Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

İstanbul Bağcılar Lisesi'nde öğrencilerin okulun bodrumunda namaz kılmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

felix: kamu kuruluşunda nasıl ki herkesin uyması gerek kuralları varsa, kendisine saklamas gereken şeylerde vardır. namaz da onlardan biridir. kendine sakla inancını. okula bir iki birşey mi öğrenmeye gidiyorsun namaz kılmaya mı? çok meraklıysan git evine orda kıl
karakedi1992: felix'in yorumuna katılıyorum. Okul hem bir kamu kuruluşu hm de bir yerde laikliğin de sembolü. Eskiden medreseler vardı.Onlarda bu tür uygulamalara rastlamak mümkün fakat 21. yy. Türkiye'sinde böyle manzaralar görmek hiç de güzel değil. Bence herkes kendi inancını kendi içinde yaşamalı. Eğer namaz kılmak istiyorsa adım başı bi cami var. Orada kılsın.
23 Haziran 2007 . Ankete Git
osman10: Özgürlük başkasını rahatsız etmeden istediğini yapmaktır.Sen namaz kılanların insanların içinde müzik çalarsan hele ki camide o insanlara saygısızlıktır özgürlük değil.Sokakta namaz kılan adamın sana ne zararı var?Beni de sokakta namaz kılmamla ilgili düşüncelerin alakadar etmez o zaman.Sen daha ne dediğini bilmiyorsun.
10 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: namaz kılma yeri sokak değildir.mini eteklilerden rahatsız olduğunu söyleyebilirsin bu beni ilgilendirmez çünkü ikisi aynı şey değil.bir de özgürlükten bahsetmişsin.iyi özgürlük var diye ben de gideyim camide müzik çalayım ibadet edenleri rahatsız edeyim olur mu peki?senin özgürlük anlayışın bu mu?insanlar özgürlük var diye ortalıkta ne yaptığını bilmez deliler gibi dolaşsınlar mı?terbiyeni ve saygını muhafaza et sayın osman.sana ne falan filan laflarını tar da ona göre konuş.edepli tartış biraz
10 Haziran 2007 . Ankete Git
osman10: belen sen sokakta namaz kılan adamdan nasıl rahatsız olabilirsin ki?senin ne haddine?% 95 i müslüman olan bir ülkede yaşıyorsun.bunu dikkate al lütfen.ayrıca namazın vakitleri vardır.adam vakiti geçirmemk için sokakta da kılar,okulda da kılar,hastahanede de kılar.sanane.senin rahatsız olduğun şeye bak.Sokakta NAMAZ kılanlar.İnsanların sokakta mini eteklerle gezmesinden de ben rahatsız oluyorum desem onalrında mini etek giymesi mi yasaklanıcak belen?Sen özgürlük kavramını hala anlamamışsın.....
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: yanılıyorsunuz toplumsal hayata sadece bunlar zarar vermez.daha derin düşünmek lazım.ayrıca sen bana neyi itiraf ettirmeye çalışıyorsun merak ettim.ben sana şahsi suçlamalar yöneltmiyorum ama sana ne oluyor onu anlayamıyorum.düzeyli tartışma kurallarından haberin yok senin.bu böyle gitmezmiş.lafa bakın şimdi.nasıl gider peki senin istediğin şekilde mi gitmek zorunda herşey?
9 Haziran 2007 . Ankete Git
flamel: toplumsal yaşantıya zararı veren şeyler bellidir.alkol,uyuşturucu,hırsızlık,adam öldürme,gasp,vs.bunun gibi şeyler.bunlarla i alakalı birşeymi bu. dediğiniz gösteriş.sizde itiraf edinde kurtulun artık.yoksa bu böle devam etmez.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: ayrıca rahatsız olmaya hakkım var çünkü bu toplumda yaşıyorum ve olaylara tepkisiz kalamıyorum.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: bu tür insanların toplumsal yaşantıya zararları var.ayrıca daha terbiyeli olursanız iyi olur.ne demek oluyor seni neden gerdi falan?
