Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İnancı sınayan anket: Tanrı nedir? (Felsefe anketidir; tanrının varlığı, yokluğu ve görevi sorulmamıştır. Konu size hitap etmiyorsa, ankete katılmayınız, yorum yazmayınız)

mervve: çok bilinmeyenli denklemdir ama tüm denklemler gibi çözümü mevcuttur.
Mavi_sakal: Dünyadaki zevkler ahiretteki zevklerin gölgesi hükmündedir. Bu dünyada yaptığın bir fiilde aldığın lezzet ahirettekine nispeten çok azdır. Ayrıca ahirette çok daha farklı zevkler de vardır ama anlayabilmemiz açısından bunlardan bahsediliyor. Bilirsin insan hiç bilmediği birşey hayalde edemez.Peygamberimiz soranlara cenneti 'Eğer Allah seni cennete koyarsa, orada canının her çektiği, gözünün her hoşlandığı şey bulunacaktır.' [(Tirmizi) şekilnde tarif eder.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: ayrıca ruhlarımızla nasıl zevk alacağız... huri ne işe yarayacak... ruhların ağzı var mı? hani şaraptan falanda bahsediliyor.... fisun'un diğer anketimdeki tanrı tanımına bakarsanız aslında evrenin nasıl başladığını, üstüne gelen (farklı yorum ve polemiklerin) yorumlarlada bu oluşumun nasıl oluştuğuna dair bir fikir edinebilirsiniz... ben düşünmekten korkuyorum, düşünürsem allah beni çarpar, dogmatiğin daniskasıyım diyorsanız e siz bilirsiniz...
1 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Mavisakal, siz Allah'ın, bu kadar muazzam bir beynin, böyle insani ve dünyevi şeylerle bize cennet sunduğundan ve benim konuya hakim olmadığımdan bahsetmişsiniz. konuya o kadar hakimim ki, Allah'ın böyle basit, dünyevi hazlarla uğraşmayacağına inanıyorum. Siz sadece teslim olmuşlukla hareket ediyorsunuz ben sorguluyorum. Giılman olunca ne olacak? Cinsellik çağrıştıran bir uhrevi düşünce bana saçma geliyor?!!
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: uykucu, cevabım aynen mavi sakalın dediği gibi olacaktı. tabi o daha güzel ifade etmiş.Benim birşey söylememe gerek kalmadı.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Herşeyi bir hikmetle yaratan rabbimiz insanı kendine muhatap kılmış, türlü türlü nimetler vermiş. Kainatı onun hürmetine yarattığını bildiren rabbimiz, o peygambere 61 yıllık çileli bir hayat taksim etmiş. Bunun bir anlamı olmalı. Eğer farzı muhal hesap günü olmasaydı bile ona isyan edenler, yeryüzünde fitne çıkaranlar ile Allah'a kulluk edenler ve hayırlı işler yapanlar için hesap gününü yaratacaktır. Ama Allah'ın varlığına inanmayan varsa o başka bir platformda tartışılır.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: İlahi adalet neden olsun ki demek çok saçma tabi Allah'a inanan birisi için. Çünkü Allah dünyayı ve içindekileri yarattığına inanan bir insan Alalhın adaletine de inanır. Düşünsene yerleri gökleri yaratmaya gücü yeten bir kuvvet var ve görüyoruz ki dünyada adalet yok. Böyle bir güç nasıl buna müsaade eder? Demek ki ahiret var hesap başka yerde görülecek.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Cennette yalnızca huriler yok ki gılmanlar da var.Yani bu şekilde kadının alçaltılması gibi birşey söz konusu olmuyor böyle düşünmeniz de konuya hakim olmayışınızdan ileri geliyor. Hem cennette sadece huri ve gılmanlar yok insanın hoşuna giden herşey var.Cennet ve cehennem konusu Kuran'da geçiyor. Dolayısıyla bunlara masal demek Kuran'a da masal demektir.Ayrıca imanın şartlarından birisi Kuran'a inanmak, birisi ahiret gününe inanmaktır. Kuran'a ve ahiret gününe inanmak dinimizin başlıca emridir.
1 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: harikasın fisun... aynen katılıyorum... acaba leylanın buna cevabı ne olacak? yada bu cennet cehennem inançlı kişiler?
1 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: İlahi adaleti yaşadıkça ve deneyimledikçe göreceksiniz, Cennet de, cehennem de burada! burada olanları gözlemliyorum, diğer taraf için kimse beni ikna edemez, kimse gidip geri gelmedi! Cehennemde yanmanın masal olduğunu ifade etmiştim Leyla, yine söylüyorum tabii, bence...Ayrıca hurilerin olduğu bir cennet ifadesi bile bana, kadının alçaltılması, erkeğin yüceltilmesi olarak geliyor. Böylesine yüce ve büyük bir mantığın, insanlara böyle basit vaatler vermeyeceğini düşünmek gerekmez mi?!!
1 Ocak 2008 . Ankete Git
uyukucu: yaw bunun tartışmasını boş yere niye yapıyoruz ki? niye bi iahi adalet olsun ki? ne anlamı var? isteyen iyilik isteyen kötülük yapar... kendine yedirebildiği şekilde...
1 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: yatmasalarda mutlular. aileleride mutlu. yani kendilerince.. ayrıca yakalansalarda 2 gün sonra af cıkıyor. hadi af cıkmadı param var öder cıkarım.. hadi yine olmadı.. zaten onlara verilen cezalar sucsuzlara verilenden daha az emin ol. onlara bisey olmuyor. ayrıca benim o kadar param varken baskasını ıçeri atarım ben niye yatıyım? kısacası birsürü kacıs yolları var. eeee cezaları ne olacak. hiçbirsey olmadı 1-2 sene yattılar. yetermi sence yaptıklarına karsılık? daha fazlası gerek. ...
