Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Üniversitelerde türbanın serbest bırakılması amacıyla anayasal düzenleme yapılırsa neler olabilir?

durgul: Türban sorunu ile ilgili olarak son bir haftadır daha geniş bir pencereden bakmaya çalışıyorum, körü körüne bir düşünceyi savunmanın ötesinde birşeyler olmalı diye düşündüm. Şimdi benim anlayamadığım bir şey var. Atatürk 1929 yılında İmam Hatip okullarını kapatmıştır, 1948 de CHP imam hatip kurslarını açmıştır, ardından Adnan Menderes İmam Hatip okullarını tekrar açmıştır bu dönemden günümüze kadar Süleyman Demirel Necmettin Erbakan, İsmet İnönü ve Ecevit gibi Siyasiler
durgul: O haberi izlemiştim fastaki ampul partisini, ben başarılı olur sanıyordum, demek ki faslı insanlar gerçekten vatansever ve gerçekçi, helal olsun onlara, bir faslilar kadar olamadık
1 Ekim 2007 . Ankete Git
durgul: Bizim gibi düşünenler ya sabır bunu da atlatacağız derken erdemlerin en büyügüyle sınanıyoruz........ ya diğerleri bakıp da görmeyenler, hayal aleminde yaşayıp kurgulanmış olaylara gerçeklik boyutunda sapanlar......
1 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: burada otobüs taranıyor, katliamın en iğrenci yapılıyor, 12 (!) şehit birden veriliyor, ama tayyip bey abd'de kim bilir ne işler çeviriyor. biz türkler amma sabırlı insanlarmışız...
1 Ekim 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: fas'ta da tıpkı akp gibi bir parti varmış. hatta isimleri, sembolleri bile neredeyse aynıymış. bu partinin kazanması için abd çok uğraşmış. partinin genel başkanı washington'a davet edilmiş falan. geçenlerde de fas'ta genel seçimler vardı. ve bu parti sadece %14'lük bir oy oranı aldı. yani abd, fas'ta başarısız oluyor, ama türkiye'de her şey tıkır tıkır işliyor...
1 Ekim 2007 . Ankete Git
durgul: Ne öğrendik Newyork tan 1- RTE yakışıklıymış 2- Türkiye Malezya olmazmış başka......
29 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Tam da RTE Amerika ya gider ayak ortaya iki konu atıldı hepimizin gündemi değiştirildi, Malezya olur muyuz - Mahalle baskısı Niyete bak şu kediler biraz oynasın eğlensin çunların önüne iki yumak atalım, biz bu yumaklarla oynaya dururken neyi kaçıdık New yorktan, AB liderleri ne görüş bildirdi, terörle ilgili neler konuşuldu, Kıbrıs hakkında ne söylendi, Ermeni soykırımı Amerikan senatosundan geçecek mi? ya da hiçbirimizin bilmediği bir konuda gündemlerimiz değiştirilerek önemli kararlar alındı
29 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Çok haklısın Amerika Türkiyeye ılımlı islam devleti adını takmış hadi ordan. Zamanında 1979 da Şahı devirirken İran da başarılı oldu, Malezya da başarılı oldu Türkiye deki girişimleri ise son noktada hep engellendi, bu ülkenin farklı dinamikleri var, Abd ve Taşeronları bu dinamiklerin ötesine geçemeyecek umarım, ama bir o kadar da karamsarım, İstemediğimiz Abdullah Gül onca endişemize ve sesimize rağmen seçim sonucu cumhurbaşkanı oldu, sayısal üstünlük çok belirleyici
29 Eylül 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: yoksa bizim zaten insanların kişisel tercihleriyle sorunumuz yok. isteyen başını açar, isteyen açmaz. sokakta gördüğüm ve hiç tanımadığım insanların yaşam tarzları, başlarına ne takıp takmadıkları beni ilgilendirmez. ben kendi hayatımın efendisiyim. herkesin kendi hür iradesi var ve buna da saygı duyulmalı. zira bir insanın başka bir insanın yaşamına karışmasının ne demek olduğunu bir eşcinsel olarak çok iyi biliyorum...