9 Haziran 2007 . Ankete Git
flamel: sen bunların göstriş olduğuna dair nasıl kanaat getiriyorsun ki.onlar alenen ortalık yerde namaz kılmıyor bu1.2.si onların gösteriş amaçlı olarakta kılması sana ne gibi zararı var.yok yani seni ne gerdi bu kadar.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: bu işin islamla alıp veremediğimin olması ile ne alakası var?ben herşeyin bir yeri vardır diyorum.sokağın ortasına gazete serip de namaz kılanların da bu davranışlarını normal bulmuyorum.gösterişten başka birşey değil.eskiden ibadet gözler önünde sergileme ile yapılmazdı.herkesin ibadeti kendineydi.ama şimdi öyle olmuyor.herşeyin olduğu gibi bunun da suistimali var ve ben de bunlardan rahatsızım islamdan değil.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
ekinox: o biraz sıkar. eminim görüntülerden sonra okulda sıkıyönetim uygulanıyordur. idarecilerde soruşturma geçiriyorlar.ciddi cezalar alabilirler , böyle birşeye gözyumdukları için.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
flamel: doktoru da askeri de ,vakit i ve durumu müsait oldukça namazını elbette kılacak.bu hastanede olur kışlada.bizim diğer dinlerle alıp veremediğimiz yok.sanırım sizin isilamla ilgili var.biz btütün dinlerin inanç özgürlüğünden yanayız.avusturya başbakannı söylediklerine bakında utanını biraz.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
flamel: belen senin hezeyanlarını ço anlamsız.namazın iş saatinde ve ders saatinde kılınması elbette uygun değil.sonuçta onlar evrenye arkadaşımızın dediği gibi teneffüslerde kılıyor namazını.iş yapmak,çalışmak ibadettir.ama işini aksatıp namaz kılmak elbettte doğru bir davranış değil bana görede.yalnız insanlar müsait zamanlarında,dini vazifesini yerine getiriyorsa buna kimsenin karışmaya hakkıyok.istesenizde yapamazsınız.oradaki çocuklar yine namazını kılacak.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: zaten senin şu son cümlenden sonra seninle tartışmayı kesiyorum.neyi ne kadar anlayabildiğin ortada.ben ne anlatıyorum sen nasıl yorumluyorsun
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: ben hiçbir zaman namazı çağdışı olarak tanımlamadım.iyice okumadan yorum yazmayınız.size suistimallerden bahsettim yaşadığım bazı tecrübeleri anlattım.ayrıca ben saatlerce aralıksız çalışabiliyorum tek molamda da yemek yiyorum.okulda a bu böyleydi.neyi nerede ne zaman yapacağımı iyi biliyorum.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: sen okulda iken zaten çalışarak öğrenerek ibadetini yapıyorsun.dini inancının her zaman benim gibilerden daha kuvvetli olduğunu söyleyen sen daha iyi bilmelisin madem öyle konuşuyorsun.okulda dersini gör evinde camiinde namazını kıl seni tutan var mı?ama belli mekanların tarafsızlığını korumak zorundasın.hristiyanı musevisi ne yapacak?isterseniz her okula bir kilise bir de camii açalım yan yana.esas yapmamız gerekenleri de unutalım ne güzel.böyle saçmalık olur mu?
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: herşeyin suistimalinin yapılabildiği bu ülkede öyle her yerde namaz kılmanın doğru olduğuna inanmıyorum.sen git doktor ol hastanede namaz kıl dışarıda hastaların seni beklesin ama önemli olan senin ibadetin dininin temeli öyle mi?devlet dairelerine cuma günü saat 11 ile 3 arası çoğunlukla girilmiyor neden çünkü eleman cuma namazında.sanki 4 saat namaz kılıyormuş gibi.ben bunların hepsini yaşadım.ama önemli olan hala senin dininin temeli mi bu durumda?lütfen insanlar artık bilinçli olsun biraz.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: neyi anlattığımı anlamıyorsun ki sen.zaten anlamanı da beklemiyorum senin.öğretmenler hacca gitmesin demedim ki ben.hacca gidip orda ders versinler normal mesai saatinde olur mu?herşeyin yeri var zamanı var.öyle her istediğin yerde namaz kılamazsın.evinde camiisinde namaz kılana herkesin saygısı sonsuz.bir tek siz mi müslümansınız bu ülkede?okulda namaz kılmayanlar neci peki?
