Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Uğur Mumcu'nun aşağıdaki eserlerinden hangilerini okudunuz?

rana_900: okumadım:))
rana_900: fasli bıkmadan cvp vermişsin bravo:))
29 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: O sizin inceliğiniz Durgul Hanım. Teşekkür ederim.
28 Mart 2007 . Ankete Git
durgul: sohbetiniz çok seviyeli ve aydınlatıcı olmuş.sayın rıfatın gülen ve yılmaz erdoğan ile ilgili söylediklerine yürekten katılıyorum.Sana gelince fasli gülene mesafeli yaklaşımına sevindim. Sayın rıfat derya gibisiniz tebrikler
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: ben de teşekkür ederim ama ben Gülen'in yanlış biri olduğunu zannetmiyorum :)) iyi bir amaca hizmet ediyor bence
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Sohbet için teşekkür ederim. Ayrıca şunu da bilmenizi isterim. Gülen'e mesafeli yaklaşmanız sevindirdi beni. Benim ona karşı çıkmam Dindar olması veya hatta gizli emelinin ülkeye şeriat getirmek olması değil. Ona Amerika'nın adamı olduğu için, Türklüğün bir özelliği olan islamı sulandırmaya çalıştığı (evangelist akıl vericilerinin isteği doğrultusunda) için isevi müslümanlık tesis etmeye çalıştığı ve gizli bölücü olduğu için karşıyım. tekrar teşekkürler
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Abdülmelik Fırat yani HAK_PAR adlı BArzanici partinin yöneticiliğini yapıyor. Armut dibine mi düşüyordur nedir?
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: Hem biz kesinlikle siyasette olanlara veya ilgilenenlere zındık gözüyle bakmıyoruz zaten böyle bir şeye hakkımız da yok. Sadece nurcular birilerinin dini siyasete alet veya dini başka birşeylere alet ediyor dememesi için hizmetin tam olarak ihlası için iman hizmetinden başka hiçbir meşgale ile uğraşmamayı düstur edindiklerindendir. Hedef sadece imanih hizmet olmalı. Zaten bu sayede muvaffak olundu.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: ...neden herhangi bir Kürd'e değil de ona ittifak teklif edilmiş acaba. Bu olay gerçekse akılllıık etmiş Nursi, Çünkü 1924 de de bir şer-i Kürt devleti kurmak için yola çıkan Sait tayfasının neredeyse tümü idam edildi. Ama tuhaf olanı şimdi onun ve onunla birlikte idam edilenlerin çocukları (dengir mir mehmet fırat, Cüneyt Zapsu vb) Türkiyeyi yönetiyor. Yılmaz Edoğan denen gizili bölücü tiatrocu onun torunu ile evlendim diye kasım kasım kasılıyor. Bir torunu da...
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Bir konuyu istemeden muhtemelen karıştırmışsınız. 31 mart vakası 1909 tarihlidir ve Abdülhamit'in tahttan indirilmesi ile sonuçlanır. Şeyh Sait ayaklanması ise 1924 tarihlidir. 31 martta idam edilen Derviş Vahdeti ve şürekasıdır. Ayrıca ben bilmiyordum Şeyh Sait'in Saidi Kürdiye 1924 de ittifak önerdiğini. Eğer öyleyse...
