Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

700 nüfuslu okulsuz ve camisiz bir köye öncelikle okul mu yapılmalıdır, yoksa cami mi?

kafkas62: her yerde ibadet yapılabilir ama heryerde eğitim öğretim olamaz,zira kul için tüm yeryüzü ibadet etmek isteğene açıktır!
Mavi_sakal: Din zaten Alla hile bizim aramızdadır. Allah namazı farz kılmış ve namazın vakitleri de bellidir. Laiklik insanlara inancını yaşama hakkı verir. Bu sebeple ben namazımı ayrı bir yerde kılabilirim. Birgün kılanlar kılmayanlara baskı yaparsa o zaman laiklik devreye girer ve der ki sen de kılmama hakkına sahipsin. Yani seni de korur merak etme...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Ben de diyorum ki birileri namaz kılınca kılmayanlara baskı oluşuyor da, başkaları kılmayınca aynı baskı bize oluşmaz mı?
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Bak müdahale diyorsun, halbuki ben dedim ki, bu oluşur! sen istesende istemesen de oluşur! Toplum baskısı dediğimiz olayda budur...Din böyle baskıyla kendini üstün kılacaksa ben o dini saymam, bu yüzden de esas zarar gören din oluyor...Sürekli birbirimize etki, tepkiyle hareket edeceğimize bırakalım dini herkes Alah'la kendi arasında yaşasın, ne siyasiler kullanabilsin, ne de başkaları...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Laiklik beni korumuyor ki sadece inançlıların inançsızları baskı altına almasından endişe edildiğinde devreye gidiyor. Bana ibadet hürriyeti vermiyor mesela. Size göre bu laikliğe aykırı bir fiil. Olmaz diyorsun git evinde kıl. Namaz kılınınca kılmayanlar baskı altına giriyor ama kılınmayınca ben baskı altına girmiyorum öyle mi? Laikliği kullanmayın artık lütfen. Kim zarar görüyor diyorsun ya Atatürk'ün ilkeleri zarar görüyor bu tutumlarınız ile vesselam. ugugug ta bunu izah etmişti...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: sonrada bu özgür müslümanlık diyemezsin, o zaman da beni ve benim gibi düşünenleri baskı altına almış olursun. işte laiklik burada devreye giriyor, hem seni hem beni koruyor anlayamıyor musunuz? sadece ibadet özgürlüğü değil, etmeme özgürlüğünü de koruyor...1400 yıldır diyorsun ama hala tartışmalı olabiliyor bazı kurallar ve ayetler, neden anlamamazlıktan geliyorsun? bu toplumsal uzlaşıyla olmalı, direterek dinin emri diyerek gerdiğinde bu ülke bunları hep yaşıyor. kim kazanıyor?
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Yasaklar filan deyince aklıam direk sizin laiklik anlayışınız geliyor nedense. Laiklik denince direk mantık askıya alınıyor, ön yargılar ve kalıplar öne çıkıyor. Ama gel gör ki yapılan uygulamalar ne laiklik ne mantık ne de başka birşey ile izah edilemiyor. Ancak yassah kardeşim deniliyor.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Ben de cevabını vermiştim : Namaz kılanı gerici görmeyen bu toplum, kılmayanı da dinsiz görmez sen hiiiç merak etme. sanki herkes namaz kılıyor da başkalarına karışacaklar.. Yeter ki namaz kılana müdahale edilmesin kimse kimseye namaz kılmıyor diye düşmanlık beslemez o konuda rahat olun. (Mavi_sakal - 22:51) Dinde ister gör ister görme haramlar helaller mübahlar müstehaplar vacipler vs. var. Ben aştım bunları diyemez kimse... Bugüne kadar da dememiştir.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Hala 5 dakikalık namaz diyorsun, izah ettim bunu, birileri kıldıkça bu toplum kendini mecbur hissseder, kendini dinsiz olarak dışlayacaklar diye zorlanır yapar, buna hakkınız yok, kimsenin yok...bizim toplumsal din anlayışımız budur, çünkü eğitimle değil, kulaktan dolma bilgilerle dini öğreniyoruz, dini sadece yasaklar haramlar, kurallar bütünü olarak algılayan, algılattırılan toplumda bu baskı getirir, kendiliğinden olur bu baskı, sen yapmazsın, oluşur...