Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, son açıklamasında devlet üniversitelerinin paralı hale getirilmesini, maddi imkanları kısıtlı olanlara devletin burs veya kredi vermesini önerdi. Siz bu düşünceye katılıyor musunuz?

servetcembar: Tayinle gelen bir adamın görüşlerinin kendine ait olmadığını biliyorum...Kimin fikri olduğunu da biliyorum...Katılmam mümkün değil buna...
11 Ocak 2008
pinokyo: Zaten harç parası,kitap parası,kalacak yer parası,ulaşım parası gibi giderlerle bulanmış ögrencilere son darbeyi vurmayı amaçlayan bu görüşe katılmıyorum.Devlet verdigi bursu geri alıyor hemde beyaz eşya artışı göz önüne alınarak faizi ile bu zat dakika 1 gol 1 yaptmış oldu bence. Birde eğitim paralı değil parasız olmalı.
11 Ocak 2008
ibrahimocak: Bize bu bile çok hatta kapatılmalı üniversiteler.Ne gerek var camilerde kuran eğitimi alırız yeter. Abd li tarikat şeyhi fettullahın adamından daha ne açıklama beklenir.
11 Ocak 2008
AloneWolf38: Devlet maddi imkanı olmayana kredi verip faiziyle alacağına o krediyi üniversitelere bütçe olarak versin. zaten amaç üniversiteleri maddi açıdan rahatlatmak değilmi? öğrenciye burs veya kredi yerine direk üniversitelere ver.
11 Ocak 2008
onceturkce: anlaşılan devlet üniversitelerinide satacak bunlar.
11 Ocak 2008
denozee: Bu çok gelişmiş ülkelerde yapılan bir uygulamadır.Öyle ülkelerde insanların geçim sıkıntısı yoktur ve bu yüzden herkes üniversite okumak zorunda değildir.İsteyen,gerçekten ilgilenen insanlar okur bu ülkelerde.Bu insanlar okul paralarını taksitli halde verirler ve öderken zorlanmazlar.(örneğin;Kanada)Ama Türkiye'de böyle bir uygulama olması insanları daha çok okumamaya sürekleyen bir şey olur.
11 Ocak 2008
Tun-cem: Paralı eğitim,birçok emekçi çocuğunun temel bir insan hakkı olan eğitim hakkından eşit bir şekilde yararlanmasını engelleyecek ,sınıfsal engelleri daha da aşılmaz kılacaktır.
10 Ocak 2008
borıs: ne diyor paran varsa yaşarsın paran yoksa devlete borçlanırsın zaten iş imkanları kısıtlı olan ülkemizde bu sözün arkası paran varsa oku denilecek.devlet burs verecek deniliyor.bu burstan başbakanın,cumhurbaşkanın çocuklarıda yararlanırmı?sadece bir soru maddi imkanları kısıtlı ya ondan soruyorum.ne diyiyoruz isyan etme şükret ya bu açıklamayı kemal unakıtan yapsaydı?
10 Ocak 2008
ukela: olmasa daa ii olur gibi bir his var içimde...
10 Ocak 2008
unalziya: Devlet üniversitelerinin özelleştirilmesi mi düşünülüyor acaba?Durum o zaman daha vahim.
10 Ocak 2008
lion078: abd usagı
10 Ocak 2008
mcalex: Eğitim her yerde parasız olmalıdır. O kadar!
10 Ocak 2008
mavibult32: paralı olursa sınav yapmanın ne anlamı kalır.ozaman parası çok olan iyi bölümler okur diğerleri ne olur?
10 Ocak 2008
sevilbabac: Devletin verdiği burs veya kredi ile memleketinden uzakta olan genç nasıl geçinecek, ne yiyecek ne içecek nasıl ders çalışacak.
10 Ocak 2008
Mavi_sakal: Rezaletinde ötesinde bir fikir! Üniversitelere sadece belirli bir kesim taşınacakmış. Peki kim bu kesimler? Parası olan kesim yani düpedüz sınıf ayrımcılığı yapmak niyeti. İsteyene 8-10 bin ytl kredi verirseniz o genç okulunu bitirdikten sonra şansı yada torpili varsa da iyi bir iş bulursa 8-10 yıla öder kredisini + faizlerini. ABD'den örnek alınacak daha öncelikli konular var bence onlardan başlasınlar.
10 Ocak 2008
batsalli: çok saçma, yani amaç üniversite okuyan sayısını azaltıp meslek lisesinden çıkan elemanları artırmaksa bunu paraya göre değil başarıya göre sıralamak lazım
10 Ocak 2008
fisun: Devleti tamamen yok etmeyi düşünüyorlar, bu da aşamanın bir parçası.
