Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İsminiz köken olarak hangi dilden gelmektedir?

Ugugug: İlk kez 9. yüzyılda uygur türkçesinde görülen bir fiil kökünden 1930'lu yıllarda dil devrimi sırasında üretilmiş kelimelerden biri. Yani Türkçe. Bu arada ankette Kürtçe'nin unutulmuş olması büyük ayıp.
orhan413: Doğal dillerin lehçesi olur zaten. yapay dillere ait lehçe olmaz. Osmanlıcaya gelince, Osmanlıca Türkçenin bir şivesidir ve grameri de doğal olarak Türkçedir. Yazdığınız yapma cümleye gelince Afyon ve Kırşehir kökenli iki öğrencim ki adı geçen topluma mensuptur, bir anlam veremediler.
14 Haziran 2008 . Ankete Git
orhan413: İngilizce'nin, Türkçe'nin, Farsça'nın birbirinden kelimeler alıp almamasını tartışmıyoruz.Konuyu saptırıp yazdıklarımdan başka yorum göremiyorum diyerek saçmalamayın. Diller, tabii ki birbirinden kelimeler almışlardır. adı geçen dillerin önemli geçmişleri ve bu dillere ait yazılı ve sözlü ürünleri var bahsettiğiniz uydurukça dilin ne alfabesi, ne de edebiyatı var,yani Esperanto,Volapük ve İndigo'dan tek farkı, doğal dillerden (Farsça,Arapça ve Türkçe)'den alıntı kelimelerle oluşturulmuş olması.
14 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Benim yazdıklarımdan başka 'açıklama' göremiyorum.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Tartışmayı renklendirdiğin için teşekkür ederim. Sen açıklamaların da diğerleri gibi ikna edici. Ama ikisi ayrı şeyleri söylüyor.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Yazım hatalarından dolayı özür diliyorum.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Bu arada şunu da belirtmek gerekir. Kürtçenin bir lehçesi sayılan zazaca, kürtçeyle akraba ayrı bir dildir, ancak zazacayı kürtçenin bir lehçesi saymak mümkün değildir.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Mesela farsça ben sen o zamirleri 'man to u' kürtçede ise 'ez tu ew' dir. Aynı zamirler başka hiçbir dile aynen yoktur. Hele kürtçeyi arapça ve farsça ile karşıık bir dil olarak yorumlamak akla ve bilime sığmaz. Bir dilin tek bir grameri olur. Hatta Osmanlı'canın grameri bile türkçedir. arapça farsça karışık değil. Kaldı ki kürtçedeki arapça kökenli sözcük sayısı türkçedekini geçmez:
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Dillerin akrabalığı ile ilgili bir kaç örnek daha vermek istiyorum. Farsçada anne sözcüğnün karşılığı 'mader' dir. İngilizcesi mother. Farsça baba için kullanılan sözcük peder. (türkçede de kullanılıyor) İngilizcesi ise father. Diller birbirileri ile akraba olduklarından benzer sözcüklere sahip olabilir. Kürtçe ve Farsça çok yakın akraba iki dildir. Kürtçe'nin farsçadan ayrı bir dil olması kendine özgü gramer yapısına sahip olmasından anlaşılabilir.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Ayrıca türkçede de birçok arapça ve farsça kökenli sözcük vardır. Hatta o kadar ki bazılarını yazsam şaşırmayacak insan yoktur. En temel ve günlük ihtiyaçlara yönelik kullandığımız sözcüklerin içinde türkçe kökenli olmayanlar var. Hatta bunların yaygın bir türkçe anlamı da yok. Arapça kökenli birkaç örnek: zaman, kitap, insan, isim, ayıp, fiil, saat, asker... uzatmaya gerek yok. Farsçadan bir kaç örnek: pencere, pazar, tahta, rüzgar, dost, düşman, hoş, kahraman, köy ....
