Anket Sitesi

Ankete Yazılan Yorumlar

Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'in, “Dogmalarla ve boş inançlarla çocukları ve gençleri etkileme amaçları güden okulların ve kursların varlıklarını sürdürmeleri engellenmelidir” şeklindeki söylemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

e_tetik: Cumhurbaşkanımız bazen öyle açıklamalar yapıyor ki, insan gerçekten şaşıyor. Böyle bir açıklama, yanında; 'bu kurumlar şunlardır: '...' gibi bir açıklama gerektirmez miydi? Sayın Sezer, inanışlarının tümünün nedenini kendisine bir sorsun. Eminim çoğu dogmadır. Ben bu açıklamadan bir Türk olarak utanıyorum.
23 Eylül 2006
Ferda: Özgür bir ülkede yaşıyoruz yanlış bir düşünce kınıyorum bu düşünceyi doğru bulanları geri kafalılıktan başka bir şey değil
23 Eylül 2006
musty: dogma inanç dediğimizde içine dinde girer bu da her fırsatta laiklikten bahseden cumhurbaşkanımız için talihsiz bir açıklamadır devlet insanların inancına karışamaz
23 Eylül 2006
doğrucu: iyi de bu lafı hangi okul ve kurslar için söylemiş onunla ilgili bir şey belirtmemiş o yüzden konuyu hiç bir yere çekmiycem eğer bazılarının yorumladığı gibi imam hatiplerden bahsediyorsa imam hatiplerde felsefe de görülüyor mantık da matematik de vs. ayrıca dini eğitim de akıl ve mantığın tasdik edeceği şekilde dogmadan tamamen uzak bir şeklde veriliyor eee şimdi sezer bu lafı neden ve kime sölemiş orasını kendi bilir
22 Eylül 2006
hguven87: 'dogma ve boş inanç' söz grubu sayın cumhurbaşkanının diline pelesenk oldu. unutulmamalı ki her din dogmatiktir. allah'a iman etmek ve onun varlığa ve dinine inanmakta dogmatiktir. yani şartsız bir şekilde kalbiyle inanıp diliyle tekrarlamadan iman tam olmaz. yok ben ederim diyen de kendini kandırıyordur.
22 Eylül 2006
istante: bence doğru söylemiş çok öyle kurum..ayrıca ülkemizde atatürkün tekke ve zavişyelerin kapatılması kanunu hiçe sayılıyor...tarikatlar mevcut..onlarla aynı anda kapatılan mason locaları da ne yazık ki...toplumun hangi kesiminden olursa olsun amacı çıkar grubu oluşturmak olan her türlü kurum kapatılmalı...bunlar toplumda saygınlık kazanıp istedikleri gibi at oynatıyor insanların haklarını yiyorlar.....
22 Eylül 2006
ozge_ceza: çok doğru sölemiş.isim vermeyelim ama bazı dersaneler abi abla falan derken iyice eğitimi amacından saptırıyorlar
22 Eylül 2006
fleximat: Türkiye Cumhuriyeti tarihinin gördüğü en bilinçli, gerekli ve yetenekli birkaç cumhurbaşkanından biri olan Necdet Sezer herzaman doğruları söylediği için eleştirildi. Cumhurbaşkanımızın tek talihsizliği beceriksiz hükümetlerle çalışmak zorunda kalmış olmasıdır. Açıklamasını doğru buluyorum, ancak inanıyorum ki kendisi de bu engellemenin şakli konusunda bir çıkmazdadır.
