Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Anayasa Profesörü ve AKP Mersin milletvekili Zafer Üskül, oluşturmayı düşündükleri sivil ve renksiz anayasayı anlatırken Atatürk Milliyetçiliği'nin, Atatürk İlke ve İnkilapları'nın ve bunların yansımaları olan kavramların yer almasına gerek olmadığını, bu kavramların Anayasa Mahkemesi'nin yasaları denetlemesi sırasında yer aldığını, anayasada ideolojilerin ifade edilmemesi ve dayatılmaması gerektiğini ifade etti. İdeolojilerin siyasi partilerin işi olduğunu, anayasanın tüm ideolojilere eşit mesafede olması gerektiğini savundu. Siz de anayasamızdan Atatürkçülüğün kaldırılması gerektiğini düşünüyor musunuz?

sevgiozlemi: Yorumlar ve sonuçlar birbiriyle çelişkili gibi gözüküyor
1 Ağustos 2007
ibrahimocak: Atatürkcü düşünce bir siyasi ideoloji değildir. T.C. temel ve değişmemesi gereken kavramlarıdır. Atatürk ilke ve inkilapları bu corafiyanın gerçek hak sahipleri istiklal şavaşı kahramanları tarafında kabul edilip desketlenmiş kavramlardır. Unutmayalım ki bu ilke ve inkilaplar bizlerin namus ve şerefidir. Bu ülkeyi bölmek isteyenlerin ortak olarak saldırdıkları ilk konu Atatürk ilke ve devrimleridir.
1 Ağustos 2007
istante: her ne kadar zafer üskülün dedikleri ilk bakışta mantıklı gibi görünse de bunun altında yatan gerçek, ümmetçilik ideolojisiyle yoğurulmuş atatürk düşmanlığıdır. akp icraatlarına başladı...%35 ile %46 oy oranı arasında baya bir fark var...
1 Ağustos 2007
belen: katılmıyorum hatta şiddetle kınıyorum bu düşünceyi.adam yememiş içmemiş Atatürkçülüğü ve bununla ilgili maddeleri kaldırmayı teklif etmiş.yaratıcılığına hayran oldum.özgür yaşıyorsa Atatürkün sayesinde ancak kendilerine birinin bunu hatırlatması gerekiyor
1 Ağustos 2007
sirincakmak: Yazıklar olsun diyorum sadece.
1 Ağustos 2007
israfil: Ankette bahsedilen açıklama yanlış olmuş ben bizzat o açılamayı kanal 24'te izledim ve anladığım şey şuydu: anayasada bahsdedilen Atatürk ilkelerinin muallakta kaldığı ve bazı kemalistlerin bu açıktan yararlanmak istediği, bu suistimale meydan vermemek için ilkelerin tanımlanmasıydı.
1 Ağustos 2007
mervve: Buna katılan var mı merak ediyorum.Anket için teşekkürler.Tekrar söylüyorum.Bence rte,gül gibi kişilerin fikirleri bunlar.Halkın tepkisini ölçmek amaçlı milletvekili aracılığıyla duyurduklarını düşünüyorum.Üzgünüm...
1 Ağustos 2007 . Polemikleri Oku
tdw-yılgberg: vatanımızı anayasa üzerinden bölmeye çalışanlardan Allah hesap sorar esas teröristlik budur.
1 Ağustos 2007
gaffur: Zafer Üskül eğer kendi fikirlerini açıklıyorsa, amacını aşmış, yanlış anlaşılacak ifadeler kullanmış, nitekim yanlış da anlaşılmıştır. Atatürk ilke ve inkılapları, çağdaş, gelişmiş dediğimiz tüm ülkelerin anayasalarında (elbette adı Atatürk ilke ve inkılapları değildir) yer almaktadır. Bu ilkeler bir ideoloji değil, çağdaş bir devlet standardını belirtmektedir; bunlardan vaz geçerseniz, Türkiye Cumhuriyeti'nden de vaz geçmiş olursunuz.
