Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Türban sorunu çözüldü mü?

Laikturk: turban takanlarin beyinleri yikandigi icin simdi turban takmayanlara baski yapacaklar ve inancsizlikla suclayacaklar universitelerde kaos basliyacak ve tum turkiyeye yayilacak bir an once yanlisdan donulmesi geekiyor
omer_cil: Görüyorum da mantıklı bir şekilde söylenen şeylere karşılık hiç cevap yazılmamış, hep konular farklı yerlere çekilmiş, atıf yapılan yorumlara cevap vermeden, işte bu yasakcı ve mantıksız zihniyetin ta kendisidir.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: diye siyaset ayakların yat ve takıl, el oğlu batıda proje üretsin sen saçma sapan konuşurken, ondan sonra da aydın olan sensin... Ben icraata bakarım arkadaş, ne yaptın! itdihdam yarattın mı? Birşeyler bulup insanların yaşam standartlarını yükselttin mi? Patron olup içci kardeşlerini unutmada, haklarını yemeden çalıştırdın mı? Yoksa boş konuşup, hep tüketen hep şikayet eden hep insanları namerdin (beğenmediğin adamların) eline mi bıraktın!
28 Şubat 2008 . Ankete Git
kankoo: Ben türban takanların takmayanları inançsızlıkla suçlayacağını sanmıyorum.Olursa kişinin kendisini sorgulamasıyla dinin baskısı olabilir.Türban takanların da beyinleri yıkanıyo diye bir genelleme yapman çok yanlış hrkes dinini kendi içinde yaşar kaldı ki üniversiteye gelenlerin hepsi belli bir birikime sahip kişiler.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: Sonra siyasi simge olayı var. Siyasi durumu olmayan hangi üniversite var, hocasından öğrencisine sağcısı-solcusu-muhafazakarı-liberali hepsi var. O eylemlere çıkan öğrencilerin % kaçı gerçekten derslerini iyi takip edip, doğru düzgün derslerine çalışıyor sorarım. Boş gezenin kalfaları hepsi. Ülke için kendini geliştirmesinden faydası dokunmasından geçtim (hepsi güya ülkenin iyiliği için bunları yapıyor ama), kendilerine ne faydaları var. Sen ders çalışma, kendini geliştirme yok şudur yok budur
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Aynı şekilde beyazları(başı açıklar) okula alıp zencileri(başörtülüler) almamak gibi birşey. Onlar da bir ırkı (islamı) temsil ediyorlar ve öğretmenler o öğrencilere (başörtülü öğrenciler) de ayrımcılık yapabilir ve kimse okullarda ve kurumlarda beraber okuduğu kişilerin ırkını (dini görüşünü) bilmek istemeyebilir değil mi? Not : Parantez içindekiler ile dışındakiler ortadaki benzerliği ortaya koymak içindir... Bu mu sizin ilericilik anlayışınız?!?!!
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: Her insanın kendine ait görüşleri olması doğaldır. Bu iş yerinde de kamuda da olabilir. Elbette türban veya Üni. bu işin sadece küçük bir penceresidir. Gerçek özgürlük, başkalarının hakkınuı gasp etmeden istediğini yapabilme şansıdır. Siz bunu vermezseniz hiç birşeyi çözemezsiniz. Yok başörtüsü yok türban. Düşünün ki sizi plaja bikini ile almıyorlar, ama normal mayo olur diyorlar, ne alaka yahu böyle saçma bişi olurmu? ben yakıştırmışım istemişim giyerim, kime ne...