10 Ocak 2008
seym@: Hayır, zavallı öğrenciler devlet üniversiteleri parasız olduğu halde ders kitapları vs bir sürü sıkıntıya giriyorlar.
10 Ocak 2008
umutkahya: nasıl katılırım böyle bir düşünceye yök denen illet kurumun başındaki profosör olacak adam saçmalamış... bunun adına benim yapacağım ve olacak tüm olaylardan bu adam kurum ve devlet sorumludur ben tavrımı açık ve net ortaya koyuyorum.
10 Ocak 2008
ekinox: verdikleri krediyi sonra faiziyle geri alıyorlar ama naber.... zenginler okusun kardeşim , fakirler avcunu yalasın.zengin ol ama gerizekalı olman farketmez , yeter ki zengin ol.hayat acımasız , şartlar zor. hergün daha da zorlaşacak. yeni yeni fikirler yumurtlayacak bu zat-ı muhteremler. halkımız da ağzını açıp bakacak öylece...
10 Ocak 2008
dpd06: ne demek parlı okumak?sen halkına adam gibi maaş verebiliyormusun ki o halk çocuğunnu paralı yollayabilsin?öğrenim kredisi zaten yeterince öğrencinin belini büküyor.okula başlarken 10 milyarlık senede imza attık ve bu senetlern faizleri neye endeksli biliyormusunuz?bu nasıl bir zihniyettir?madem faiz var neden devlet yurtlarına verdiğimiz depozitolara faiz uygulanmıyor??150lira depozito yatırdım 5yıl sonra aynısını alacağım saçmalık!!faiz dinimizce günah değil mi?işlerine gelince müslümanlar!!!
10 Ocak 2008
keremege: Yök başkanımız, Türkiye'nin yıllardan beri arayıp da bulamadığı bir başkan. Geldiği ilk günden türban muhabbeti yapmasından belliydi zaten. Söyleyecek birşey yok, uğraşılması gereken bir .... daha çıktı başımıza.
10 Ocak 2008
cerens: neden olmasınki devlete sonradan ödenebilir aslında..
10 Ocak 2008
more: nerde yöklük orda bkluk
10 Ocak 2008
tugcesss: Devlet üniversitelerinde okuyanların %90'ı istemediği bölümde okuyor. İdealist davranıp veya başka sebepten ötürü özel okulda okuyanlar, maddi imkanı iyi olanlar.. Devlet üniversitesindeki bu %10'luk dilimi çıkartıyorum (ki orda maddi imkanı kısıtlı birçok öğrenci yine olacaktır) bu durumda bir yığın öğrenci bu parayı veremeyecek. Yani buradan devletin (hem de bu devletin!!) burs veya kredi vermesinden bahsediyorlar. Burs alanlar bir avuç! Kredi desen zaten borç para! İllallah ettirirler insana!
10 Ocak 2008
tcelasun: eğitim bedava olmalıdır zaten şu anda üniversite öğrencilerinin çoğu orta düzey üstü ailelerin çocukları...
10 Ocak 2008
mervve: bu adama söylediklerimi başka hiçbir canlıya söylemedim ben.geldiği ilk günden belli etti kendini zaten, şimdi kokusu çıkıyor.suç ne bunda , ne de bunu atayanlarda , suç onları oraya çıkarıp , bu hakkı tanıyanlardadır. hangi akla hizmet böyle bir öneri sunmak.müşteri değil öğrenciyiz !! birilerinin bunu o dar beynine yerleştirmesi gerek.
10 Ocak 2008
ayazcem: Çözüm değil sorun çıkarmak diye buna denir....
10 Ocak 2008
siyahmasal: Vatandaşın cebindeki son parayı da almak için ne taklalar atıyorlar,Amerika da öyleymiş te bilmem ne sanki burada o kadar kaliteli eğitim veriyorlar da cinlerim tepeme çıktı akşam Genç Bakışı izlerken özel üniversiteler bile parasız olmalı harç paraları zaten yüksek,okumak isteyen gençleri düşünen yok....
10 Ocak 2008
selcuk74: ben burada daha cok üniversitelerin maddi konularda özerk olması düşüncesine katılıyorum yök harcamalara karışmamalı bu iyi bir değişiklik olacaktır
10 Ocak 2008 . Polemikleri Oku
Anketi oluşturan üye: ojmjakon . 8 Ocak 2008