31 Aralık 2007 . Ankete Git
uyukucu: ama sonunda yakalanmıyorlar mı? onların gece rahat yattıklarını mı düşünüyorsun?
31 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: kötülerin çoğu burada cekiyor. peki ya çekmeyenler? onların cezası ne olacak? kötülerde kendilerince mutlu. ulkeyi hortumlayıp para içinde yuzup mutsuz olanı göredim ben örnegın.
31 Aralık 2007 . Ankete Git
uyukucu: sadece son söylediğine... benim şahit olduğum çoğu olaya göre kötüler zaten gerçek dünyada acı çekiyor... sen hiç mutlu kötü gördün mü? hı rte diyeceksen, o yaptığı kötülükleri biliyor ve uyumayan türk halkının bir kısımınında bunları bildiğini biliyor... e sonuçlarına katlanmak için hazırlamaya çalıştığını yüzündeki telaştan görmüyor musunuz?
31 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: sonucta hersey insanda biter. buraya katılıyormusunuz?
31 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: ilahi adalet nedirki baska? bu dunyada verilmemiş cezanın öteki dünyada verilmesi değilmi?
31 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: Anlıyorum. tabi bu sizin düşünceniz. Ama Allah kötüyede akıl vermiş. niye onu kullanıp iyi olmuyor? bu insanın kendi sorunu. Kader.. derseniz; kader değişebilir. buda insanın elinde yoksa hem yaratıp hem niye yakmak istesinki? sorun bizde. aklını kullanan insan niye kötü olsun. herşey insanda biter. bunlar bir sınav diye boşuna denmiyor. ortam hazır, birde beyin verilmiş düşün, beni anla diyor.. kotuler anlamıyor. Buyuzden yanıyorlar. birde bu size neden masal geliyor anlamadım.
31 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Yaptığın anketlerin mantığını algılayamayan çok insan var, ben seni anlayabiliyorum. Bazı detaylarda farklı düşünsek bile....
30 Aralık 2007 . Ankete Git
uyukucu: vaybe fisun harbi artık benim yorum yapmama gerek yok... yazdığın her yorum bir harika... sana %99 katılıyorum...
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Yaşananlrdan ders almak tabi ki reddedilemez ama nedenlerini sorgulamak da gerekli, Bence...Şerde bile hayır aramanın sebebide nedenleri sorgulamaktır.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
fisun: Değil Leyla, İyiyi de, kötüyü de Allah yarattığına göre bu kadar basit olmamalı. Hem kötülüğü var edip hem hesap sormak! bence böyle yüksek bir mantığın daha farklı bir nedeni ve hesabı vardır. Kötüler bizi olgunlaştırmak ve iyliğin değerini yükseltmek için varlarsa, onlarda kendilerine düşen görevi yapıyorlar, yani Allahın onlara verdiği görevi! O'nun başka hesapları var bence, cehennmde yanmak gibi şeyler bana çok masal geliyor. İlahi adalet başka birşey bence, ama var orası kesin!
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: değil mi?
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: Birde yasananlara niye diye bakmaktansa ders almak daha iyi görünüyor bana.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: merak etmeyin. hesap mutlaka sorulacak. hiçbirşey karşılıksız kalmaz. herseyseyin bir bedeli vardır. Herkes yaptıklarının bedelini ödeyecek. kavgalar,zulumler,işkenceler... hepsinin karşılıgı daha azaplı sekilde olacak. Bunlar nıye oluyor? Allah neden izin veriyor? Eğer altınla kömürü ayırt etmek istemeseydi bu dünyanın anlamı kalmazdı. Bazıları ıyı olacak bazıları kötü.ki zamanı gelince altınla kömür ayırt edilebilsin. herkes iyi olsa, Dünyanın ve bizim bir anlamımız olmazdı.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
ekinox: öncelikle şunu söyleyeyim ateist değilim. inanan biriyim ama acabalarım da yok değil. bukadar kan , bukadar ölüm , zulüm , işkence , insanların birbirine yaptığı eziyet , müslümanın müslümana kıyması , eşitsizlik ... yani pekçok niye? sorusu var kafamda. demek istediğim budur. niye bunlar oluyor? herkes yanılıyor olabilir mi? ve umarım bu büyük güç vardır ve bu dünyada hesabı sorulmayan suçların diğer tarafta hesabı sorulur.
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: öncelikle ben uykucuya sormustum sorumu 2. olarakta eger ben ve tabi benimle birlikte milyonlarca insan yanılıyorsak da kaybedeceğimiz bir şey olmaz. ama eger siz yanılıyorsanız.... benim kaybedeceğim birşey olmaz çünkü inanıyorum ve yasıyorum ayrıca bunun dışında dünya ve bilimler hakkındada çalışıyorum yani 2 taraflı calısıyorum.buyuzden kaybedeceğim hiçbirsey olmaz peki ya siz yanılıyorsanız??
30 Aralık 2007 . Ankete Git
ekinox: ya siz yanılıyorsanız?
30 Aralık 2007 . Ankete Git
Leyla-tr: sıradaki benim... birşey sormak istiyorum. amacın ne? yanı bu hayat ve sonrası ıcın.. ne umuyorsun gelecek için?? kafandaki sorulara cevap bulamadan ( tabi Allah korusun ama) ölebilecegini düşündünmü? o zaman ne olacak?
30 Aralık 2007 . Ankete Git
uyukucu: uf yine çok bilmiş, bişey bilmeyen birine rastladım... sıradaki?
27 Aralık 2007 . Ankete Git
abdulkadirba: şimdi değmez,uyanırsan konuşuruz.
27 Aralık 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: uyukucu . 24 Aralık 2007