Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Üniversitelere türbanla girilebilmeli mi?

cenkk: mollalar iran a Türban konusunu kadınlardan siyasirany elde etmek için en çok yobaz akepe liler kullanıyor.T.C. vehhabi bataklığına dönüşmeyecektir.28 Şubat bin yıl daha devam edeck bu böyle biline kaşınmayın
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: bak ayeti okudun ve anladığını söylüyorsun peki o yorumunda dedin ki ben hiç deveyle ve yürüyerek giden görmedim. bunun bu ayetle ne alakası var ?
11 Nisan 2006
fügen: furkan , ben okuduğumu anlarım..HAC suresi 27 insanlar arasında hac'ı ilan et ki, gerek yaya olarak gerek uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: ben sen önerdin diye demedim zaten onun sure olduğunu biliyorum ama anlamını çıkaramamışsın. o surede kalk evinden deveyle Hac'ca git demiyor ki
11 Nisan 2006
fügen: furkan, Hac'a deveyle veya yürüyerek gidilmesini ben önermedim. Bk Hac Suresi.27
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: hsevgi acaba türbanı inançları amacında kullansalar girebilecekler mi ? giremeyecekler. Niye? Sizin gibileri yine diyecek ki siyaset uğruna yapıyorlar
11 Nisan 2006
iyimser: ayrıca türbana bende karşıyım ama başörtüsünede izin yok ...
11 Nisan 2006
iyimser: bu yoruma sadece gülüyorum ne biçim mantık bu tek dayanağın bumu?işine glen kısımları algılamakta üstüne yok bizim toplumumuzun
11 Nisan 2006
fügen: turban ve kadının örtünmesi 32 farz arasında olmadığına göre farz degil.Kuran'da baş örtülmesi uygun görülerek sadece tavsiye edilmiştir. Hac suresinde de Hac a ya yürüyerek ya da deve ile gitmek şart yazar...ben şimdiye kadar Türkiye'den deve veya yürüyerek Hac ca gideni görmedim!
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: somutmuş*
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: senin yaptığın açıklama acayip soyutmuş..
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: yozlaşarak geriye dönen kimler ??
11 Nisan 2006
hsevgi1: Furkan sen hala türbannın sadece inançla ilgili olduğunu düşünüryorsan ülkenin gündemi hakkında en ufak bir bilgin yok demektir. türbanın siyasal bir amacın bayrağı haline dönüştüğünü ve genç kızlarımızında bu siyasal amaç uğruna kullanıldığını ne zaman anlayacaksın? Şeriat gelip boğazına dayanığı zaman mı? görkemce çok haklı
11 Nisan 2006
gorkemce: Furkan konuyu çarpıtma. Ne demek istediğimi aslında çok iyi anladığınızı biliyorum. Yaptığınız somut bir açıklama bile yok. sadece türbanla üniversiteye girebilsinler. Neden peki ? dur nedenini de açıklayayım. Laikliğin ve Cumhuriyetin yıkılması çok hoşunuza giderdi dime? Ondan olsa gerek ! Bu ülkenin gençlerinin amacı ilim irfanla cumhuriyetin yolunda ilerlemek olmalıdır.. Yozlaşarak geriye dönmek değil ! !
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: görkemce'nin yorumunu çok beğendim.. normal başörtüsüyle girseler neyse ama başına süs olarak türban takmasının inançla bir ilgisi yok..
11 Nisan 2006
hsevgi1: zenith,sorunlar kendi çözüm yöntemlerini kendi yaratırlar.Sana tarih oku derken boşuna söylemiyorum.Cumhuriyetin ilk yıllarında şeyh sait isyanı ile cumhuriyete karşı olan yobazlar, idam edilerek bu soruna çözüm bulumuştu. Şimdi türbana sadece inanç özgürlüğü olarak bakmak ne kadar doğru olur? Şunu herkes biliyor ki türban olayı artık bir siyasi olaydır ve cumhuriyet karşıtlarının simgesi olmuştur.Tarihe bak çözümü sen bul...
11 Nisan 2006
gorkemce: Bir avguç insan kavramı sanırım bölgeye göre değişiyor. İstanbulda ne yazıkki bir avuç değil.
