Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Pana Film Kurtlar Vadisi Irak, Muro ve Kurtlar Vadisi Gladio'dan sonra Kurtlar Vadisi Filistin filmini çekeceğini açıkladı. İsrail'le ilişkilerin geleceği açısında bu filmin çekilmesini nasıl karşılıyorsunuz?

dpd06: Kurtlar Vadisinden ve onun saçma serilerinden tiksinti geldi.Dünyayı saçma sapan faşist filmler kurtarmaz.Bunların yaptıklarına film bile denmez ya.İsrail muhtemelen filmdeki bir şeyleri sorun edecektr,malum Polat müslümanları da kurtarır,bu sırada bütün İsraillileri de kurşuna dizer hatta İsrail Başbakanına 2 çift laf bile eder,bakarsınız çuval bile geçiri kafasına.2 ülke ilişkisini aptal bir film belirlemez.
dpd06: Heyecanla bekliyorum:)
21 Ocak 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: dpd, ekonomi ile ilgili yorumunla ben ilgileneceğim ama daha müsait bir zamanımda :)
21 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Ekonomi ile ilgili o kadar yorum yaptım,son yorumuma mı takıldınız,neyse ilk defa size hak veriyorum,halk istediğini izleyebilmeli ama benim gönlümden geçen Recep İvedik gibi filmler yerine daha kaliteli filmleri tercih etmeleri,tabii kimsenin kafasına silah dayayıp 'ödül'lü filme götürecek halim yok fakat ülkede yapılan sanatla ülkenin gelişmişlik düzeyi doğru orantılı olduğundan daha başarılı sanat yapıtları ortaya çıkarılmalı diye düşünüyorum.
21 Ocak 2010 . Ankete Git
beril41: Halk sanatsal değeri yüksek filmlere ilgi gösterir ya da göstermelidir diye bir kural mı var... Ülkenin tercihi bu kabul et bence... Bazı değerleri ve inançları var...
21 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Sayın iboy size de katılıyorum her şeye siyah ya da beyaz demek yanlıştır.Sırf merakımdan Kurtlar Vadisi Irak filmini seyretmiştim geçen yıllarda,ne oyunculuğu oyunculuktu,ne de senaryosu adam gibiydi.Bir filme 10 milyon dolar yatırılıyor diye o filmi beğenmek ne demek ki zaten?Bütçeye değil oyunculuğa,senaryoya,çekim kalitesine bakmak gerekir.Ben bunların hiçbirini Irak filminde görmedim.Oyuncuların çoğu aynı,yeni filmde bir farklılık olacağını sanmıyorum...
21 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Gelelim işsizliğe:Türkiye'de tarım dışı işsizlik oranı geçen yılın aynı dönemine göre 4.1 puanlık artışla yüzde 17 düzeyine çıktı.Bu oran erkeklerde geçen yılın aynı dönemine göre 3.8 puanlık artışla yüzde 15.1, kadınlarda ise 4.5 puanlık artışla yüzde 23.6 oldu.Genç nüfusta işsizlik oranı 3.8 puan artışla yüzde 23.5 seviyesine çıktı.Türkiye genelinde işsiz sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 927 bin kişi artarak 3 milyon 429 bin kişiye yükseldi.Neymiş Avrupadaki işsize göre iyiymişiz yok ya?
21 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Bu borçlara 2003-2008 toplam faiz ödemesi: 242.215 milyar doları bulmuş.Ekonomik krizle ilgili yaklaşık 20 tane makale okumam gerekti yakınlarda.Kaynaklarım ingilizce olmak zorundaydı ben de New York Times ya da Avrupa kaynaklı gazetelerle bazı üniversitelerin makalelerini okudum.Sadece 1 kaynağım 2001 krizinde alınan önlemler sayesinde küresel finansal krizi hafif atlttığımız yazıyordu,gazetenin adına bir baktım 'Today's Zaman'...Ne tesadüf...
21 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Bütçe açığına bakalım,yani devletin harcadığı para ile topladığı vergilerin fazlası.2009 ocak-şubat ayı bütçe açığı 10.398 milyar dolar.Rakamın büyüklüğünün farkındasınız değil mi?2002 yılında 91 milyar dolar iç borç stoku devralan hükümet, 6 yılda bu borç miktarını yaklaşık 103 milyar dolar artırarak 194 milyar dolara çıkarmış.2002 yılı sonunda 130 milyar dolar olan ülkemiz dış borç stoku (kamu ve özel toplamı olarak) akp döneminde 148 milyar dolar artarak 278 milyar dolara yükselmiş.
21 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Türk ekonomisine bir bakalım.1995 yılında Gümrük Birliği anlaşması imzalandı.AB ile pazarımız ortak oldu yani gümrük duvarı koruması olmadığından Türk üreticisi büyük zarar görüyor,hala.Ayrıca AB'ye tam üye olmadığımızdan bu gümrük birliği kararlarına uyma zorunluluğumuz var veto edemiyoruz,oy hakkımız da yok.1996 yılında AKÇT ile bir anlaşma imzalandı.Çelik üretimimiz bugünkünden 1 gram fazla olamayacak çünkü AB'nin çelik fazlasını satın alıyorz.Bu anlaşmalar hala 'yürürlükte'dir.
