Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Batı'nın ilmini bilimini değil, ahlaksızlığını aldık diyen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan sizce haklı mı?

nancy: Laiklik ilkesi batıdan gelmiştir.Cumhuriyet kavramı batıdan alınmıstır.teknoloji avrupadan yayılmıstır.kültür ve sanatta batıyı taklit ediyoruz.Sayın basbakan ahlaksızlık ne demek oluo.
Bighero: ları ellerinde gidecek olan başlıca kapitalist ülkeler- zira burada Almaya, Fransa vs. değil ingilizce konuşan A.B.D, İngiltere, Kanada gibi ülkelerden bahsediyorum- buna engel olacaklardır. Bu konuya sıcak bakmayan ilk ülkede biz oluruz. Zira bu ülkedeki hiç kimse, binlerce yıllık Türk kültüründen ve dilinde vazgeçmeyecektir.
4 Şubat 2008 . Ankete Git
Bighero: Bu noktada haklısın ama seninde dediğin gibi kültür çatışmasındaki insanlık, kendi ana dilleri dışındaki bir dli kabul etmezler. Heleki yapay bir dili. Birçok gramer hatası ortaya çıkacaktır. Dediğim gibi sosyalistler daha önce bu konu üzerinde çok deneme yapmış fakat başarılı olamamışlardır. Bu konuda seninle aynı görüşteyiz. Ben de İngilizce yerine ortak bir dil kullanmayı tercih ederim. Fakat özellikle geri kalmış ülkelerin kültürlerinden vazgeçeceğini zannetmiyorum. Bunun yanı sırada çıkar..
4 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Üstelik iİki farklı dili konuşan insan bu dil sayesinde yazılı ortamda sözlük sayesinde 10 gün içinde, sözlük kullanmadan konuşarak 30-45 gün içinde anlaşmayı başarabilir ancak uluslararası destek olmadan bunun başarılması mümkün değildir, tek anadile sahip ekiple evrenselliğe sahip olamaz. Bu yüzden kendi alanımda akademik yükselmeyi bekliyorum, bu sorun ileriki yıllarda akademik destekle çözülecektir. Kimsenin doğuştan ayrıcalıklı olmaya hakkı yok, iddia ettiğiniz gibi imkansız değil.
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: bulunan Esperanto dilini öğrendim, kolay ama estetikten ve ince fikirlerden yoksun bir dil, yaygın intenet ortamında bile gelişmemesi çok normal. Bunun dışında 1. kalite yapay dillerin hepsini (büyük ihtimalle istisnasızdır) mercek altına aldım, bugüne kadar en az 100 tane de amatör çalışmayı izledim. Hepsinin iyi- kötü tarafları var. Bütün araştırmalarda ulaştığım sonuçlara göre başarılı bir yapay dil yapılabilir, ancak tek kişi tarafından bunun başarılması imkansız.
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Bu arada 10'a yakın yapay dil denemem, bu konuda da üzerinde 4 yıl çalışıp kendi çalışmalarım yüzünden ara verdiğim bir kitabım var. Yaklaşık 11 yıldır (yani 13 yaşından beri) yapay diller üzerinde çalışmam var diyebilirim. İngilizce çok zor bir dil, İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Fince, Arapça, Swahili, Japonca, Arami üzerinde severek ve isteyerek, bundan çok daha fazla dil üzerinde (neredeyse 50 vardır) istemeyerek de olsa araştırma yaptım. En ünlü ve 10 milyon konuşanı
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Yalnız ben değil, dünyada elit kesim dışında hiçkimsenin cumhuriyet karşıtı olabileceğini sanmam. Herkes yüksek standartlarda yaşamak ister değil mi?
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Bighero: her kıtada konuşulması İngilizce'ye avantaj sağlıyor. Bu nedenle yapay bir dil yapmak imkansız. Başarısız olur. Heleki dünyada bu kadar hızlı yayılırken. Katılıyorum, ama başarız olacağını kabul etmek lazım. Kimse umursamaz..
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Bighero: Cumhuriyet karşıtı mısın bilmiyorum ama (Ön yargıda bulunduysam özür dilerim. Kesin bir yargı bildirmedim.) Sinema konusunda size katılıyorum. Sinema dahil bir çok sanat alanında başarısızız. Daha çok ilgilenmemiz gerekiyor. Fakat ortak dil konusunda -doğru olan bu- başarılı olunacağını zannetmiyorum. Bu sosyalist bir çaba ve daha öncede denenmişti. Fakat başarılı olamadı. Dünyada en çok konuşulan dil Çince olmasına karşın, İngilizce'nin daha kolay olması, ikinci en çok konuşulan dil olması ve.
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Bighero: Uququq, sen şimdi monarşiyi mi savunuyorsun? Mutlak monarşi, cumhuriyet rejiminden daha mı iyiydi?
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Bighero: Benim yazacağım yorumun yazmışsınız. Teşekkür ediyorum. Sonuna kadar haklısınız.
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: olması gerek) İngilizce eğitimine son vermeli ve kültür taşımayan yapay dili uluslarasılaştırmaya çalışmaya başlamalılar. Bunlar yapılırsa batının ahlaksızlığını almamıza gerek kalmaz. Kendi ahlaksızlığımız bize yetiyor zaten.
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Şimdi biz, Avrupaya verdiğimiz bu şeyleri henüz geri alamadık ama Avrupa bize yaşam tarzını sattı. Neden derseniz, sorunu 3 şey çözer. 1) mAvrupa birliğine girmekten söz bile edilmemesi gerekli; 2) Batı sinemasının sömürüsünden kurtulmamız gerek, kimse bilmez ama sinema en büyük propganda aracıdır, ülke tanıtımına ayrılan bütçenin tamamı sinemaya aktarılmalı. 3) İngilizce'ye karşı birkaç ülke ile birlikte yapay uluslararası dil çalışmasına başlanmalı, çalışma bitince katılan ülkeler (ki en az 50
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Ugugug: Laiklik ve bilim Avrupa'ya İslam uygarlığından geçmiştir, Cumhuriyet ise Avrupa'ının Oamanlı karşısındaki çaresizliği sonucu halkın olaya el atmasıyla Avrupa'da ortaya çıkmıştır ancak demokrasi çok çok eskilere dayanır. Ayrıca Türk kültürü ve Türk sanatı da zamanında vardı, hatta Avrupalılar da o zamanlar bize özeniyorlardı; bununla ilgili bir çok tarihi belge var, Avrupalı müzisyenlerin Türk müziğinden esinlenmesi veya Avrupalı soyluların evinde Türk köşesi bulunması gibi.
3 Şubat 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: akan_hayat . 29 Ocak 2008