11 Nisan 2006
iyimser: görkemce haklı olduğunuz konularda var ama bahsetmiş olduklarınız bir avuç insandan ibaret niye geneli etkilesinki...
11 Nisan 2006
gorkemce: Zira etrafımızda çoğunlukla gördüğümüz altta daracık pantolon veya aşırı derecede dikkat çeken renli etekler, ayak bileğinde hal hal ve göğüs dekoltesi nin bulunması, bunun yanı sıra başında sıkmabaş modeli denilen başörtüsünün bir kapanma şekli olmadığını hepimiz biliyoruz. Dolayısı ile bunun inanç için olmadığınıda..
11 Nisan 2006
gorkemce: Keşke gerçekten inançları içi kapansalar. Ancak çoğu kapanan bunu bilinçsiz birilerinin doldurması ile yapıyorlar. Amaç gütmeden kapananlara lafımız yok ama malesef çoğu sonradan birilerinin doldurması ile beyinleri yıkanarak kapananlardan bahsediyoruz. hsevginin görüşlerine sonuna kadar katılıyorum.
11 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: hsevgi , toplumda 2. sınıf insan gibi karşılanıyorlar diye mi türbanla üniversiteye giremesinler ??
10 Nisan 2006
iyimser: haklısın bu ülke çağdaş,özgür ve laik olmayı hakediyor ve yıllarca bunun mücadelesi verilmiştir ama insanların dini inançlarından dolayı örtünmeleride çağdışı olarak algılanmamalı yurtdışında bile diğer dinlere saygılı onların örtünmelerine engel olmayan bir yapı varken türkiye gibi nüfusunun yüzde doksanının müslüman olduğu bir ülkede neden engel çıkarılıyor bunun açıklaması yapılmalı...
10 Nisan 2006
hsevgi1: zenith, Laikliğin ahkam kesmek olmadığını bilmen güzel bişey ancak tarih konusunda bilgin olmadığı bir gerçek.Bu ülke takım elbiselerle kurulmadı ama bu ülke takım elbiseler için kısacası, çağdaşlık için kuruldu.Osmanlı gibi çürümüş bir düzenden böylesine çağdaş bir sistem kumak hiç kolay olmadı.Bu düzeni türbana özgürlük adı altında çürütmeye hiçbir zaman ve hiçbir yerde izin verilmeyecektir.Son bi tavsiyem tarih oku ki geleceğin aydınlansın
10 Nisan 2006
ozleem: ben nasıl sacımı boyayıp gidiyosam onlarda başörtüyle gitsin bea
8 Nisan 2006
hsevgi1: 2. sınıf örtünmek değil. Kadınların dini inançlar adı altında örtünmeleri isteniyor. Toplumda 2. sınıf bir insan gibi karşılanıyorlar. Türbanın bu etskisi de asla göz ardı edilemez
7 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: aklıma o gelmiyor.. 2. sınıf örtünmekle ne demek istedin ?
7 Nisan 2006
hsevgi1: Demokratiklik denince sizin aklınıza kadınların ikinci sınıf insan gibi örtünmeleri geliyorsa böyle bir demokratiklik dünyanın hiçbir yerinde yoktur.Ayrıca türban olayı masum bir inanç duygusundan ibaret değildir.Siyasi amaçları oluğu ortadadır.
7 Nisan 2006
*-FuRk@n-*: Laik demekle iş bitmiyor. Burası demokratik bir ülke değil mi ? Adalet denen bir şey yok mu ?
7 Nisan 2006
engineer: bu türban düşmanlığı neden ki hani adalet, demokrasi, eşitlik, Atatürkçülük bu soruya hayır diyenler bence tüm bu düşüncelerden çok uzak insanlara hoşgörü gösterin kıçı başı açık çıplak insanlar girebiliyorsa onlar da girebilmeli
7 Nisan 2006
melekler: bu ülkede gerçeketen bu konunu n tartışılmaması gerekir bence ozgurce herkes üniversiteye girebilmeli
6 Nisan 2006
Anketi oluşturan üye: adkaymak . 22 Haziran 2004