9 Haziran 2007 . Ankete Git
osman10: Evet ben istediğim yerde nama zkılarım.bu okulda olur,evde olur,hastanede olur.Çünkü bu benim inancımın temel direği.Kimse burda gösteriş yapmıyor.Sadece insan haklarını savunuyoruz.Ayrıca öğrenciler namazları ders saatnde kılmıyorlar yani öğretmenleri ilgilendiren bir durum yok.öğretrmenlerde hacca gidebilir.Bunda sakınca yoktur belen Anladın umarım ne demek istediimi..
9 Haziran 2007 . Ankete Git
belen: çok merak ettim okulda hiç namaz kıldınız mı burda konuşup duruyorsunuz gösteriş namına?okulda namaz kılınır veya kılınmaz her neyse.hanginiz yapamadınız da içinizde kaldı da böyle bağırıp duruyorsunuz ortalıkta yok kimse engelleyemezmiş de bilmemneymiş de.bence her türlü ibadetinizi yapın ama bunu milletin gözüne sokarak yapmayın.kimse sizi tutmuyor namaz kılmamanız için.ancak herşeyin bir yolu yordamı var.yeri var zamanı var.öğretmenler de hacca gitsin orada ders versin tüm öğrencilerle
9 Haziran 2007 . Ankete Git
osman10: Bu ülkede özgürlük diye birşey var.İrtica kisvesi altında özgürlükleri engelleyemezsiniz.
9 Haziran 2007 . Ankete Git
sharan: felix sen necisin ,yargicmi basbakanmi,cumhurbaskanimi necisin sen senmi karar veriyorsun namazi nerede kilacagima ibadetimi nerede yapacagima,islam odalara sigmaz,ve dinimizi yasarken size sormayiz,haddinizi bilin
9 Haziran 2007 . Ankete Git
osman10: Birincisi;ordaki öğrencilerin odaya tıkıldığına falan inanmıyorum.Namaz kılan insan kendi isteğiyle kılar.İkincisi;galiba namaz vakitleri diye birşey bilmiyorsun.Namazlar belli vakitler içinde kılınır.Eğer öğrenci bu vakitte okuldaysa nasıl evde kılabilir bu namazı.Ayrıca o Bağcılar lisesinde namaz kılınan yer kızların soyunma odasıydı.Oraya gizli kamera sokulması ne kadar doğru??Senin giyindiğin yere gizli kamer sokulması hoşuna gidermiydi?Ayrıca irticaya girmez.Biz müslüman bir ülkede yaşıoruz
8 Haziran 2007 . Ankete Git
ekinox: tartışmaya gerek yok. okul müdürü , ilçe milli eğitim müdürü ve nöbetçi öğretmenlere soruşturma açıldı. sonuçlanınca öğreniriz , okulda namaz kılınabiliyormu , kılınamıyormu?
8 Haziran 2007 . Ankete Git
felix: evet girer. Git evinde kıl. O zaman kimse karışamaz zaten senin inancına. zaten karışmamalı evin çünkü. ancak sen devletin bir kurumunda hele özellikle burası bir okulsa kılamazsın. öğrencileride koyun gibi bi odaya teperek de kimse bir yere varamaz. böyle bir olayla kimse dini kahraman falan da olmaz.
8 Haziran 2007 . Ankete Git
osman10: İnsanların dini inançlarına saygı göstermek gerekir.Tabi ki okula birşyle öğrenmeye geliyor insanlar ama okul vaktinde inancının gereği olan namazıda eda etmesi gerekiyor.Ne yapacak o zaman??Kamu kurumunda namaz kılınırsa ne olur ki?O da mı irticaya girer??
8 Haziran 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: beril41 . 1 Haziran 2007