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Muhtemelen Gülen o açıklamaya yaptığında ben onu tanımıyordum bile. Ayrıca o ne derse desin ben konuyu biliyorum fikrimi değiştiremez. Din bir kişinin fetvaları ile şekillenmiyor. Bugün birkaç kişi fetvaları ile şekli bozmaya çalışıyor sadece.. İslam'da fetvalar 1400 yıldır zamanın tüm alimleri tarafından belirlenmiştir. Birkaç ile olmuyor bu işler...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Ben sana bir şey sordum cevap vermedin? bunu herkes biliyor, Fethullah gerekirse başınızı açabilirsiniz dediğinde, ona tepki gösterdiniz mi? din bir kişinin fetvalarıyla şekillenecek , takiyyeye bu kadar müsade edecek kadar oynanacak bir şeyse, vicdan kimde? ona sen karar ver!...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Provokasyonlar bize değil karşı düşüncedekilere çalışıyor ne yapalım... Ayrıca hem üstelemeseniz ibadetinizi gizlice yapabiliyosunuz diyorsun hem de heryeri ibadethaneye çevirdiniz diyorsun. bu da ayrı bir tezat. Sanki öğrenciler derslerini bırakıp zikir çekiyorlar. Altı üstü 10 dk tenefüs 5 dk namaz. Mesele olaya nasıl baktığımız. Ben özgürlüklerden yanayım.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Ülkeyi bu hale getirmek kimin vicdanına sığdıysa onlara sor, benim vicdanımla uğraşmayı bırak, büyük oyunların parçası olmak hangi vicdana sığıyorsa, onu bozmak da benim vicdanıma sığar!
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Bu şekilde dayatılmasa kimse farkına bile varmadan insanlar ibadetini yapıyordu zaten, sizler dayattığınız için, heryeri ibadethaneye çevirdiğiniz için bu hale geldi, metro istasyonlarını namaz gösteri alanı haline sokan zihniyetin zararlarını hepimiz çatışarak çekiyoruz!...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Birgün benim yaşam tarzıma müdahale edilir diyerek bugün başkalarına müdahale etmek hangi vicdana ve insafa sığar?
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
dpd06: fisun bu konuda aynı fikirde değiliz üzgünüm ama dediğim gibi eğitim kurumlarına ben de dinin girmesini hoş bulmuyorum.en azından buna hazır değiliz.ayrıca etrafımda türbanlı arkadaşım olmadığı için sadece oda arkadaşımı örnek veriyorum,bu neden rahatsız etti anlamadım?farkındaysan sen de ahlaksız türbanlı insanlarla ilgli genelleme yapıyorsun.bu açıdan bana kızmaya hakkın yok.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Kuralın genel geçer bir mantığı olur fisun! İnsanlara inancını yaşama hakkı vermiyorsunuz, üstüne üstelip veriyoruz diyorsunuz, durumu eleştirme hakkını elinden alıyorsunuz bir de ortalığı germeyin kuzu kuzu oturun kabullenin bunu diyorsunuz. Oldu!
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Okulda namaz kılamazsın, daha üstelemenin alemi yok, insanları kışkırtmayın. gider evinde kazasını yaparsın! işte siz kural kaide tanımadığınız için toplumdaki bu çatışma! din kuralını dayatacağız diye ülkeyi gere gere bu hale getirdiniz ve hep başkalarını suçladınız. bu günün en büyük müsebbibi sizlersiniz.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Bağcılar lisesinde bodrumda namaz kılan öğrencilerin görüntüleri çıktığında ortalık nasıl karışmıştı. Güya ibadet etmek yasak değilmiş...Çocukarın mescidi var sanki de bodrumda kılıyorlar. Ayrıca bu olayın gerçek olmadığı da kanıtlandı. Bunlar birer provokasyon. Ama siz birisi birşey yaptı diye duydunuz mu 'işte' diyorsunuz. Provokasyon olma ihtimalini hesaba katmıyor olaya bakıp hemen genellemeyi yapıyorsunuz.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: İslamı yaşamamız yasaklanıyor diyorum... Okulda bana tenefüste dahi örneğin okulun bodrumunda namaz kılamassın demeye kimsenin hakkı yoktur! Okullarda mescit yok ama sen diyorsun ibadet yasaklanmıyor. başını örtmekte aynı şekilde yasak. Sen de hem yasakları savunuyorsun bir yandan da yasak yok diyorsun bu ne saçmalık böyle..
