Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Alevilik din dersinde okutulmalı mı?

ESKİTÜFEK: Siyasi anlamda Hz.Ali (R.A) taraftarlığı olan Alivilik (alevilik) din olmadığı gibi mezhep'te değildir. Bir siyasi karşı duruş hareketidir. Hazreti Ali (R.A)'yi çok sevdiğini söyleyen insanların maalesef büyük çoğunluğunun 'Namaz kılarken bir imansız tarafından sırtından hançerlenerek şehit edilen Hazreti Ali (R.A) efendimizin' yolunu takip etmeyerek namaza karşı olması çok acıdır.
esömer: fasli ve böcek-irkci kinci ve insanlari birbirine ihbar etmedeki ustaliginiz sizi pollemikteki sitenin enkalitesiz kisiligini olusturdugunun farkindamisiniz.
19 Şubat 2007 . Ankete Git
böcek54: Amin.
17 Şubat 2007 . Ankete Git
fasli: Allah-u Teala basiretlerini bağlamış adamlar ne yapsınlar. Olaylara ilginç açılardan bakıyorlar. Allah cümlemizi doğru yola iletsin...
17 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Haşa 'Hz.Ali (R.A)'nin yolu fena bir yoldur.' dersem, Huzur-u İlahi'de başka bir günahım olmasa bile bu sözün utancı bana yeter. Sen ya okuduğunu anlamıyorsun, yada Allah (C.C) basiretini bağladığı için baktığını göremiyorsun. Ben sana diyorum ki; 'Hz.Ali (R.A), Mescitde namaz kılarken bir imansız tarafından şehit edildi' Did You understand me?
17 Şubat 2007 . Ankete Git
böcek54: eskitüfek sanırım sana dedi.
16 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Sayın Kayhan, boşluğa ateş ettin, kime hitap ettiğin anlaşılmadı. Sözlerinin muhatabı kim?
15 Şubat 2007 . Ankete Git
kayhan: hz. Ali nin yolu elbet güzel peki sen bu kadar ayırdın yağdın estin gürledin Uyan be kendi dindaşına düşman olmuşsun daha sana ne demeli utanın bu durumdan Iraktaki gibi birbirimizle mi çatışalım
12 Şubat 2007 . Ankete Git
böcek54: esömer vaaz verirken biraz daha dikkatli ol.biliyorsun yanlış vaaz Allah korusun insanı dinden çıkarıyor.demişsin ibadetin şekli şemali yok.ben 1 yıl kuran kursu okumuş biri olarak şunu söylüyorum.Allah şöyle buyurmaktadır.ben sizlere izinden gideceğiniz bir paygamber gönderdim.o ibadetlerini nasıl yapıyorsa sizlerde öyle yapın.bu peygamberde son peygamber olan Hz Muhammet (sav) efendimizdir.peygamberimiz nasıl namaz kılmış,nasıl oruç tutmuşsa bizlerde o şekilde ibadetlerimizi yerine getireceğiz
12 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Büyük lider Mustafa Kemal Atatürk bu gerçeği görerek, O dönemin En büyük alimi 'Elmalılı Hamdi Yazır'a Kur'an-ı Kerim'in Mealini ve tefsirini yazdırarak, Din tüccarlarının ve Ruhban Baronların elinden imtiyazlarını almıştır. Azgınca ve kudurmuşçasına saldırıların sebebi budur. Hem 'Dinsiz Ateistler' hemde 'Sahte Müslümanlar' için Kur'anı Kerim apaçık ortadadır ve O ortada olduğu sürece aydın insanları asla aldatamayacak, cahillerle yetinmek zorunda kalacaklardır.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Peygamberimiz (S.A.V) veda hutbesi ile Müslümanlara izlemeleri gereken yolu göstermiş ve bütün Ruhbanların yolunu ve önünü tıkamıştır. Buna rağmen; İslamiyeti en ucuz ve zahmetsiz kazanç yolu, Güç kazanma aracı olarak görenler, Müslümanları Kur'an-ı Kerim'den uzak tutmayı, Kur'an-ı Kerim'in okunup anlaşılmasını engellemeyi gaye edinmiş olup, uydurma hadisleri 'İslam' diye insanlara satmışlardır. Bu işten de çok sayıda sahtekar isim, ünvan ve para kazanmıştır.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Peygamberimiz (S.A.V) sağlığında kendisinin nasihat olarak söylediği kendisine ait sözlerin yazılmasını ve not alınmasını yasaklamıştır. Allah (C.C)'ın kelamı ile kendi sözlerinin birbirisine karıştırılmasını ve Müslümanlığın da Hıristiyanlık, Musevilik gibi olmasını önlemek için böyle istemiştir. Ama, Peygamberimizden 100-150 yıl sonra, kulaktan kulağa aktarılarak gelen rivayetler, Hadis adı altında ve O'nun isteği hilafına toparlanarak ticaretine başlanmıştır. Bu Musevi oyunudur.