Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Sizce dünyanın en eski meslekleri hangileridir?

atesh_ve_su: bence en eski meslek çiftçiliktir, zira çiftçilik bugün bile yaygın. avcılık-toplayıcılık ise yaygın değil. bu yüzden çiftçilik diyorum. ama hırsızlık, fahişelik ve ev hanımlığı meslek değiller. hatta feminist bir almanca ögretmenim vardı, birisi ev hanımlığının meslek olduğunu söylediği zaman acayip sinirlenirdi. 'ev hanımlığı meslek değildir, bunu ancak aciz ve çaresiz kadınlar iddia eder' diyordu hep :) haksız da değildi yani :) ( bayan dannert'e saygılar...)
atesh_ve_su: fahişelerin çalıştığı evler var, evet. ama benim bildiğim kadarıyla bunlara 'sosyal ev' değil, 'genel ev' deniliyor. belki de ben yanlış biliyorumdur. ama onlar da birilerinden maaş almıyorlardır heralde, kendi kendilerine para kazanıyorlar. yani 'emekli' olmaları da mümkün değil galiba. yine de bilemem tabii. fakat ne olursa olsun, kim ne derse desin, fahişelik benim gözümde meslek değildir.
20 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: bunu tasvip etmiyorum, zira bir toplumun kalkınması için kadınların iş dünyasına atılıp çalışmaları şart. bakın zengin ülkelerde kadınların çoğu çalışıyor, sadece pek azı ev hanımı. yoksul ülkelerde ise tam tersi. yoksul ülkelerde kadınların çoğu ev hanımı, sadece azı çalışıyor. yani kadınların çalışması ekonomiyi büyük şekilde, daha doğrusu pozitif sekilde etkiliyor.
20 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ama ben yine de kadının çalışmasından yanayım ve ev hanımlığına 'karşıyım'. yani karşıyım derken bunu tasvip etmediğimi söylemek istiyorum. 'atesh ve su ev hanımlarına savaş açtı' diye düşünülmesin yani :)
20 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: aslında doğru, çalışan ve eğitimli kadınlar bile şiddete maruz kalıyorlar maalesef. işten geliyorlar, dayak yiyorlar. temizliğe giden kadın da dayak yiyor, doktorluk yapan da. maalesef öyle bir gerçek de var, doğru. haklısınız.
20 Ekim 2007 . Ankete Git
genius: fisun hanım doğru söylüyor.benim annemde ev hanımı ama babamdan 1 kere bile dayak yediğini görmedim.dayak erkeğin bozuk psikoloik durumu ile ilgilidir.ve ayrıca belki biliyorsundur ama yine de söyleyeyim.devletin,kapısına polis dikip içeride fuhuş yaptırdığı evler var.yani halk arasındaki ismiyle 'sosyal evler've buradan maaş alıyorlar.hatta emekli olan kişiler bile var.üstelik belirli bir eğitim değil ama o işlerin kurallarını(rajonunu)bilmek için belirli bir tecrübe edinme süresi var
20 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Bu saydığın kadınlar içinde çalışanların olduğunuda biliyorsundur. Dayak yiyen, aşağılanan o kadar çok çalışan kadın da var ki, bu konu çalışmakla alakalı değil bence. Konu kişilk meselesidir. Aciz bir kişiliğin varsa çalışsanda ezilirsin, sağlam bir kişiliğin varsa seni kimse ezemez.Ben aç kalacağımı bilsem kimseye boyun eğmem. Tepkim bu yüzdendi. Özür dileyecek bir şey yok. Böyle şeylere kırılmam ben:))
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: fakat şöyle bir şey var: bazı kadınlar mesela eşlerinden şiddet görüyorlar, ama boşanamıyorlar, zira eşlerine muhtaçlar. işleri yok, mesleki eğitimleri yok, her şeye boyun eğip susuyorlar. bu kadınlara da 'ev hanımı' deniliyor. benim ve öğretmeninim kastettiği 'aciz kadınlar' bu tür kadınlardır.
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ama ben şahsen kadınların çalışmalarından, kendi ayakları üzerinde durmalarından, eşlerine bağlı olmamalarından, kimseye muhtaç olmamalarından, ekonomik olarak bağımsız olmalarından yanayım. veya şöyle söyliyim: kadınlar tek taşlarını kendileri alsınlar :)
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: fisun, yorumumla sizi kırmak istemezdim. özür dilerim.
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: en azından benim bakış açım öyle, ki biliyorsun ki marjinal bir insan olarak benim düşüncelerim ve olaylara bakış açım her zaman diğer insanlardan farklıdır :)))
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: gerçi aklıma bi kaç örnek geliyor, ama o zaman da yorumum 'müstehcenlikten' dolayı belki silinebilir :) malum, 18 yaş altı üyelerimiz da var :)
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: evet, zevk için fahişelik yapanlar da vardır muhakkak. ama ne bileyim, bir meslek için eğitim lazım. yani eğitim görmeden meslek edinilmez. e fahişeliğin de eğitimi yok, egitimi olsa bile ne öğretecekler :)
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: özellikle 'bazı insanlar' dedim, zira artık sadece kadınlar fahişelik yapmıyor. biliyorsunuz. bizim eşcinsellerde de maalesef kendini satanlar var :(
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: ama günümüzde fahişelik meslek olarak kabul görmüyor. ben şahsen bunu meslek olarak kabul etmiyorum. tam tersine, mesleği olmayan, bir meslek edinememiş bazı insanların para kazanıp geçinebilmeleri için başvurdukları 'son çare' olarak görüyorum bunu.
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: fahişelik konusuna gelince. eskiden bu belki bir meslekti, olabilir. zamanında fransa'nın haçlı seferlere fahişe gönderdiğini biliyordum mesela (ama diğerlerini bilmiyordum, verdiğin bilgiler için teşekkürler :) ).
19 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: durgul, bak nazar değdi o zaman. zamanında hep övünüyorduk 'fikirlerimiz ve düşüncelerimiz hemen hemen aynı' diye, şimdi de fikirlerimiz birbirine uymuyor :))) vallaha nazar değdi :)
19 Ekim 2007 . Ankete Git
fisun: Literatürde de en eski mesleğin fahişelik olduğu söylenir. Ayrıca, ben hiç de aciz ve çaresiz bir ev hanımı değilim, olmadım olmayacağım da. Feminist bir kadın, kadını aşağılayıcı bu sözleri etmez. Atesh ve su, senin öğretmenine hiç de, saygılar sunamayacağım doğrusu....Düşüncelerini bir kez daha gözden geçirmeni isterim.
19 Ekim 2007 . Ankete Git
durgul: Bugünlerde sana katılmayacağım yorumlar yazıp duruyorsun:) Fahişelik en eski mesleklerden biridir canım mesela Lidyalılarda kızlar çeyizlerini hazırlayana kadar fahişelik yaparlarmış. Mısır ve Hint toplumlarında ise fahişelik konukseverliğin bir uzantısı olarak sunulurmuş. Tarihi fahişeleriyle çok ünlü olan Fransa ise, ortaçağda haçlı seferlerine bile fahişeleri götürmüş ve onlara maaşlarını ödemiş. Ortaçağın en önemli mesleklerinden biridir fahişelik....
18 Ekim 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: teddy . 7 Ekim 2007