Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 15 Ocak 2007 tarihinde İspanya'da bir soru üzerine yaptığı açıklamada, 'Türban siyasi simge olsa dahi yasaklanmamalı' dedi. Bu açıklamaya göre, kamusal alanlarda devlet görevlilerinin ve öğrencilerin sempatizanı olduğu partiye ait simgesel aksesuarlar kullanmalarının yolu açılmış mıdır?

janti: 1)kuranın hiç bir yreinde baş örtüsü kullanın demiyor sadece ziynet yerlerinizi örtünüz diyor.2)türban baş örtüsü olmayıp tarikatların baş örtme şekilleridir.Dikkat edilirse bazıları örtüyü çene altında bir düğümle bitirir, bazılarıörtünün bir ucunu yanak kısmında bir iğneyle tutturarak bitirir bazılarıda yaşmağın ustüne eşarp topuz olarak bitirilir.Dolayısı ile tarikat simgeleridir.
silence__: niye objektif olmadıgımı düşünüyorsunuz olayda inanan ve inanmayan olarak 2 ye ayrılabiliriz ama burda düşüncelerimi yöneten bir ben varım ben ne düşünüyorsam söyleyebilirim.yeri gelir a dogru söylüyorsunuz mantıklı diyebilirim ama siz diyemezsiniz.siz size dayatılanı ben kendi fikrimi söylerim.
24 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: İslamın tarafındayım derken?
24 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: objektif değilim ben silence, tarafım ben.. türbanın tarafındayım, özgürlüklerin tarafındayım, islamın tarafındayım.. objektifim diyen oldu mu? sizin de objektif olduğunuzu sanmıyorum, çünkü herkes bir taraftadır.
24 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: ama cidden anlayamıyorsunuz.bu konuda objektif birini bulmak zor ama cidden ben sizler gibi körü körüne gözümü karatarak yazmıyorum da okumuyorum da.ben söylemek istediklerimi hangi seviyede anlatacagımı sasırdım sayenizde.neyse kola gelsin.
24 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: ben de sana yazdığım cevapların hiçbirinde sen millete başını aç diyorsun demedim, fetva veremezsin dedim.. ya sen yazdıklarımı anlamıyorsun ya da zeytinyağı gibi üste çıkmaya çabalıyorsun.. adabınızı bozmayın diyen sen, yine 'okuduğunuzu anlamıyorsunuz' diyerek bize salak demeye getiren sen.. vallahi pes.. edep adap nasıl oluyormuş öğret de bilelim, önce fetva şimdi de hayat bilgisi du bakalım..
24 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: janti adabı bozan filan yok yazılanları nasıl yorumluyorsunuz anlamıyorum. Bana hitap eden sadece son söylediğin şey.. her tarikatın ayrı bir başörtüsü bağlama şekli yoktur. Yani genel anlamda yoktur ama olayı kişiselleştirirseniz yapanlar olabilir.
24 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Sayın arkhansonve mavi sakal birbirini tamamlayan yorumlarınız la ikinizede cevap veriyorum 1)Adabı lütfen bozmayın2) Okuduğunuzu anlamıyorsunuz benim hiç bir yazımda başınızı açın demiyor.3)türban la baş ortülsede bizim bahsettiğimiz türk ananesindeki baş örtü değil .3 tür türban şekli anlatmışım sor bakalım hangi tarikatlar ne şekilde bağlıyor bu onların aralarındaki tanın madır. Ya sen bilmiyorsun bu tarikatları yada başörtüsünün günümüze uyarlanmış ayağına yatıyorsun .
24 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Sizinki daha tehlikeli değil mi? Ayetlerde yazanları anlayamıyorsunuz..
24 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: bu arada 2 olasılıgın da verdigi cevap aynı demişim 1. olasılıktakileri de elestirmişim bir öğrenin mantık arayın diye 2. olasılığı da eleştirmişim bu zeka bunu yutar mı diye.ya da bosverin fazla kurcalamayalım ben size kısaca ali topu tut, ışık ılık süt iç diyerek veda edeyim.ama olur da bir ışık görürsem dönüş yaparım tekrar.
24 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: sanırım size tane tane anlatmak gerekiyor.bakınız iki olasılık vermişim 1.emrettigi için takıyorum, 2. siyasi simge olarak takıyorum ama caktırma. bunları da 'ya da' baglacıyla birbirinden ayırmısım.okuyup anlama yeteginizin seviyesini bilmedigim için bu seviyeden girdim bir de.ha bunu da anlamassanız daha inebilrim.