28 Eylül 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: üstelik şöyle bir şey var: din dersi zorunlu oluyor, yıllar boyunca zorla din dersi veriliyor, bu zorunluluğu devlet getiriyor, ama aynı devlet 'üniversitede dini sembol yasaktır' diyor. yahu devlet, sen kendi okullarında zorla din dersi okutuyorsun, ama üniversitede dini sembolü yasaklıyorsun. bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu...
28 Eylül 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: fakat kapalı olan kadınların bazıları (hepsi değil) başlarındaki örtüyü rejime, laikliğe muhalefet olsun diye takıyor. yani dini bir sembol olarak değil, siyasal bir sembol olarak kullanıyorlar. biz buna şiddetle karşıyız. isteğen istediği gibi yaşar, kimsenin yaşam tarzıyla sorunumuz yok. ama ülkenin rejimiyle, Laik Cumhuriyet'le oynamaya kimse cüret etmesin! bizim tek derdimiz bu...
28 Eylül 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: hem haklısın, 15 yaşında devlet okula türbanla girmeye izin veriyor (imam hatip liseleri), ama 18 olunca 'başını aç' diyor. ama en acı olan ne, biliyor musun? türban yasağı yüzünden kapalılar Atatürk'ten nefret ediyor. oysa türban yasağını getiren kenan evren'miş (geçenlerde bi köşe yazısında okudum, doğru mu bilmiyorum). yani dediğin gibi, eskiden öyle bir sorun yoktu.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: eskiden bop diye bir şey olduğuna inanmazdım. gülüp geçerdim. ama gördüm ki, bazı abd yetkilileri bazı konferanslarda türkiye için 'ılımlı islam' modelinden bahsediyorlar. bizim ülkemiz onları ne ilgilendiriyorsa...!
28 Eylül 2007 . Ankete Git
atesh_ve_su: durgul, benim aklımdan ve kalbimden ne geçiyorsa, hepsini zahmet edip teker teker anlatmışsın. teşekkürler arkadaşım.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Sorumlular devletin başında yıllardır, devletin ta kendisi...... Kurbanlar ise hepimiz
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Peki ne olmalıdır? Ya türbanıyla üniveristeye girecek izin vereceksin yada İmam Hatip Liselerinin hepsini kapatacak ve asla kamusal alana türbanı sokmayacaksın ve çelişkileri ortadan kaldıracaksın. Hangisi daha mümkün? Bu Amerikan taşeronla birinci şık daha mümkün galiba
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Laiklik yara almıştır, alacaktır. En çok üzüldüğüm budur.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Ama şöyle bir gerçekliği de yadırgamamak gerekir türbanını siyasi simge olarak takan kadınlar da bir hayli vardır. Sorunu yaratan siyasetçilerdir 57 yılda bu ülkenin kadınları türban yüzünden kutupsallaştırılmıştır. Atatürk'ün kadını yücelten tutumuna duyduğum özlemi belki gün gelir giderebilecek biri gelir. Kadınların hakları da erkek hegomonyasındaki siyasetin araçı olmuştur.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Bu gerçeğim mağduru biz kadınlar. Evinde eş ya da baba baskısıyla kapanmak zorunda kalan kadınlar bir tarafta , türbanına cani gönülden bağlı kadın bir tarafta, hayır geleceğim tehlikede kapanma baskısını gün gelecek biz de göreceğiz diyen kadınlar bir tarafta..... Erkek egemen düşünceler sonucu magdur olan kadınlar.....
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Bu gerçeğim mağduru biz kadınlar. Evinde eş ya da baba baskısıyla kapanmak zorunda kalan kadınlar bir tarafta , türbanına cani gönülden bağlı kadın bir tarafta, hayır geleceğim tehlikede kapanma baskısını gün gelecek biz de göreceğiz diyen kadınlar bir tarafta..... Erkek egemen düşünceler sonucu magdur olan kadınlar.....