31 Temmuz 2007
general_X: Anayasamızın Başlangıç metni, 4. maddedeki 'değiştirilmesi dahi teklif edilemez' ibaresi (hatta tüm madde), 'Atatürk milliyetçiliği' ifadesi, önce bireyin devlet karşısındaki ödevlerini sıralaması gibi örnekler kabul edilemez hatalardır. Anayasa; bir ülkenin tüm hukuksal temelini oluşturan çerçeve metindir. Yalın ve renksiz olur ki devlet herkese eşit mesafede olabilsin. Evet, belki çamurdan yaratılmışızdır, bilemem.. Ama devletin elinde istediği şekli vereceği oyun hamuru da değiliz yahu! :)
31 Temmuz 2007
appeliuss: her devletin bir duruşu vardır. iç ve dış politikasının esaslarını buna göre belirlerler. iktidara gelen partinin savundukları herkes için bağlayıcı olmayabilir. zaten devlet adına parti duruş belirleyemez. ilke ve inkilaplar üskül ün konuşmasında da belirtiği gibi anayasanın başlangıcındaki değişmez hükümleri de kapsar ki bu ülkede ona dokunmanın zararlarının ne olacağını herkes bilmekte. yakında küreselleştik sınırlara da ihtiyaç yok meclise de kumandayı verdik nasılsa da denebilir. bekliyorum
31 Temmuz 2007
no_doubt: Anayasa bütün ideolojilere sınırlı imkan verebilir.Kemalizm karşıtı bir ideolojiye nasıl yakınlık duyabilir anayasamız?
31 Temmuz 2007
gurkan3301: Türkiye Cumhuriyeti devrimlerle kurulmuş bir devlettir. Halkın çıkarlarına, özgürlüklerine, isteklerine cevap veren ilkelerle ayakta kalmaya devam etmektedir. Atatürk İlke ve devrimleri de bu ilkelerin birleştirici ve tek vücut olduğunun simgesinden öte temel taşlarıdır.
31 Temmuz 2007
ilayza: bir buna akrışmamışlardı
31 Temmuz 2007
cenker: buna takke düştü kel göründü denir. bunların derdi atanın ilkelerinin hepsiyle değil 5ilke iyi de ah o milliyetçilik olmasa diyorlar. atatürkün milliyetçilik anlayışı ne mutlu Türküm diyenedir kim bundan rahatsız oluyo? bunların niyeti milletimizi etnik temelde bölüp kardeş kavgası ortamı oluşturmak ve güzel vatanımızı bop hedefi olan büyük israile peşkeş çekmek.biz lazı çerkezi kürdüyle büyük Türk milletiyiz ve burası TÜRKiye dir. ya sevin ya terkedin.
31 Temmuz 2007
düşünürkız: bunu ancak söylerler atatürkün kurduğu bir devlette ve o ilkeler altında bu kadar rahat konuşabiliyorsa onun bizim için getirdiği ilkeler ve asil geniş ve engin düşünceleriyle olmuştur.böyle bişey mümkün değildir.burdan anlaşılması gerekende şudur ki adamlar gelir gelmez atatürkün ilkelerinin bu kadar gözlerine battığı ve bunu değiştirmek ve kendi ideolojilerine göre şekillendirmek için ellerinden geleni yapacaklarıdır.bu kadar mı uyuyordun türkiye hangi yola saptında hangi yolda ilerledin.:(
31 Temmuz 2007
babahaydar: sonuna kadar katılıyorum bu ne ya laiklik laiklik diye diye perişan olduk ben müslümanım kardeşim ve benim kızım başörtülü okuyabilmeli.
31 Temmuz 2007 . Polemikleri Oku
atesh_ve_su: eğer zafer üskül beyin aklına türkiye'de çözülmesi gereken ilk sorun olarak anayasadaki atatürkçülük/kemalizm geldiyse, o zaman yandı bitti memleket. yakında Atatürk heykellerini de yerlerinden sökerler, Atatürk resimlerini de duvardan indirirler. 'tarafsız' olmak için. 'Atatürk havalimanı'nın adı da 'recep tay-yeap interneyşınıl' olur. tayyipçilik/tayyibizm varken atatürkçülüğe/kemalizme ne gerek var, değil mi...(!)
31 Temmuz 2007 . Polemikleri Oku
Ugugug: Demokratik açıdan doğru bir görüş ama bu hassasiyetleri kurcalamamak gerektiği kanısındayım.
31 Temmuz 2007
borıs: Bu nasıl bir zihniyettir ki,nasıl söylenir.ama sonuçta türk halkı memnun böyle bir zihniyet %46 oy alıyor.söylenecek söz çok ama dinleyen okuyan araştıran yok.bu adam eski chpli şimdide böylelerine 2. cumhuriyetçi deniyor.bu adamlar Atatürk düşmanı söyleyecek başka söz yok.ve yineliyorum herkes memnunmuş
31 Temmuz 2007
ayazcem: Bu akp zihniyetinin dışa vuruşdur.Adam ilk milletvekili oluyor yaptığı ilk açıklama bu...Atatürk ilkelerine el uzatmaya değil akpnin dünyanın gücü yetmez bunu da herkes aklına koysun.
31 Temmuz 2007 . Polemikleri Oku
Anketi oluşturan üye: katatua . 28 Temmuz 2007