Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 15 Ocak 2007 tarihinde İspanya'da bir soru üzerine yaptığı açıklamada, 'Türban siyasi simge olsa dahi yasaklanmamalı' dedi. Bu açıklamaya göre, kamusal alanlarda devlet görevlilerinin ve öğrencilerin sempatizanı olduğu partiye ait simgesel aksesuarlar kullanmalarının yolu açılmış mıdır?

janti: 1)kuranın hiç bir yreinde baş örtüsü kullanın demiyor sadece ziynet yerlerinizi örtünüz diyor.2)türban baş örtüsü olmayıp tarikatların baş örtme şekilleridir.Dikkat edilirse bazıları örtüyü çene altında bir düğümle bitirir, bazılarıörtünün bir ucunu yanak kısmında bir iğneyle tutturarak bitirir bazılarıda yaşmağın ustüne eşarp topuz olarak bitirilir.Dolayısı ile tarikat simgeleridir.
selcuk74: arkadaslar olay siyasi simgeden ibaretse üniversitelere ülkücüler bıyıkları ile rahat girebiliyorlar hatta 90'lı yıllarda cıkan bir yasaya göre öğrenciler siyasi parti üyesi olup rozetinide takabiliyorlar olayı siyasi simge olarak girildiğinden yazıyorum ben bunları yoksa insanlar başıörtüleülerden rahatsızda olabilirler oda onların hakkı tabii
30 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: İki lafından birisi muhafazakarlar ve akp liler için genelleme yapmak.. Sana bu hakkı kim veriyor ayrı bir tartışma konusu. İftira atmakla bir yere varılmaz. Erdoğan siyasi simge olsa dahi... diyor siyasi simge dedi diyorsunuz. Neden?? İşinize öyle geldiği için. Niyet okuyuculuğu yapmak daha kolay geldiği için.
30 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: tuncem ektiğini biçen sensin şuan. Medeni bir şekilde yorum yazıyorum zaten. Aileniz solcu olmayabilir solcu olmak suç mudur ki iftira olsun?? Dolayısıyla söylediğiniz çok saçma. Keşke solcu olsaydı daha güzel yerlerde olurdum diyorsun, yani kişisel çıkarlarının peşindesin. Aileden kalma fikirler muhafazakarlara ait diyorsun iftira diye işte buna derler. Hayatımda izlediğim yol ailemden miras değil en azından aynı şekilde ilerlemiyorum, kendi hür irademle belli bir görüşüm var.
30 Ocak 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Mavi sakal sen önce kendi yazdığın yorumunda bana nasıl hitap ettiğine bak sonra birde benim yorumuma bak.Ne ekersen onu biçersin.Medeni olursan karşındakide sana medeni olur.Benim babam sandığın ve senin deyiminle iftira attığın gibi solcu değil,keşke olsaydı ben şimdi daha güzel yerlerde olurdum. aileden kalma fikir muhafazakarlara aittir.Bildiğin gibi.
30 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Janti çok güzel ifade etmiş. Özgürlüğün olmadığı yerde ne din kalır, ne de başka değerler...
28 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: na sokanlara ülke tamamen yabancılara satıldı bir nevi esaret altına girildi halbuki din esareti kabul etmez esarat altinda bulgaristanda oldugu gibi yarın yabancılarcamileri kapatmaya başladığında bu türban tutturan hürriyet diya bağırır belki ama iş işten geçmiş olur.açın gözlarinizi de gerçekleri görün.
28 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Eveeet bu cumartesi pazar türbanı masum göstermeye çalışan ların asıl amacı ayan beyan ortaya çıktı türban eğitim kurumlarının hepsinde bilaharede kamu kurumlarında da olmalı üniversiteden mezun olacak nerde çalışacak den meye başladılar.Takke düştü kel göründü bu nedir laikllğin itlafı ve dini kökenli yönetime geçiş.inanlar ve inanmayanlar diye ayırım.bölücülüğe gitmek bu tehlikenin farkında değiller.Belkide farkındalarda alıştıra alıştıra söylemek istiyorlar.Yazık bu ülkeyü bölüp yabancı manda
28 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Başbakan İspanya dönüşü o açıklamada 'siyasi simge olsa dahi' şeklinde bir ifade kullandı. Sizde bunu bile bile hala siyasi simge olduğunu kabul etti diyorsunuz. Ne derseniz deyin sonuç değişmiyecek bunu bilmek güzel..