22 Eylül 2006
fevben: sanırım cumhur başkanı tek tıp nesıl yetıstırmek ıstıyor bızler ınsanız ey cumhurun baskanı kurma kolumuz yok bızı ayarlayasınız
22 Eylül 2006
visage: kesinlikle çok doğru..ve sonuna kadar destekliyorum...insanlara boş bilgiler saçma sapan örgütler öğretilmemeli...birtakım insanlar cemaattir bilmem nedir yok kurs yok okul adı altında sözde eğitimleriyle insanları zehirliyor beyin yıkıyor maşa gibi kullanıyorlar..yazık yazık...sözde eğitim yerleri bencede derhal yok edilmeli..amacı belli eğitim kurumları kalmalıdır..bunlara kuran kurslarımızda dahil..eminim ki cumhurbaşkanımız asla kuran kursu ve diğer dini gerçekten öğreten yerleri kapatmaz...
22 Eylül 2006
zeybekoğlu: ülke Amerika'nınyiyeceği hazır birlokma oluyor.Yorumlarda Cumhurbaşkanı'nıve onun düşüncesini taşıyanları dinsizlikle suçlayan arkadaşları kınıyorum. Çünkü asıl dinsizler Kuran_ı Kerim'in yerine İngiliz işbirlikçisi Said-i Nursi'nin risalelerini koyanlar,Kuran-ı Kerim'in meal ve açıklamasında İncilden ve tevrattan ibareler koyanlar,'dinler diyaloğu' diye Müslümanları hristiyanlaştırıp Batıya sempati oluşturanlardır.Asıl dinsizlerKabe'si Vaşinton, Brüksel;peygamberi de Buş ve Bileir olanlardır.
22 Eylül 2006
zeybekoğlu: Dikkat edinin bu okullarda hiç bir şekilde vatansevgisi,milliyetçilik, ülkemizi tehdit eden sömürgen ülkelere karşı gelmek, tam bağımsızlığı savunmak diye değerler aşılanmıyor. Bu okullarda saptırılmış dini konular özünden alakasız değerler aktarılıyor. Atatürk'ün milleti birleştirmek için çıkarttığı 'Eğitimin Birleştirilmesi' yasası yok sayılıyor. ulus olma değil, ümmet olma bilinci oluşturuluyor. Milleti bir tutan ortak değerler yadsınıp, milleti cemaatlere, tarikatlere bölerek
22 Eylül 2006
hay-LAZ: bence bu zamanda yapılacak bi açıklama değil. veya açık konuşsun sayın c.başkanı.biraz zamansız olmuş bence
22 Eylül 2006
zeybekoğlu: Doğru söylemiş. Fettullah'ın okulları gençleri düşünmeyen, araştırmayan, yaratıcı olmayan;sadece önüne konanları kabullenen bir yığın olarak yetiştiriyot. Ama asıl tehlike bu gençlerin önüne konulan bilgilerde genelde Amerika'nın Türkiye'yi çökertmek ,bölmek, değerleriniyok etmek için ortaya çıkarttğı tezler oluyor. Doğaldır bu sömürü kurumlarının önderi Amerika'da kendine tahsis edilen çiftlikte olduğu için, orayı yurt tuttuğu için feyz aldığı,icazet aldığı yer de Amerika oluyor.
22 Eylül 2006
umay: keşke kulaktan dolma bilgilerle, tv haberleinden duyduğumuz kadariyle yorumlar yazmasak...yargısız infaz yapmasak....
22 Eylül 2006
ulusalci: İslam dan fayda göreceğimize, Din tüccarları yüzünden zarar görüyoruz. Cumhurbaşkanı mızın kastettiği okul ve kusrlar İslam a hizmet için kurulmuyorlar. % 100 ünün başka amaçlara hizmet ettiği kesin.
22 Eylül 2006
pera: yorumları okuyunca tüylerim diken diken oluyor.nasıl olur da başbakanın yaptıklarını görmezden gelir ve ekonomik olarak ülkeyi resmen satılığa çıkartan bir adamı haklı bulursunuz da cumhurbaşkanının yaptığı açıklamayı doğru bulmazsınız? A.N.Sezer dinin yanlış kullanılmasından yana ki kullanana insanlar başımızda malesef ve yorumları yazanlar da onların yanında.yazık bu topluma diyeceğim ama %90 koyun olan bir toplumdan ne bekleyebilirsin ki???