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Ayrıca son zamanlarda herşeyi oda arkadaşına bağlayarak genellemenide çok yüzeysel buluyorum bunu da belirteyim, görüyoruz başı kapalı olanların neler yaptığınıda , bizim gözümüz kör değil. Toplum önünde sevişeni şikayet edebilirsin ahlaken yasaktır, ama ibadet edeni kimse şikayet etmez!
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Başı kapalı olanların yaptıklarını, toplumdaki örneklerini ben vermeyeceğim arkadaşım, zira ben insanları kışkırtmaktan hoşlanmam! bunun ahlakla alakası vardır, başın kapalıymış açıkmış bununla alakası yoktur. ibadet yasaklanıyor diyemezsiniz!...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: fisun herşeyi bildiğinizi sanıyorsunuz ama özellikle bizle ilgili çok az şey biliyorsunuz bunu bilmeni isterim.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Yani sen ne dersen de, ben ve benim gibiler neyin ne olduğunu biliyor. Ilımlı İslam cumhuriyetinizi kuramayacaksınız, bizler oldukça buna ulaşmanız zor bunu bilin...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
dpd06: mesela oda arkadaşım.AKP den nefret eder çünkü türbanı siyasete alet ettiğini o da biliyor.oda arkadaşım türbanlı,5 vakit namazını hiç kaçırmaz,allah adını ağzından düşürmez.ve herşeyi kendi içinde yaşıyor.inancına göre örtünmek istiyor ama başını açmak zorunda.bizim yurdumuza turnikeyle giriliyor ve arkadaşımın kızlar yurduna bile başı örtülü girmesi yasak!sorun şu ki yurdun girişine birçok erkek geliyor ve sevgilileriyle resmen sevişiyorlar başını kapamak yasak,ama sevişmek serbest...
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: İstediğini yazabilirsin mavi, bunların gerçekliğini herkes biliyor, bir ara fethullahında, başı açık olmanın çok da mahsurlu olmadığını söylediğinde aynı lafları ona da etmişmiydiniz!? Ya olduğun gibi görüneceksin, ya da göründüğün gibi olacaksın, işine gelen yerde takiyye yapmayacaksın...Sızdıkları kadar sızdıktan sonra, birden başı kapalı olmadan olmaz, din bunu gerektiriyor, emirdir, nidaları çıktı ortaya, yalan mı?
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: dpd06 söylediklerinde kısmen hak veriyorum. Ama birileri kendi yaşam tarzlarını garanti altına almak için bazılarının yaşam tarzlarını ve inançlarını hiçe sayıyorlar. Mesela fisun diyorsun ki nifaka düşmemek için namazını kazaya bırakmak? İslamda böyle bir anlayış yoktur ve olamaz. namazdan daha büyük bir ibadet yok. Namaz kılmak nifaka sebep olmaz. O zaman ben de sana derim ki başını örtmeliisn nifaka düşmemek için. saçma değil mi? senin dediğinde aynen böyle saçma birşey.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Dpd06 ibadetini özgürce yapamayan kimler açıklar mısın lütfen?
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Mavi_sakal: Sesi çıkmayınca gerçek samimi müslüman oluyor yani? Bundan bu mana çıkıyor. Birisi başını örttüğünde eğer bundan rahatsız oluyorsanız gözünüze sanki sokuyorlarmış gibi gelir, ama olmuyorsanız hiç aldırış bile etmessiniz. Başörtüsü taktığı için üniversite okumayanlar var çevremde. Sizin söylediğinize göre bunlar samimi olmayan insanlar oluyorlar. Bunu iddia etmeye hakkın yok!
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
fisun: Namazlarını kazaya bırakmayıda nifak yaratmak için sebep görmezler, bir parça bezin namusu, ahlakı koruduğuna inanmazlar. bu inancın temiz ahlakla ve gerçek imanla alakalı olduğunu bilirler.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
dpd06: mavisakal,sana insanların ibadetlerini özgürce yapmaları konusunda katılıyorum ama bu dinin siyasete alet edilmediği bir ülkede olmalı.şuan türkiye nin böyle bir zemini olduğuna inanmıyorum,birileri sürekli biryerlere gelmek için kullanıyor.açıkçası ülkemin iran a dönemsinden de korkmuyor değilim.ama okullarda mescit açılması -şuan- için bence uygun değil.
22 Mayıs 2008 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: uyukucu . 6 Aralık 2006