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Başörtülü birini üniversitye sokmamak saçı kızıla boyalı olan birini sokmamakla aynı saçmalık düzeyinde, bunu anlamak isteyen yok. Bu ikisi arasında bir fark söyleyebilir misisniz sakınca bakımından.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Eğitim özgürlüğü de temel bir hak ve özgürlüktür - kısıtlanamaz -
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: Döntürtmeyin ki dönmeyesiniz.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Böyle düşünmekte bir bakıma haklısın evet. Özgürlükler bazı kurumlarla sınırlandırılamaz. Din ve vicdan hürriyeti kişinin doğuştan elinde olan bir hakkıdır ve gereksiz yere kısıtlanamaz. İnşallah bir gün bu yasaklamalar tamamen kaldırılacak.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: Mavi cim :)) benim derdim din ve vicdan hirriyeti başlığını sadece üniversite başlığının altına koyup ordaki serbestlikle din ve vicdan hürriyeti sağlanamaz dır. Ha bunu bu hükümet çözemezmiydi çözebilirdi hatta en iyi şekilde çözebilecek hükümetti ama hata yaptı bence , Yasaklar kaldırılmadı bir yasağa ünv. okuyu diye bitirene kadar izin verildi.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Ama sen diyorsan ki bu iş bu hükümet ile olmaz, ben güvenmiyorum o ayrı bir konu. Herkesin ayrı bir düşüncesi olabilir.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Dün derken Tc. tarihimizden bahsettiğini varsayalım. Şundan 10 yıl öncesine kadar başörtüsü ile üniversiteye girilebiliyordu. Bunun dışında ne tür hak ve hürriyetlerimiz vardı da şimdi yok? Şuan başörtüsü ile ilgili hala düzenleme hakkında hala çalışmalar yapılıyor ve net sonuç hala belli değil görücez neler değişecek. Bu varsayımı (özgürlükler kısıtlı kalacak) yapabilmek için biraz erken değil mi?
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: Yalnızca şu an ı ve yarını değil, düne, bu güne, ve yarına bakalım. Dün den önceki günlerde din ve vicdan hürriyeti vardı, dün yoktu bunlar, bu gün sınırlı var edildi bunlar, yarın ise görünen o ki bu şekliyle hep sınırlı kalcak . ondandırki çözülmedi aksine daha büyük sorun oldu.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: hayır siz buraya giremezsiniz demek abesle iştigaldir.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: sağlıklı bir şekilde objektif bakamıyorsunuz bile. Evet yasakçı zihniyettekiler, iranda doğsaydınız napardınız? Orda da milletin başını açtırmazdınız molla takımı gibi değil mi? Farklı olanlar tehlikeli ve şeytan ya, taşlardınız bile... Üni.ler halkın malı ne solcunun ne sağcının, ne hükümetin ne de yök'ün. En çok sol kesim yök'ü eleştirdi yıllarca şimdi ona en sahip çıkanlar onlar oldu, niye hükümet işlerine gelmiyor. Benimde gelmiyor, ama bu bana halka ait bir yer için
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bizde çatıdan bakalım o zaman. Yalnızca şu an için değil yarını da görelim. Başörtüsü sorunu henüz çözülmedi ama sürecin başındayız şu an. Bekleyelim görelim.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Zehirlee: Bu meseleye 3 tür bakan insan var. Birincisi sadece kapı kilidi deliğinden bakıp ya ortülü başları görüyor, yada örtüsüz başları . İkincisi camdan bakıyor ve önemsediği daha çok görsellik. Üçüncüsü ise catıya çıkıp ordan bakan, olanları ve olanların arka yüzünü görüp neyin neden ve niçinini görüp , zorlukları ve rahatlıkları anlayabilen cözümcüllerdir. Türban sorunu cözüldümü HAYIR. aksine daha büyük sorun oldu.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: Ayrıca, islamla bilimi bağdaştıramayanlar zaten kör olmalı zira ilahi dinlerin hiç birinde bilime karşı olma olgusu yoktur (Vatikan bilime aykırı fetvalar verse de sonuçta onlar insan, kitap değil ya), neyse malezyayı düşünün. Yüzyıllarca geriden gelen bir toplum, sömürge oluyor, peşinden bağımsızlık kazanıyor, ve bugün önemli teknoloji üslerinden biri. Bu adamların 200 yıl önce tarzandan pek de farkları yoktu, uyanın. Ama saplantı halinde körü körüne bağlanmışsınız size öğretilene vegösterilene
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: hepsi genetik olarak bilim adamı-hoca değilmi! Bu ülkede kardolaşmayan kamu ve devlet kurumu yok, son 50 yıldır böyle. Herşeyi geçtim, Türkiye'de sol neden kaybediyor biliyormusunuz, (özür dileyerek) tüm kesimlerden (MHP dahil) daha faşist bir çizgiye girdiği için, başka hiç birşeyden değil.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bence tartışmaya gerek yok fazla, bugün bitmese bile bu sınırlayıcı ilkel düşünceler ülkemizin aydınlık geleceğinde tamamen ortadan kalkacak. sadece biraz zaman gerekli, bunu bu hükümet baştayken tartışmak konunun mantıksal yönüne zarar verir ve siyasalleşmeye sebep olur, başka bir parti iktidara geldiği gün temel hak ve hürriyetler yönü ile masaya yatırılır. Şimdi sadece yasağın kalkması yeterli, gerisi gelecekte düzelecek..
