Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Şehirlerarası otobüslerde bazı yolcuların şoföre namaz molası vermesi için baskı yaptığı, bu durumun trafik güvenliği açısından da bazı tehlikelere yol açtığı haberleri gazetelerde yer alıyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Leziz_lezzet: bu anketi hazırlayan arkadaşın ulu orta inançlarımıza hakaret ettiği aşikar. şıklar bile alay eder tarzda. çok yolculuk yaptık ama namazı kaçırdığımız olmadı. zaten şirketlerin molaları insanların her türlü ihtiyaçlarını giderecek şekilde düzenlenmiş. hem namaz için duruldu diye neden kaza yapılsın tehlike olsun anlamıyorum. neden saldırıyorsunuz insanların inançlarına? bu nasıl sığ bir zihniyet!
fisun: Siz de bana ayet gösteremezsiniz. Sizinle tartışıyorum çünkü inancınıza saygılıyım ama bakın hadisler bile ne kadar farklıysa kendiniz bile tam olarak emin olmadığınız konular var neden çünkü hadis dedikleriniz de farklı, insanlar tarafından yazılmış. Hadislere bu kadar güvenmeyin siz Alah inancınıza güvenin bence.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Okuduğun ne herkesebulasan:)))) sanırım açılımın bu:)
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Niçin sizin bahsettiğiniz o kaynağın içindekiler, peygamberin sözlerini inkar oluyor. bu nasıl mantık anlamıyorum. Onlar peygamberle mi yaşamışlar da bu kadar peygamber makamına çıkarıyorsunuz.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
keremege: Sevgili Fisun, duadan güzel ibadet mi var. Bırakalım katı kurallarıyla yaşasınlar dinlerini.. Herşeyi zorlaştırsınlar.. Ama gerçekten bu ve bunun gibiler insanı dinden soğutuyor.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
hrksblsn: Ben demin okudum ve isterseniz sizde okuyun ayrıca fisun her namaz kılan kişi veya her başörtülü kişi bir değildir genelleme yapma. Tabi ki aramızda gerçekten dini saptıran, veya aşırı katı olanlar var. bu arada link. http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=article&aid=2881
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Çok farklı açılardan bakıyoruz dine. Sizin inancınızı eleştirmek için konuşmuyorum, sadece katı kuralların insanları dine çekmeyeceğini sadece iteceğini ve bu tür zorlama mantığından ürktüğümü söylüyorum. Niçin sadece Allah sevgisiyle değilde sadece katı kurallarla dine yaklaşrız?Ben yaptığım her duanın bile ibadet olduğunu düşünürüm.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
ayazcem: Ya neyini tartışıyosunuz işte bunların zihniyeti dinimizi kirleten bırakın kendi kendine yazsın dursun şeyh gibi konuşuyor bilgiler verdiğini sanıyor.50 kişilik otobüsü ben namaz kılacam dur diye durdurmak kadar saçma bişe olabilir mi?....
29 Ekim 2007 . Ankete Git
keremege: Ne yani adam işinden mi olsun. Evindeki çoluk çocuğuna da sen bakarsın artık.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Dinin kaideleri Kuran'dadır. Allah çok isteseydi namaz kılın demez , şu kadar kılın bu vakit kılın derdi zaten. Bunlar insanların koyduğu kurallar. Peygamberin uygulamasının siz zannediyormusunuz bu zamana kadar aynen kalmış olduğunu. Değiştirilemez tek kural Kurandadır bence. Kuran'ın bile tam açıklanamayan ayetleri varken, bazı konularda din alimleri bile tartışma yaşarken bana hadislerden örnek vermeyin.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Bakın kardeşim, HZ. muhammet'in kendisi tarafından söylenen çok az hadis vardır. Yanlış bir şey söylemek istemiyorum ama 37 tane kadar. Sizin hadis dedikleriniz çeşitli din adamları tarafından birikip gelmiş gelenekselleşmiş kurallardır. bunların içinde doğrusunı bulup ayıklayacaksınız. Yani din herkes tarafından yozlaştırılıyor. O halde niçin mezhepler ayrı kurallar uygular. Demek ki herkes bazı konularda kendi kurallarını koyuyor.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Allah kabul eder kardeşim, sen ona yönelmiş olup yapmışsan herşeyi kabul eder. Allah bu kadar sığ basma kalıp düşünceler için insanlara ceza vermez. Kuralları bu kadar katılaştıran sizlersiniz.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Yani işin özü kimse sizin kafanızda ki örtüyle uğraşmıyor, işte bu zihniyetiniz insanları ürkütüyor ve de haklı olduğumuzu yine sizler kanıtlıyorsunuz.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Siz insanların namazına bu kadar katı yaklaşır, her fırsatte dine kendi kurallarınızı sokarsanız , ben de tabi sizin türbanınızdan korkarım. Kırçiçegi bu lafım size de. Sonra da vay benim türbanım, size ne zararı var dersiniz. bakın din böyle herkesin tekelindeyse, ortaya böyle abuk sabuk bir sürü kural çıkar. bu zihniyette beni korkutur...
