat, içtımaiyat hareketlerine iştirak ederse bu hali, emin olunuz; milletin en mütaassibi daha takdir etmekten geri duramaz. Bilakis o halin aleyhinde söylenecek sözlere karşı, belki önün müteşebbislerinden daha fazla savunucusu olur.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: bütün milletin hayatında uygulanması mümkün olan kıyafetleri herhalde genel temayülde aramak ve o şekillerin gerçekleşmesini de genel temayüle uygunlukta görmek lazımdır. Bazı milletlerin zevk alemlerini memleketimizde tatbike kalkmak süphesiz ki hatadır. Bu yol toplum hayatımızı feyz ve fazilete ulaştırmaz.Daha selametle, daha dürüst olarak yürüyeceğimiz yol vardır. Büyük Türk kadınını mesaimizde müsterek kılmak, hayatımızı onunla birlikte yürütmek,
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Belki ancak dinimizde, milliyetimizde, tarihimizde zaten mevcut olan beğenilir adetlere uygunluğu sağlamak mevzübahş olabilir.Biz başlıbaşına ferden her türlü şekilleri tatbik edebilir, kendi zevkimize, kendi arzumuza, kendi terbiye ve seviyemize göre istediğimiz kıyafeti şeçebiliriz. Ancak bütün milletin sayanı kabul göreceği şekilleri,
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Türk hayatını başlangıçtan bügüne kadar layıkıyla tetkik ve etrafıyla açıklamamız lazımdır. Bunu yaparsak görürüz ki, şimdiki giyim tarzımız ve kıyafetimiz onlardan başkadır, lakın onlardan daha iyidir diyemeyiz. Bizim kadın hayatımızda, kadının giyim tarzında yenilik yapmak söz konusu değildir. Milletimize bu hususta yeni şeyleri bellettirmek mecburiyeti karşısında değiliz.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: 'Hiçbir millet aynen diğer bir milletin mükallidi olmamalıdır. Çünkü böyle bir millet ne taklit ettiği milletin aynı olabilir, ne kendi milliyeti dahilinde kalabilir. Bunun neticesi şüphesiz ki hüsrandır. Bizim örtünme meselesinde nazarı itibare alacağımız şey, bir yandan milletin ruhunu, diğer yandan hayatın icabatını düsünmektir. Örtünmedeki ifrat ve tefritten kurtulmakla bu iki ihtiyacı da temin etmiş olacağız. Giyim tarzımızda milletin ruhi ihtiyacını tatmin için, İslam ve
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: 'Dinî örtünme, kadınlar için zorluk çıkarmayacak, kadınların toplum hayatında, ekonomik hayatta, çalışma hayatında ve ilim hayatında erkeklerle ortak çalışmalar yapmasına mani bulunmayacak bir normal şekildedir. Bu normal sekil, toplumumuzun ahlak ve terbiyesine aykırı değildir. Giyim tarzımızı ifrata vardıranlar, kıyafetlerinde aynen Avrupa kadınını taklit edenler düsünmelidir ki, her milletin kendine mahsus ananesi, kendine mahsus adetleri, kendine göre millî hususiyetleri vardır.'
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: 'Muhterem Hanımlar, düşmanlarımızı aldatan bu dış görüntü bilhassa kadınlarımızın seklinden, giyim tarzından ve örtünme seklinden kaynaklanıyor. Onların aldanmalarına yol açan diğer bir nokta da yabancılarla temas edebilecek mevkide bulunan kadınlarımızın tavır ve hareketlerinin millî tavır ve hareketlerimizin timsali olmayıp, belki Avrupa tavır ve hareketlerinin taklitçisi olarak görülmesidir. '
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ayrıca bu konuşmanın devamı; "Kasaba ve şehirlerde yabancıların dikkati ençok örtünme şekli üzerinde toplanıyor. Buna bakanlar kadınlarımızın hiçbirsey görmediklerini sanıyor. Bununla beraber din gereği olan örtünme, kısaca belirtmek gerekirse, denebilir ki; kadınların sıkıntı çekmesine yol açmayacak ve adaba aykırı olmayacak şekilde basit olmalıdır. Örtünme sekli kadını hayatından, varlığından tecrit edecek bir şekilde olmamalıdır.'
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bu arada 'şeriate uygun' sözü bazılarına tuhaf gelebilir, 'şeriate uygun' demek 'din kuralları ile çelişmeyen, İslam'a uygun' anlamındadır, yoksa Atatürk'ün bugünkü anlamdaki şeriatle zaten ilgisi yoktur.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Şeriate uygun örtünme, kadınlar için güçlük vermeyecek, kadınların toplum hayatında, iktisadi hayatta, gündelik hayatta erkeklerle işbirliği etmesine engel olmayacak şekilde bulunacaktır. Bu basit şekil toplum hayatımızın ahlak ve usullerine de aykırı değildir.' diyerek Atatürk örtünmenin kadınların toplum içinde görev almasının kendisince mahsuru olmadığını belirtmiştir. Zaten erkekler için yaptığı kıyafet devrimine benzer bir devrimi kadınlar için gündeme almamıştır, Atatürk halka saygılıydı.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Öncelikle Atatürk'ün İzmir'de yaptığı bir konuşmadan kesitler sunayım. : 'Gerçekten memleketimizin bazı yerlerinde, en çok şehirlerimizde, giyiniş tarzımız, kıyafetimiz bizim olmaktan çıkmıştır. Şehirdeki kadınlarımızın giyinişlerinde iki şekil ortaya çıkıyor: Ya çok kapalı, ya da çok açık. Bunun her ikisi de şeriatin tavsiyesi, dinin dışındadır. Bizim dinimiz kadını her iki aşırılıktan da hariç tutmuştur.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Tuncem üçkağıt işlerini ne kadar iyi biliyorsunuz öyle.Ama algılayamadığınızı düşündüğüm nokta şu: Açıköğretimde okuyorum. Bilmem anlatabildim mi? Birçok memur benim gibi açıköğretimde devam eder bunu da bildiğinizi düşünüyorum. Ayrıca profilimde kamu çalışanı olduğumu belirtmem aynı zamanda öğrenci de olduğum gerçeğini değiştirmiyor.Hakkımda söylemek istediğiniz başka şeyler de varsa mesaj atmanızı tavsiye ederim yoksa konu burada kapansın lütfen özel konuları burada tartışmak istemiyorum çünkü
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Mavisakal profilden öğrenci olduğunuzu değiştirmişsiniz hayırlı olsun.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Hem öğrenci olup hem memur olmak her babayiğitin harcı değildir. Bende devlette çalışıyorum.Bu imkan, kontenjandan, torpilli olarak, aradan sıyrılıp memur olabilme becerisine sahip çok az kişiye tanınır.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
fisun: Başka bir isteğin daha var mı uguguk. Türbanlı hakimler mi mahkeme idare edecek? Nasıl bir anlayış bu anlamadım ama, bu isteklerin ardı arkası kesilmeyeceği gün gibi ortada. Burada ki beyanlardan da görülüyor. Sonra da biz şeriat istemiyoruz rejim değişmez diyorsunuz. Anacak gülünür buna....Ayrıca Atatürk zamanında tesettürlü kamu memuru olduğununda ispatı varsa , lütfen kaynağı gösterirmisin? nereden okuduğunu öğrenmek istiyorum.
13 Şubat 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: kötü . 6 Şubat 2008