28 Şubat 2008 . Ankete Git
omer_cil: mavi sakala tamamen katılıyorum, o kadar saçma şeyler konuşulmuş ki yine... Ama niye çünkü söylediklerine cevap verebilecek haklı ve adaletli bir karşılığınız yok. Ancak, atamalardan yakınanlara şu mesajım var. Üniversitelerde daha mülakat aşamasında torpillerle engellerle karşılaşıyorsunuz, yarısı kendi akraba-hısımlarını, yarısı da benzer ideolojidekini kayırıyor ve bu hep böyle devam ediyor. Kimse bana maval anlatmasın, İ.Ü. kaç hocanın yakını var Üni. çalışan bir araştırın bakalım, bunların
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Onların göstermelik mi Allah için mi taktığını siz bilemessiniz. Dolayısıyla bırakın Rabbimiz yargılasın kalplerini...
28 Şubat 2008 . Ankete Git
fulyaaacr: benim allah inancım öyle göstermelik deyil ...
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Neden böyle bir endişe içerisindesiniz? Ben de desem ki yakında başını örtme yasağı mini etek giyme mecburiyetine dönüşür, mini etek giymeyene de kötü gözle bakılır, belki de öldürülür... yazık. Ne kadar inandırıcı??? Lütfen yaptığınız yorumu mantıki açıklamalarla izah edin, asılsız suçlamalarla değil.
28 Şubat 2008 . Ankete Git
fulyaaacr: Yakında bu türban kara çarşafa dönüşür.Başını kapatmayanlara da başka gözle bakılır,belkide öldürülür...yazıkk
28 Şubat 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Öyle bir özgürlük var mı? Nerede peki ayda filan mı? Şuan 3-5 üniversitede serbest oldu sadece.. Bazıları ise önce serbest olacak dedi, sonra baskılara dayanamayıp onlar da yasak ettiler. Laiklik aynı zamanda din ve vicdan hürriyetidir, insanları inançlarını yerine getiriyorlar diye laikliği karşılarına dikemessiniz anlamına muhalif olur! Artık bunu kimin anlayıp anlamadığı tartışmaya bile gerek yok..
28 Şubat 2008 . Ankete Git
asi.girl: sınırlı kalmıyor, çoğu yerde aynı zorunlulukla karşılaşıyorsunuz..Nasıl hissederdiniz kendinizi; özgür mü? Onları anlayabilmemiz ve savunabilmemiz için muhakkak bizim de başımızın kapalı olması gerekmiyor..Hep laiklikten söz ediyorsunuz da, neden “Din ve Vicdan Özgürlüğü” hakkında tek kelime bile yaz(a)mıyorsunuz?
27 Şubat 2008 . Ankete Git
asi.girl: Yazılanların hepsini sakince okudum..Yapılan her muhalefet tam bir fiyaskoyla sonuçlanmış..Dolayısıyla ilgisi olmayan konulara dikkat çekilmeye çalışılmış..Böyle olduğunda aklıma takılmıyor değil doğrusu; neden insanların inançlarına bu denli engel olmak için uğraşıyorsunuz?(!) İsterseniz bir de arka taraftan bakalım duruma. Üniversitede okuyorsunuz ve kampüse her girişinizde, kanunlar çerçevesinde sizden bir istekte bulunuyorlar: “Lütfen başınızı kapatın.” Ve sadece üniversiteyle
27 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Yani bugünün varsayımı yarının gerçeği olabilir diğer taraftan gerçek olamadan da ölebilir.
27 Şubat 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: fisun . 27 Şubat 2008