Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Vicdani ret hakkı yasal olarak tanınsaydı, bu hakkınızı kullanarak askere gitmekten vazgeçer miydiniz?

umutkahya: Evet gitmezdim.Ve gitmeyi de hiç mi hiç düşünmüyorum bu hak tanınmasa dahi.
Mavi_sakal: Sende bir yönde haklısın. Profesyonel askere de ihtiyacımız var ama her Türk vatandaşının da bu konuda gereken eğitimi almasından yanayım. Bunu yeri geldiğinde vatanımızı savunma görevimizi tam olarak yapabilmemiz için seve seve yapmamız gerektiğini düşünüyorum.
5 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: haklısın mavi_sakal eğitim şart ama bu eğitim asker gibi savaşan savaşçıları eğitmek için şart. Bizim ülke olarak askere deil Profesyonel askere ihtiyacımız var
5 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: Evet barışta en fazla 3 ay olması kaydıyla ki bu bence yeterli , yeteri derecede temel silah eğitimi verilir. Ama insanın en üretken olduğu yaşta üreten deil de tüketen olması hem insanın kendisine hemde devletine zarar. Ki zaten genel itibariyle en uzun askerlik sürecinde bile en vazla verilen toplam silah eğitimi 3 ay ı geçmiyodur.
5 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Barışta askeri eğitiminizi almadan savaşta ülkenizi savunamassınız. Eğitim şart!!!
5 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: bir sanatcı nın solemlerine, gitmek istiyorumlarına karşılık açıklayıcı bir şekilde gidebilir denildiği için, taş üstünde taş koymayan ne haddine , oda kim oluyu, kimsenin kimseye bule bişey soleme hakkı yoktur dien arkadaş lar. Bu gün maşallah vicdanı ret hakkını secen arkadaşları zevkle kovuyolar. İnsanın sadece kendine Müslüman olması bu olsa gerek Savaşta gönüllü asker olurum. Ama barışta vicdani ret hakkı olsaydı hem kendim için hem devlet im için gitmezdim.
5 Şubat 2008 . Ankete Git
janti: Askerlik yapmayacaksan bu vatanın korunmasında görev almayacaksan niye burda yer işgal ediyorsunki.Bu vatana ihtiyacı olan bu topraklarda hür yaşayan her insan bu vatanın korunmasında görev almalıdır.Ayrıca asker ocağı genç erkeklerin sorumluluk almayı öğrendikleri olgunlaştıkları bir yerdir askerliğini yapmayana kız bile vermezler bi sebebi var demek.Başka ülkeler sana bir bilet kadar yakın ne duruyorsunki.
5 Şubat 2008 . Ankete Git
selcuk74: ayazcem kardesim ben askerliğimi yaptım bu bir ayrıca insanların inançlarına sen karısamazsın hiçbir kanun insanın inanclarına kilit koyamaz.
4 Ocak 2008 . Ankete Git
effe: Yürürlükte bulunan kanunlar bireylerin vicdani kanaatlerinin üstündedir. Açık kanun hükümleri ortada. Yani iki tercihin var ya kanunlara uyacaksın, yada uymayıp sonuçlarına katlanacaksın, bu kadar açık. Ayrıca Askeri mahkeme ve işkence derken, neden bahsediyorsun, ne biliyorsun, ya da neyi ne kadar bildiğini zannediyorsun.
3 Ocak 2008 . Ankete Git
fisun: Zaten belli bir silahlı eğitimden sonra mesleklerini icra etmiyorlar mı? Mesleği olan kuaförde olsa, doktorda olsa mesleğini yapıyor. vasıfsızlar hakkında bir şey diyemem. Azalacağı doğru ama sizin dediğiniz kadar azalmaz. bu yüzden keyfiyete bırakılmamalı hatta zengiinler için konulan paralı askerlikte esitlik ilkelerine aykırı. ama fiziksel ve de ruhsal sorunları olanlar zaten gitmiyor...
3 Ocak 2008 . Ankete Git
Ugugug: Herkesin durumu silah altına girmeye müsait olmaz.
3 Ocak 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bence askere alınanların %10'undan fazlası silah eğitimine girmemelidir. Mahrumiyet bölgelerinde çeşitli görevler alara ülkeye 1 yıl süreyle karşılıksız katkıda bulunmalı, gerekiyorsa eğitim almalıdır. Askerlik, sosyal ve daha özgür bir süreç haline gelmeli ve mutlaka bayanlar da bu sürece katılmalıdır. O zaman ülkemizdeki gelişimin hızını hayal edemiyorum. Askerlerin yönlendirilebileceği, gönüllülere ihtiyaç duyan bir çok çalışma alanı var. Bu potansiyel değerlendirilebilir.
3 Ocak 2008 . Ankete Git
Ugugug: Açıkçasını söylemek gerekirse ben de askere sağlık sorunlarım nedeniyle gitmiyorum. Şu an vicdani ret hakkı olsa, toplum baskısı haricinde askere gönülü gidenlerin sayısı az olur ne yazık ki. Gitmeye gönüllü olmayanlardan kurtuluş savaşı yılarımızı hatırlamalarını isteyeceğim, dedelerimiz savaş sırasında kendi istekleriyle gitti, biz barış sırasında gidemiyoruz. Ancak, şöyle küçük bir sorunumuz var. Askere gidip de memnun kalan kimse görmedim ne yazık ki.
3 Ocak 2008 . Ankete Git
ayazcem: Sende gitmek istemiyosun heralde....Ben kimin dünya görüşü nedir iyi biliyorum ama sen bilmediğin için savunuyosun...
3 Ocak 2008 . Ankete Git
selcuk74: peki neden işkence görmeyi göze alıyor insanlar onun ne gibi düşünceleri oldugunu bilemeyiz belki dünya görüşüne ters bir durum askerlik
3 Ocak 2008 . Ankete Git
ayazcem: Askere gitmek istemiyorum ayrıdır....Ben işkenceleri bile gözü alıyorum demek ayrıdır....
3 Ocak 2008 . Ankete Git
selcuk74: ya neden insanların özgür iradelerine karısıyorsunuz ki bugun vicdani red gelse hanginiz gideceksiniz merak ediyorum hamaseti bırakıon lütfen inandırıcı olun bugun kimin tecil hakkı olsa askerlik işlemlerini tecil etmek için can atmıyormu? evet cevap verin profesyonel askerlik gelmesini kim istemz?
3 Ocak 2008 . Ankete Git
ayazcem: Sen açıkça bu vatana düşmansın yani....
3 Ocak 2008 . Ankete Git
umutkahya: Götürürlerse götürsünler bunu söylerken askeri mahkemeyi işkenceleri filan göze alıyorum zaten.
3 Ocak 2008 . Ankete Git
ayazcem: Zaten gitme sen....
3 Ocak 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bu iş sizin düşünmemenize kalmaz zaten, siz istemeseniz de alır götürürler. Yanlış anlaşılmasın, ordumuzun böyle düşünenlere ihtiyacı yok, bizim ordumuza ihtiyacımız var, böylelerini yola getirmesi için.
2 Ocak 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: nacnac . 11 Aralık 2005