Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Faşizmi bitirmek adına anayasayı değiştirdiğini söyleyen Akp hükümeti, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi tarafından Hrant Dink cinayeti için Türk devletine açılan davanın savunmasına 'Dink Türklüğü aşağıladı, nefret söyleminde bulundu. Bu tür yazılar halkı tahrik eder, kamu suçu oluşturur' şeklinde cevap verdi ve emsal olarak 'Nazi' liderinin davasını gösterdi. Her söyleminde faşizmi, baskıyı bitirmek için anayasayı değiştirmek gerektiğini savunan bir hükümetin, iş icraate döküldüğü zaman faşizme sarılması bir çelişki midir?

durgul: Onlar işlerine geldiği zaman faşist işine geldiği zaman liberal, işine geldiği zaman laikler . Kötü haber, işlerine gelirse komunist bile olabilirler...
dpd06: Anlatmaya gerek görmüyorum dedim ya biliyorum sonunuı çünkü...
19 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Akp nin dayatması diyebilmek için gizli sayım açık oy gibi birşey olması gerek.. Herkes kendi iradesi ile bir seçim yapacak. İsteyen sandığa gider evet dediği halde hayır oyu verir yada tam tersi. Seçimde özgürüz. Buna dayatma denir mi insaf..
19 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Övünmek mi?Ne diye övüneyim inancımla hayda...Bence sizin tüm algınız dine yönelmiş,ne dense oradan anlıyorsunuz ondan olmuş ama neyse.Referandum da birşey göstermeyecek,ben zaten yazıyorum her yere evet çıkacak diye ama bunun halkın isteği değil akpnin dayatması olduğunu hiçbir zaman anlayamayacaksınız ki anlatayım...
19 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: İnanmamanızla övüneceğinize yazdığınız cümleleri daha özenle seçebilirsiniz. Empati yapayım derken cümlenin gidişatına dikkat edememişsiniz. Ben her zaman uzlaşıdan yanayımdır çünkü mevcut seçenekler arasında daha makul birşey yok. Çoğunluk konusunda şimdilik tartışmaya gerek yok, referandum gösterecek.
19 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Ne bedduası beyefendi şaka mısınız?Ben inanan biri değilim ki bedduanın tutacağına güveneyim..Empati denen birşey vardır,kendini karşındakinin yerine koymak anlamına gelir..O kadar rahat dediniz ki ailesi ve devlet uzlaşsın diye,ben de bir düşünün istedim,eğer öldürülen sizin bir yakınınız olsaydı,olayda açıkça ihmal bulunsaydı,uzlaşma konusunda yine bu kadar meraklı olur muydunuz onu dile getirdim.Ayrıca ülkedeki çoğunluktan bu kadar emin olmayın,%47 akpli varsa %53 akpli olmayan var.
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Beddua etmenize gerek yok,, bu ülkede nice devlet başkanları suikaste uğradı eğer devlet koruyabilse kendi başkanlarını korurdu değil mi? Herneyse sadece bir konuda size katılıyorum, sitede sizin gibi düşünen çok insan var. Ama ülkemizde durum öyle değil çok şükür.
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Sizin eşiniz/babanız/oğlunuz aptal bir milliyetçilik davası ve fikirleri yüzünden öldürülsün,ondan sonra da gidin katille(yada cinayetin olacağını bilerek bunu engellemeyen devlet görevlileriyle) anlaşın,ondan sonra da bu kadar sakin bu kadar rahat konuşursunuz eminim.Anketimi yaptım,objektif olduğuna da inanıyorum,anket zaten oylamaya açık durumda,anket puanı da iyi sayılır,yorumlarda da ankete karşı bir olumsuzluk göremiyorum,demek benim gibi düşünen üye çok.