21 Ocak 2010 . Ankete Git
beril41: Ekonominin siz ve sizin gibi düşünenler için olmadığı ve hiçbir zaman da olamayacağı apaçık ortada... Ağızlarıyla kuş tutsalar da nafile, kaliteli hocalardan iktisat dersi almış arkadaşım... Çok kısa bir süre önce Türkiye çapında bir iktisat hocasından duyduğum bir cümledir; ekonominin 2004 sonrası muazzam bir iyileşme gösterdiği... Siz kendi verilerinize göre değerlendirmeye devap edin...
21 Ocak 2010 . Ankete Git
iboy54: Eğer diziyi ele alırsak faşist diyebilirsiniz (ben katılmasam da bu yöndeki eleştirilerde haklılık payı görüyorum). Eleştirilecek çok yönü var ama sinema filmi daha farklı. Ayrıca kötülemek istersek kötü yanlarını öne çıkarıp onların üstünden karalayabiliriz. Bir işi hepten karalamak yerine beğenmediğiniz yönlerini eleştirerek daha iyiye doğru çaba harcamak daha doğru diye düşünüyorum. En büyük problemimiz her şeyi ya tamamen iyi ya da tamamen kötü zannetmek.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Rakamsal veriler alsak... Ben ekonomi filan okumadım, o yüzden de pek anlamam. Gördüğüm kadarıyla borsa iyi bir seyir izliyor. Dış borçlar da eskisinden kötü değil. İşsizlik derseniz Avrupa ülkelerinden kat kat kötü bir duruma sahip değiliz. Alım gücümüz arttı, kişi başına düşen gelir arttı diye biliyorum. Ekonomimiz de süper değil onu kabul ediyoruz ama 'daha' kötü olan nedir? Ciddi anlamda merak ediyorum neyi kastediyorsunuz?
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: İktisatım çok iyidir efendim çok da kaliteli hocalardan çok kaliteli dersler aldım,kitaplar okuyup tarafsız haberleri takip ediyorum.Böylece ekonominn ne halde olduğunu görebiliyorum.Tutturmuşsunuz ekonomi iyi diye.Kimin için?Emekli için mi memur içi n mi tekel işçisi için mi yoksa yeşil sermayeciler için mi?Pollyanna sizin yanınızda karamsar kalır:)
20 Ocak 2010 . Ankete Git
beril41: Ak Parti iktidarından sonra ekonominin ne kadar iyileştiğini iktisattan anlayan birilerine sorun... Ekonominin 2001 krizin bu yana nasıl bir grafik incelediğini öğrenin... Böyle muhalefete ve böyle medyaya rağmen güven ortamı var... Türkiyenin G16 içerisinde yer aldığını biliyor musunuz? Dünyanın en gelişmiş 16. ülkesi... Bir takılmışsınız işsizliğe... İşsizlik bir sorundur evet ama çözümü için çeşitli çalışmalar yapılıyor... Bunları görmezden gelmemelisiniz...
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Ben de geniş kitlelere ulaşmasından korkuyorum zaten çünkü kurtlar vadisi faşizmi ve hayali bilgileri içeriyor,insanların bu tür kalitesiz filmler izlemesinden rahatsızm.Bahsettiğim film tabii ki gösterime girmez çünkü tamamen GERÇEKleri anlatıyor,gerçekleri görmeye bu kadar meraklıyız işte.Direk size değil bu eleştirim.Türk halkı olarak araştırmacılığımız yok,önümüze ne konursa -vadi gibi- onu izleyip ona inanıyoruz,yahu bu konuda Filistin ya da hatta İsrail nasıl filmler yapmış demiyoruz.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
iboy54: bence. Ayrıca filme yapılan büyük maddi yatırı mı da unutmamak lazım. Şimdiye kadar kim cesaret edip de bir filme 10 milyon dolar bütçe ayırmış. Umarım ki bunlar Türk sineması için başlangıç olur. Kurlar Vadisi Irak sinemamızda bir ilktir ve ilklerde hata aramak çok da doğru değildir.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
iboy54: Kurtlar Vadisinin ödül almasını beklemek hayalcilik olur zaten. Ama oradaki Arap halkını terörist gibi gösterseydi o zaman ödüller yağardı işte. Vaat Edilen cenneti örnek göstermişsin ve kimsenin izlemediğinden bahsetmişsin. Elbette izleyemeyiz. Ben adını bile duymadım. Türkiyede gösterime girdiyse de İstanbulda gösterilmiştir o da bir kaç yerde. Filistinlilerin kendi filmleri daha kıymetli olacaktır birinci ağızdan olması itibariyle. Ama geniş kitlelere ulaşma açısından da Kurtlar vadisi öneml
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: 2 ülke ilişkisini filmlerin belirlemediği konusunda hemfikiriz fakat ben kurtlar vadisi filmlerinin kalitesinin düşüklüğünden şikayetçiyim.Ayrıca tepkilerin sadece filmlerde ve lafta kalmasına tepkiliyim.Herkesin istediği gibi film çekmeye elbette hakkı vardır ama ben bu filmlerin kaliteli,gerçekçi ve eğitici olmasını isterim.Düşüncem budur,Hollywood sinemasını da savunmadım zaten hiç bir zaman.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
ışıl_ışıl: Hiçbir film ülekeler arası ilişkileri belirlemez ki? Filmden böyle bir beklentisi olanlar yanılıyorlar... Filmler sadece mesaj vermek için yapılabilir. Yerli filmlerde yerli mesajlar verilir, Amerikan filmi çekilseydi uluslararası mesajlar da verilebilirdi ki bu tür Amerikan filmleri çekilmiştir. Kime ne zararı var, zaten film sektörü hem sanat işi hem de ticari bir iş. Amerika Dünyayı kuratıyor her filminde ama kim inanıyor buna :) Bizim neden 'mesaj verme hakkımız' bile olmasın ki?