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Bediüzzaman hazretlerinin, hayatının (sizin tabirinizle 1. Sait) bir döneminde en azından siyasetle ilgilenme gibi (onun deyişiyle) bir hata yaptığı anlaşılıyor. Bu insani ve anlaşılr durum. Bir Mürşid de hata yapar elbette. Peki ama 2. Sait döneminin hatalardan azade olduğunu idda etmek ne derece mümkündür? Ya o dönemi de gene insani olarak anlaşılır sebeplerle hatalarla yüklü ise? Olamaz asla derseniz bu meleksi özellikleri bir insana yansıtmak olur ki gene bir tür şirktir.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: TBMM'nin sitesinde nasıl yer aldığı beni de şaşırttı ama şunu da söyleyeyim ki Gülen'in yolu tam olarak üstadın yolu değildir. Üstad siyasetten men ettiği halde siyaset ile ilgileniyor. Ama ben Said Nursi 'nin 2.Said dönemini sadece risale-i Nura adadığını çok iyi biliyorum. Kitaplarını okuyan bunu hemen görecektir. Tek hedefi insanların imanlarına yani ahiretlerine hizmet etmek olmuştur.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Ve buna hakkınız olduğuna inanıyorum. Ama siyaset siyasi düzlemde yapılır. Allahın hizbi olduğunuzu veya Allahı arkanıza aldığınızıı iddia etmeye başladınız mı dünyevi bir iş olan siyasette muarızınız (yani benim gibiler) ne yapacak? Sizinle siyasi veya tarihi bir konuyu tartışırken Zındık olma tehlikesi başgösterir o zaman ki işte biz o nedenle laikliği (ama tam bağımsız bir ülkede) savunuruz.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Siyaset konusunda yolunu takip edenleri de iyi ikna edememiş anlaşılan. Zira her renginden pek çok nurcu siyasetin ta göbeğinde kalmaya devam etmişler. Bugün de aynı tutumu sürdürüyorlar. bunu eleştiriyor değilim. Eşyanın tabiatına uygun bir durum bu. Ben bu akımın dini konularda veciz sözler söylemekle yetinen bir akım olmadığın ıgöstermeye çalışıyorum. Bu sizin için de geçerli benim kadar belki benden de daha fazla siyasi konularla ilgilisiniz.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Türkiye'de çok görülmüştür elbette. Ama Vahdeti ile aynı gazetede (Volkan) yazılar yazan ve aynı partide çalışan bir kişi hakkında takibat yapılması da son derece normal bence. İhtilal koşulları böyledir. Ayrıca siyasetle ilişkisini tamamen kestiği düşüncesi de bana çok inandırıcı gelmiyor. Adnan Menderes'e elini öptürdüğü de bir gerçektir. Doğu'da toprak reformu yapılmasına karşı çıktığı da.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Allah sizden de razı olsun. Yalnız anlayamadığım nokta şu. TBMM resm sitesinde bir yanlışlık var o zaman. Partilerin kurucuları ile belgelerde tahrifat mı yapıldı acaba. Saidi Nursi'nin adı (hem de Kürdi olarak) söz konusu partinin kurucuları arasında nasıl yer aldı. 31 mart vakasından sonra Derviş Vahdeti idam edildi. Saidi Nursi ise Burdur'a sürgün edildi. İşta O sırada benim babamın dedesinin imam olduğu caminin altındaki bir odada ikamet etmiş. İnsanların suçsuz yere cezalandırılığı...
