Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

İslam dininde mezheplerin yeri var mıdır?

stratocaster: mezhepler vardır ama hepimiz müslümanız sonuçta
12 Eylül 2006
kleberson: tabi ki vardır
11 Eylül 2006
cazgır: Derin bir konu
8 Eylül 2006
zeynoop: vardır tabi
5 Eylül 2006
hatije: 'Ümmetimin ihtilafı rahmettir.' Hadis-i Şerif
4 Eylül 2006
eylül23: Biz mezhep bilmeyiz,yolumuz vardır/ çağırma meclis-i riyaya bizi / biz şerbet içmeyiz dolumuz vardır./ bizim söyleyecek sözümüz vardır
3 Eylül 2006
cagri1: Mezhep vardır ama mezhepcilik yoktur. Mezhebi ayrı bir din gibi algılamamak lazım.
1 Eylül 2006
temhem78: mezhepler zenginliktir
27 Ağustos 2006
eylül23: Biz mezhep bilmeyiz,yolumuz vardır/ çağırma meclis-i riyaya bizi / biz şerbet içmeyiz dolumuz vardır./ bizim söyleyecek sözümüz vardır.
27 Ağustos 2006
hanım-ağa: Sn.Ergenekon;Kur'an-ı Kerim'i esas lamadığımıza dair deliliniz nedir?Laf ola beri gele diye mi konuşmaktasınız?
26 Ağustos 2006
ERGENEKON: Hanım-ağa bunlar neyin bölümleri. Referans olarak Kuran-ı al lütfen.
26 Ağustos 2006
ERGENEKON: Mezhepler, her coğrafyada yaşayan insanlara göre islamın izin verdiği ölçülerde o coğrafyanın şartlarına göre insanların islamı yaşamalarını sağlar.Mezhep konusunda katı olmamak gerekir asıl olan şey bellidir. Kuran-ı Kerim de yazanlar.
26 Ağustos 2006
kingado: bildiğim kadarıyla mezhep var, anladığım kadarıylada katkısı yok
26 Ağustos 2006
Magicman: yoktur efendim..
25 Ağustos 2006
ulusalci: Peygamber imizin olmayan sözlerini sahipleniyoruz da en önemlisi ilim Çin de de olsa gidip bulun sözüne hiç uymuyoruz. İslamın bir gözü de Bilimden bakar. Bilimsel olmayan İslama da uymaz. mezheplerde iklimsel ve yöresel olmayan bir sürü saçmalık var.
25 Ağustos 2006
ulusalci: 1400 yıl önceki insanların anlayacağı Kuran ı, Türkçe tercüme edilmiş şekliyle niye anlayamayalım, üstelik 1400 yıldır insan beyni çok gelişti. sedece anlamak istemeyenlerle anlatmak istemeyenler var. sözde din adamları Kuran da varmış gibi bazı hurafeleri halka dayatıyor. oysa Nisa suresinde yazdığı gibi yakın akraba evliliklerinin yasak olduğunu halka anlatsalar daha iyi olmaz mı.
25 Ağustos 2006
ulusalci: Hadisler İslam da referans olarak gösterilemez. İslamın tek referansı Kuran dır...
25 Ağustos 2006
hanım-ağa: Bölüm4-Bir hak mezhebe uymamak cahilliktir. Kendi başına ayetleri hadisleri anlayacak kadar, mezhep kuracak kadar çok allameseniz diyecek bir lafım yok, ama değilim diyorsanız bir mezhebe uymak zorunluluğu doğar. Necmeddin Kübra hazretleri ‘Allah’a giden yollar mahlukatın nefesleri adedincedir’ demiştir. Önemli olan farklılıkların güzelliler ve çeşnilikler olduğunu kavrayarak, insanları yönlendirebilmektir.
24 Ağustos 2006
hanım-ağa: Bölüm3-c) hadislerin bilinmemesi, sıhhat derecesi ve ölçüsü konusundaki farklı anlayışlar, d) İçtihat usûl ve gücünün farklılığı, e) sosyal ve tabiî çevrenin tesiri. Bir çok ameli mezhep ya da düşünce sistemi ortaya çıkmıştır. Bunlardan büyük bir bölümü, taraftar bulamadığı için zamanla yok olmuştur. Ancak Hanefî, Şafiî, Malikî, Hanbelî ve Caferî mezhepleri hayatlarını devam ettirmektedirler.
