Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

En çok hangi vakit namazı kaçırıyorsunuz?

oyuncakbulut: Her şeyden önce kılanlara Allah kabul etsin diyorum...Dinin ticaretini yapmadan inananlara saygım sonsuz...Elhamdülillah Müslümanım ama 1993 yılıından beri başım secdeye değmedi..
Dilemma: Dini yenilemekten saçma bir şey olamaz. 1400 yıl önce gönderilmiş şeylerin geçerliliği gitti diyorsunuz yani? Peki sizin yaptığınız değişikliklerin doğruluğuna kim karar verecek? Allaha danışacak mısınız?
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
zıpıracik: islam dini hakkında konuşacaksan aç biraz kitap karıştır. çok biliyormuş gibi islamda reform şart diyene kadar otur dinini öğren. islam dininin mükemmeliğinden bihabersin belli. dinde reform ve yenilik diye bişey olmaz. dini sorgulamak olmaz. çünkü islam dini zaten her çağa ve her insana hitap eden kusursuz bir din. emrettiği yada yasakladığı şeylerin her çağda yeniden yorumlanması dini değiştirmek anlamına gelir. bu konu yoruma açık bir konu değil.
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
zıpıracik: ve ayrıca oyuncakbulut evet müslümanım diyen birinin alnının secdeye değmesi şart. islamın ilk şartlarından hatta.' şeriatçımısın sen?' diyerek insanları susuturmaya çalışıyorsun. ama konuştukça batıyorsun.
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
zıpıracik: islam dininin bazı boş anlamsız yönleri mi?islam dininin anlamsız boş yönlerinin olduğunu ve islamda reformun şart olduğunu söylemek kimsenin haddine değil.
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: En azından başörtüsünün islamın bir parçası olduğunu reddetmiyorsun, bu da bir gelişme...
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
oyuncakbulut: Tatarizmaya bu hususta sonuna kadar katılıyorum...Bakın arkadaşlar..İslamiyet dininin özü 'doğruluk,iyilik' temeli üzerine yapılmıştır...Kötülükleriden alıkonulup iyiyi kavrama temel, esas olmuştur..Ancak İslam dininin bazı boş,anlamsız , gereksiz olan yönleri -mesela başörtüsü- tekrar reformist bir tarzda ele alınıp gözden geçirilmelidir...
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Reform dinin çıkış kapısıdır. İnsanların kafalarına göre yön verdikleri din din midir? Dinler inancımca zaten insan yapımı ama en azından Allahın gönderdiği iddia ediliyor. Ama siz direk olarak dini günümüze uyarlayalım diyosunuz..
15 Temmuz 2008 . Ankete Git
Tatarizma: Dilemma 500 yıl önce olanları dogmacı bir zihniyetle aynen bugüne taşımak olamaz İslam'da reformu savunmak deistlik değil aydınlanmacılıktır ben müslümanım ama diyorum ki; İslam'da reform şart!
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Evet değilim.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
oyuncakbulut: Bayram namazı kılmıştım...Sanırım Şeker Bayramı idi..
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
celikihsan87: 1993 e kadar ne olduğunu sorabilir miyim haddimi aşmıyosam :)
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
affelay: dilemmanın yorumları kafamı karıştırdı. sen şimdi müslüman değilim mi diyorsun?:)
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Türk toplumunun büyük çoğunluğu böyle söylüyor. İbadet, ayet bilmezcilik ama sorunca elhamdülüllah demeyi bilmecilik. Teorik olarak deist sayılırlar. Din ile ilgili şeyleri reddedeler. Türbana karşı olurlar, Allahın yasaklarını (dinlerdeki) kabul etmezler. Yani Allahın varlığının farkındalar, ama ibadet, kural yok. Deizm ile İslam arasında sıkışmış insanlar diyebiliriz. Net bir inançları yok onların.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Ateşe tapmayan zerdüşt örneği vermiştim, bence aynı mantıkta.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Namaz islamda herhangi bir emirden çok daha farklıdır ama buna rağmen namaz kılmayan birisi için dinden çıkmış yada bu şekilde müslüman olamazmış muamelesi yapmak doğru değildir.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Galileo: her dinin belli yükümlülükleri var.bunları yerine getirmemek bir tercih ve bu durumda dinsiz olunmaz günahkar olunur.çelişki yok bence..