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: Halbuki isnad edilen devlet düzenini değiştirmek için teşkilat kurma suçu sabit olsaydı ya idam veya müebbed hapis cezası verilmesi gerekirdi. Üstad eserlerini de Türkçe, Arapça ve az miktarda Farsça yazmıştır. Eserlerinde de o kadar araştırılmasına rağmen siyaset ile ilgili hiçbir bilgiye rastlanmamıştır ve talebelerine de hep siyasetten uzak durmalarının gerektiğini söylemiştir. Amacı sadece insanların ahiretlerine hizmet etmekti. Allah ondan razı olsun.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: Şeyhi müridi uçurur sözü çok doğru ama üstad'a Bediüzzaman lakabını takanlar talebeleri değil zamanın bütün alimleridir. Ayrıca onun son yüzyılın müceddidi olduğu konusunda da ittifak edilmiştir.Onun boş durmadığını gören islâm aleyhtarları rejim aleyhinde cemiyet kuruyor iddasında bulundular.1935'de Eskişehir Ağır Ceza Mahkemesi, hakkında dava açtı.Neticede keyfî olarak , tesettürle ilgili ayetin tefsirinden ötürü kendisine onbir ay hapis cezası verildi.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: siyaset' demiş. Yani şeytanın ve siyasetin şerrinden Allah'a sığınmış. Ondan sonra da hiç alakadar olmamış. Senin bahsettiğin Şeyh Sait 31 Mart Vakıası'ndan önce Üstad'a geerek demiş ki -Gel seninle bir olalım. Eğer güçlerimizi birleştirisek istediğimizi alabiliriz , rejimi yıkabiliriz. O da ona destek vermeyerek hasan'ı Hüseyin'e mi, Ahmet'i Mehmet'e mi kırdıracaksın? diyor. Ona da vazgeçmesini söylüyor ve eğer böyle birşey yaparsan muvaffakta olamazsın diyor. 1 Mart hadisesine destek vermiyor.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: Üstadın bilindiği gibi hayatı 2 evreden oluşmakradır. Bunlardan ilki 1.Said dönemi. Yani siyasetle meşgul olduğu hatta günde 7 gazete takip ettiği zamanlar. Ama tarihini okuyunca yine de herhangi bir cemiyet kurmadığı ve hiçbirini övmediği ve içinde yer almadığı görülüyor. Bir gün bir siyaset adamının kendi görüşünde olmayan iyi bir insanı şeytan gibi görüp ona çok kötü nazarla baktığını ve kendi görüşünü savunan şeytan gibi bir insanı melek gibi övdüğünü görünce 'euzubillahimineşşeytani ve'
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Malum şu an TBMM başkanı dini bütün bir zat olduğundan kimsenin kuşku duyamayacağı Bülent Arınç bey hazretleri ya. Bu listeyi onlar yayınlamışlar. Linki şu: http://www.tbmm.gov.tr/partiler/partiler.htm. Sağlıcakla kalın.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Tutamadım gene kendimi. Sayın Faslı. TBMM sinin resmi sitesinde Türkiye'de (Osmanlı dönemi dahil) kurulmuş tüm siyasi teşekküllerin listesi yer alıyor. Orada Derviş Vahdeti vb lerinin kurduğu bir partinin ismi de var. İttihad-ı Muhammedi Fırkası (Fırka-i Muhammediye). Kurucuları arasında Saidi Kürdi adında birinin ismi de var. Kuruluş tarihi 1909. Hani Bediüzzaman hazretleri siyasetten hoşlanmaz ve uzak dururdu dediğiniz için yazdım bir göz atarsanız sevinirim
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Söylemeden edemeyeceğim. Biraz ayıp olacak ama sevdiğim bir deyiş var: Şeyh uçmaz mürid uçurur der bu deyiş. Hakkaten ben de mürid olsaydım, uçamayan bir şeyhin dizi dibinde oturmak pek tat vermezdi. Sayın Faslı sağlıcakla kalın. Sizinle tartışmak zevkli gerçekten
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Benim haddim değil. Din konularında tartışmaya girmem. Ama allah aşkına, kendisinden Hz. İsa ve Hz. Musa gibi mucize göstermesini isteyenlere Peygamberimiz; mucizeyi sadece Allah gösterir dememiş miydi?Peki bazı Allah dostu olduğunu iddia eden kerameti kendinden menkul kişilerin mucizevi becerileri veya başarıları üzerindeki tevatürler ne oluyor? Bu şimdi şirk değil mi? Yani beni ilgilendirmez ama dostça uyarmak isterim. Kimsenin cehennem ateşiyle terbiye edilmesini istemem.