Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Mücadele edilmesi gereken irticai hareketler hangileridir?

perfectidea: ne kadar kusursuz bir anket oylanmayacak bir şık yok.tebrikler arkadaşım ben artık anket yapamıyorum senin gibi beyinlere 10 üzerinden 10 puan
19 Ekim 2006
hanım-ağa: Bölüm2-Rahmetli Necip Fazıl da, hep kurtuluşlardan dertlenir ve derdi ki: “Allah bizi bu kurtarıcılardan kurtarsın!”Ne kadar haklı ve güzel dile getirmiş heme yaşamayacaksınız hemde öğretmeye kalkacaksınız tezat tezat!olmaz bu kadar, olmamalı … Cemil Meriç’in dediği gibi- irtica “Murdar halden o muhteşem maziye kanatlanmaksa, her namuslu insan gericidir.”“Ne harabiyim, ne harabatiyim /Kökü mazide olan atiyim.”Anlayana bu sözler kafidir.
18 Ekim 2006
hanım-ağa: Bölüm1-, “Sorsalar mağdurunu gaddar kendin gösterir:)).”Neden hiç yakından uzaktan gericilikle alakası olmayan mükemmel dinimiz İslam’a gericilik yaftası yapıştırma yarışında, bazı insanlar önde giden olmak isterler,neden namaz kılmayanlar ezan hakkında ahkam keserler,neden tesettür uygulamak istemeyenler bunu uygulamak isteyenlerin önünde sed olup, tepinirlerİşte irtica budur!dayatmacılıktır!Cahiliye devrine dönmek isteyiştir!
18 Ekim 2006
annabell: mücadele edilmesi gereken gerici hareketlerden birisi de mürtecinin kendinden olmayana dinsiz ve kafir diyerek küfür etmesidir
18 Ekim 2006
annabell: Gericilerin hedefi, Türk milletinin geleneksel inançlarını tahrip etmektir. Töre ve namus cinayetlerine hizmet etmektir.
18 Ekim 2006
annabell: İrticadan anlaşılan...dinin gerici bir biçimde yorumlanarak siyasete alet edilmesi, laik rejime karşı şeriat özleminin güçlenmesi, yaşam biçiminin geğiştirilmek istenmesidir....turban sonra çarşaf sonra Arap alfabesi, arkasından Menemen yobazlarının aklanması...laik devleti yıkmak, inanç maskesi altında insanların din duygusunu sömürerek devleti ele geçirmek. Ülkeyi iç ayaklanmalara doğru itmektir. Allahu Ekber siper edilerek yasaları protesto etmektir
18 Ekim 2006
doğrucu: çoğu diyim ama ek olarak irtica var irtica var diyen irticacıları da unutmamak gerekir ülkeyi 10 yıl geriye götürmek istiyorlar
18 Ekim 2006
annabell: İrtica, gericilik demektir. Gericiliğin tarifi ise; Toplumda yeniliklere değer verilmemesi, her yönüyle eskinin özlenmesi ve eski düzenin geri getirilmesi için çalışmak..irticanın belirtileri; tarikatlerin, şeyhlerin siyasete egemen olmaları, siyaset ,bürokrasi ve ekonomide din ağırlıklı örgütlenme, medeni yasaların dini engellediği düşüncesi, tekbir sesleri ve arapça yazılarla protestolar, din sömürücülerinin iffet ve namus kavramlarını değiştirip toplumu kışkıtması
18 Ekim 2006
JohnNash: şu irticanın tanımını bana yapacak bir babayiğit çıksın yaaa :)) lütfen tanımı yapan kişi kim olursa devletin iç dış tehditlerinden bahsetmesin çünkü bu tehditler sadece dini değildir, alın size en büyük tehdit abd gelmiş komşumuz olmuş, alın tehdit mossad mit'e egemen olmuş, alın tehdit pkk ıraka söz geçirdi, alın tehdit israil vurdu dünya izledi, alın size tehit iran, alın size tehdit milli güvenlik siyaset belgesi elden ele dolaşır olmuş ki bir devlet bakanın dahi görmesnin yasak olduğu belg
18 Ekim 2006
CoM_X: hiç biri.bu anketi islamı yanlış tanımak ve bu şekilde tanınmasına teşvik olarak algılıyor ve kınıyorum !
18 Ekim 2006
hanım-ağa: 10-Kuran-ı Kerim'den bazı ayetleri tek başına yorumlayarak dini kalıplar içine sokmak evet bu maalesef yapılan büyük hatadır.İşlerine gelince dinsizliği din edinmişlerin kullandıkları yöntemdir .Ne diyelim ,Allah(c.c)ıslah etsin!Güzel anket tebrik ederim.”Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !der Hz Mevlana”Önce kendi nefsime sonra...
17 Ekim 2006
hanım-ağa: 9-Dinin ruhundan kopup sadece şekline bağlanmayı esas almakElbetteki ikisi ayrılmaz bir bütündür. Etle tırnak misali Tırnaklarınızın çekildiğini düşünün parnmaklarınızın işlevlerini yerine getirme imkanı yoktur
17 Ekim 2006
hanım-ağa: 8-Dini özünden uzaklaştırmak, dini temel ilkelerine aykırı olarak algılamak ve yorumlamak olacak şey mi İslamın şartları ve imanın şartları bellidir.Kur’an’da nasıl yaşayacağımız belirtilmiştir. Hz Aişe Validemizn buyrduğu gibi “Canlı Kur’an” olarak Efendimiz yaşamı ile bize uygulamalı olarak gösterilmiştir.