28 Ocak 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Fisun Hanım';Türbanın simge olup olmadığını tartışmaya gerek bile yok zaten niye kendinizi üzüyorsunuz.Simge olduğunu başbakan zaten ispanya da açıklamadımı.Bunlar daha simge idi değildi muhabbeti yapıyorlar.Araştırma ve okuma yoksa dahi tv den de bunu öğrenebilirlerdi. Onları da anlıyorum aillelerinin fikirlerine ters düşecek bir konuya evet diyemeyebilirler ama başbakan böyle demişse aileleride kızmaz onlara herhalde.
28 Ocak 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Mavisakal ezberin bayağı iyiymiş canın sıkılınca tuncem e yüklen bakalım,papağan gibisin aynı.Siyasi görüşümde tabiki sabit fikirli olacağım.Senin gibi birgün ülkücü,birgün türkücü,birgün şeriatçı bir gün liberal mı olayım yani, görüşüm sabittir.Bu ülkeye zararı dokunan her siyasiye karşıyım dünya bilimi teknolojiyi konuşurken, ülkemde türban ve imam hatip kavgası yapanlara,dün can düşmanı gibi söylemlerde bulunduğu partiye bugün yalakalık yapanlara karşıyım.Varmı itirazın?
27 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Oysa müslümanlıkta ruhban sınıfı yoktur, bu dini bu hale getirenlere lanet olsun. Ne olduğu belirsiz, din adına liyakatsiz fetva veren bu adamlara inananlara, yazıklar olsun.
27 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: öyle kanıt sunmaktan kolay ne var? Bende derim gidin emniyet kayıtlarına bakın benim söylediklerim orda da yazıyor.. Çok kolaymış dimi? Şeyhleri derse yaparlar evet. Abuk subuk bir sürü tarikat var hepsi adına konuşamam ama bildiklerimde böyle birşey yok. Hepsi sıradan müslümanlar gibi başlarını bağlıyorlar.
27 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Ayrıca bazı tarikatlerin baş bağlama şekilleri, bal gibi var, sen daha iyi bilirsin...
27 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Emniyet kayıtlarına bakın demiş, daha ne istiyorsun? tarikatler ve şeyhleri araştıracağına bunları araştır. şeyler ne emir verirse yapılıyor değil mi? ne güzel söylemişsin, şeyh böyle bir şey demez diye, dese yapacaklar yani!
27 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Oldu başka?? Kaynak filan gösterememiş ayrıca.. sağdan soldan duyduğu ne varsa yazmış.. siyasi simge filan değildir başörtüsü.
27 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Janti'nin dediklerine aynen katılıyorum ve kendisini tebrik ediyorum. Çok güzel tesbitler yapmış ve kaynaklarını sıralamış. Üstüne konuşmak gereksiz. Türban siyasi simgedir.
27 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Türkiye, şeyhler, tarkatler ülkesi değildr, bu hale getirenler elbet hesap vereceklerdir. Bu ülke sahipsiz değil...
27 Ocak 2008 . Ankete Git
Tun-cem: Janti ,bu konuyu araştırıp gerçekleri yazdığınız belli.Sizi tebrik ediyorum.Hiç araştırmadan ailelerinin fikriyle yorum yazan arkadaşları da araştırmaya davet ediyorum.Hangi tarikat hangi başsıkma modelini belirlemişse onu uyguluyorlar.Sonra da allahın emri diye günaha giriyorlar.Tarikatlar şimdi herşeyi istediği gibi yaptırıyorlar.Tespitleriniz tamamen doğru.
27 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Ne aslı astarı olmayan kardeşim buraya kadar güzel güzel izaha çalıştım başortüsüyle türbanı anlattım türban tarıkatların simgesi bağlanma şekillerine kadar anlattım hala safsata diyorsunuz o zaman bulun emniyetin araştırmalarını bu konuda hazırlanan raporları anlayın biz burda ampulu icat etmiyoruz kayıtlara gerçmiş tesbitleri bilmeyenlerle paylaşmaya çalışıyoruz.Konu nerden evrim teorisine geldi gündem yaratmak olmamışı olmuş gibi göstermek genel yollarınızdan galiba yeter ister inan .
26 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: silence arkadasım bu sizin fikriniz tabii ancak yinede Muhammet diye değilde islam peygamberine Hz. Muhammed desek daha iyi olur. bu hem bizim türk kültürümüzdeki büyüklere saygının hemde modernliğin bir yansımasıdır. Allah hepimize doğru yolu göstersin inşallah.
26 Ocak 2008 . Ankete Git
abdulkadirba: En büyük özelliğiniz bu zaten,hemen aslı astarı olmayan iftiralarla karşı görüştekilere saldırmak.Sizin gibi düşünmeyenlere hemen tarikatçı damgası yapıştırmak.