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Günümüz Prens Sabahattinleri; Vatanı bir kadın memesine değişirim diyen Ahmet Altan, Şeriat gelirse Rodos'a kaçar keyfim bakarım diyen Murat Belge gibileri, Günümüz patrikleri Bartalomeos (sadece yanına dini bütün Hüseyin Hateminin sevgili zevceleri yamanmış), Günümüz Derviş Vahdetileri,Saidi Nursileri ise Fethullah Gülen gibileri. İttifak potansiyeli hiç değişmemiş.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: 'Eyvah! Ne kadar bozulmuşsun' diyerek, bir hafta uğraşıp o­nu 'eski hamiyetine' döndürmüş.Esaretten sonra siyasete hiç karışmayan, şeytandan kaçar gibi siyasetten kaçarak Allah'a sığındığını söyleyen Üstad Bediüzzaman gibi bir şahsiyet, nasıl olur da 'Kürt Teali' gibi ayrılıkçı siyaset fışkırtan bir cemiyete dahil olur. Hiç mümkün mü? Bizler de bu iftiralardan Allah'a sığınırız.Lütfen üstad'ı onlarla bir tutma.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: Kürt Teali, İngilizlerin desteğiyle kurulan ve faaliyet gösteren siyasî, ideolojik ve ayrılıkçı bir cemiyettir. Üstad Bediüzzaman ise, hayatı boyunca bu tür teşekküllere müsbet değil, daima menfi bakmış ve o­nlardan uzak durmuştur. Nitekim, eserlerinde de aynı tavrı takınmış, zararlı cemiyetlere hiçbir surette iltifat etmemiştir. Hatta, esarette iken bu cemiyetlerle teması olan bir talebesi (Müküslü Hamza Efendi) için de
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Üstelik sadece Kürt Teali cemiyeti komplosu içinde de değil, Derviş Vahdeti ile birlikte 31 Mart Vakası diye bilinen olaylarn içinde de yer almıştı. Ne ilginçtir ki bu olayın kışkırtıcıları arasında monşer tayfasından Ahrar partisinin kurucusu Prens Sabahattin ve Rum partiği de yer almıştı. Bu Sabahattin İngilizciydi ve Türk gençlerini sadece İngiliz Mürebbiyeler yetiştirsin. Böyle kalkınırız diyecek kadar da gözü dönmüştü. O zamandan bu zaman pek bir şey değişmemiş.
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Hatta bu cemiyetin İngiliz sefiri ile görüşen ve İngilizlerden; şeklen Halifeye bağlı bağımsız bir kürt devleti kurulması için yardım isteyen heyetinin içinde de yer almıştır. Din alimlerinin bazısı (Dürrizade gibi) M. Kemal'in idamı için fetva verirken, bazıları milli mücadeyi desteklemişti. Büyük şairimiz Mehmet Akif gibi pek çok inancı kuvvetli kişi de Ankara hükümeti saflarında yer almıştı. Peki Bediüzzaman hazretleri o hengame içinde ne gibi işlerle iştigal ediyordu?
28 Mart 2007 . Ankete Git
a.rifat: Önce bir özür dileyeyim. Siz Fethullahçı olmadığınızı söylüyorsanız doğrudur. Haklısınız vicdan sahibi bir insanın Hoca Efendi Hazetleri ile aynı tablo içinde yer alması ona pek onur kazandırmaz. İnanç konusunu da tartışmam. İstediğinize inanabilirsiniz. Ama tarihi değiştirmek? İşte bu kabul edilemez. Saidi Nursi Kürt Teali Cemiyetini kurdu demedim ben kurucuları arasındadr dedim ve bu doğrudur. Küert Teali Cemiyeti Mondros Mütarekesi sonrasında kurulmuştur.
28 Mart 2007 . Ankete Git
fasli: Said Nursi bir kimya kitabını bir gecede bitirip sonraki günü kimya hocası ile münazara edip onu susturabilecek derecede harikulade bir zekaya sahipti ve bunu yapmıştıda zaten. Yani eşsiz bir zekaya sahip ve çok büyük bir din alimiydi. Gülen'e gelince benim onlarla bir bağlantım yok. Gülen hayatında Said Nursi'yi hiç görmemiş biridir.(ben öyle duydum) Benim bahsettiğim şahıslar ise Üstad'ın yanında yetişmiş şahıslardır. Hemen bilmeden beni Gülen'in cemaatine dahil ettin.
28 Mart 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: ulaso7 . 25 Mart 2007