Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Deniz Gezmiş ve arkadaşları yaşasaydı ne olurdu?

Mertcancan: %80'i milliyetçi olan bir ülkede asla devrim olmaz olamaz bu uğraşlar boşa derim.
dpd06: yani saf türk olmasanız da türkçe konuştuğunuz,türkiyede yaşadığınız için türk milliyetçisi olabilirsiniz.zaten milyonlarca yıldır yaşayan insanların tamamen saf kalması nasıl beklenebilir.ben saf türküm,almanım,ingilizim diyen yalan söylüyordur zaten.mutlaka biryerlerde bir başka ırkla ilişkisi olan bir dedesi/nenesi vardır:)
21 Şubat 2009 . Ankete Git
dpd06: yalnız siz tam matematikçi kafasıyla bakıyorsunuz ki bu bakış açısı siyaset biliminde komik duruyor.milliyetçilik tanımına bakalım:kendilerini birleştiren dil, din, tarih veya kültür bağlarından bir üstyapı oluşturabilmiş sosyal birikimlerin adı olan ve millet olarak tanımlanan bir topluluğun yaşama ve ilerleme ülküsünün toplumların ve insanlığın gelişmesini sağladığına inanan görüştür.yani milliyetçi olmak için soyunuzu sopunuzu bilmeniz şart değil,sadece ortak ülküye bağlı olmanız gerek
21 Şubat 2009 . Ankete Git
Ugugug: ve çok karışık bir bölgede (artvin'de) doğduğundan geçmiş soyu türk, laz, gürcü, ermeni, zaza vb. her taraftan olabilir, o yüzden soyu belirsiz, babam yüzünden benim de soyum belirsiz, bu yüzden teknik olarak Mertcancan'ın düşündüğü anlamda milliyetçi olamam, bu mantıkdışı.
21 Şubat 2009 . Ankete Git
Ugugug: Sadece onlar değil başkaları da kızabilir ama bu böyle. Ben soyu belli olan bir tek anne tarafımı biliyorum, onların oğuz sınıflandırılması tamamen belli ve bugünlere kadar kendi aşiretleri içinde kalmışlar ama mesela kuzenim kürt halkından biriyle evlendiğinden ikincil yeğenimin soyu belirsiz olmuş oldu, yine benzer şekilde babam dedesinin dedesinin babasını bilmiyor
21 Şubat 2009 . Ankete Git
dpd06: soyu belli değil falan derken milliyetçi üyelerimizi kızdıracaksın ugugug:)) tabii kesin bir rakam vermek mümkün değil ama büyük çoğunluğun türklüğe aşırı düşkün olduğu bir gerçek
21 Şubat 2009 . Ankete Git
Ugugug: Ayrıca Türkiye'nin %80'i milliyetçi falan değildir, en fazla belki ulusçu olabilir, nitekim soyu belli olmayan insanların milliyetçi olması mantıklı değildir, bu ülkedeki insanların %90'ının soyu belli değildir.
21 Şubat 2009 . Ankete Git
Linkin_park: Yalnız size katılıyorum Mertcan ben bu amaçla söylemiştir milliyetçi olan ülkeye devrim gelmez diye,
21 Şubat 2009 . Ankete Git
Linkin_park: Sizin görüşünüz saygı duyarım.
21 Şubat 2009 . Ankete Git
dpd06: yalnız mertcancan'ın bahsettiği devrim karl marx'ın bahsettiği devrim.yani feodalizm,monarşi,kapitalist yönetimler ve ardından yapılan devrimle gelen sosyalizm ve sonraki üst aşama komünizm.bahsedilen devrim o devrim.komünizmde milliyetçiliğe de asla yer olmadığı için,mertcancan böyle bir yorumda bulunmuş.kaldı ki deniz gezmişin de milliyetçi olduğunu hiç sanmam.sayın linkinpark komünizmin öldüğü falan yok,ona inananlar hala var oldukça da ölmez
21 Şubat 2009 . Ankete Git
Linkin_park: Çok beklersiniz devrimi komünizm fikirleri Dünya'da geberdi siz hala neyi mücadelesini yapıyorsunuz.Bu ülke sonuna kadar Cumhuriyet olarak devam eder.
21 Şubat 2009 . Ankete Git
ibrahimpekin: Katılıyorum 'Tatarizma'.. İşte 'faşist' insanlar kendilerini hala milliyetçi zannediyorlar. Asıl milliyetçi bizleriz.. Deniz Gezmiş ülkesi için kurban gitmedi mi? Ulu Önder Atatürk'ün ilkelerinden bir taneside 'milliyetçilik' değil mi Mert Can adlı şahıs soruyorum? Yada sen faşistlikte kalmaya devam et. Aman haa karıştırma sakın faşistlikle milliyetçiliği...
18 Ağustos 2008 . Ankete Git
Tatarizma: niye milliyetçiler devrim yapamaz mı arkadaşım öyle bir kaide mi var? Tarihteki en büyük devrimlerden biri olan Kemalist Devrimi yapan Atatürk milliyetçi değil miydi..Kaldı ki Deniz Gezmiş'te bence bugün yaşasaydı İlhan Selçuk gibi Yalçın Küçük gibi Doğu Perinçek gibi Özdemir İnce gibi ulusalcı kanatta yer alabilirdi zaten Deniz Gezmiş Kemalizme karşı çıkmayan bir sosyalist teoriye sahip olduğu için bence milliyetçiliğe uzak biri değildi ...
10 Temmuz 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: hsevgi . 26 Mart 2006