Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Egemen Bağış İngilizceden Türkçeye direkt çeviri yaparak Avrupa Parlamentosuna damgasını vurdu. Türkiyede ifade özgürlüğü olmadığını söyleyen Hollandalı parlamento üyesi buna kanıt olarak çizdiği karikatür yüzünden yargılanmakta olan Bahadır Baruter'in karikatürünü Bağış'a hediye etmek istedi fakat Bağış hediyeyi kabul etmedi ve Hollandalı üyeye 'put it into your appropriate place - onu müsait bir yerine koy' dedi. Peki sizce bu tepki yerinde miydi?

keremege: Hediyeyi kabul edip, başını öne eğip utanacak değildi ya... Gerçekler yüzüne vurulunca, ispatlı bir şekilde, kendine yakışanı yaptı o da. Gerçekler acıdır Bağış, yüzleşin artık bu gerçeklerle. Rezilsiniz sizler ya!
keremege: Neden anlamamak da bu kadar ısrarcısınız? İçinden gelip de Bağış'a bir hediye alıp da vereyim değil ki mesele. Adam kanıt olarak veriyor karikatürü bakana. Ayrıca hemfikir falan da değiliz, bunu da anlamamışsınız ki... Ben Bağış'ın yaptığı zeytinyağ gibi üste çıkmaktı diyorum hem de seviyesizce, siz ne diyorsunuz... Neyse boşverelim, gereksizce uzuyor polemik. Ortada buluşmamıza imkan yok.
23 Aralık 2011 . Ankete Git
Faran.: Karikatürde inanca saygı göstermemek size göre yok bazılarına göre var bu tartışılır. Ama bu karikatürü inancı olan birisine hediye etmek, bir düşünce ifade etmek değil bir eylemdir yani düşünce özgürlüğü olmadığını ifade etmenin bir yöntemi değildir. Bakanın cevabının 'gereken cevap' olduğu konusunda hemfikir olmamıza sevindim...
23 Aralık 2011 . Ankete Git
keremege: Açılan davanın sebebine bak önce, neden açılmış? İnançlara saygısızlık yok burada, ifade özgürlüğünün olmadığı gerçeği ve bu gerçeği kabul etmemek var. Olayı nereye çekiyorsunuz...Zaten Hollandalı parlamento üyesi de gereken cevabı aldı da ne oldu? Çok da tınnnnn yani:)
23 Aralık 2011 . Ankete Git
Faran.: Karikatür ifade özgürlüğü ise dava açmakta demokratik bir özgürlüktür sen bunu neden atlıyorsun? Ayrıca 'Allah yok, din yalan' karikatürünü bakana hediye edince birşey ispat mı edilmiş oluyor? Bu ne kadar garip bir savunma. İnanç saygı duyulması gereken birşeydir ve Hollandalı parlemento üyesi şahıs alay edercesine bunu bizim gözümüze sokmaya çalışmış ve gereken cevabı almıştır. Burada rezillik varsa saygı göstermeden saygı bekleyenlerdir.
23 Aralık 2011 . Ankete Git
keremege: O karikatür Türkiye'de ifade özgürlüğü olmadığının kanıtlarından sadece birisidir. Bakana da ispat amaçlı verilmiştir. Bunu neden atlıyorsun yazarken? Bağış da bu ispat karşısında biraz renk değiştirmiş olacak ki, bu denli seviyesizleşmiştir.
23 Aralık 2011 . Ankete Git
Faran.: Karikatürü hazırlamak belki hakaret değildir sonuçta ona inanan insanlar da var ama müslüman birine o karikatürü hediye etmek bariz hakarettir. Kaldı ki eğer bu bir insanın inancı ise konu daha da hassastır. Eğer hakaret kavramını bu kadar soyutlayacak olursan Bakanın sözleri de hakaret değildir. Yani ortada bir rezillik yok, en azından bizim tarafımızdan.
23 Aralık 2011 . Ankete Git
keremege: Ne alaka ya? Hakaret falan yok o karikatürde. İsteyen istediğini düşünsün, ifade etsin bırakalım da. Konu din olduğu için bu kadar hassaslaşıyorlar nedense. Bir numaralı kozları çünkü. Şimdi görelim bakalım Fransa'ya nasıl tepki verecekler. Çok merak ediyorum gerçekten.
22 Aralık 2011 . Ankete Git
Faran.: Herşey gibi ifade özgürlüğünün de sınırı olmalı öyle değil mi? Müslüman birine ısrarla 'Allah yok, Din yalan' karikatürü hediye etmek o kişiye ve inancına hakaret değil midir peki? Bakanı bu kadar rezil eden şey neymiş anlayamadık. Daha bugün alınan bir karara baktığımızda en çok ifade özgürlüğünü savunanların aldıkları bazı kararlar, ülkemizin onlardan daha aşağı bir durumda olmadığını gösteriyor.
22 Aralık 2011 . Ankete Git
keremege: Hangi gerçekler mi; Türkiye'de ifade özgürlüğünün olmadığı mesela. Rezillik de bunu kabul etmeyip, üstüne bir de sahte kabadayılık taslamaktır. Üstelik bir o kadar da seviyesiz. Ayrıca Baruter, ne ilk ne de son olacaktır...
22 Aralık 2011 . Ankete Git
Faran.: Afedersiniz ama konunun içeriğine vakıf biri gibi yorum yapmamışsınız. Karikatür 'Allah Yok, Din Yalan' temalı bir karikatür. Gerçeklerle yüzleşin derken hangi gerçekler? Böyle bir karikatürü kabul etmek zorunda mıdır dini islam olan bir insan? İnancı olan birine inancınız yalandır diye bir karikatür hediye etmek bir hakarettir ve bakan böyle bir hakarete verilebilecek en makul cevabı vermiştir. Rezillik bunun neresinde acaba?
22 Aralık 2011 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: dpd06 . 29 Kasım 2011