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Kim diyebilir devlet vatandaşıyla mahkemelik olsun yada en güzel yöntem Dink'in ailesiyle anlaşmak değildir diye? Güzel açıklamalar yapmış. Benim halen cevabını alamadığım soru şu: Bu anket üzerinden gidecek olursak sadece bu olay baz alınarak 'iş icraate döküldüğü zaman faşizme sarılan iktidar' şeklinde bir yargılamaya dayalı anket hazırlamak objektif midir?
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: 'Devlet zorda kalmadıkça kendi insanıyla mahkemeye düşmemeli. Dink davasında anlaşma yoluna gitmek olabilir. Savunmayı artık geri çekemeyiz çünkü hukuken o aşama geçmiş.' buyurun bakanın açıklaması...Savunmadan haberi bile yok çünkü yurtdışındaymış,görmemiş.Yahu senin devletine dava açılmış,sen dışişleri bakanısın,davanın savunmasından haberin yok,savunma da geri çekilemeyecek,istediği kadar dizini dövsün.Zaten tüm kabine kendi ülkesinden çok başka ülkede geziyor...
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Ayrıca Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu bu savunma ile ilgili inceleme başlattığını ifade ederek 'Ben bir aydın, bir bakan olarak bunu içime sindiremem” şeklinde açıklama yaptı. Ben de bakanımızla aynı fikirdeyim ve kendisiyle gurur duyuyorum. Herhalde faşist bir iktidarın bir bakanı böyle bir açıklama sonrası zarar görür, bakalım bakan bu açıklaması ile partide destek mi görecek yoksa eleştiri mi alacak...
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Burda savunmayı savunmuyorum eğer öyle anlaşıldı ise bir yanlış anlama var. Ben sadece nazi liderinden örnek verilmesi dolayısıyla hükümeti bu konu üzerinden faşist ilan etmek hele ki anketi bu varsayım üzerinden hazırlamak doğru değil diyorum. Anket zaten yayımlanmış silmezler büyük ihtimalle ama en azından başka anketlerde bu tür hususlara daha çok dikkat edilebilir.
18 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Hiç bitmeyen bir diğer moda da akplilerin köşeye sıkıştırıldıklarında,karşı taraf tarafından geçerli ve gerçek bir eleştiri dile getirildiğinde 'e ama eski hükümetler de öyleydi' diye akpyi savunmaya çalışmaları.Her katil 'e ama benden önce de katiller vardı' diye savunma yapsın o zaman..Bizim konumuz burda akp,kaldı ki açın bakın yorumlarıma ben türkiyenin kuruluşundan beri hiçbir zaman demokratikleşemediğini savunurum,ben demedim ki eski hükümetler süperdi diye,konu burda akp onlar değil.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Bu arada yorumun 3. kişilere cevap hakkına sebebiyet verdiğinden silinmiş,bakın doğru zaman geldiğinde demek ki editörler yapıyorlar gerekeni.Şimdi de ben başlayayım mı bu editörler de amma taraflı ha demeye?:D
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Anketimi savunmadım çünkü gereksiz bir hareket olacaktı,siz zaten çoktan taraflı olduğuna kanaat getirmişsiniz.Anketimin arkasında durmasaydım zaten yapmazdım ki anketi,eğer onaylandıysa ve insanlar üzerinde öyle yada böyle fikir beyan ediyorlarsa editörler demek ki uygun görmüştür,sevsek de sevmesek de son söz onlarındır,her karşıt görüşlü anket yaptığında of bu editörler çok taraflı diye mızmızlanmak da geçmeyen moda bu sitede.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Komünist olması için düşünmesi gerek doğru,düşünemediğini unutmuşuz:)) (dpd06 - 02:26) Şikayet ettim değerlendirmeyi bekliyorum.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
durgul: Nerede hakeret var, ben göremiyorum, şikayetinizi edin, değerlendirirler, editorlerimiz adil ve tarafsızdır...