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: esömer! İslam dini 23 yılda ağır ağır ve insanlara sindire sindire indirilmiştir. Hz.Allah (C.C) dileseydi, bütün Kur'anı Kerim'i kitap halinde ve bir defada indirebilirdi. Halbuki, bu 23 yılda hem Kur'an-ı Kerim indirilmiş, hem de Allah'ın Resulü (S.A.V) O'nunla nasıl yaşanacağının ve ibadet edileceğinin eğitimini bizzatihi yaşayarak göstermiştir. İbadetleri yerine getirmemek, her insanın kendisi ile Hz.Allah (C.C) arasındadır. Ama Kur'an-ı Kerim'in açık hükümlerini inkar Kafirlik'tir.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: cagdas toplumlar din olgusunu asmis , nasil daha iyi yasayabilir bir dünya bir cevre yaratma mücadelesinde, atom caginda . endüstürü devrimini tamamlama sevdasinda iken ,müslüman ülkelerin durumu daha net olarak göz önüne seriliyor, bunda ibret alinacak cok dersler oldugu kanisindayim.biz ülkemizde kimseniz inanci ve etnik kökenine bakmadan ulusal bütünlügümüzi yan yana baris hosgörü icinde ileriye götürme gayreti icinde olmak zorundayiz.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: ve Alevilik inanci insani merkeze koyar.ve cenneti isteyene verecek kadarda cömerttir. yine Yunus Emre. Cennet cennet dedikleri bir kac sirca kösk ve bir kac huri isteyene ver sen onü bana seni gerek seni.diyerek Türk Alevi inancini insana indirger ve paylasir, ve seninle müsterek fikirlerimiz elbetteki vardir,insanlik ve cagdas dünya uzay cagini yasarken bizler din gafletinden halen uyanmiyoruz, M.Kemal Türkiyesinde laik ve domokrat olmak zorundayiz
10 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: Aleviler Allah yolunda ve Hz.Muhammed.s.a.v.buyruklarina uyarak dinin bütün icablarini yerine getirmektedirler.Bunu inkar eden haktan gafiller menfaatlari icabi gercegi benimsemek istemiyorlar.Hz Alinin buyurdugu gibi bir hikmet ve hakkikati bulmak mümünler icin büyük bir ganimettir,ve allaha yakaris ve dua etmenin sekli yoktur.ama insanlar zamanla bir sekle sokmuslardir onada saygi duymak gerekir.Haci Bektas müridünden olan Yunus Emre böyle buyurur. yaratilani hor görme yaratandan ötürü.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: mesela islam tarihinde bircok meseleler seninde belirtigin gibi ugruna kanlar dökülmüstür,neticede agir basan taraf kazanmistir,iste Ehlibeyit meselesi iste namaz oruc meselesi siilik ve sunnilik meselesiki bir birini nakzeden meshep ve tarikatlarinaslinda ve kur'anda bir olmasi lazim gelirken zamanla ayrilan yol ve erkan meseleleri ,Kible hac v.s.bunlar kurani kerim ve hadisleri tefsir tarzindan ileri gelmistir.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: Celalettin Rumi hazretlerin de buyurmus oldugu gibi 'eski seyleri satanlarin nöbeti ve zamani gecti. biz simdi yeniligi ve yeni seyleri satiyoruz bu gün pazar bizimdir.Halbukü zamanimizda degismez bir hakikat zan edilen bu cesit ahkamin kabulü icin ne kadar ihtilaf ve kavga ciktigini, bazen kanlar döküldügünü ve bazen batilin bile kilic ve devlet zoruyla kabul edildigini tarih acikca göstermektedir. bu hususta tarih sahidimizdir.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: ESKITÜFEK- Alevilik islam ,dinin ögesidir,Kurani kerim.me Hz.Muhammedin peygamberligine inanan,ve dört meshebin hocaligini yaptigi feyz aldigi imami cafer meshebindendir. namaza gelince . kuranin hic bir ayetinde 5 vakit namaz gecmiyor,(necm suresinin 62 ayetinde 'fescüdü lillahi va büdü' ) secde edin Allahu taalaya huzu ile ibadet edin.ve cemlerimizde biz böyle ibadet ediyoruz.kaldiki inanc kul ile allah arasinda hasbel olma meselesidir.aci olan kullarin Allahin isine karismasidir.