22 Eylül 2006 . Polemikleri Oku
pera: elbette ki çok çok çok doğru söylemiş.neyse ki hukukçu kendisi de anayasaya aykırı olan uygulamaları kabul etmiyor ve gerektiği yerde gerekli açıklamaları yapıyor... bu ülkenin onun gibi insanlara ihtiyacı var...
22 Eylül 2006
ulusalci: Cumhurbaşkan ı ve hükümetin yanlışlarını düzeltmek, 15 kişilik mevcuduyla Anayasa mahkemesi nin görevidir...
22 Eylül 2006
eyigunler: 1923/Atatürk:'Milletimiz din ve dil gibi kuvvetli iki fazilete maliktir. Bu faziletleri hiçbir kuvvet, milletimizin kalb ve vicdanından çekip alamamıştır ve alamaz.'Atatürk'ün sözü varken başa söze gerek yok sanırım....
22 Eylül 2006
Ugugug: Bence cumhurbaşkanlığı tek kişi tarafından yürütülebilecek bir makam değildir. En az 7 kişilik bir komüsyon kurulmalıdır. Yoksa, Sezer gelir, sadece bir aşırı görüşü temsil eder, yarın Tayyip gelir o da başka bir görüşü temsil eder. Tek kişinin Cumhurbaşkanı olması halkın en iyi ihtimalle %60'ının hiçe sayılması gibi birşeydir. Çünkü meclis ne yaparsa yapsın sonunda iş Cumhurbaşkkanına gelir. Daha önce m.vekili olmamış adaylar arasından halk tarafından 7 adet cumhurbaşkanı seçimle başa gelmeli.
22 Eylül 2006
ÖZEGEN: bazı insanlar cumhuriyet rejiminin yıkılmasından korkuyor.korkmayın biz cumhuriyetimize sizden daha çok sahip çıkarız.dinine sahip çıkamayan cumhuriyetine nasıl sahip çıkacak.
22 Eylül 2006
ÖZEGEN: ben bu okullarda okuyan insanlardan kötü işler yapmış kimse bilmiyorum tanımıyorum.bilen varsa hodri meydan delilleriyle tabiki iftira olmayacak.İdeolajik kutuplaşma ve dünyası dar olan insanlar belli ediyor kendilerini.Ne yazıkki artık dini öğretmek ve onu uygulayanlara yardımcı olmak suç sayılır oldu.sonumuz hayra gitmiyor allah yardımcımız olsun.Zalimlerin zulmunden allaha sığınalım.
22 Eylül 2006
Ugugug: Bence talihsiz bir demeç, bir ülkenin Cunhurbaşkanı, halkının yarısının inançlarına ve düşüncelerine saygısızlık yapmamalı. Sanırım kendisi ne yazık ki 'siyaset' yapıyor (hani şu cumhurbaşkanlarının karışmaması gereken şeyden)
22 Eylül 2006
annabell: Bu kurslar, süleymancılar, nurcular, ismail ağa cemaati gibi köktendinci tarikatlerin kontrolündedir.kuran kursu adı altında cocukların beyinleri yıkanarak, Cumhuriyet rejimine düşman yetiştirilmektedir
22 Eylül 2006
kucukkadin: Bos inanc dedigin göreceli bir kavram...Ahmet Necdet Sezerin bos inanc olarak gördügü bir sey tam aksine benim hayat prensibim olabilir.Zaten verdigi demecleri elindeki kagittan okuyan bir cumhurbaskani benim icin eksi puandir.
22 Eylül 2006
19ErDeM84: Hem doğru hem yanlış olduğunu düşünüyorum böyle okullar var evet,ama çocuklarımızın dini inancını sağlamlaştırabilecek onları doğru yönlendirebilecek okullar da var bu açıdan yanlıştır diyorum
22 Eylül 2006
Anketi oluşturan üye: e_tetik . 20 Eylül 2006