Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

İngiliz edebiyatının hiciv ustası Jonathan Swift'in, ”Ancak birbirimizden nefret edecek kadar dindarız; birbirimizi sevecek kadar dindar değiliz” şeklindeki yorumuna katılıyor musunuz?

serdargs: Benim dinim insanları sevmeyi emrediyor.
19 Eylül 2007
aykeee: Maalesef doğru söylüyor. Çünkü insanlar dinin işine gelen tarafını alıyor. Mesela mezheb kavgaları, cemaatlerin birbirini kabul etmemesi
16 Eylül 2007
teddy: hirçir genellemeye katmayın beni. iki türlü insan da var. dinine bağlı olup hoşgörülü olan da, dinine bağlı olduğunu zannedip kendini tanrı konumuna yükseltip hüküm veren de..
9 Eylül 2007
mervve: Bence çok doğru kesinlikle sevmeyi bilmek gerek.
21 Ağustos 2007
kimyader: ben katılmıyorum bu söze...
17 Ağustos 2007
ateşvesu: birde paylaşmayı sevmeyi bilsek
14 Ağustos 2007
x_nıne: kesinlikle katılıyorum zaten ayrılık olmasa, önümüzde kimse duramazdı
9 Ağustos 2007
mehmetali54: batılıların din zannettikleri şey kaybedilmiş bir kitabın daha sonra tahminen yazılmış binlerce yazılmış nüshasından biridir. islamda ise nefret yoktur.müslümanların birbirlerini sevmesi ve yardımlaşması gayri müslim ve diğer canlılarıda yaratılanı severiz yaratandan ötürü düstüru ile hep sevgi vardır.biz bu sevgiyle üç kıtaya islamı zorlamadan kabul ettirdik.
6 Ağustos 2007
sevgiozlemi: O adam benim ömrümü tüketti. Güliverin gezileri kitabı yüzünden. Ben bu cümlesine katılmıyorum.Kendisi hak dinle tanışmamış olsa gerek
30 Temmuz 2007
turukku: Bir hristiyanın söylediği sözü müslümanlara sormanız ne derece doğru? Belki hristiyanlar öyle olabilir ama müslümanlık sevgiyi ve hoş görüyü içinde barındıran bir (belkide tek) dinidir.
28 Temmuz 2007
checen: bu söz hak din olmayanlar için geçerli o tür dinlerde para menfaat cinsellik geçerli ama bizim dinimiz hak olduğu için böyle şeyler yoktur ama maalesef insanlarımız kendi içi çok kötü olduğu için v.s v.s saolsun bu dinide kötü gösterdiler tüm dünyaya
20 Temmuz 2007
STUDENT: kapısını herkese açan mevlana dindardı o kimseyi sevmiyor muydu?
19 Temmuz 2007
mmoorr: Kısmen doğru olabilir...
15 Temmuz 2007 . Polemikleri Oku
ilahiyatçı: Din, insanların iç aleminde ihtiyaç duyduğu önemli bir kavram; ancak insanların çoğu ya öteki diye nitelendirdiklerini eleştirme, onlara savaş açma aracı olarak görüyor, kullanıyor dini ya da kendisini bu şekilde sınırlandıracağını düşünüp gün geçtikçe dinden uzaklaşıyor. Halbuki din insanlığa en karışık dönemlerde her konuda yol göstermek için gönderilmiştir.
15 Temmuz 2007
selcuk74: evet dinlerin temeli sevgidir eger dinimiz bize sevgiyi öğretemedi ise hiçbir şekilde bir daha öğrenemeyiz
15 Temmuz 2007
kalbifirari: Halt etmiş o herif...
15 Temmuz 2007
belen: evet genelde de böyle oluyor zaten.dindarlık sevgi bağlarını bir türlü oluşturamıyor
15 Temmuz 2007
yalnızdeniz: doğru söylemiş adam,dindarlar birbirini sevse bu kadar farklı yorum,yol,tarikat ve güç savaşları,iktidar gösterileri ve çoklu dinler olurmuydu?
15 Temmuz 2007 . Polemikleri Oku
stratocaster: kesinlikle çok yerinde bir yorum olmuş..
13 Temmuz 2007
Kurşun_87: hristiyanlık ve musevilik için çok doğru demiş..müslümanlardan nefret ediyorlar islamiyet hakkında hiç bi şey bilmeden..zaten onlarda da mezhepler arsından bile büyük bir nefret var..hala birbirlerine üstünlük kurmaya çalışıyorlar..bizde onlardaki kadar katı düşünceler yok.ama şu canlı bombalar ve bazı terör eylemleri yüzünden batılılar bizlere daha kötü bakmaya başladılar.bu sözde burda bi nevi doğru çıkıyor aslında..
13 Temmuz 2007
mumır: yine hicvetmiş:)
13 Temmuz 2007
gamzet: katılıyorum. çünkü şu anda müslüman cemaatler birbirine girmiş durumda. milli görüşçülerin tek yaptığı dindar diğer kişileri eleştirmek. fethullahçılar ve süleymancılar ise birbirini yemekle meşgul. böyle ayrılıklar olacağına keşke insanlar bir bütün olsa da ülkemiz de ilerlese...
13 Temmuz 2007
pinokyo: Bazı din adamlarıda bu duruma sebeb oldu bence
13 Temmuz 2007
mcalex: Büyük söz etmiş :))
13 Temmuz 2007
manas: Benim dindarlık anlayışımda esas noktalardan birisi hoşgörüdür,insanlığa sevgi ve saygı vardır.Aynı dine inanmasanız bile hoşgörülü olmalısınız.Ecdadımız da böyle yaşamıştır.Kendi inancım açısından bu düşünceye katılmıyorum!
13 Temmuz 2007
atesh_ve_su: soykırımların, savaşların, katliamların ve günümüzde yaşanan terör olaylarının sebebi din değil mi zaten? soykırımlar neden oldu? din yüzünden. katliamlar neden yapıldı? din yüzünden. eşcinsellerden neden herkes nefret ediyor? din yüzünden. insanlar neden öldürüldü, metrolar, 'kuleler' neden havaya uçuruluyor? din yüzünden. dinlerin şimdiye kadar ne faydasını gördük? bu sorunun cevabını bul bulabilirsen...
13 Temmuz 2007 . Polemikleri Oku
shottingman: Laf kalabalığı yapmış üstad.
13 Temmuz 2007
angelexest: dinimizde sevgi saygıya yer vardır kine asla... :S
13 Temmuz 2007
umay: O zaman din tam manasıyla anlaşılmamış demektir.İnsanın dindarlığı ölçüsünde sevgi dolu olması gerekir...
13 Temmuz 2007
Anketi oluşturan üye: gurkan3301 . 10 Temmuz 2007