10 Şubat 2007 . Ankete Git
böcek54: faslı kardeşime aynen katılıyorum. Hz Osman, Hz Ebu Bekir ve Hz Ömeri sevmiyor aleviye mensup olanlar.Hz Aliye haksızlık yapıldığını düşünüyorlar.eğer öyle olsaydı Hz Ali kendi hakkını savunmazmıydı.Hz Alinin hakkını savunmak sizlere mi düştü.Biz hanefi meshebine tabi olanlar bunların dördünüde seviyoruz.Hz Ali de halife olsaydı benimserdik. herhangi bir şekilde karşı çıkmazdık.Son olarak şunu diyecem hak mezhepler dörttür.bunun dışındakiler uydurmadır.herkez inancında özgür çünkü her koyun kend
10 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Çok güzel bir kültür ögemiz olan 'Semah'ı, 'Bu bizim ibadetimizdir.' diyerek, Hz.Allah (C.C)'ın emri olan ibadetlerin yerine koymaya çalışmak ise, bırakın Aleviliği en hafif tabiri ile Hz.Ali (R.A), Hz.Hasan ve Hz.Hüseyin efendilerimize ve Ehl-i Beyt'e yapılabilecek en büyük hakaret ve haksızlıktır. Hiç kimse kendi kendini kandırmasın. İslamlığı kabul edip ondan sonra, O yüce dinin ibadetlerini red etmek, Hz.Allah (C.C)'ı kandırmaya çalışmaktır. Aklı olan için bu imkansızdır.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: 'Hidayet'i Hz.Allah (C.C)'dan dileyeceğiz. Hidayet'e erdiğimizde de, Rehber olarak Kur'an-ı Kerim'i, Yol ve güzergah olarak ta Hz.Muhammed (S.A.V)'in gösterdiği usul ve yolu takip edeceğiz. Bunun dışında yeni yeni İrşat ve Mürşit arayanlar, eninde sonunda 'Şeytan-ı Lain'in peşine düşmekten kurtulamazlar. İslam'da ruhbanlar ve Kutsal adamlar yoktur. Peygamberinden çok peşine düştüğü hoca kılıklı sahtekarlara itibar edenlerin gideceği yer herhalde Peygamberimizin şefahati olmayacaktır.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Son bir söz de fasli'ye. Hz.Allah (C.C), Hz.Muhammed (S.A.V) efendimize sadece Peygamberlik yetkisi verdi. Peygamberimizin insanlar üzerinde 'Tebliğ' yetkisi vardı. 'Hidayet etme' yetkisi yoktu. 'Hidayet etme' yetkisi sadece Hz.Allah (C.C)'a aittir. 'Şüphesiz ki; Hidayet yalnızca Allah'tandır.' Ayet-i Kerime'si bu gerçeği bize haykırıyor. Eğer peygamberimizin 'Hidayet etme' gücü olsaydı, en sevdiği ve koruyucusu olan amcasına bu yetkiyi kullanır, O'nun Putperest ölmesine razı olmazdı.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Zavallı Müslümanlar! binlerce yıldır İslam'ı anlamak ve yaşamak yerine, İslam üzerinden yürütülen Süfli ve adi devlet siyasetlerini tartışır ve konuşur olmuştur. Hz.Ebu Bekir (R.A), Hz.Ömer (R.A), Hz.Osman (R.A) ve Hz.Ali (R.A) hepside Peygamber efendimizin çok kıymetli sahabeleridir. Ama, hepsi de birer insandır ve hatadan münezzeh değildirler. Hz.Allah (C.C), hata ve sevapları ile hepsinden de razı olsun. İslamiyete büyük hizmetleri olmuştur. Biz ise daha hala nerelerde kalmışız. Çok yazık!