24 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bence sen kendi yazdığının ne anlama geldiğinin farkında değilsin...
23 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: benim yazdıklarıma yüklediginiz anlamlar cidden sasırtıcı...
23 Ocak 2008 . Ankete Git
batsalli: ben genelleme yapmadım ki 'çevremdekiler' dedim, siz cevap vermek yerine saldırmak için açık arıyorsunuz anladığım kadarıyla...
23 Ocak 2008 . Ankete Git
batsalli: ben genelleme yapmadım ki 'çevremdekiler' dedim, siz cevap vermek yerine saldırmak için açık arıyorsunuz anladığım kadarıyla...
23 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: defalarca dediğim gibi, okuyup istediğin hakkında yorum yapabilirsin, ama yanlış ama doğru.. fakat millete fetva veremezsin, verebilmek için bir takım ilmi donanımlara sahip olman gerekir, yoksa kimse seni takmaz, dini açıdan da yükümlülük getirir.. anlatmak istediğim bu.
23 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: 'bir kadına basına neden bu örtüyü gecirdin diye soruldugunda dinimiz emretmiş örtüyoruz dısında cevap alabilen var mı acaba?' haklısın silence yok.. demekki allah'ın emri olduğu için takıyorlar, yani dini bir nedenle.. yani siyasi bir simge değil, dini bir simge, allah'ın emri ya.. şu cümlen her şeyi açıkça ortaya koymuş değil mi?
23 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Kuranda açıkça yazılanların nesini tartışıcaz? Rabbimiz emreder bizde işittik ve itaat ettik deriz. Üzerinde yorum yapılacak olan şeyler ihtilaf arzeden konulardır. Başını örtme konusu Kuran'da geçiyor, nasıl örtüleceğini de Peygamberimiz tarif etmiştir. Hem sorduğunuzda 'Rabbim emrettiği için takıyorum cevabını alıyorsanız' ve bunun üzerine siyasi bir sembol simgelemek için takıyorlar derseniz samimiyetsizliğinizi bir kez daha pekiştirmekten öte birşey yapmış olamazsınız.
23 Ocak 2008 . Ankete Git
silence__: bir kadına basına neden bu örtüyü gecirdin diye soruldugunda dinimiz emretmiş örtüyoruz dısında cevap alabilen var mı acaba?demekki arapcasını da türkcesini okumak fayda etmiyor gözünü kapatıp ne emrediliyorsa yapacaksın o kadar.. ya da herhangi bir cıkarın varsa siyasi simge olarak dürüp büküp kullanabilirsin o bez parcasını burda da cıkarının ne oldugunu kavramıs olman yeterli ama arada kitaba da göz gezdirmekte fayda var gün gelir ahkam kesmen gerekebilir..yorum mu yapıyorsun bre kafir !!
23 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: mavi sakal, biz buna 'genelleme yapmanın ve iftira atmanın dayanılmaz hafifliği' diyoruz..
23 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: batsalli eminim hiçbirini tanımadığın halde zan ile yorum yapıyorsun.. Bu ne bolluk böyle? Çevrendeki her türbanlıyı tarikatçı yaptın.. Ayrıca her tarikatın bir başörtü bağlayış şekli vardır diyorsun. Kabul etmiyorum ben hiç şahit olmadım, ispatsız kanıtsız suçlamalar bunlar..
23 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: batsalli ben de çok insan biliyorum türban takıp da hiçbir tarikatle bağlantısı olmayan.. öyle sallama yorumlarla genellemeci tavırlarla bir yere varamassın..
23 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: tefsir diye bir ilim var, bilir misiniz? kuran mealini öyle okuyup yorum yapmak yetmez, islami açıdan kabul görmez.. allah'ın sünnetine bakacaksın, peygamber ne demiş ona bakacaksın.. öyle kafana göre yorum yapamassın, açar okursun kurandan ilgili ayeti, sonra çeşitli alimlerin tefsir çalışmalarına göz atarsın, peygamberimiz hükmü nasıl uygulamış ona bakarsın.. peygamberimizin hanımları nasıl örtünürmüş mesela, bilir misin?
23 Ocak 2008 . Ankete Git
arkhanson: allah aşkına yaşar nuri kimdir ya, zerre itibar etmem ona.. ayrıca kuranı anlamak için tabi ki de alim olmanıza gerek yok.. fakat siz burada fetva veriyorsunuz açık açık, bu tehlikelidir, sizin sözünüzü dinleyip başını açanlar oldu diyelim, bunun yükümlülüğü size aittir..siz istediğinizi yapabilirsiniz isterseniz incir yaprağıyla da dolaşabilirsiniz, milletin kafasındaki örtüyle işiniz ne? size zorla birşey yaptıran mı var?