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Dillerin akrabalığına ilişkin bir örnek vermek istiyorum. İranlıların konuştuğu farsça dili ile ingilizce birbirleri ile uzaktan akraba dillerdir. Her iki dil de hint-avrupa dil ailesindendir. Türkçede de kullandığımız 'birader' sözcüğü farsça kardeş anlamına gelir. İngilizcesi ise malum 'brother'. Şimdi ingilizler farsçadan sözcük aşırmışlar demek cehaletin ürünü olmaz mı? Farsça ve kürtçe dilleri birbirine en yakın akraba dillerdir. Bu iki dil Hint-İran dillerinden İranî diller grubundandır
13 Haziran 2008 . Ankete Git
abuzittin: Dünyada yaklaşık 5000 dil vardır ve bir çok dil birbiri ile akraba dildir. Bütün diller birbirlerinden bağımsız doğmadı. Kürtçe ile farsça akraba dillerdir. Farsçaya benzeyen kürtçe sözcükleri farsçadan aşırılmış demek dil bilimi ile alay etmektir. Hem de bunu fiolog olduğunu söyleyen birisi yapıyorsa bilimsel değil ideolojik bakıyordur olaya.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Öyle diyorsanız öyledir belki, anlattığım gibi dil ile ilgili hiçbir bilgim yok.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
tugcesss: İsimlerin tek tek anlamlarını ve kökenlerini yazabilirim. Biri Arapça çoğu Farsça zaten bu türettikleri dil(!) de Farsça kökenli sözcüklerden oluşuyor.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
orhan413: Belirttiğiniz anketteki isimlerin çoğu Farsça, ikisi Asurice ve biri de Arapça. Yani ankette bilgi yanlışlığı var. Bunu site yönetimine de bildireceğim.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Dilbilimciyseniz ilgi alanım dolayısıyla iki kat fazla saygım vardır size ama az da olsa, nasıl yerel ağızlarda zamanla tamamen farklı kelimeler oluşabiliyorsa, Kürtçe'de de 5-10 tane bile olsa üç dile girmeyen kelimelerin bulunduğunu tahmin ediyorum. Mesela şöyle bir anket var: http://www.pollemik.com/sonuc.asp?durum=2&no=14936653942983 , bu anketteki isimlerin hepsinin kökenini bilebilir misiniz, ya da siz bilseniz bile kullanıcılar bilebilir mi?
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Held: Tesekkür ederim.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
tugcesss: Teşekkür ederim. Yorumu hazmetsinler önce sonra atağa geçerler, ben de bekliyorum. Hatta sert mesajlarına da maruz kalacağım ama umrumda değil gerçek bu! Sizin bu konudaki yorumlarınızı da anımsıyorum. Ben de bu konuda tebrik ediyorum sizi...
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Held: Bende benzer seyler yazdigimda genelde üyeler topluca bir ataga gecerlerdi.O acidan söyledim..Yoksa elbette yorumuz cok dogal ve dogrulardan ibaret..
13 Haziran 2008 . Ankete Git
tugcesss: Cüretimden yazmadım. Kimseye gövde gösterisi yapma gibi bir kaygım yok. Sadece aynı tepkiyi ben de göstermek istedim. Çünkü filolog biri bana bunu ispatlamıştı ve ben de üzerine ekstra bir kitap okumuştum. Herhangi bir Kürt kanalını izlemesi bunu anlamasına yeterli olacaktır aslında! Anketörü kınamak erdem değil!
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Held: Cok cesurca bir yorum Tugce hanim..kutlarim..
13 Haziran 2008 . Ankete Git
tugcesss: Kürtçe diye bir dil yoktur ben de arkadaşa katılıyorum. Farklı kökenlerdeki sözcüklerden oluşturulmuştur ve bir 'dil' adı altında toplanamayacak kadar kimliksizdir. Şimdiki nesle böyle empoze edildi ama bunun belgeleriyle ispatı mevcuttur.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
orhan413: Arkadaşım, bana kökeni Türkçe, Arapça ya da Farsça olmayan orijinal tek kürtçe isim yazar mısın? Ben dilciyim. Saygılı o,l lutfen ne demek ayıp? Bilmeden, araştırmadan yazıyorsun sonra da aşağılayıcı bir ifade olmuyor.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ben kürtçe bilmem, zaten kürt de değilim, ama bölgemizde böyle bir dil var, bunu görmemezlikten gelmek kimseye bir şey kazandırmaz.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
orhan413: Kürtçe'nin Farsça Arapça ve Türkçe kelimelerden alınan ve tam grameri oluşmamış bir dil olduğunu belirtir, bu üç dilde olmayan tek bir kelime yazmanızı beklediğimi ifade ederken o ayıbı size iade ederim.
13 Haziran 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: orhan413 . 12 Haziran 2008