7 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Aradaki bütün kavga ve çekişmeler 'Siyasi Gücü ele geçirme' mücadelesidir ve 1400 yıl öncesinde yapılmıştır. Din ile hiçbir alakası yoktur. kavga devlet içindir. Zavallı Müslümanların 1400 yıl önceki bir siyasi mücadeleyi hala aralarında kavga veya tartışma konusu yapıyor olmaları tek kelime ile ayıptır, yazıktır, günahtır. İslam Dünyasının bir türlü adam olamamasının en başta gelen sebebidir. Hz. Muhammed (S.A.V)'in getirmiş olduğu Kur'an-ı Kerim'in içeriğini anlamaktan bizi alıkoymaktadır.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Müslümanlar malesef bu gerçeği göz ardı ediyorlar. İslam Dininde asla ve kata Peygamberimizin peygamberlik sonrası dönemine vekalet etmek üzere oluşturulmuş dini bir vekalet yada haleflik, yahut halifelik sözkonusu değildir. Sözkonusu olan Halifelik Peygamberimizin Siyasi niteliği olan Hükümdarlık görevinin daha sonraki dönemde yapılan vekaleti,halefliği yada Halifeliği'dir. Yani Hz. Ebu Bekir (R.A) ikinci Hükümdar, Hz.Osman (R.A) üçüncü hükümdar ve Hz.Ali (R.A) Dördüncü hükümdar'dır.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
ESKİTÜFEK: Peygamber efendimize İslamiyet indirilmeye başlandığında; Arab yarımadasında siyasi bir birlik yoktu. Arabistan her şehirin Emirleri tarafından yönetildiği Şehir devletçiklerinden oluşuyordu. İslamiyetin yayılması ile birlikte Müslümanların hakim oldukları Şehirlerin birleşmesinden bir İslam Devleti de ortaya çıktı. Dolayısıyle İslam Dinininin peygamberliği yanında, Peygamberimizin bir diğer sıfatı da bu yeni İslam Devletinin Hükümdarı olması idi.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
fasli: Hz.Ebubekir mi HZ.Ömer mi Hz.Osman mı yoksa Hz.Aişe (r.a.) mı şehit etti. İmansız kimler? Siz Peygamberimizin en büyük dostu Hz.Ebubekir'i niye Peygamberimizin en sevdiği hanımı olan hz.Aişe'yi neden sevmiyorsunuz? Onlar hz.Ali'yi desteklemediler diye değil mi? Peki Allah'ın emrimiydi Hz.Osman'dan sonra Hz.Ali'nin halife olması? Hz.Muaviye de halife olabilirdi. Sen kendini sahabeden büyük görerek onları yargılayamazsın. Onların hepsi cennete gidecek sen ise onları sevmezsen cehenneme gideceksin.
7 Şubat 2007 . Ankete Git
esömer: Eskitüfek-ve o imansizlar daha sonra Hz .Muhammedin(s.a.v.) Torunlarini Fatima,ti Zöhrenin evlatlarinida sehit ettiler,ve Anadolu Alevileri mazlumdan haklidan yana tavirlarini o gün aldilar,ve böylece tarihin kanli bir yapragi kapandi,lanet zalimlerin boynunda kaldi.elbetteki biz zalimden haksizdan ve onun yaptiklarini yapanlardan olmadik.ve peygamber size ne ettiniz benden sonra soyuma ehlibeyitime zülüm yaptiniz,kana buladiniz derse ne cevap verirsiniz.?
6 Şubat 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: hguven87 . 27 Aralık 2005