Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Amerikalı yazar Henry Clausen, Aleladenin Ötesi kitabında, 'Değerlerin hastalanması' tezini öne attı ve değerlerin hastalanmasının çağımızın bunalım nedenlerinden biri olarak gösterdi. Dinin hastalığa uğrayan değerlerini de bu bunalımın sorunlarının başında geldiğini belirtti ve bu hastalığın kaynaklarından birinin batı, diğerininse doğu olduğunu öne sürdü. Clausen’in tezinden gidecek olursak, sizce hangisi din değerinin hastalanmasına daha çok sebep olmuştur?

baltam: Tüm dinler kan çıkarmıştır, doğu batı ayırmaya gerek yok.(Hinduizm vb. dinler dışında)
29 Nisan 2015
berxay: Bence bu konularda genel bir yorum yapmak yanlış. Benim değerlerim herkesle bir olmak zorunda değil ki.
4 Şubat 2013
Kurtulus99: Amerikalı yazarlar bayılırlar her işin sonunu Doğu-Batı meselesine,kültürler farkına bağlamaya.Dinin adı ne olursa olsun, ortaya çıkış sebebi sosyolojik,tarihi vesaire bir çok unsuru içinde barındırır.Gelişimi de bunların hepsine paralel ve her bir olgunun birbirine gebe olduğu bir düzlemde seyreder.Bunları topyekün silip, işi sadece kültürelciliğe bağlamak,pek tabii kendi gözünde 'medeniyet kurmuş' olanların 'medeniyetsizlere' vaaz verme hakkını elde ettiğini sananların işidir.
4 Şubat 2013
ukela: Hangisi daha kötüdür bu değerleri yok sayan mı yozlaştıran mı? İşte o zaman doğu veya batı diye bir cevap verebiliceğim.
4 Mart 2010
padişah: Dine zarar verenler dinini samimi yaşamayan diindarlardır.
7 Ocak 2010
keremege: Doğusu batısı yok bu işin. İkisi de suçlu değil mi? Asıl merak ettiğim; dini böylesine kullananlar, ayaklar altına alanlar, bir nevi pisliklerini örtmek için kılıf olarak kullananlar neden belalarını bulmuyorlar...
16 Haziran 2009
dpd06: Din zaten başlı başına hastalık yayan bir şeydir.Düşünsenize,insanlardan tam sadakat ister,barış ister ama aynı zamanda dini reddedenleri de öldürün der.Cihat ya da haçlı seferleri ya da israilin kutsal toprakları gibi.O yüzden kimse kalkıp bana din şöyle güzeldir,din böyle melektir demesin.Din,insanları kullanmak için insanları uydurduğu mükemmel bir icattır.Her dinin saplantısı olan insanlar dünyanın sonunu hazırlamaktadır.Batısı-doğusu farketmez,her din hastalıklıdır
15 Mart 2009 . Polemikleri Oku
ekinox: eskiden din mi varmış be fidem? :)) varmış da yukarıdakilere bakınca pek de iç açıcı değillermiş gibi gibi ...bilmiyorum aslında , bu konuda çekimserim hala.ne desem yanlış anlaşılmaya müsait bir konu. en iyisi susayım...
22 Eylül 2008
ayazcem: Türkiye'den yola çıkalım...Din tarikatların,yobazların,din tüccarlarının elinde onlardan değilsen dinsizsin..Türk ekonomisi ve dünya ekonomisi üzerinde bile etkiye sahipler...Türkiye'deki buna inananların inanma sebebi cahillik..%43 ilkokul mezunu ve aşağısı akp %46 almış...çok mu?
30 Temmuz 2008
mcalex: Her ikisi de bence, adam demiş zaten her ikisi de diye, aynen katılıyorum ama öyle bir şık göremedim malesef :(
30 Temmuz 2008
servetcembar: Hangisi dini,sömürmek için daha fazla kullandıysa o hasta etmiştir en fazlasıyla...
23 Temmuz 2008
siyahmasal: Doğu hiç olmazsa kendi içinde yaşıyordu açmazlarını,ama batı tüm bu açık kapıları kullanarak hem kendi dinini hem diğer dinleri çıkarlarına alet etti tıpkı demokrasiyi felç ettikleri gibi,din toplumlar da çok zor değiştirilir bu yüzden sakatlamak en iyi bildikleri...
23 Temmuz 2008
bad_lady_17: Her ikisi de sebep olmuştur. Ama batı dini başka şeylerin içine sokup insanların dine önyargılı yaklaşmalarına neden olmuştur. Bu yüzden batı demek istiyorum..
21 Temmuz 2008
quartz: medeniyetler çatışması :) islam dinini ele alırsak hastalanmış ise bunu müslümanların yapmış olması olası, içimizdeki mikropları görmezden geliyoruz. hristiyanlık ise toplum hayatına ileri derecede müdahale etmemeyi yüzyıllar içinde öğrendi. nekehat dönemine girdi diyebiliriz. musevilik için teşhis koyamadım onlarda içindeki mikropları görmezden geliyor. hindu dini olsun, şamanizm olsun,o olsun bu olsun kendi felsefesini oturtmuş, semavi dinlerde sorun var.
21 Temmuz 2008 . Polemikleri Oku
pinokyo: İkiside birbirinden suçlu ikiside bir şekilde bu durumdan faydalandı şimdi büyük paralara hükmediyorlar.İki tarafda kirli iki tarafta sahtekar.
21 Temmuz 2008
sahtiyan: islam, hristiyanlık, fark etmez. din dindir ve hiçbirini sevmem. engizisyon sayesinde hristiyanlık bitti. günümüzde hristiyanlık komada. ve bu komadan hiç çıkamayacak :) bundan dolayı da çok mutluyum. ve islam dinini de aynı kader bekliyor, yani bi 100 yıl sonra islam da aynı kaderi paylaşacak. zira islam artık terörle bağdaştırılıyor. bugün, islam deyince insanın aklına gelen şey 'terör'. gelecek nesiller bunu affetmeyecekler. ki zaten affetmemeliler. dinler hayatımızı yeterince mahvettiler..
20 Temmuz 2008 . Polemikleri Oku
oyuncakbulut: Kur'anı tamamen Emevi felsefesinde gericilik üzerine yorumlayıp tek doğru budur diyen (mesela sıkmabaşlılık konusunda) yobazistler insanların yüce iSlam dinini yanlış yorumlamasına neden oluyorlar..(Sayın site yobazları bu yorum sonucunda memnuniyetlerinizi editöre küfürlerinizi de bana gönderin..Çünkü aynen size iade edeceğim)
20 Temmuz 2008
Anketi oluşturan üye: fidem . 19 Temmuz 2008