Anket Sitesi

Yorum Üzerindeki Polemikler

Milliyetçilik anlayışınız neye dayanıyor?

korkunç abla: milliyetçi değilim. olmam da. 'milliyetçilik bir çocukluk hastalığıdır. insan ırkının kızamığıdır' einstein. milliyetçilik, atom bombasından daha tehlikelidir. çünkü paranoyaya dayanır. düşmansız yapamaz. tuhaftır. ben milliyetçileri, paranoyalarıyla ve düşmanlarıyla baş başa bırakıyorum.
tommyer: Blue Candy'ye katılıyorum ve birşeyler eklemek istiyorum. Ülkesini en çok seven, onun ilerlemesine çağdaşlaşmasına, bu yolla başka milletlerin boyunduruğu altına girmesine karşı koymak için, gece gündüz çalışan, kendini geliştiren, sürekli okuyan ve öğrendiklerini Ulusunun ve insanlığın yararına olacak projelerle halkının hizmetine sunan kişidir.
25 Şubat 2007 . Ankete Git
tommyer: Ama korkunç abla o sizin bahsettiğiniz Milliyetçilik değil ki! Irkçılıktır o. Yıllarca aynı yerde oturan, tarihsel kader birliği olan ortak paydaları olan insanların ırkına dinine bakmadan birbirlerini sevmesidir. Ve böyle bir milliyetçilik hiçbir yabancıya düşman olamaz. Böyle düşmanlıklara ihtiyaç duymaz. İnsan sevgisine dayanır. Kendine düşmanlık gütmeyen diğer ulusları da sever. Türk halkı böyle milliyetçi ve Hümanisttir, bunu da bize Atatürk'ümüz öğretmiştir.
25 Şubat 2007 . Ankete Git
blue candy: birisi yazmış ama kendisiyle tutarsız ülkeni sevmek için illa milliyetçi olmaya gerek yok. ayrıca faşizmin getirdiklerini gördük yıllar boyu aşırı milliyetçiliğinde kimseye bir fayda sağlamadığını bir olay oldumu vatan,millet,sakarya giderler ama iş icraata gelince racon keserler yaptıkları başka birşey yok ben birtane açık konuşayım eline kitap almış okuyan,araştırmacı bir milliyetçi görmedim. milliyetçiler nerede? kahva köşelerinde,ocaklarda,racon kesmekte.
15 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ne mutlu vicdan sahibi olana... insan olmadan türk olunmaz.... hiçbir şey olunmaz... faşizmin almanyaya, italyaya ne kazandırdığını ve kaybettirdiğini gördük... yapmayın lütfen...
14 Şubat 2007 . Ankete Git
kucukkadin: MUSTAFA_7 o fasist dedigimiz milliyetciler (!) 'Ne Mutlu Türküm Diyene' diye cigiriyorlar,anlamini bilmeden.Komünist diye nitelendirdigin (ki komunizm degil o) düsünce sistemi ise 'Ne mutlu Türküm Diyene' yi hisseder,icinde yasar.Ama dozunda,Türk topraginin kokusunu,insanlarini sevip baska dünya insanlariyla baris ortami saglayarak,siirselligi özümser...Bazen bunu bagirir da sizin gibi,ama vatan haini damgalandirmalarinizdan kurtulamaz ne yazikki(ör:Nazim Hikmet).
14 Şubat 2007 . Ankete Git
MUSTAFA_7: günümüz türkiyesinde milliyetçilerin adı faşoya çıkmış.en azından o faşist dediğiniz milliyetçiler vatan satmadılar.ayrıca şunuda unutmayın faşist olmak komünist olmaktan daha iyidir. ,o faşist dedikleriniz ne mutlu türküm diyene diyebiliyorlar.
14 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: yıllar önce bir nazi subayı albert camus'a 'siz ülkenizi sevmiyorsunuz' demiş. albert camus da 'BEN ÜLKEMİ MİLLİYETÇİ OLAMAYACAK KADAR ÇOK SEVİYORUM' demiş. sanırım aradığım cümleyi en sonunda buldum. ayrıca son günlerde bir şeyi de anlamış bulunuyorum ki ben de biraz önyargılıymışım. kendini milliyetçi olarak tanımlayan insanların çoğu, aslında ırkçı. bir kısmı da anti emperyalist. anti emperyalistleri severim ama ırkçıları asla...
14 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: ne yani mesela benimle aynı sınırlar içinde doğmadı diye bir ingilizi neden düşman olarak göreyim? bir de milliyetçiler, (sadece türk milliyetçileri için söylemiyorum) kendileri aşırı milliyetçilik yaparken iyidir, hoştur ama başkası yapamaz. bak sen şu işe... milliyetçilik, ülkenin çıkarlarını düşünmek falan değildir. kaç bin sene önce de insanlar, farklı yerlerde dünyaya gelmiş insanları düşman olarak görüyorlardı, bugün de öyle. milliyetçilik akımı da bunun tuzu biberi oldu.
14 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: milliyetçilik ve ırkçılık arasındaki çizgi çok hassastır. o yüzden milliyetçiliğe karşıyım.
14 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: bayrakları... ülke bayrağa kesmişti , paramparça olmadan önce. NİCE HAYDUT, TALANCI, CANİ O BAYRAKLARA SARDILAR KENDİLERİNİ. insan kasapları ellerinde salladıkları bayrakların gölgesinde kahraman oldular.'
14 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: 'milliyetçiliğin nasıl tahripkar olabileceğini en acı örnekleriye yugoslavyada çalıştığım yıllarda gördüm. priştina, bombalanırken, yıllardır aynı apartmandayan yana oturan sırpların, arnavutlarısığınak haline getirilen bodrumlara almadıklarına tanıklık ettik. ya da tam tersine, insanlar daha birkaç gün önce komşu olduklarını, dost olduklarını unutuvermişler. konuşmuyor, konuşamıyor, yalnızca bayrak sallıyorlardı birbirlerine karşı. sırp bayrakları, hırvat bayrakları, boşnak bayrakları, arnavut
14 Şubat 2007 . Ankete Git
korkunç abla: tüm milliyetçileri tanıyor musunuz? ayrıca ben sadece türk milliyetçiliğnden bahsetmiyorum. sırp milliyetçiliği, yunan milliyetçiliği, arap milliyetçiliği vs hepsinden bahsediyorum. milliyetçiler, düşmansız yapamaz. sürekli, tehlike ve tehdit altında olduğuna inanır. daha kötüsü de var ki çok çabuk gaza gelirler. milliyetçiliğin atom bombasından daha tehlikeli olduğunu bana tanıdığımız bir öğretim üyesi söylemişti bir sohbet sırasında. ben de aynen katılıyorum. doğan tılıc ne demiş bakın yazayım
14 Şubat 2007 . Ankete Git
Milliyetci: Paranoyak mı :) Biz mi ? Biz paranoyak falan değiliz,sadece sizin göremediğiniz olayları daha iyi analiz edebiliyoruz ve daha ileri görüşlüyüz :) Bu da sizleri üzüyor galiba.Milliyetçilerin haklı olduğunu tarih gösterdi,yine gösterecek!
14 Şubat 2007 . Ankete Git
Anketi oluşturan üye: fakinci . 3 Şubat 2007