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: anketlerin tarafsızlığı ilkesi ile çelişkilidir. Bir çelişkiye vurgu yapmaya çalışırken başka bir çelişkiden faydalanmış oluyorsunuz.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Bu anketi sanırım siz hazırlamışsınız anketinizi savunmak yerine editörlere havale etmeniz de ankette objektif bir sorun olduğunu gösteriyor. Ben şikayet etmekten bıktım ama herkes bildiğini okuyor yani şikayet çözüm değil. Ben bunun yerine gördüğüm hataları size bildirmek istedim. Anketi .....durumu faşistlik olarak mı değerlendirirsiniz? diye sorsanız kararı üyelere bırakmış olurdunuz ama siz anketi direk akp hükümetinin faşistliği diye nitelemiş olmanız...
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Bu şekilde bakarsak akp de ondan önceki tüm hükümetler de faşistti. Hepsi kendi adamlarını kayırmıştır ve kendi düşüncesindeki personellerle çalışmayı tercih etmiştirler. Zaten yasalarımız birçok alanda bu seçim hakkını onlara vermiştir. Ayrıca referandumda memurlar için yapılan çok güzel düzenlemeler var. Bu anket üzerinde erdoğan hükümetinin genel politikalarını tartışmak yersiz. Sizin genel kanınız o yönde olduğu için en ufak bir sebepten ötürü hükümeti faşistlikle suçlayabilirsiniz.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Dediğim gibi anketle ilgili bir şikayetiniz varsa editörlerle konuşun,bunda benim de yapabileceğim birşey yok ama bence akp tamamen faşist bir hükümettir,işçilerden haklarını alması,sendika haklarının yok edilmesi,sadece kendi görüşünden olanları ihya etme,kendi görüşünü empoze etme çabaları,kendi gibi olmayanları dışlamaları...Bunların hepsi bana göre faşistliktir,Erdoğan da diktatörlüğe giden yolda sağlam adımlarla ilerlemektedir.Tabi bu benim görüşüm,size göre ülkenin durumunda bir sorun yok.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Nazi liderini örnek göstermek hoş olmamış ama bu savunmada aslolan, Dink'in türklüğü aşağıladığının düşünülmesi ve bu tür ifadelerin kamu suçu oluşturduğuna vurgu yapılmasıdır. Bu ifadenin faşistlik olarak algılanması algılama hatasıdır. Nazi liderinin emsal alınması belki suçlamanıza sebep gösterilebilir ama bu da tek başına faşizme sarılmak diye nitelendirilemez. Bu savunmayı başlı başına faşizme sarılmak gibi göstermeye çalışan bu anket taraflıdır, objektif değil..
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Şikayet linki var bakın yorumumun tam yanında,tıklayın,editörler gerekeni yapsın,ben bazen öyle yapıyorum...faşizm bir siyasi ideadır,bu hakaret değildir,nazi hareketi faşist bir harekettir,faşizm kendi milletini diğerlerinden üstün görmektir,bu savunmada faşizme açık şekilde yer vardır,naziyi de örnek göstermek başka ne şekilde açıklanabilir?
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Faran.: Burada hakaret var farkettiniz mi? Hakaret içeren yorumlar yasak diye biliyorum. Ayrıca bu olayda açıkça görülen bir faşizm yok, sizin öyle yakıştırmanız var. Tıpkı düşünememe yakıştırmanız gibi.
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
durgul: O düşünmese de olur:) bir yerde rantı veya komunist oyu varsa Che tişortu bile giyer, adam ambalajdan ibaret....
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
Kurtulus99: Komünist olurlarsa bir çelişki daha ortaya çıkar. Erdogan çoğu kez komünizme ' ilkel düşünce' (!) diyerek aklınca aşağılamaya çalıştı..
17 Ağustos 2010 . Ankete Git
dpd06: Deme!Komünist olmasınlar vallahi Marx mezarında ters döner:D
16 Ağustos 2010 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: dpd06 . 15 Ağustos 2010