29 Ekim 2007 . Ankete Git
hrksblsn: Ben ilahiyatçı değilim ancak çok olmasa da bu konuda bilgim var. Ayrıca uçakta gidenlerde uçağı kıbleye çevirin namaz kılcam diyomuş. O zaman millet 2 rekat kılana kadar uçak kabeye ulaşsın... :D
29 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Bu nasıl zihniyet ya insanı dinden uzaklaştırır sizin gibiler. yok öyleymiş yok böyleymiş, yukarda birisi başkasına fetva verme demiş, dönmüş kendisi fetva veriyor. kardeşim sizin başka işiniz yok mu, işi gücü olmayan insanlar böyle tartışır. namazın kazasını en cahil insan bile bilir. sen ister var de istersen 12 vakit kıl millete cahil fetvalar verip durmayın.Herkes kendi din kuralını koyup sonra insanlara çok güzel dinimiz var zorlama yok derler. işlerine nasıl gelirse.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
keremege: Sen çok mantıksız bakıyorsun bu olaya. Ya da kendi kafandan uyduruyorsun bunları. Bu söylediklerini sonuna kadar reddediyorum. Çok da saçma. İşyerinde kılma imkanın yoksa ne yapacağını da söyler misin lütfen?
29 Ekim 2007 . Ankete Git
appeliuss: bir kere bir din bu kadar zora koşulmaz.. seferi olduğunu bildiğin bir zaman diliminde kaza edebilirsin.. hatta sadece farzını kılabilirsin.. siz kimsiniz de fetva veriyorsunuz?
29 Ekim 2007 . Ankete Git
Ugugug: Peki ya savaşın durulmayacak kadar yoğun olduğu anda böyle mi?
29 Ekim 2007 . Ankete Git
keremege: Namazın kazası vardır. Sen niye herşeye olumsuz bakıyorsun. Çalışırsın, başka bir işin olur ya da ne bileyim rahatsız olursun namazı vaktinde kılamazsın. O zaman kazaya yaparsın. Sadece farzlarını kılarsın. Ayrıca namaz kılacağım diye o kadar insanı da kendine uyduramazsın.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
keremege: Madem 5 vakit namaz kılıyorsun, madem bu kadar önemsiyorsun namazını, binme o zaman namaz vakti otobüse. Ya da özel arabanla git, gideceğin yere, istediğin yerde dur kıl namazını. Başkalarının haklarına tecavüz etme, gösteriş için ibadet edeceğim diye...
29 Ekim 2007 . Ankete Git
2moro: namaz molasi veriyorlarsa sirf bazilari istiyor diye seks molasi da versinler o zaman.allah allah.herkes bazilarinin keyfine göre hareket etmek zorunda mi? kimse kimsenin inancina falan da hakaret etmiyor,yine kendi kendinize is cikariyorsunuz.adamin biri ciftciye hakaret eder birsey demezsiniz,aa ama tabii konu din oldumu hemen alinganlik girer isin icine.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
ayazcem: Ülkemizde namaz kılmak için otobüs durdurulur diye bir zihniyet varsa...fazla yoruma gerek yok bence....
29 Ekim 2007 . Ankete Git
kırçiçeği: Siz ilahiyatçı mısınız da fetva veriyorsunuz? Bir kere namazın evet kazası vardır ama kazaya bırakmakla namazı bilerek bırakmak arasında bir fark yoktur. Ayrıca yolculukta namaz kılınması zorunlu değildir demişsiniz. Yok öyle bir şey. Namaz her zaman zorunlu. Sadece yolculuk esnasında farzlar 2 rekat kılınabilir ayrıca oruç seferilik geçerli olduğunda tutulmayabilir. Bilginize.
29 Ekim 2007 . Ankete Git
hrksblsn: Kesinlikle katılıyorum ancak, dinimizde birincisi kaza diye birşey var ikincisi de yolcuların namaz kılması zorunlu değil...
29 Ekim 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ukela . 6 Eylül 2007