17 Ekim 2006
hanım-ağa: 7-Çağdaş gelişmelere, bilim ve sanata karşı gelmek Çağdaşlık tanımı bana göre tenolojik ilerlemeye ayak uydurmaktır.En ileri teknolojiyi elbette alınmalıdır.Ama kendi inacım ve kültürüme zarar verecek olan batı yaşam tarzını adapte edilmesi çağdaşlık olamaz! ve bilim dedikleri darwincilikse elbette karşı gelinir sanat çıplak heykeller ise bizden uzak olsun!Hem müslümanım diyeceksin hemde maymundan geldiğine inanacaksın hemde çıplaklığı sanat olarak telakki edeceksiniz bu olmaz: )
17 Ekim 2006
hanım-ağa: 5-Dinden sapmak ve cahiliye dönemine geri dönmek Allah(c.c) muhafaza buyursun!İslam dini ile saadete huzura erme nimetine kavuştuktan sonra dinsizliği din edinenlerin dini kin edinenlerin durumuna dönmek olacak şey mi!6-Milli egemenlik ilkesine karşı çıkmak bu vatanın bir karış toprağına zarar veren vatan hainidir!ya bunca şehid Allah rızasını kazanmak için bu vatan uğruna kan döktü…
17 Ekim 2006
hanım-ağa: 3-Allah muhafaza Allah’a şirk koşmak elbette karşı olunmalı kim “Allah’tan başka ilahlar edinirse” küfre gitmiş olur.Ayrıca yeniliklere değer vermemek ne demek olur mu öyle şey! Teknolojiyi almalıyız alıp en iyi şekilde değerlendirmeli milletimizn en iyi şartlarda yaşamasını sağlamalıyız. 4-Dar görüşlü kimselere dinsiz ve kafir elbette denmez bunada katılıyorum!dar görüşlüolanlara gönül gözlerinin açılması hususunda dua edilmelidir.Küfre gitmek ve dinsiz sayılmanın şartları bellidir.
17 Ekim 2006
hanım-ağa: 1-Dini siyasete alet etmek buna katılmamak mümkün değil, mesela solun Alevi-Sünni çatışması oluşturup oy uğruna yararlanması gibi, veya geçmişte tesettür konusunda yürüyüş yapan kardeşlerimizin neden şimdi ortalıkta görünüp hak aramadıkları gibi…2-Saltanatın geri gelmesini istemek ya istemeye gerek yok ki eskiden 1 padişah vardı şimdi 550, gitmemiş olanı geri istemek nasıl olacak…
17 Ekim 2006
bursadan: hepsi...daha da uzar gider bu liste..
17 Ekim 2006
ulusalci: 10 puan, yoruma gerek bırakmayan bir anket tebrikler.
17 Ekim 2006
aykan22: yasam zaten bir mücadele
17 Ekim 2006
istante: esasında hepsi....ama bunların hepsi de bol sayıda var....halkın çoğunluğu laikliğin ne demek olduğunu bilmiyor ve istemiyor...ve bunlar artık açık açık konuşulabiliyor...türkiyede irtica vardır ve gerekli her önlemin alınması gerektiği görüşündeyim...müslümanım ama laik bir ülkede özgürce yaşamak istiyorum...bu topraklarda islam cumhuriyetinin olmasını istemiyorum....
16 Ekim 2006
umutkahya: hepsine birden çok doğru olmuş anket 10p..... hepsine birden savaş vermek gerekir
16 Ekim 2006
firavun: Burdakilerin hepsi laik ilkesine karşı ama bunların hepsi ülkemizde oluo.şaşırılcak bişi deil.
16 Ekim 2006
archiby: tebrikler.. 1o puanlık bir anket :)
16 Ekim 2006
schook: vay be çok güzel tespitler sn anna, İslam dinini çirkin göstermeye çalışanlara bu kadar kızdığınızı bilmiyordum :)) sizi yanlış tanımışız bu güne kadar, dediklerinize aynen katılıyorum ( hepsine değil tabi )... dinsizliği din edinenlere karşı bu kadar mı güzel anket yapılır :)))
16 Ekim 2006
kucukkadin: Bunlarin hepsi irticai..Dini,ticarete alet ederek din istismari yapanlardan tut Kurani Kerimi kafasina göre yorumlayanlara kadar...
16 Ekim 2006
melmas: kardeş anketin özü güzel ama hangisi demişsin bütün seçenekler cvp zaten bende bunu anlayamadım hepsini işaretliyoruz insanların ana fikrini yakalayamıyoruz nese yinede tbr.
16 Ekim 2006
e_X: birisi irticanın tanımını yapsın. buradakilerin hangisi irtica hangisi dini yanlış kullanma anlamadım.
16 Ekim 2006
Ugugug: (100 x Toplam) / (Katılım x Seçenek sayısı) oranı en yüksek anketlerden biri olacaktır.
16 Ekim 2006
Ugugug: Gerçekten hepsi mücadele edilmesi gerekenlerdendir. Güzel anket ve çok güzel seçenekler. Bunlala mücadele edilmesine kimse karşı çıkmaz gibi geliyor bu sitede bana. Bunlarla mücadele herkesin memnun olacağı şeyler diye tahmin ediyorum.
16 Ekim 2006
Anketi oluşturan üye: annabell . 13 Ekim 2006