Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Okullarda din dersinin zorunlu olmasından rahatsız oluyor musunuz?

kafka: Hayır.Müslüman bir devlette yaşıyoruz ve islam dinini bilmek zorundayız.Din dersini kaldırmak isteyen yada isteğe bağlı tutan zihniyeti tartışmak gerekiyor.
berxay: ya niye zoruluyorsunuz insanları. Herkesin dini kendine tmm mı? İsteyen ; ateist, müslüman , hristiyan , budist, musevi vs. olur. Kafka tartışalım bakalım ben din dersinin kaldırılmasını istiyorum !!
23 Nisan 2008 . Ankete Git
kafka: Müslümanlığın ne kadar güzel bir şey olduğunu biliyorum bunu görmek beni rahatlatıyor.Din aşırıya kaçmadığı sürece çok güzel ve herkesin bunu öğrenmeye hakkı olduğunu düşünüyorum.Çok zor dönemler yaşadım ben ve o dönemleri annemin aldığı islami içerikli kitaplar sayesinde atlattım (erkek arkadaşımın da katkısı büyüktü)16-17 yaşında aklı karışık öğrenciler için iyi bir ders bu eğer hala mantığı almıyorsa inanmamakta özgürdür.
16 Kasım 2007 . Ankete Git
kafka: Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin öğrenciler için olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum çünkü orda müslüman olun denilmiyor müslüman bir insan güzel insandır ve bazı şeylerden kaçınır deniliyor.Bu tam olarak kişiliği oturmamış gençler için çok güzel bir olay değil mi.Ki bunu söyleyen 16 yaşına kadar dine karşı gelen biri ki hala mantığımın alamadığı şeyler var.Ben müslüman bir devlette yaşıyorum %60 ı böyle ve buna uyum sağlayıp saygı gösteriyorum.
16 Kasım 2007 . Ankete Git
kafka: Bana göre müslüman bir devletiz.Siz devletin dinler karşısında tarafsız kaldığını düşünüyor musunuz gerçekten.
16 Kasım 2007 . Ankete Git
uyukucu: bi kere din evde öğrenilir, okulda ahlak öğrenilir... ayrıca türkiye müslüman ülkede değil... laik bir ülkedir... çoğunluğun müslüman olması bu gerçeği değiştirmez...
16 Kasım 2007 . Ankete Git
kafka: Kesin ve net kaldırılmamalı.Eğer seçime sunulan bir ders olacaksa diğerleride seçime sunulmalı.
18 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Çelişki içindesiniz.Önce din dersi zorunlu olmamalı,sonra seçmeli olmamalı diyorsunuz.Seçmeli olmayınca zorunlu oluyor.Tabi kaldırılmasını istemiyorsanız ki belirttiğiniz gibi istemiyorsunuz.Bir karar verseniz...
18 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Bence de kimseye zorla din dersi verilmemelidir.Zorla güzellik olmaz zaten. Seçmeli olmasını da istemiyorum, bir formül bulunup istemeyenin gerekçesi iyice değerlendirilip öyle karar verilmelidir. Hatta derse katılmama gerekçesi için bağımsız bir mercinin onayı aranmalıdır. Sonuçta bu ders bana göre önemli.
18 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Ahlaki değerleri o dersle değil ailemizden ve yaşadığımız çevreden ediniyoruz.Emin olun,vakit kaybı.Seçmeli olsa yine seçebilirim.Ortalamamı etkilememesi açısından her türlü 5 nasıl olsa ;)
18 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: İşiniz gücünüz özgürlük.Başka birşey bilmez misiniz siz! Bir ülkenin dini, ulusal, ahlaki değerleri de var.Biraz da bunları dile getirin. Tamam din hakkında hiçbir eğitim istemiyorsan sana verilmesin.Haklısın ama özgürlük adına herşeye kapı açmak da mantıklı değil!
18 Ekim 2007 . Ankete Git
api: bak son söylediğin aslında mantıklı böyle bir özgürlük istersen bunada varız. ama ilk yapmış olduğun yorum hiç bir şekilde kabul edilemez. dayatmacı ve zorbacı bir zihniyet olarak yansımış yazdıkların yada ben öyle anladım, özgürlük için önüne isim koymayalım özgürlükse herşeye ve herkese özgürlük !
18 Ekim 2007 . Ankete Git
kafka: Eğer seçme özgürlüğü öğrencilere verilecekse buyrun matematikte tarihte edebiyatta seçmeli olsun.Zaten dersten sıkılan öğrencilere kaçmak için bir çözüm yolu olur.Matematiği sevmeyen matematiğe girmez tarih dersinden sıkılan artık sıkılmamak adına derse girmeyip tarih bilgisinden yoksun kalır.Özgürlük dediğiniz buysa tüm dersler seçmeli olsun.