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: İyide ben namaz kılmadığı için konuşmuyorum ki. Aynı zamanda müslüman olduğunu iddia etmesi de ilginç geldi. Ayrıca birkaç ay öncesini hatırlatma bana. Profil mesajımı okursan o zamanlar yazdıklarım geçersiz. Bende bir zamanlar namaz kılmıyorum ama müslümanım diyordum.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
fidem: Karışmak derken... Karışmak tehdit etmek değldir. Eleştiri ve tenkit de bir karışmadır sonuçta.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Kararlarına ne karışacağım, ona namaz kıl yoksa döverim mi diyorum? =)
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
fidem: Dilemma sakin ol. Bir kaç ay öncesine kadar en müslüman sendin... Bu yüzden senin de bilmen gerekir ki din ve ibadet allah ile kul arasındadır. Sen burada çelişki var falan diyerek hakikaten üzerine hiç vazife olmayan bir olaya karışıyorsun. Bırak kim nasıl olmak istiyorsa olsun. Kimsenin sana ve kararlarına karışamayacağı gibi, sen de yapamazsın bunu kimseye bu gibi konularda...
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Müslümanım ama namaz kılmıyorum demekte çelişki görüyorsam bunu dile getirme hakkına sahibim. Sana namaz kılmıyorsun git bu siteden dersem (ayrımcılık yaparsam) suç olur.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Cevap bulamayıp yapmadığın ibadetlerin önüne laiklik kalkanını koyarak kurtulamazsın ki. Burada adam gibi bir tartışma yapmaya çalışıyorum sen cevap bulamayınca neler diyorsunsun. Bu işte..
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: 'Sana ne, sen kimsin' ben dilemmayı ve bu sitede yazılanlara olumlu olumsuz yorum yapma, polemik açma hakkına sahibim.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Ne şeriatçısı ne saçmalıyorsun en başında ben müslüman değilim. Eğer namaz kılmıyorsun diye sana baskı yaparsam eğer bunları söyleme hakkı sana düşer ama ben sadece çelişkiden bahsediyorum. Kıl kılma bana ne? Ama müslümanım aynı zamanda diyorsun bence çelişkiden söz ediyorum. İfade4 özgürlüğüm var...
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
oyuncakbulut: sana ne kardeşim sana nee? Hasta etme adamı..Sana mı soracağım kıldığım/kılmadığım namazı..Sen kimsin? Laik bir ülke de sana düşmez birisinin dinini anlayış şekli...Şeriatla yönetilen ülkelerde olur bu sorgulama..Şeriatçı mısın sen?
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
xmystery: Din eğer böyle,insanı her şeyine kadar kısıtlayan bir dinse(ki müslümanlık böyle bir din değil) istemem öyle din.Müslümanlık bir sürü bakımdan yanlış anlaşılyor,bu Kuran-i Kerim'in yanlış yorumlanmasından kaynaklanıyor.Söylenen şeylerin çoğu Kuran-i Kerim'de yok,olsa bile farklı bir biimde var
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Kapak olmuyor da daha çok dipe batırıyor sizi. Alkol içen, namaz kılmayan müslüman. Sadece cehennem korkusundan ağızda 'müslümanım' demek oluyor bu galiba. Ne kötü bir yaşam! İnançsal açıdan boşta olmak. Diniyle çelişmek. Ayrıca özel hayatını sormadığım sürece 'sana düşmedi' 'seni ilgilendirmez' demek tartışma adabına aykırı şeyler. Tartışmayı bilmiyorum diyorsanız susarım, sorun değil.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
oyuncakbulut: Çelişki melişki yok bence...Üstelik kılmayı da düşünmüyorum...Ben müslümanım ve namaz kılmıyorum..Ben de böyle yaşıyorum dinimi...Ayrıca sana düşmez kimin müslümanım dayip kimin namaz kılmak zorunda olup olmadığı...(Gittiğim piknik yerlerinde de kim olduğu farketmeden rakımı koyup bardağa içiyorum...Bu da kapak olsun sana)
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Dilemma: Elbette beni germedi ama çelişki geldi ve bunu belirtmekte özgürüm sanırım. Onun için 'polemiğe gir' diye bir buton koymuşlar. İfade özgürlüğü var. Müslümanım ama namaz kılmıyorum, satanistim ama kedi kesmiyorum, zerdüştüm ama ateşe tapmıyorum gibi bir şey oluyor.
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
oyuncakbulut: Değmek zorun da mı? Ve sana ne? Derdi seni mi gerdi?
14 Temmuz 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: meteyazici94 . 13 Temmuz 2008