Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İlköğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin içeriği sizce nasıl olmalı?

arkhanson: laik bir devlette devlet din dersi vermez.. bırakın herkes dinini istediği yerde öğrensin, bırakın kuran kurslarını
r.berkan21: arkadaş başta yanlış anlaşılmış... laiklik dinsizlik demek istemiyor.. din ve devlet işlerinin ayrıldığı ülkede devletin din eğitimi vermesi yanlış diyor... ve bende katılıyorum...
27 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: tebrik ediyorum çok güzel bi yere değindin... sorunu dinbilgisi uzmanı prof. dr. mavi-sakal ve prof. yarı dr. psemadaya gönderiyorum...
25 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: ben istemezsem bir tarikatin görüşünü benimsemem, inanç esaslarını ibadetime sokmam. ama bu devlette söz konusu değil. cumaya gidiyorsun, hoca devlete dua ediyor sen amin diyorsun. okulda din dersinde 'zırva'ları dinliyorsun, mecbursun. beyin yıkamaysa devlet de yıkıyor hem de en alasını yapıyor. dini de öyle bir eksene oturtmuşlar, öğrettikleri islam mı acaba?
25 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: diyanetten öte devletin hatası var. sonuçta diyanet kukla bir kurumdur. oturtmuşlar oraya birini devlet ne derse o, ideolojiye ters düşmez. zaten dandik konularda konuşur. kürtaj haram mı, tavuk kurban olur mu.. hiç siyasi konularda knuşabilir mi? sıkar biraz. müslümanlar üzerinde bir etkisi de yok, olamaz da zaten.
25 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: ne yani yıkanmış beyinleri imha mı etmeli?
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Ben çözümün senin dediğin gibi olabileceğine de inanmıyorum. tarikatler devletten daha tehlikelidir bence yine de. Ama diyanetin yanlışı var, bunu kabul ediyorum.
25 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: şu anda zaten tarikatlerin elinde, bunun önüne geçemessiniz ki.. din dersleri zaten çok ama çok yetersiz millet illa ki dinini öğrenmek isteyecektir. ki tarikatlerin vereceği eğitim devletin verdiği eğitimden daha yoz değildir..
25 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: şimdi fisun, diyanet herkese eşit yaklaşsın diyosun.. mesela ben çıktım mecusiyim dedim devlet benim için de hoca tayin edecek mi? ibadethane açıp parasal destek verecek mi? satanistim dedim, ayin düzenleyecek mi benim için, ya da kedi bulmak için imkan sağlayacak mı :D bunun sonu bucağı yok. devletin şu anda hanefi hukukunu benimsemiştir. tabi bu hukuku da kendine göre ideolojisine göre tahrip etmiştir.
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Hımmm hangi tarikatlere bırakmamızı isterdiniz bu işleri? o zaman tam laik oluruz değil mi?
25 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: şunu kabul etmek lazım cuma artık siyasi bir ibadettir. bakın burada sözümü yanlış anlamayın, bazıları 'darül harb' olarak kabul ederler benim söylemek istediğim o değil. ama müslümanları bilinçlendirmek, harekete geçirmek misyonunu cuma namazı ve cuma hutbeleri vaazları kaybetmiştir. devlete, millete dua ettiriliyor cumalarda.. türk-islamcı söylevlerin kürsüsü adeta.
25 Mart 2008 . Ankete Git
arkhanson: evet ugugug doğru anlamışsın. laik bir devlette diyanet kurumu olmaz, devlet imam yetiştirmez ve maaşa bağlamaz, camilerdeki vaazları belirlemez, din dersini zorunlu tutamaz. eğer devlet yapsın, devletin kontrolünde olsun diyorsanız ne sizin devletiniz laik olur ne de öğrendiğiniz, yaşadığınız islam dini olur. cuma namazı ve vaazları bir ibadet mi yoksa devletin ideolojisini yaymak için bir propaganda kürsüsü mü?
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: O yaşa kadar bekleyecek mi zannediyorsun, evinden aldığı yetersiz bilgiyse yanlış yönlendiriliyorsa yine aynı noktaya gelinir. Ben görüyorum, minicik çocukları kapatıp gönderiyorlar. düşünsene evde zihniyet zaten aynı! Değişmez bu kolay kolay...
25 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: yani fisun söylemek istediğim belli bir yaştan sonra (mesela 20) herhangi bir tarikata mensup olmanın yanlışlıklarını öğrenebilir... buna göre inancını doğru yerlerde bulabilir...
25 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Yaş sınırı kişisel hak ve özgürlükler açısından olmalı, 8 yaşında bir çocuk ve ya kız hangi dinin doğru ve ya yanlış olduğu üzerine düşünemezki, ailesi onu kursa gönderip taze beynine pekte anlamayacağı şeyler sokulunca aklı karışır, dini yanlış öğrenebilir. Ve ya belkide müslümanlığı seçmeyecek ilerde...
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Yaş sınırı falan olmaz, cılkını çıkarırlar. Dedim ya, şu an bile denetlenmiyor.
25 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: olmalı...
25 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: o yüzden diyorum ya yaş sınırı olmamlı...
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Tam üstüne bastın...
25 Mart 2008 . Ankete Git
Dilemma: Devlet denetimi olmazsa çığrından çıkar, çoğu kişinin amacı Kuran öğretmek değil tarikat oluşturmak.
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Bir tarafta nur camaati öğretir dini, diğer tarafta nakşiler, öte tarafta kadiriler, bilmemneciler. Çıkabilecekmisin işin içinden? Diyanet herkese eşit yaklaşırsa bu sorun çözülür.
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: Kuran kursları serbest olursa sence ne olur? Bunu arkasından o gelecek tabi ki. Madem devlet karışmayacak, kim yapacak bu işi? Denetimi şimdi bile yapılamayan kuran kursları. Hoşgeldin tarikat, cemaat eğitimi. Ben devleti tercih ederdim doğrusu!
25 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: hayır "laik bir devlette devlet din dersi vermez.. bırakın herkes dinini istediği yerde öğrensin"e katıldım...
25 Mart 2008 . Ankete Git
fisun: 'Bırakın kuran kurslarını' demesine mi katıldın uyukucu?
25 Mart 2008 . Ankete Git
uyukucu: bende bunu anladım ve katılıyorumda fakat yaş sınırı olsun, beyinler yıkanmasın yoksa bu şekilde gerilemeye devam ederiz... dine lafım yok yanlış anlamayın... tarikatlara ve terör örgütlerine...
25 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Ben yukarıdaki yorumdan bunu anladım.
25 Mart 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bence şunu anlatmak istemiş: 'Devlet laik olduğundan okullarda din dersi vermesi yanlıştır. Bu yüzden din dersi kaldırılmalıdır, onun yerine yalnızca isteyenler çocuklarına istedikleri yerde eğitim verebilmelidirler dini konularda. Kuran kurslarını rahat bırakın, okullardaki din dersi yerine isteyen çocuklarını yaş sınırlaması olmadan Kuran kurslarına yazdırabilsin, böylece milli eğitim din eğitiminden elini çeksin, din eğitimi ailenin isteği doğrultusunda Kuran kurslarına kaydırılsın.'
25 Mart 2008 . Ankete Git
haceriye: Laiklik demek dinsizlik demek değil diyorsunuz ama dolaylı yollardan bunu söylüyorsunuz.Söylediğiniz şeyle ne demek istediğinizi söylerseniz sevinirim. Ezbere konuşmayı bırakalım lütfen.
25 Mart 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ayazcem . 11 Mart 2008