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Filistin'de yaşananların basit bir filmle öğrenilmesine karşıyım,üstelik sadece Filistin de değil dünyanın milyon bölgesinde milyar insan sefil yaşıyor,ticari çıkarlar uğruna bu tip işler yapmak çok yanlış.Filistin'in kendi ülkesinin filmlerini izleyin işte o zaman gerçekler neymiş görürsünüz,o dramı onlardan iyi kimse anlatamaz.Mesela 'Vaat Edilen Cennet' filmi ödül üstüne ödül aldı,kaç kişi biliyo bunu?Halbuki Kurtlar Vadisi gibi saçma filmler kaç ödül aldı?Biraz da sanat açısından bakın.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
iboy54: Filmler de dünyayı kurtarmak için çekilmez zaten. Kurtalr Vadisi Iraka da sadece Polat Alemdarın kahramanlıkları diye bakmak doğru olmaz. Film, Irakta yaşanan vahşeti gözler önüne sermiştir. Bu açıdan bakıldığında filmin benzeri çok azdır. Bu kadar ABD ve İsrail muhalifi bir film çekmek de doğrusu cesaret işidir. Bence Türk sinemasında bir benzeri olmayan bir filmdi. Gladyoyu izlemedim ama Filistini merakla bekliyorum doğrusu. İnşallah o da Irak kadar iyi çekilir ve İsrail vahşetini dünyaya göst
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Yahu hırsızın hiç mi suçu yok diye sorarsanız;var var olmasına da siz fırsat verdikten sonra sizi rezil etmeye çalışan çok.Uluslararası arena görüldüğü üzere ateş kapanı,her ülke ordan kurtulmak için dış ilişkilerine milyon dolar dökerken biz dış işleri bakanlığına senede 3 uzman personel alıyoruz.Fransada Dış işlerinde çalışan kişi sayısı 5bin-6bin,İngiltere keza öyle biz de 1,400.Bir fark olmalı,o da görünüyor zaten.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Ha koltuk olayından önce imajımız çok iyiydi yani:)) One minute deyince ne değişti?Dış borcumuz mu azaldı,işsizlere istihdam mı sağlandı,dış politikada istikrarlı mı olduk?Hiç bir ülke dış ilişkilerde Türkiyeye güvenmiyor.Nedir dış politika kararımız?Sınır ülkeleriyle barış içinde olmak,bi Azerbeycanla iyiydik o ilişkiler de bozuldu.Bu tip imajlar önemlidir de ekonominiz güçlü olsaydı kimse sizi o küçük koltuğa oturtamazdı,zaten gururlu bir elçi de bu koltuk niye böyle kardeşim diye sorardı.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
beril41: Koltuk olayı yüzünden savaş açmak gibi duygusal bir tepkiyle, ülke yönetilmez zaten... Bazı şeyler vitrindir, imajdır... Dış dünyaya verdiğiniz resimdir... Burda güçlü ülke duruşunu sergileyen Türkiye olmuştur... Top tüfek değil artık, psikolojik savaşlar var...
20 Ocak 2010 . Ankete Git
dpd06: Bu tip ufak olaylar 2 ülke ilişkisinin ekonomik,siyasi yada askeri ilişkisini etkilemez.One minute'te o koltuk da unutulur,ama ekonomik bağımlılık,uluslararası ilişkilerdeki istikrarsızlık devam eder.Bir koltuk için nota yollayan gururu kırılanlar nedense ekonomik bağımlılıktan hiç gocunmazlar.Halbuki o daha aşağılık bir durumdur.Diyelik ki İsrail gönderilen notayı kabul etmedi,özür dilemedi,siz inanıyor muydunuz ki biz ültimatom gönderip ardından savaş açacaktk?Yok.
20 Ocak 2010 . Ankete Git
beril41: İki ülke ilişkisini (hem de gerçek hayatta) boyları eşit olmayan koltuklar belirleyebiliyor ama...
20 Ocak 2010 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: padişah . 20 Ocak 2010