26 Ocak 2008 . Ankete Git
esömer: janti Arkadas tebrik edrim. Tam isabetli bir noktaya degindigin icin. bundan daha aciklayici bir acilim olmaz,bu dediklerin tarikatlara kafasini kiraya verenlerdir.
26 Ocak 2008 . Ankete Git
unalziya: Silence arkadaş ;Akıl bilinene erdiren yetenek iken,iman akılla bilinemeyene ulaşabilmenin yegane çaresidir.Onun içindir ki iman sahibi olmayan inanmadığının ne olduğunu bilemez,göremez.Şüphesiz ki araştıracağız ,sorgulayacağız. Ancak temeldeki bu farklı bakış açımızdan dolayı görüşlerimizin aynı paralelde olmaması doğaldır.Hakaret etmeden,aşağılamadan görüşlerinizi bildirdiğiniz için teşekkür ederim.
26 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: muhammedin niyeti iyi de olsa kötü de olsa kendine bir yerde payeler cıkarmaya calısırken ahiret korkusuyla insanları dogruya yöneltmeye calıstıgına kanaat getirdim.bana göre basarı bir tarih adamı zekasına hayran kalmamak elde degil.ama ötesi yok bana göre ama bu bana göre.herzaman insanların inanclarına saygı duydum ama sadece içine sindirebilmişlerinkine o bunu emretmiş o zaman budur diyenlerin gözümde zerre degeri de yoktur saygınlıkta kazanamazlar.
26 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: hah bak demissin ben kuranı okudum yargıladım içime sinmeseydi ben de inanmazdım demişsin..ama yoook bu konunun tartısılacak yanı yok yobazlara göre o ne dediyse o!ben de okudum anlamaya calıstım önyargılı olmaya gerek yok ama sığmıyor benim aklıma..ne okursam muhammedin cıkarından baska birsey göremedim.burada su ayet sudur degildir diyecek engin bilgiye sahip olmasam da okudugumu kavrayıp yorumlama yetenegine sahibim..
26 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: ben sizin bu saydığınız konuları sorguladım. ve yine kurana geldim. Allah'ın varlığının delili heryerde bunu gördüm.. herneyse. evrim teorisinide okudum merak etmeyin. ama bana saçma geldi. daha pek cok kitap okudum ama hiçbiri beni tatmin etmedi sacma buldum bazı yerleri doğruydu hak verdim ancak geneli sacmaydı. bence her müslüman her konuda kitaplar okumalı ufkunu genişletmeli. ben sahsen okudum ufkum genişledi bilgi sahibi oldum ama islamı haklı buldum yine.
26 Ocak 2008 . Ankete Git
batsalli: iyi de siz sonuçta Allahın varlığını, hayatın anlamını, nasıl ortaya çıktığımızı sorgulayamazsınız ben ondan bahsediyorum... Mesela evrim teorisi hakkında kitap oku dedim arkadaşa yok sağol kardeş ben doğru yolu buldum beni bozma cevabını aldım
26 Ocak 2008 . Ankete Git
Leyla-tr: batsalli- size katılmıyorum. ben islama inanıyorum ve sorgulayabiliyorum. nitekim kuranın pekçok yerinde akletmezmisini?, düşünmezmisiniz diye ifadeler geçiyor. ilk ayet de 'oku' dolayısıyla insanları yobaz olarak degerlendirip bir kenara atmamanızı öneririm. islam akla ve düşünmeye önem verir. düşünen insan sorgulayandır aynı zamanda.
25 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Sayın prf Yaşar Nuri Oztürk,Sayın Prf Süleyman Ateşi de kabul etmiyorsunuz bu ne iştir.Buna ancak tarafgirlik denir sizin bağlı bulunduduğunuz tarikatlar var anlaşılan onlar arasın daki ihtilaflarıda bize taşıyorsunuz.İnsanları inananlar inanmayanlar diye ayırıyorsunuz bence sabit fikirlisiniz.Kimin inanıp kimin inanmadığinı ancak allah bilir bu yorumlarınızda hatalı.fanatiklik zararlıdır ilim kimdeyse ondanalınmasında yarar var.Size hayırlı günler diliyorum.
25 Ocak 2008 . Ankete Git
batsalli: islama inananların objektif olma şansı yok ki sadece kuranda yazanları savunabilirler, sorgulayamazlar. başka şansları yok...
24 Ocak 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Tun-cem . 17 Ocak 2008