24 Ağustos 2006
hanım-ağa: Bölüm2-İslam literatüründe mezhepler itikadi mezhepler ve ameli (fıkhî) mezhepler olmak üzere ikiye ayrılır. İtikadi mezheplerin oluşmasının arkasında siyasi sebepler yatmaktadır. Ameli mezheplerin ortaya çıkışı, dinî sebeplere dayanmakta olup,çıkış sebepleri; a) Kitap ve sünnette geçen bazı kelime ve cümlelerin farklı anlaşılması ve yorumlanması, b) sözün hakikat veya mecaz anlamlarına çekilebilmesi,
24 Ağustos 2006
hanım-ağa: Bölüm2-İslam literatüründe mezhepler itikadi mezhepler ve ameli (fıkhî) mezhepler olmak üzere ikiye ayrılır. İtikadi mezheplerin oluşmasının arkasında siyasi sebepler yatmaktadır. Ameli mezheplerin ortaya çıkışı, dinî sebeplere dayanmakta olup,çıkış sebepleri; a) Kitap ve sünnette geçen bazı kelime ve cümlelerin farklı anlaşılması ve yorumlanması, b) sözün hakikat veya mecaz anlamlarına çekilebilmesi,
24 Ağustos 2006
hanım-ağa: Bölüm1-Mezhepler, yani kişisel içtihadi görüşler, kişisel değerlendirmelerdir. İçtihadlar peygamberimiz zamanından itibaren çeşitlilik göstermiştir. Çeşitli oluşu ümmete kolaylık ve rahmet olmuştur. Teke indirmek sıkıntı verir. Uygulama zorluğu ortaya çıkarır. Mezheb (kişisel ictihadi görüş) sahabe toplumunda da vardı. Sahabenin müctehidleri çok az sayıda idi. Diğer sahabiler onların görüşüne (mezhebine) tabi oluyorlardı.
24 Ağustos 2006
Wizard: ha lotus yemişsin, ha kafa sallamışsın. aynı payda çizgisinin altında içtima verirsin.
24 Ağustos 2006
metallicens: İslamda mezhep tabiki vardır.Eski zamanlarda farklı yerlerde yaşayan müslümanlar bu mezhepler sayesinde dini öğrenme fırsatı bulmuştur.Mezheplerin de görevi dini faklı kesimlere öğretmektir.Ancak mezhepler içinde küçük farklılıklar da olsa bunlar dini çıkmaza sokacak yada çeliştirecek kadar sapkın düşünceler değillerdir.Dikkat edelim.
23 Ağustos 2006
ozge_ceza: bence mezhep die bişi yoktur sınıfta çok tartışma yarattım ama yok işte tamamen bölünme amaçlı bende mezhepsiz bir müsümanım anketi yapanada çok tşkkürler
23 Ağustos 2006
ulusalci: Arkadaşlar, soruyu iyi okuyun, soru; İslam Dininde mezheplerin yeri varmıdır. derken dikkatli düşünmenizi tavsiye ederim. Şirk diye birşey var...
23 Ağustos 2006
ado_60: mezhep vardır da katkısı vardır zararı mı onu bilemiyorum
22 Ağustos 2006
kemal-mhp: Mezhepler var ve bazen insanların fikir ayrılığına düşmesine neden oluyor
22 Ağustos 2006
fatihyogurtc: Bu konuda yazacak okadar güzel şey varki...Bu bizim dinimizin ne kadar zengin, ne kadar insan hayatını önemseyen, ne kadar mantığa uygun, ne kadar ince düşünülmüş ve bize sunulmuş olduğunu gösterir.
22 Ağustos 2006
umay: meshep deil mezhep arapçadaki zehebeden gelir gidilen yol demektir
22 Ağustos 2006
Anketi oluşturan üye: ulusalci . 17 Ağustos 2006