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Ben bireysel olarak kendi çocuğumun türbanlı olmasına asla izin vermem, ama bundan sonra da türbanıyla üniversiteye girmek isteyenlere karışmam, çünkü türbanlıya eğitim hakkı 15 yaşında izin verilmiştir 18 yaşına geldiğinde bu izni ondan almak ve onu yasaklamak insan haklarına bile ters benim gözümde. Düşüncelerim belki çok tartışma yaratacak ama ortada çok büyük bir gerçeklik var
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Amerikanın taşeron hükümetleri bu ülkede 1950 den beri süregelmektedir. İlk taşeron Adnan Menderes hükümetidir Türkiye Küçük Amerika olacak sevdasıyla dinine yürekten bağlı saf ve masum halkını kullanmıştır. Günümüzde kimdir bu taşeron AKP.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Türban sorununu yaratan ne türbanı ile okumak isteyen ne de benim gibi türbanla üniversitelere girilmesin diye düşünenler, biz kutupsallaştırılanlar sadece kurbanız. Neyin kurbanı? 1950 den beri yeşil kuşak projesi ve günümüzde büyükortadoğu projesi ile dünyaya kültürel ve ekonomik olarak hakim olmak isteyen ve toplumların dinlerini, dini duygularını araç olarak kullanan ABD'nin ve onun taşeronlarının kurbanıyız.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: O insan nasıl vazgeçsin türbanından, aynısını kendim için düşünüyorum lisede başım açık okusam üniversiteye geldiğimde türbansız okuyamazsın eğitim alamazsın dense başım açık nerde okursam oraya giderim, kimse kimseye zorla başını da açtıramaz başını da kapattıramaz , bu kişisel hak ve özgürlüklere aykırı
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Ona 18 yaşına kadar kamuda yani okulunda bir statü oluşturuyorsunuz sonra da diyorsunuz ki hayır türbanını çıkarmadan bu üniversiteye giremezsin, sen değil misin türbanı ile eğitim almasını sağlayan bu yaşına kadar, İmam Hatip de takabilirsin ama üniversitede takamazsın. Bence çok ama çok çelişkili, türbanı yüzünden lisede eğitimine devam eden kızların üniversiteye gelindiğin de hayır çıkaracaksın deyip eğitimine ambargo koyuyorsun
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: Üniversitelere türbanla girilmesi son 10-15 yıllık bir problemdir daha önceleri türbanla üniversitelere girilmesine izin verilmiştir. 1976 da okula başlayan kız öğrenciler 1979 da mezun olduktan sonra aynı yıl üniversiteye yönlenmişlerdir, sayısı ne kadar bilinmez. Fakat burada bir gerçek var 'Siz bu kız öğrencilere dini eğitim alması için türbanı ile birlikte İmam Hatip liselerine girmesine izin veriyorsunuz, ona ait bir yaşam stili oluşturuyorsunuz
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: İmam Hatip liselerinin sayısının artmasında aktif rol almıştır, öte yandan adı üstünde mezun olanın imam ya da hatip olduğu bir okul fakat bu kadar imama bu ülkenin ihtiyacı var mıydı orası tartışmalı. 1975-78 döneminde sadece Demirel 233 adet imam hatip okulu açmıştır gerisini siz düşünün artık. Tabi İmam Hatipten mezun olup İlahiyat fakültesine devam edenler de var.
28 Eylül 2007 . Ankete Git
durgul: döneminde de imam hatip okullarının açılması artarak devam etmiştir 1976 yılında kız öğrenciler İmam Hatip okullarına alınmaya başlamıştır, burada sorgulanması gereken bir kaç şey var: 1 İmam Hatip Okulları niçin tekrar açılmıştır? 2 İmam Hatip liselerinden ne mezun olur? 3 İmam Hatipten mezun olanlar ne yapmalıdır? Atatrük döneminde Tevhid-i Tedrsiat Kanunu gereği İmam Hatip Okulları kapatılmıştır islami kesimin desteğini almak isteyen siyasi partiler sosyal demokrat olsun sağcı olsun
28 Eylül 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: durgul . 12 Eylül 2007