23 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Siz Yaşar Nuri'den Süleyman Ateş'ten örnek verdiğiniz sürece zaten anlaşamayız çünkü hiçbirine itibar etmiyorum.Kuran'ı mealinden okuyarak anlayabiliriz bunda hemfikiriz zaten.Ben hüküm yani fetva vermekten bahsediyorum. İşte bu belli bir seviyede birikim gerektiriyor. Kuran'ı mealden okumanın günah olduğuna inanacak kadar cahilse bu onlarında suçudur. Başörtüsü dediğimiz şey kuran da belirtildiği gibi yakaların üzerine kadar dökülen örtüdür.Adına ister başörtüsü ister türban deyin dinin emridir
23 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: (devam)İnsanlarda günaha girmemek için bu kitapları çoğunlukla gazete toplayanlara verdi. Biz bunları yaşadık.günaha girmekten korkan insanlar saf ve cahil olarak nitendirmemek lazım.5Sene öncesine kadar prof Yaşar Nuri Öztürk bu toplumu uyandırana kadar cenaze namazlarını erkekler kılardı şimdi cenazede bayanlarında kılmasını isteyen namaza davet eden hocalar var. Ankara yahyalar mezarlığı hocaları işte size adreste.
23 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Sayın mavi sakal Yazımı anlamadığınız kanaati hasıl oldu bende .Benim yazdığımda kuranı okumak anlamak için alim olmaya gerek yok çünki herkesçe anlaşılabilecek bir dille yazılmıştır.Prof Süleyman Ateş in Tefsirinin ön sözünü okursanızanlayacaksınız.Diğerine gelince tefsirin okunması türkiyede ilk defa AKŞAM gazetesi meali basarak1960lı yıllarda halka promosyon olarak dağıttı derhal diğer basın ve bazı cami hocaları bunun günah olduğunu beyan ederekçogunluk tarafından okunmasını engellediler.
23 Ocak 2008 . Ankete Git
batsalli: türban tabiki simgedir, bunu inkar edenler kendi dediklerine de inanmıyor bence. ben çevremde türbanlı olup da tarikattan olmayan bir kişi bile tanımıyorum. onu geçtim neden benim babannem türban değil de başörtüsü takıyor? türban yeni bir moda akımı mı yoksa?
23 Ocak 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Tabiki dini konularda hüküm verebilmek için iyi bir din eğitimi almanız gerekir. Kuran'ın mealini okuyarak hüküm çıkaramasınız. Tefsir ayrı bir ilim dalıdır. Kimse Kuran'ı türkçe okumak haram diyemez değildir çünkü hayya çok sevaptır. Sonuçta Allah kuranı okumamız, anlamamız ve yaşamamız için göndermiştir nasıl günah denilebilir? Böyle şeyler söyleyenler varsa suçu birazda bunlara inanacak kadar saf ve cahil olanlarda da aramalıyız.
23 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Bu ülkeye senelerce kuranı türkçe okutmadılar ancak imam hatipliler okulda öğrenecek onu sana anlatacak alim o Peki onun anlattığını yazıp anlatii olmaz günah açın o siteyi hangi alimler terceme etmişsiz onlardan alimmisiniz artık ispanyolu çinlisi kuranı okuyup anlayabilecek müslümanlık bu sayede yayılacakdin tacirlerinin elinden bu iş artık çıkt herkes okuyp anlayabilecek.lütfen baş örtüsü hariç yukarıda izah ettiğim gibi türbanın tarikat simgesi olduğunu toplumdan saklamayınız.
23 Ocak 2008 . Ankete Git
janti: Asırlardır aynı numara dini bilginiz nedir alimmisiniz alimler bilir alimler dini yorumlar onlar akıollıdır diğerleri ahmak boşuna artık kandıramazsınız iinsanlar dinlerini açıkça öğrenebiliyor araştırabiliyorlar açın interneti kuranın kaç dile cevrildigini görün( www. kuran.gen.tr) türkçe mealini senelerce günah diye okutmadı bu ülkenin din tacirleri açın bakın kaç dile çevrilmiş arapça olmadığı için olmaz diye yutturdular bu ülkeye halbuki notmal arapça bile bilen kuranı çözemez arapça ayrı .
23 Ocak 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: Tun-cem . 17 Ocak 2008