18 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Kesinlikle katılıyorum ama bizim ülkemizde özgürlük te duruma,kişilere göre değişiyor.Hani bir baksak aslında ülkemizi kimler yönetiyor,kimlere neler uygun görülüyor,bizden özgür ülke var mı deriz...
17 Ekim 2007 . Ankete Git
api: devletin dini olmaz bireyin dini olur arkadaşlar. sen bilmek istiyorsan dinini diğeride bilmek istemiyor neden kabullenemiyosun.Sonrada gelip türbana özgürlük diyosunuz eğer özgürlük istiyosanız gerçekten herşeye özgürlük isteyin işine gelenkonular için sadece özgürlük diyip tutturmayın. ben din eğitimi görmek istemeyen evet görmesin diyorum ama görmek istende görsün diyorum çünkü bunun ikiside bireysel özgürlüktür. özgür günlerde buluşmak umuduyla hoşçakalın
17 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Bu onların zaafı ve eksikliğindendir,zaten öyle insanlar her türlü şeyden etkilenebilirler.
17 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Misyonerler olayına dar açıdan bakmayalım.Seni, beni etkileyemeyebilirler ama etkilenen çok insan var.Buna karşı alınacak en etkin tedbir ise, en son din olan ve tahrif edilmemiş, çok güzel olan dinimizi layıkıyla anlatmaktır.Ahlak bilgisini ve kültürü layıkıyla vermektir.
17 Ekim 2007 . Ankete Git
ekinox: misyonerlerin ekmeğine neden yağ sürmek olsun ki bu? misyonerler gerçek müslümanları başka bir dine sevk edemez bence. bir misyoner bana gelse , anlatsa birşeyler , dinlerim onu ama bukadar. misyonerlerden neden hoşlanılmadığını anlamıyorum. sen kendi dinini yeterince anlamamışsan , ne bileyim , imanında eksiklikler varsa etkileyebilir seni.
17 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Seçmeli olabilir belki ama tamamen kaldırmak gereksizdir.İbadet ile ilgili bilgileri aileler öğretmelidir bana göre.Okulda ahlak bilgisi ve kültür verilemelidir. Ancak şöyle bir çekincem de var: Bu dersin seçmeli yapılmasıyla birlikte, misyonerlerin ekmeğine yağ sürmüş olur muyuz!
17 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Dersi kaldırmak değil benim isteğim ama seçmeli olması gerekir.Sizin de tutumunuz ne kadar açık...
17 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Bu öğretmen olayı aslında kadrolaşmanın getirisidir.Yani bir öğretmene dayanarak yapmadım bu açıklamayı.
17 Ekim 2007 . Ankete Git
mukanhan: Öncelikle dersin adını doğru tespit edelim: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Yani safi din değil, kültür ve ahlak verilmesi amaçlanıyor.Ama uygulama istenen şekilde değil. Bence de iş öğretmenlerin kalitesinde bitiyor, ders kalmalıdır.
17 Ekim 2007 . Ankete Git
kafka: Bu söylediklerin din kültürü ve ahlak bilgisi dersiyle değil öğretmeninle ilgili.O zaman bende senin din dersini öğretmene bağlayan zihniyetini tartışayım.Senin öğretmenin Akp hükümetini anlatıyor diye bu diğer öğretmenlerin de aynısını yaptığı anlamına gelmez.Mikro işlemciler dersi öğretmenimde bize milliyetçiliği kürt olaylarını anlatmıştı ne olacak şimdi Bilgisayar bölümü öğrencilerine Mikro işlemciler dersi verilmesin mi.
17 Ekim 2007 . Ankete Git
kırçiçeği: Mervecim evet bu noktada haklısın. Ülkemizde kaliteli bir din eğitimi yok. Ama çözüm din dersini kaldırmak değildir. Dİn eğitimini kaliteli hale getirmektir. Ben ülkemiz adına çok umutluyum. bu seviyeyi yakalıycaz.
16 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Yani bu ders bana ve çevremdekilere hiçbir şey öğretmediği gibi kafamdaki soru işaretlerine de çözüm olamıyor.Peki soruyorum size bu dersin isteğe bağlı olmasının kime ne zararı olacak?
16 Ekim 2007 . Ankete Git
mervve: Neyi tartışalım biliyor musun senin zihniyetini ? Öncelikle sevgili hükümetimiz akpnin okulumuza atadığı çok değerli öğretmenimiz en sevdiğim ders olan din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde akpnin borçları nasıl azalttığından,enflasyondan vs..(malum konular) söz ediyor.İtiraz etmek isteyen ayakta bekletilip aptalca sorulara yanıt vermek zorunda kalıyor.Çok çok değerli öğretmenimiz o sırada felsefe yapıyor.
16 Ekim 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: malazgirt . 6 Eylül 2006